Abarth Punto Evo

Auteur: , 58 Reacties

Naast de Abarth 500C zal volgende week ook een Abarth-versie van de Punto Evo worden onthuld.

De Punto Evo van Abarth levert 165 pk en 250 Nm, afkomstig uit de 1,4-liter Multiair motor. Er zal echter ook direct een EsseEsse versie beschikbaar zijn, met ongeveer 175 pk. De standaard versie gaat in 7,9 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 213 km/u. Nu alleen nog wachten welke babes er naast zullen staan.

Punto Evo Abarth



58 reacties

-edit: dank u, was al gefixt-

Lijkt me erg leuk speelgoed! Benieuwd naar de prijs. Ik schat rond de 25.000 euro.
ik vind die velgen echt veel mooier dan die van de 500.. ik vind hem zowiezo veel mooier, maar nu nog wachten op foto’s van de voorkant :S
bommetjuhh mooi karrtje zal mij benieuwen
Gaat het volgende topic toevallig over de nieuwe Croma Abarth?
OT: echt een gaaf ding dit met leuke specs. Coole velgen ook! Goed alternatief voor een Leon etc.
Ibiza bedoel je.. Ziet er weer lekker uit dit alleen achterkant iets te druk naar mijn mening
Mooie wagen maar de performance blijft wel achterwegen
netjes en fiat kennende zal die topsnelheid wel ietsje hoger liggen;)
Nette score die 7,5 sec met 160pk.
Doe er zelf 8,2 over met 155pk.

Wel raar dat de SS “maar” 175pk aangezien het huidige model er 180 draait.

De zwarte vlakken op de bumpers kan me alleen niet zo bekoren.
Abarth is druk bezig ;)
hij mag wel iets meer pk hebben opzich toch? 200pk ofzo? verder ziet het er wel leuk uit..
alfa mannetje
@spykerboy: als de meeste pk”s je leidraad is in het leven snap je iets niet ..

btw, de t-jets MA hebben alle min. 13 pk en zeg 20 nm meer dan aangegeven.
@alfa mannetje: het is maar net waar je voor gaat.
PK’s, koppel, wegligging,sprint, bochtenheld, cruiser….
alfa mannetje
@Laue: lees de autovisie en zie hoe een auto met 270 pk niet moet zijn : de Golf R.

welleens een Lotus meegemaakt ?
@alfa mannetje: Lees de Autovisie niet en zie hoe je leven verbetert.
alfa mannetje
@BananaFlip: dat noemen ze nu ”cognitieve dissonantie” , heeft eigelijk de hele autowereld last van. Het is je dus vergeven bij deze.
@alfa mannetje: Hmmmm… dat heb ik eerder gehoord, maar ik zal het even opzoeken ;) Momentje.
@alfa mannetje: Wikipedia is verwarrend, leg eens uit?
Ik vermoed dat de esseesse wel wat meer vermogen krijgt. Het is allemaal nog een beetje giswerk maar dik is’ie sowieso!
Een top van 214 is natuurlijk crap!!! Had minstens 225 a 230 moeten zijn!!!

Maar goed, je kan niet alles hebben ;)
@Doekse: dat doet de esseesse straks wel. De oude haalde op een nauwelijks overdrijvende teller ook al ruim 235:
http://www.fiatblog.nl/?p=43
@Doekse,

Ik heb liever dat m’n wagen de stenen uit het straatwerk trekt dan dat de topsnelheid wat hoger ligt. Boven de 200 rijdt je toch heel sporadisch in nederland.
passatcc1.8tsi
ziet er zeer geslaagd uit! en de cijfers zien er ook leuk uit, behalve te top snelheid….
alfa mannetje
De topsnelheid : een 120 pk t-jet haalt op de teller 218 , sommige 220 .
Deze zal de 240 kunnen aanraken ……
De recente grande punto abarth loopt op papier 208, mijn teller stopte bij de 230.

Zeg op die snelheid dat je een afwijking van 10km/h hebt, loopt ie nog steeds 12km/h harder als gegeven.
Ziet er vanaf de zijkant wel dikker uit dan de huidige Abarth, maar die zwart plastic plaat op de voor en achterkant verpesten het toch wel een beetje. Als die zwarte plaat rond het kenteken aan de achterkant er af kan, en de voorbumper van de vorige Abarth er op kan dan zal het voor mij wel het overwegen waard zijn als volgende auto. Maar zoals hij nu is vindt ik het oude model mooier.
@GT4Ever: Eens. Ik dacht dat de Abarth nog op het oude model gebaseerd zou blijven? Nou daar zijn ze ook snel van af gestapt. Zonde.. de Maserneus was zo mooi…
De looks zijn goed, maar hij had van mij wel wat meer power mogen hebben hoor.
160 PK had de civic in 1992 ook wel, en de nieuwe corsa OPC heeft er meer geloof ik.
Het had net een tandje meer moeten zijn, of de prijs moet er naar zijn.
Helemaal geweldig deze auto ! Tsja, niet super-aansprekende sprintcijfers etc..maar mijn vrouw rijdt de Grande Punto Abarth…en die auto rijdt en voelt gewoon heerlijk aan ! De ‘beleving’ van snelheid is in deze auto gewoon heel groot. En je rijdt nooit voor lul.
Hij is zo overdone. Ik wil gewoon een Grande Punto. Die was leuk.
Ziet er niet slecht uit, alleen voor de prijs die het waarschijnlijk zal kosten kan je al leukere wagens kopen lijkt me.
@Hupke,

Dat weet ik niet, heb toen ook gekeken. En was bij het beste uit voor 25.000,-. Wil je je een polo GTI tik je al meer af. Clio RS hikt tegen de 30.000,-. etc…
alfa mannetje
kijk dan ook gelijk even daar wat alfa mannetje inhoud….
tsja daar zit je dan in je polo…daaag jongens.
heel erg mooi, mar hij had wel de zelfde positie uitlaten mogen hebben als de 500 abarth :D dan was ie af :p sjopje anyone ;)
Op die foto’s ziet hij er wel nog mooi uit..
Ik vind de punto wel een mooie auto.. Die gefacelifte was iets minder mooi, maar niet echt lelijk… Deze Abarth is dan ook wel weer goed gelukt…
Bye Maserati nose, welcome Aston Martin nose.
http://i297.photobucket.com/albums/mm230/RamjeProductions/AbarthPuntoEvo.jpg

Hopelijk ziet een tupperware fabrikant mijn creatie en breng ik hem op een idee ;)
Inmiddels meer en beter beeld beschikbaar:

http://www.fiatblog.nl/?p=4808
Car redeemed. Vond de Grande Punto Abarth nooit zo bijzonder en die 500 een veel lekkerdere auto. Nu ik deze zie staan ze weer op 1 lijn ^^
ojee wat een peugeot plastic aan de bumpers. niet mijn smaak.
Ik vind de prestaties wel wat raar , vergelijk even met de mito mito 155 pk , 8sec naar 100. Punto 160 pk en 7,5 naar 100 ? Dit terwijl het gewicht bijna hetzelfde is? Ik geloof nooit dat een abarth sneller is dan de 155 pk mito dus het lijkt me een verkoopspraatje. Buiten dat is de punto abarth nog steeds mooi maar de vorige generatie was mooier .
alfa mannetje
Nou , als iemand vaak te weinig pk”s opgeeft is Fiat het wel.
Is trouwens een acceleratie afhankelijk alleen van de pk”s ?
Ik vind hem mooier geworden dan de GP Abarth. De oude vond ik altijd wat te lief en daardoor niet zo spannend. Deze is lekker agressief en “over the top” wat best mag bij een “hot hatch”.

Ik hoop wel dat ze de esseesse wat meer vermogen mee gaan geven, voornamelijk voor zijn concurrentie positie t.o.v. bijvoorbeeld de corsa OPC die standaard al 192pk heeft.


@ Christophe,

waarschijnlijk hebben ze bij de abarth de versnellingen wat korter gemaakt om hem een wat levendiger en sportiever karakter te geven.
Het nieuwe bekkie doet me hier aan denken:
http://www.jouwpagina.nl/fotos/rockrules/beugel.jpg
Mooi hoor.
Zeg eens mensen, wat moet het worden?
Een Abarth Punto EVO SS of een Alfa MiTo QV
alfa mannetje
Hoe kun je dan nu weten dan ?
Dat worden 162 en 180 pk volgens een niet nader te noemen site…
brute voorkant en hij ziet er goed uit.
@ Alfa mannetje ,

Heerlijk altijd , dat Italia boven alles geneuzel van jou …

Kerel , tunnelvisie … is soms erg irritant ;)


On Topic :

Ziet er erg overdreven en tuningachtig uit , en dan maar 175 PK ..

Valt me tegen van Fiat , over de 500 Abarth was ik erg positief.
alfa mannetje
@6-Inline-Ken: eens iets anders dan het vW geleuter toch ?
Op de Abarth is de EVO “kit” wel geslaagd! in de basis al net dat tikkie stoerder, maar waar het normaal natuurlijk niet echt mooi is, past het bij de sportieve kit van de Abarth dan juist weer prima en is het resultaat erg positief 8)
@ Alfa mannetje ,

eens iets anders dan het VW geleuter toch ? :P

VW ?? Verklaar ??
alfa mannetje
nee
Hm ie nu pas dat ie 165pk heeft. 0-100 in 7,9.. Ja het is vlot maar echt hot hatchig vind ik het niet
Diffusertje doet het niet voor mij, maar verder ziet dit er toch wel erg goed uit hoor!
Tsja. Eerst geeft Abarth aan het Evo uiterlijk niet te willen adopteren.
Vervolgens dringt FIAT erop aan dit toch te doen en ziedaar het resultaat. De Abarth van 2010 had prima zonder die Franse lappen rubber op de voor en achterkant gemogen. Trek het door over de zijkanten en je hebt een botsauto voor de kermis.

Maar als Abarth zegt 0>100 in 7,5 dan kan je er rustig vanuit gaan dat dat eigelijk 7 is en misschien wel 6.9.
Elke FIAT / Abarth T-Jet eigenaar weet wat ik bedoel.

Doet u mij dan maar een zwarte :0)
Dan zie je die cheapo rubbertroep niet zo.
Doe mij maar een witte, de stukje zwart op de achterbumper mag de dealer fijn wit spuiten voor aflevering. Op de voorbumper misstaat het niet (i.t.t de Fiat-variant), sterker nog, ik zou het plastic rondom die luchtinlaten in de hoeken ook zwart hebben gemaakt.

Multi-air en TTC was precies wat de Punto Abarth nodig had. Gewoon een lekker en betaalbaar gooi- en smijtkarretje.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).