In afwachting van de grote onthulling in Genève strooit Alfa met wat extra beeldmateriaal en een officieel persbericht van hun zelfbenoemde Golf+Focus killer.
Alle info die er toe doet was al lang en breed vakkundig gelekt. Maar om ons warm te houden tot aan de onthulling op 4 maart hebben we nu wat foto’s waarop de Giulietta -opnieuw- parelwit staat afgebeeld. Niet dat dat erg is, hij blijft immers bloedmooi.
De nieuwe vijfdeurs hatchback van Alfa Romeo is de eerste Alfa die ze op het C-Evo platform hebben gebaseerd. Net als de Fiat Bravo. Een compleet nieuwe bodem die de concurrentie in het C-segment even fijntjes achter zich moet gaan laten. Gecombineerd met de zogenaamde ‘Dual Pinion’ stuurbekrachtiging moet dit een fijn en scherp sturend karretje worden. De voor- en achterlichten van de Giulietta beschikken -hoe modern- over wat LEDjes her en der. Mocht je geïnteresseerd zijn in de afmetingen, hier komen ze: 146 cm hoog, 435cm lang en 180 cm breed. Mocht je de kofferbak willen afvullen met een vloeibaar goedje, dan past daar 350 liter in.
Echt splinternieuw en spannend zijn de foto’s niet aangezien we de meeste al aan jullie getoond hebben. Wel nieuw zijn de afbeeldingen van de ophanging. Maar zeg nou eerlijk, kunnen we ooit te vaak naar Giulietta-foto’s kijken? Tot Genève!
108 reacties
Ze hadden wel wat meer mogen nadenken over het model.
Ik wind het echt een aanvulling in segment! Karakter vol wagentje.
echt mooi!
hoop dat dit een succes wordt en alfa gaat redden!
80cm breed ? wow! van downsizing gesproken, deet me direct denken aan de P50:
die zal ook ongeveer 80 zijn
is dat niet wat aan de krappe kant???
ik heb graag me stoel 80cm breed:P
De bravo is trouwens het C platform, de voorganger van de C-evo. De C-evo is 90% veranderd ten opzichte van het C platform.
Hij komt trouwens ook met DDCT (Dual Dry Clutch Transmission), soort verbeterde DSG.
Gaat vooral in de zuidelijke europese landen voor grote verkoopcijfers zorgen denk ik…. zolang hier nog geen goed dealernetwerk is…
Nu maar wachten tot het daadwerkelijk bij vag komt.
http://www.autoedizione.nl/2010/02/05/details-van-het-giulietta-c-evo-platform/
Tevens hebben ze er aardig hoge verwachtingen van:
http://www.autoedizione.nl/2010/02/10/de-positionering-van-de-giulietta-in-het-c-segment/
Ben benieuwd of ze dit waar kunnen maken, het design is al goed.
@Wimbers, hoe weet jij dat nou, hij schijnt binnen ruimer te zijn als een 159 waar je PRIMA met 4-5 volwassenen in kunt zitten, beetje boeroep gedrag.
Kende je deze link al?
http://img69.imageshack.us/img69/7164/s3499eaf2xa3.jpg
De nieuwe 169:
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/102-4-800.jpg
Mickey of Minnie Mouse ..
Sta je dan bij het stoplicht…..totdat er een Giulietta naast je staat haha…succes!
Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de prijs. Heb eindelijk mijn nieuwe A3SB maar wellicht was dit het wachten waard…
Ga je mond spoelen en zet die bril eens af. Een 2004 Mazda 3? Dat is dat die Mazda die geinspireerd is door de voorloper van dit model? En het dashboard bijna 1 op 1 overneemt? Ga toch weg.
@Waverider:met 5 volwassenen in een 159??? Ik heb medelij met je…. (tenzij het 5 volwassen dwergen zijn)
Die nieuwe alfa is mooi maar die van jouw is nog mooier. Hmmm love it!
En weer bedankt voor uw genuaceerde reactie….
De vele hits op een bericht van alfa zich ik iedere keer huiverig tegemoet voor het merk.
Niet om het één of het ander maar, wie gaat er sowieso met 3 volwassenen achterin zitten? Ik kan me werkelijk geen 1 (normale) auto indenken waar dit gaat zonder dat je schouder tegen schouder zit, of dat de middelste persoon zijn voeten niet kwijt kan.
Kijk voor een stukje rijden is het geen probleem, maar meer als 50km dan zit ik toch graag gewoon samen met 1 persoon achterin zodat ik op z’n minst m’n voeten kwijt kan en m’n schouder niet tegen de deur aan zit.
Probleem met die moderne Alfa’s is dat het allemaal zo vergezocht en overdesigned is. Simpel design zonder overbodige lijnen en tierelantijnen blijft toch het mooist en tijdloos bovendien.
In 90 procent van de tijd rijden we dus met ballast , een perking van het vermogen , agiliteit door het gewicht en dito verbruik ed. …..en…en ….
1. als je over autos praat , ben je dan ook een liefhebber ?
2. Als je een alfa hebt , ben je dan ook een Alfist ?
3…….
Heb toevallig afgelopen carnaval met nieuwe suberb meegereden was een taxi. Zaten ook met 3 man achterin. Ofja, 2 mannen en 1 vrouw. Zaten wederom schouder aan schouder en dat is gewoon geen zit. Been ruimte was overigens niks mis mee, kon ze net niet strekken.
Ben zelf 1.80 niks absurds dus.
Overigens vorige post is niet om jou aan te vallen of iets in de geest. Ben het er alleen niet mee eens dat je in een Europese en Aziatische wagen fatsoenlijk met 3 volwassenen kunt zitten.
Kijk het past wel, maar je zit gewoon niet comfortabel.
alfa mannetje, dát is dus het spindoctor gedrag waar ik het over had, sorry dat ik ook maar ‘iets’ verkeerds gezegt heb over jouw merk…. weltrust
1: Nee, getuige van het gemiddelde NL wagenpark en leden van Autoweek.
2: Nee, denk het niet, maar kan ik geen mening over vormen omdat ik niemand ken die Alfa rijd.
3:…..?
misschien hoogtijd om je auto te laten maken bij een ander. Ik heb recent nog beide draagarmen laten vervangen voor 500 euro
ik heb een GT, 40.000km erop binnen een jaar en kosten zijn iets van 1500 tot nu toe. Dit is inclusief nieuwe set velgen+banden twv 800e
ik geloof geen bal van je verhaal. draagarmen op 4000 km vervangen. weet je wel wat draagarmen zijn? Draagarmen van een AR 156 zijn een zwak punt, die na 200000 km vervangen dienen te worden.
Zal op de verkoop geen killer zijn tegen over de Golf maarja dat kun je geen enkel merk verwijten dat het ze niet lukt, kwa design veel uitdagender dan een Golf. Zowiezo geen auto voor mij uit deze klasse, veel te klein en ik mis een kont op zulke auto’s. En daarbij word ik moe van dat Alfist gedoe, die zijn gelijk speciaal en anders dan de andere op de weg, leuk voor je maar blijft gewoon een wagen op 4 wielen, die is afgestemd op kleine italian, zelfde probleem vind ik die jappaners hebben, echt te klein voor mij met me lengte van 1.95, dus zit altijd vast aan simpele degelijke burgelijke auto’s :D, maarja is ook niet erg aangezien de duitse merken wel lekker V6 diesels leveren en het overige aanbod bijna niet.
correct ;)
Oja dat draagarmverhaal geloof ik ook geen drol van, het is een zwak punt ja, maar 4000 km is bullshit of je kan niet fatsoenlijk rijden en heb een land rover nodig. (zelf ook een 156 met 300.000 km op de teller)
O.T. de Alfa Guilietta is een mooie auto en ik geloof Alfa als ze melden dat deze beter is dan de concurrenten. Het model is tevens onderscheidend en heeft een prachtige naam.
Ieder merk zegt over zijn uitvinding dat ie beter is dan de rest, zou dus betekenen zoals jij zegt dat alle auto’s super en gelijk aan elkaar zijn, want ja Alfa zegt het.
En vind je het gek dat er tegenstrijders zijn van alfa, heeft vaak met imago te maken, en dat van Alfa is niet veel beter dan dat van een BMW in veel mensen hun ogen, die zien alleen maar van die zakenpakjes met van dat lange zwarte haar gillend ik ben een Alfist, vind je het gek dat mensen er zo klaar mee zijn met een bepaald merk imago, daarom verkoopt VW ook zo donders goed, burgelijker kun je een auto niet krijgen volgens mij. Een Alfa spreekt een selecte Alfist groep aan, en bijv VW spreekt iedereen aan, oftewel een niet te spannend en gewaagt uiterlijk.
Volgende punt dat veel mensen nog steeds geen alfa willen is dat ze nog steeds denken dat alles an zo’n ding kapot gaat, zelfde dat mensen nog steeds gillen dat Opel roest en dat jappanners super betrouwbaar zijn, en dat is nu ook minder het geval. Veel mensen leven met de ervaring van een merk uit de jaren 80 of 90 en nu is dat allemaal even anders.
Maar daardoor blijft het ook veel specialer voor echte liefhebber!