Switzer P800: 911 Turbo met 700 pk

Auteur: , 46 Reacties

Switzer Performance heeft de vernieuwde Porsche 911 Turbo aangepakt. In plaats van de standaard 500 pk krijgt de P800 een upgrade naar ongeveer 700 pk. Het koppel neemt toe tot bijna 900 Nm.

Waarom men gekozen heeft voor de naam P800 in plaats van P700, wat iets logischer zou zijn, is mij niet bekend. Wel adverteren ze met het feit dat de nieuwe turbo’s een veel soepeler krachtontwikkeling hebben dan de variabele exemplaren in de standaard Porsche. Bovendien wordt de 700 peekaa gewoon behaald op Amerikaanse premium-peut (is iets minder dan onze ’98). Hoe heeft Switzer dat voor elkaar gekregen? De P800 heeft een nieuwe uitlaat en headers, elektronische turbodrukregeling, specifieke turbocompressors, MONSTER intercoolers en een vers geherprogrammeerde ECU.



46 reacties

Ja, deze is dik.
Is’t wel de facelift? De achterlichten zijn die van de pre-facelift…
De ramen zijn wel heel mooi geblindeerd moet ik zeggen.
Ziet er uit als een mooie upgrade kit. Geloof alleen niet dat hun turbo’s een betere vermogensafgifte geven dan die van Porsche waar waarschijnlijk veel meer onderzoek in gegaan is.
Volgens mij heet die GT-R van Switzer ook P800.
Lan_Evo : moet je ff op jalopnik kijken, daar vind je ergens een link naar een diagram die de poweroutput vergelijkt tussen de Switzer-Turbo’s en die van Porsche zelf.
Ik ben overigens wel van mening dat er twee dikke pijpen onder moeten.
Die GT-R heet dus ook P800. En die heeft ook 700 pk :roll:
zoooooooooo fucking mooi :shock:
Damn! I definitly got to have one of these!!!
-realiteit modus aan-
Yay…
Omdat 800 tussen de 700 pk en 900 Nm ligt :D
Techart kitje erop?
nu maar wachten op een shootout tussen de Switzer P800 GT-R en de Switzer P800 911
Op de foto’s staat niet de facelift Turbo
wat een vette geile scheurbak!
Love it! (L)
-edit: ja, dat weten we nu wel-
Mooi mooi mooi… alleen zo onbereikbaar :(
dat zijn de oude achterlichten.. O_O

is dit wel de facelift?
geslaagde ingreep
@ brutus

geniaal in zijn eenvoud
ik wordt zo onderhand moe van alle tuningboeren. ik kan het echt niet meer bijhouden. alsof iemand die dingen koopt.
De is de Porsche 997 Mk.1 want er licht een 3.6L 6 cilinder boxer. En pre-facelift non-LED achterlichten. ;)
@BaySideBlueBoy: *licht=ligt
Oh ja, we hadden vandaag nog geen Porsche post…
911’s zijn zulke midlife Chryslers.
De gewone standaard turbo gaat al in 11,1 seconde naar de 400 meter, als ik het in het Belgische autogids goed gelezen heb, da’s fameus snel, hoe rap is dit monster dan?
Btw, een door Zwitsers getunede GT-R met +100pk doet dit in een 11,4 seconden, maar ben even de tuner in mijn hoofd kwijt, had dit gelezen in een duits Autoboekje.
@Volvo_440_turbo: Ik las ergens 10 seconden…
leuk leuk leuk alleen graag de 911 turbo velgen. desnoods in het roze alles is beter dan deze!
Zeer vette wagen met heel coole taartschep. Vind ook wel dat een er een stel ├╝berdikke uitlaatpijpen op had mogen staan
foutje? dit is de 997 mk-I en niet de mk-II. dan zou hij er ” een stuk beter” uitzien.
@ Yeelen, deze getunede bedoel je?

Btw, ik weet het terug, het was Novidem, die de GT-R had getuned, met een drukknop kon je de extra 100pk vrij maken, wel leuk omdat ik op mijn ‘zielig’ volvootje (toch vergeleken met die porsches en zo) ook zo’n systeem heb geplaats, een dualstage boostcontroller
@Volvo_440_turbo: Yep, Switzer is blijkbaar nogal bezig met 400m tijden :) op de site staat er nog wat spul..
Mooi geblindeerde ruiten!
De uitlaten zitten nog steeds in de parallellogram-achtige uitsparingen, steek er dus ook een uitlaat is die vorm door, geen 2 ronde exemplaren.
De motor heeft een mooie upgrade gekregen!

Alleen spijtig dat het nog niet de nieuwe turbo is.(die met standaard al 500pk)Ze lopen een beetje achter denk ik.
Kunnen ze terug opnieuw beginnen want de nieuwe turbo heeft een volledig ander motorblok.

Al bij al is het zeker geen verkeerde wagen!
aha met de vorige turbo serie van porsche was switzer weer goed bezig,, bekende drag racen van rusland (moskou) was de porsche met switzer tuning 1ste geworden.
Ik dacht eerst dat het een projectje van techart was, aan de velgen te zien…
Mja ziet er niet slecht uit..
(Hebbe hebbe ;) )
gewoon super dik. me likes
Goed geslaagd. En hij is niet eens opzichtiger dan de normale 911 turbo.
Dit pakket heet P800, omdat het 800pk op de krukas doet. De 700pk is aan de wielen. US tuners vermelden bijna altijd pk’s aan de wielen.
Hoe kan je iets moois maken van iets dat al eindeloos mooi is. Zie hier het is de mannen toch gelukt. Als je van auto’s kunst is dan is dit een rembrandt of een van gogh. Zo mooi kan kunst zijn. Alleen dan auto kunst.

Zoo mooi
@ autoblogger:

Het was een relevant artikel, dus waarom wordt de link wegg ge-edit?
Hier een vergelijking met de GTR switzer P800 (700PK) vs 911 Switzer spi750 (750PK)

De GTR verliest het sprintje

http://www.youtube.com/watch?v=EwjnapX25Vo
-edit: nutteloze bijdrage-
Prachtig! Zo hoort een Turbo eruit te zien! :D
Heb nog niks gelezen, maar toen ik die foto zag … SWEET!!
Kwijl Kwijl … Dit is mijn droomwagen! Prachtig!
Verbruik wordt nooit vermelt bij dit soort tuning. Waarschijnlijk 30l/100KM. Dus kom je met een volle tank 250 km.ver!!??
@ Autoblogger:

Aangezien ik niet snap waarom mijn link weggehaald wordt, plaats ik hem nog maar een keer. daar valt te lezen wat het verschil is tussen brandstof in Europa en Amerika….

http://www.klassiekerrally.nl/techniek-benzine/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).