Fotofestijn: Audi RS5

Auteur: , 86 Reacties

Audi RS5: 4.2 V8, 450 pk, 430 Nm, 0-100: 4,6 sec, quattro, 1.725 kilo. En speciaal voor jullie een heleboel foto's.

Audi’s wapen tegen de BMW M3 is afgelopen maandag officieel onthuld door Audi (nadat eerder al wat gelekt was) en op deze regenachtige zondagmiddag hebben we een complete gallery met foto’s voor jullie.

Als volgende week dinsdag de autosalon in Geneve losbarst hebben we uiteraard ook nog een hele stapel live foto’s voor jullie. Tot die tijd moet je het hier even mee doen. Maar dat zal wel goed komen gok ik. Enjoy!



86 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Iedereen heeft tegenwoordig een audi…..
Koop een toyota wordt er teminste nog aandacht aan besteed.

ff alle gekheid op een stokje. Is mooi maar je ziet er zoveel!!!
-edit: komen-
Wordt de nieuwe m3 killer!!
die spoiler is vet, hebbee!! :mrgreen:
Erg mooi, vooral die opklap-spoiler is cool. Wel eeuwig zonde dat er geen handbak te bestellen is.
coole bak en lekker snel:P
*Gaap* niet echt vernieuwend, en ligt het aan mij of heeft ie een beetje een amerikaanse uitstraling door die 5-spaaks wielen…
Is toch meer de tegenhanger van de M6 dan M3 vind ik…
@sander: ga jij je huiswerk nog eens doen door de specs van de M3, M6 en RS5 naast elkaar te leggen. En daar komt nog eens bij dat de A5 & 3 Serie (coupe/cabrio) rechtstreeks met elkaar concurreren.
Klasse.
Vette bak! Maar die chromen (of wat dan ook) strip vanvoor en vanachter is er te veel aan. Het maakt de voorkant te druk. Ze hadden die strip beter zwart gemaakt. De spoiler is wel vet.
Ik vind wel dat hij wat te veel weegt…

@r3fl2x:
Waar staat dat? Het zou mij verwonderen. Maar als het zo is, dan is het idd eeuwig zonde!
@Freude_am_Fahren: De RS5 is er alleen met een 7-traps S tronic (DSG) versnellingsbak en niet handgeschakeld. Je moet wel al onze artikelen lezen he ;)
zalig gwnweg, nu ng wachte op de rijtest!! Da wil zegge daj em zo rap mogelijk moe doen
maar is het niet eerder een concurrent van de M6 dan van de M3? De RS4 moet de M3 toch al concurreren? (ook al is dat niet helemaal gelukt)
@Freude_am_Fahren: Maar de RS4 is er niet als coupé. En wat komt daar om de hoek kijken? De RS5, ook wel eigenlijk de coupévariant van de RS4. ;)
@Freude_am_Fahren: denk eens na! De M3 (sedan, coupe & cabrio) concureert met de RS4 (sedan) & RS5 (coupe).

De M6 is veeeel groter, duurder en krachtiger (507 pk). Hij is niet zozeer sneller, maar zit duidelijk wel een klasse hoger. De A5/RS5 is gewoon de coupe/cabrio variant van de A4. En dus gaat die de strijd aan met de coupe en cabrio variant van de BMW 3 Serie. Zo moeilijk is dat toch niet?
@robbie:
De M6 is niet zozeer sneller naar de 100, want beide doen ze het in 4.6sec, maar naar de 200 is de M6 veel sneller. namelijk 13.5 sec tegen 17.2 voor de oude RS4. Beide wegen ook ongeveer even zwaar (M6>1710kg, RS5>1725kg.
RS4/RS5 zijn het de eerste meters snel door de 4wielaandrijving, maar boven de 100 km/u komt het zwaarlijvigheid boven drijven.
@hondema: johhh, echt… Mij hoef je dat niet uit te leggen hoor ;)
een jaar geleden!! gezien, en in gezeten (in maarssen), maarja, veel mooier om hem nu zonder extreme camouflage aan te zien!
@roddie: Ok, dat was duidelijk. (Ik zat dus mis…)
thx ;)
Erg mooie auto!
Maar toch jammer van dat gewicht, als ‘ie nou 200kg lichter was geweest..
Lekkere foto’s, uitlaten staan hem goed, voorkant vind ik een beetje veel van het goede, maar dat hoort ook een beetje bij dat RS-verhaal
@robbie: het is eigenlijk idd niet moeilijk…
(schaam mij hier dood dat ik daar zelf niet aan gedacht heb…) ;)

Maar heeft audi dan geen concurrent voor de 6? (zoals je waarschijnlijk heb gemerkt ken ik nog niet zo veel van auto’s. Ik ben maar een beginnende autoliefhebber)
Mercedes: kom alstublieft met een E63 AMG Coupe. Dan hebben we weer een winnaar! Nou ja, vooruit maar. De RS5 is wel een mooie auto. Alleen wil ik er zo een als cabriolet!
@AMG Powerrr: Nog even wachten, ik heb in de wandelgangen gehoord dat AMG bezig is met een Black Series E-coupe.
@Freude_am_Fahren,

/hatermode aan/ haha, aan je naam te zien ben je inderdaad een beginnend autoliefhebber! Een echte liefhebber kiest voor echte auto’s! /hatermode uit/ Audi heeft ook nog geen concurrent voor de 6. Dat zou misschien een eventuele A7 kunnen worden.
Hij mag dan quatro en 450 pk hebben maar weegt net zoveel als de gemiddelde Amerikaan die hoef ik niet. doe mij maar een 370Z
enige mooie audi van dit moment
@laulau: Als je dit mooi vind dan moet je de rest ook mooi vinden want ze lijken allemaal op elkaar:P
Hij lijkt op een Corrado :D
Ik hoop dat deze nu eindelijk wel een keer sneller is als de M3. Concurrentie is altijd goed en dat houd elkaar scherp. De RS5 is 100kg zwaarder maar heeft wel meer pk en koppel dus het word spannend.
@AMG Powerrr:
Ga nu niet beweren dat BMW slechte auto’s maakt. Alle auto kenners praten met lof over de M3. (topgear, autoweek,…)
En ga nu niet schreeuwen dat ik een extreme bmw-fanboy ben. Ik vind BMW’s idd wel mooi een goed rijden. En ik geloof in RWD. Maar ik heb totaal niets tegen audi of mercedes want die maken ook leuke auto’s.
Ik ben gewoon nog geen pro, die alles van elk merk afweet… ;)
en zo weinig ken ik er ook niet van hoor
wat een afzichtelijke spoiler wanneer hij uitgeklapt is!
Owja mijn eigen mening… ik vind hem een beetje tegenvallen, nu vind ik de A5 al een hele mooie auto dus er is niks mis met deze RS5, maar had hem toch gehoopt op een wat meer krachtigere uitstraling. Achterkant hadden ze wat mij betreft dat honingraad gewoon helemaal door moeten laten lopen ipv van een diffusor look a like. Dit is beetje dubbelop zo. Doe of helemaal honingraad of helemaal diffusor.
owjaa en die velgen…? kom op, gelukkig is het nooit zo lastig om bij Audi leuke RS6 velgjes of RS4 velgjes te laten monteren.
Ik las hier net dat het jammer is dat er geen handbak is. Maar volgens mij maakt het niets uit. Om de prijs hoef je het niet te laten, aangezien hij weer goedkoper is in BPM. Daarnaast als mijn pa in zijn Touran DSG 103 pk diesel tegen de buurman 407 sw 160pk diesel rijdt is mijn pa sneller. Dus qua prestaties is het ook beter.
@Seroo: Sjah techniek he, komt doordat de meeste automaten inmiddels zo snel kunnen schakelen. Als je met de hand zou schakelen ben je dus langzamer om de transmissie overbrenging meer tijd kost.
Huh?? Wat mis ik??
De über RS zónder afgeplat stuur? Gaan ze me daarvoor de optielijst erbij doen pakken? Ik dacht dat zo’n plat stuur standard-issue is bij de RS-en :o

@ Freude am Fahren:
Niemand weet alles van ieder merk uit zijn hoofd, alleen de meeste hier hebben zich wel érgens specifiek in verdiept, dus er is altijd wel iemand met diepte info. Naast alle fanboys, haters, enz ;)
integralechubasco
1725 kg droog of met vloeistoffen…? ik denk droog dus reken zeker 130 kg erbij… ofwel totaal geen match voor de m3.
bvd qua maatvoering ontloopt hij de 6 serie zeker niet.

posers auto…
@integralechubasco: Sorry? Maar deze opmerking van jou:
“bvd qua maatvoering ontloopt hij de 6 serie zeker niet.”

Raakt kant nog wal (in mijn ogen dan).

Lengte
M3 4615 mm
RS5 4635 mm
M6 4871 mm

Hij komt hoogstens qua gewicht in de buurt van de M6 ;)

Gewicht
M3 1.655 kg (handgesch.)/1.675 kg (DCT), incl. vloeistoffen
RS5 1.725 kg
M6 1.785 kg (incl. vloeistoffen)
@Seroo:
Maar iemand met “automaat” op zijn rijbewijs, die kan toch niet “echt” autorijden. En met een handbak heb je meer het gevoel dat je echt met autorijden bezig bent. Maar ik vind dat het ook van de auto afhangt: deze zou ik wel met een handbak pakken, maar een Ferrari 458 niet. En ok, een dubbele koppeling is beter, maar een handbak betrekt je meer.
Maar dat is ook persoonlijk denk ik.
@Freude_am_Fahren: Handbak zou ik alleen willen in m’n ‘circuit auto’. In m’n normale auto om van A naar B te komen zou ik het liefst gewoon een automaat hebben. Waarom zelf iets doen terwijl de auto het zelf kan, zeker met al die file’s in Nederland. Bovendien wil ik graag zo comfortabel mogelijk kunnen rondcruisen en daar hoort schakelen dus niet bij. Helaas moet ik wel want ben maar een arme student. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om de auto van paps of mams mee te nemen en dat zijn wel allebei automaten.
vraag me trouwens nog steeds af waarom Audi een rode kleur als verlichting gebruikt. en dan met al die knopjes is het net een kerstboom van binnen. Was toch een aardig minpuntje in onze vorige auto, gelukkig is de felheid de verstellen, dat stond dus altijd op z’n laagst.
Als 1725kg drooggewicht is, dan is die dus 45kg zwaarder dan de BMW M6 en 170kg zwaarder dan de M3. En dat is te veel…
Het wordt denk ik meer een trage nissan GTR
integralechubasco
Een hele trage gtr want de nissan heeft heeft een paar honderd Nm meer koppel…
in 1 woord: ‘schitterend’..!!! mooie details en die spoiler maakt het helemaal af..
@ robbie

is die 1.725kg droog gewicht?
@GOD: ik durf het niet te zeggen. Audi geeft in het persbericht verder niet aan hoe dat gewicht gemeten is. Het blijft dus gokken.
integralechubasco
@robbie
check vooral ook even breedte…
alfa mannetje
gewicht zal niet de grootste boosdoener zijn , onderstuur zal gratis zijn heeft de ervaring ons geleerd.
Een keer een goede aandrijflijn zal de tip zijn.
@ robbie

Met een weegschaal slimpie ;)
@GOD: dat mag ik hopen ;)
Ik vind hem heel erg mooi maar toch vind ik de M3 net iets mooier.

Ze mogen uiteraard allebei voor de deur…
Had ik ’t geld maar :P zo oneerlijk.
De M3 zal ook nu nog (ondanks minder vermogen en koppel) sneller zijn tot aan de topsnelheid van 250km/h….de M6 (en sommigen snappen het niet) gaat véél sneller dan de M3 en DUS véél sneller dan de RS5 !
Is de prijs al bekend?
@TimZ: de Audi RS5 zal (exclusief belastingen!) €77.700 kosten. Een BMW M3 Coupe (met DCT) kost exclusief belastingen €67.579 (en €64.385 met handbak). Ga er dus maar vanuit dat de RS5 minimaal 10.000 euro duurder zal zijn dan een M3 oftewel minimaal 125.000 euro in Nederland.
@robbie: voor al die niet-BMW-kenners een filmpie:

http://www.youtube.com/watch?v=dTvBk8k9sWM
En dán de volgende vergelijking:

http://www.youtube.com/watch?v=axb19DwhqUk

Kortom,de RS5 zal misschien net zo snel zijn als de M3, maar niet sneller…en zéker niet sneller dan de M6 !!
even vergelijken met de M3 E92 met automaat
gewicht:
-audi: 1725kg
-bmw:1655 (met handbak)-1675 (M-DKG)
0-100km/H
-audi: 4,6s
-bmw:4,6s
trekkracht
-audi: 430NM
-bmw: 400NM
horspower
-audi: 450Hp
-bmw: 420Hp
drivetrain
– audi: 4WD
– bmw: RWD

wie zal het beste presteren? ik gok op de audi voor de rechte stukken en bij natte weersomstandigheden en de M3 in de bochten door zijn carbondak hierdoor heeft hij een lager zwaarte punt

los daarvan i just love the way it looks…
@megakix

dit is geen vergelijk!!! drie reden

-een nieuwere M3 tegen een RS4 van de vorige generatie
– een Coupe tegen een 4 deurs limosine (zwaarder alleen al door het concept van 4 deuren)
-de M6 (zijn opvolger) moet je in de toekomst gaan vergelijken met de RS7 op basis van de A7 die in de pijplijn zit…
@johan.be: zucht… dat is juist het punt, hij wil duidelijk maken dat de M3 coupé moet gaan concurreren met de RS5. en omdat er mensen waren die dachten dat de RS5 met de M6 moest concurreren hebben ze de echte concurrent tegenover de “doorsommigengedachteconcurrent” gezet.
@NLBUURMAN: thanks buurman… ;-)
@johan.be: …er is overigens geen ‘nieuwere’ RS4…dus de vergelijking is nog steeds terecht (beiden evenveel Pk’s en de Audi 20Nm meer…).
Eén ding is helder: het achterspoilertje moet binnen blijven.
Erg mooie auto aan de buitenkant al had de kont toch mooier kunnen zijn… Vanbinnen vind ik deze audi dan weer helemaal niets uitstralen en is het zelfs wat lelijk.
@jesper:
het was ook niet letterlijk bedoeld hoor…
Deze is gewoon af…
Nu nog de RS4 en het Audi feestje is compleet :)
Wow, wat een vernieuwing (sarcasme !!).
Och ja, het Audi motto is natuurlijk waarom iets veranderen als iedereen het blijft kopen. Hopelijk lopen ze met dat motto toch binnenkort eens goed tegen de lamp. En gaan ze eens wat vernieuwing in hun “design” steken. Is alleen maar positief voor iedere Audi-liefhebber.

Zie ik ze nu niet staan of heeft die nu geen mistlampen ?
Staat zeker ergens tussen de 100 blz lange optielijst ergens naast het stuurwiel… hehehe.

En Audi, kerstmis is toch al even voorbij hoor (de lente staat bijna voor de deur…), laat de kerstlampjes nu toch maar eens op stal. Vind de oplossing bij Mercedes en BMW voor overdagrijlicht toch veel meer klasse uitstralen.
Het blijft geloof ik een eeuwige discussie. BMW, mercedes en audi. Je kan van een slechte auto spreken bij een van deze merken. Denk dat de meeste mensen op dit forum nooit in een auto mag rijden die maar enigzins in de buurt komt. Het blijft een persoonlijke mening.

Als ik ooit voor dit dilemma sta, zou ik het niet weten wat ik zou kiezen. Ze hebben allemaal wel iets wat bij de ene beter is dan de andere.

Over de audi, ik vind het jammer dat er geen handbank in zit. En weet nog niet wat ik van die spoiler moet vinden. Maar in mijn ogen blijft het de mooiste audi (A/S/RS5).
Het is van geen slechte auto spreken.
Vind hem eigenlijk minder mooi dan de (s)a5, hij lijkt veel meer op een musclecar, denk dan ook dat hij het goed gaat doen in de VS(is die eventueel zo ontworpen?)
1725 kilo… 1725 KILO!!

Audi en/of BMW en/of een andere autofabrikant zou pas echt een statement maken als ze de pk-oorlog eens zouden beëindigen met een auto die niet richting de 2 ton gaat aan gewicht. Wie wil er nou bijvoorbeeld elektrische stoelen in een sportcoupé van 25kg per stuk terwijl je die maar (op z’n hoogst) eens in de paar weken versteld?!
M3 killer? Doe eens een Burnout dan? (Verder ziet dit er natuurlijk wel super uit he;))
MENSEN !!!!!!! attentie

ik zat me daarnet te bedenken, dat met dit model, de Nieuwe Audi quattro met de komst van de nieuwe rs5 er niet echt meer inzit, wat denken julie???
schreeuw niet zo joh! de meeste slapen al!
Waarom gebruiken ze 3 verschillende stoelen? Of is het weer op z’n audi’s geregeld.
Je koopt de meest dikke variant en toch moet je nog bij betalen om de sportstoelen, laat staan de kuipstoelen te hebben.

Nope geen Audi hier totdat ze eens met een fatsoenlijk aangeklede auto komen.
Ik vind het zo apart dat ze gewoon die ouwe 4.2 in dat ding gelepeld hebben. Die lag voorheen in de S5, nu ze aan t downsizen zijn dachten ze van: nou dan douwen we dat ding maar in de RS5… Had sowieso gedacht dat er toch wel 2 turbo’s op zouden komen of gewoon een downgrading van het RS6 blok.. Maar helaas, gemiste kans van Audi.
@ tom307:

Ik denk dat het best zou kunnen als een soort special edition zodra de A5 aan vervanging toe is.. Ze hebben BTW al wel gave shops gemaakt voor een eventuele Quattro obv de A5. Erg dik als je het mij vraagt:

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200906/audi-quattro-returns_460x0w.jpg

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/04/audi-a5-quattrosport.jpg
mooie bak die RS5 .maar die Quatrro mag er ook wel wezen
Deze auto is traag voor z´n specs. Ik ken een Japanners die dat veeeel beter doet voor hetzelfde geld.
Ken een Japanner.
Staat wel beter zo’n automaat met een lederen hoed ipv zo’n plastic schuifje ertussen..
Hebbe hebbe hebbe, wat een supermooie auto die RS5!
Of hij beter is als de M3 moeten we nog maar even afwachten… Wouter: ASAP een RS5 rijtest please!
Eerst vond ik de RS5 wat tegenvallen tov de “gewone” S5, maar nu ik de foto’s eens wat beter bekijk moet ik toch van mening veranderen.

Me like! Very much so in fact!!!

Met de uitklapbare spoiler en de bredere wielkasten mixen ze bij Audi de zuiderse lijnen van de A5/S5 prima met een flinke dosis agressie. Job well done I say!
Doe mij maar een S5 met de specs van de RS5 ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).