In levende lijve: Koenigsegg Agera (910 pk)

Auteur: , 32 Reacties

In levende lijve nog indrukwekkender dan op die saaie persfoto's! Koenigsegg nieuwste speeltje (910 pk, 1.100 Nm).

En kan het echt iemand een worst schelen dat het ‘eigenlijk’ niet meer is dan een sterk gefacelifte CCX? Mij niet in elk geval! Het ziet er gewoon lekker uit. Zeker als je weet dat je in slechts 8,9 seconden naar de 200 km/u kan knallen!



32 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Doe eens meer details over de motor! (inhoud, cilinders, turbo)
@sacha: een klikje op de link kan geen kwaad denk ik ;)
OT:Geyl, vooral het dasboard/snelheidsmeter etc.
In één woord, gruwelijk
@Rolando: Gruwelijk mooi that is ;)
Deze is gewoon prachtig!
Oh ja… http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/27/gallery-specs-koenigsegg-agera


Laten we beginnen met de motor die achterin ligt. Dit is nog steeds een twinturbo 4.7 liter V8 (oorspronkelijk van Ford) die dankzij geoptimaliseerde ademhaling en andere finetuning er nu 910 pk en 1.100 Nm uitperst. Overigens is er vanaf 2.680 tpm tot 6.100 altijd minimaal 1.000 Nm beschikbaar, bizar! Het zal je hopelijk niet verbazen dat de 1290 kilo lichte Agera daardoor retesnel is. Zo duurt het sprintje van 0 naar 100 slechts 3,1 seconden en in 8,9 seconden tik je al de 200 km/u aan. De topsnelheid ligt volgens Koenigsegg op 390+ km/u.



Hebbbennnnnn! :| wat een supermooie auto is het toch, en daar hangt zeker een prijskaartje aan van rond de 750.000?
die deuren vind ik zo gaaf, ik wil ze op mijn burgerbak…
Is dat een bekerhouder in het midden? Oh jeee…
Leuk detail dat spookje, maar waar staat dat voor??:p
@Teerdz: Dat spookje komt van het luchtmacht squadron dat of eerst de hangars in gebruik had of ze zijn/waren de buren van de fabriek. Iets in die geest (lol) in ieder geval.
Maar mijn loterijlijstje heeft weer een nieuwe nummer 1… o zo lekker!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
hmmm … wat een wagen! prestaties en design zijn in een woord te omschrijven, GEWELDIG!
kwijl kwijl kwijl

Dat die maar snel op terlaemen rijden komt.
San Sebastiano
@Teerdz: “The phantom insignia on the Koenigsegg’s rear window is a tribute to a squadron from the Swedish air force wing F 10 Ängelholm, which had the ghost as its emblem.” Wikipedia heerst ;-)
Ik ben verliefd, ik wil niks anders meer dan de Agera. Wat een beest van een auto, AB rijtest? ;)
Leuk die volvo middenconsole, geeft een echt IKEA gevoel.
Afgezien van dat een mooi projectiel.
8.9 sec? dan doet de cinque het toch beter? iemand die wil uitleggen hoe dat komt?
Koenigsegg, de enige supercar die ik nog niet in levende lijve gezien heb. Wat een kar.
doet de cinque er geen 9.8 sec over?
yes yes yes yes yes yes yes yes.
een supergaaf ding
mmm wel ok ;-) maar…. dat kleurtje in de rand van velgen is zowwww after-sales….
Die snelheidsmeter past ook in een vliegtuig
Lijkt me ziet er wel vet uit
it’s a beauty i’m not able to buy.
Koenigseggs zijn altijd lekker. Ook al lijken ze op elkaar, ze blijven even indrukwekkend. Verbeterde versies kunnen altijd beter.
De snelheidsmeter staat tot 420km/h alleen al daarvan kom je helemaal gek van enthousiasme.
Heel gaaf, en vooral mooie looks en veel power, ben alleen een beetje bang of dit wel betrouwbaar is…

De vorige generatie Egg’s hadden hier en daar ook nogal wat mankementjes!!!

Maar wat een bloedgeil apparaat….zou der zo mn chick voor inruilen (pats tegen mn hoofd;))
Wow, prachtige wielen :)
Facelift wat? Boeie! Zeker een van de vetste auto’s van dit moment! Prachtig uiterlijk, gruwelijk vermogen, achterwiel aandrijving… Alleen waar is de versnellingspook?
Het spookje op de motorkap zegt alles!
Je ziet een schim aankomen, je ziet plots heel kort iets wazig voor je ogen en dan verdwijnt de schim terug en het enige wat je nog kan waarnemen is een angstaanjagend geluid…

*kwijl*
He allemaal,

Eerst was mijn lievelingsauto een Koenigsegg Ccxr Edition, maar nu is dat denk ik wel de Koenigsegg Agera. Maar ik wil wel weten hoe hard die gaat en op wat die rijd. Want de Koenigsegg Ccxr Edition rijd op bio benzine en dat hebben we hier niet in nederland.
De Bugatti Veyron SS is veel sneller, mooier, veiliger, betrouwbaarder dan dit eitje.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).