Pagani Zonda Cinque Roadster in Geneve

Auteur: , 19 Reacties

Pagani Roadster met mighty V12!

De V12 beschikt over een slordige 678 pk en 780 Nm. Dat alles met slechts 1210 kg gewicht, waarvan 53% op de achterwielen drukt. Die achterwielen zijn verantwoordelijk voor de aandrijving van dit overheerlijke stukje automobile porno. De Zonda Cinque Roadster doet 3.4 seconden om de 100 km/u aan te tikken, en het duurt slechts 6.2 seconden om de 200 km/u te bereiken!




19 reacties

Gadverdamme, wat maakt Pagani toch heerlijke auto’s! Bruut, snel en nog mooi ook :-)
Wouter op foto 7, en foto 8. Dat kunnen we dus verwachten!
Niet mooi, sorry. De rode accenten zijn overdreven, het blote carbonfiber in het interieur knalt je op een negatieve manier tegemoet en ze hadden van die achterspoiler ook iets mooiers kunnen maken.

De spoiler van de gewone zonda was tenminste mooi gedaan!
Dit is gewoon een lekkere wagen.. Punt!
@Gnermo: Vergeet foto 4 niet :)

Erg bruut, alleen jammer dat er zó weinig worden gemaakt..
ik neem aan dat het 3.4+6.2 is voor dat ie 2 barkie rijd
Omg.. 6.2 naar de 200 KM/h. Zieke shit :)
Dat ding gaat dus sneller van de 100 naar de 200 dan van 0 naar 100
De 0-200 km/h is duidelijk fout, dat zou ‘m sneller maken dan de Veyron. Het is inderdaad 9,6 sec (3,4+6,2) zoals “adil” al zei.

Hier zeggen jullie het wel goed:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/03/och-heden-de-pagani-zonda-cinque-roadster
Ziet er zoals gewoonlijk geweldig uit. Kan niet wachten op de nieuwe versies.
Zo’n spoiler is niet meer van deze tijd……een boer uit nederland heeft ook zo’n taartschep op zijn auto. Tevens zijn de snelheden voor dit soort bedragen niet meer bijzonder. Een 458 gaat ook in 3.4 en is aanzienlijk goedkoper. Tevens heeft de 458 geen spoiler meer nodig omdat de aerodynamica voor voldoende druk zorgt. Zij moeten dat nog compenseren met een spoiler die ook op een Toyota zou kunnen…..
@Bo1972: Een Pagani is niet zomaar een supercar. Dit is echt een bijzonder stukje automobiele kunst.
@Bo1972:

Volgens mij snap je het idee niet helemaal. Alsof je zo’n auto alleen maar koopt om de snelste bij het stoplicht te zijn. Zo’n auto koop je vooral voor de looks, de sound, het rijgenot, de exclusiviteit, de perfecte bouwkwaliteit.. kortom de emotie. Snelheid is daar slechts een gedeelte van. Duurder is lang niet altijd sneller. Zelfde idee met een Spyker, maar dan is de Zonda nog even de overtreffende trap.
lekkerste wagen OOIT (tot pagani een nieuwe zonda uitbrengt)
Wat een vreselijk lelijk ding zeg. De binnenkant alleen al en zoals “Bo1972” al zegt; die taartschep achterop. Bah.
Dat geluidje erachter zal ook niet verkeerd zijn ;)
Over smaak valt niet te twisten, en daar is niks mis mee. Wat ik wil aangeven is dat een bedrijf die dit soort auto’s op de markt brengt technisch wel de beste technieken moet gebruiken. Anders is het alleen omdat er zo weinig van gemaakt worden niet meer voldoende om het te kopen.
PRACHTIG! Wàt een beest zeg!
Dit is gewoon hoe een echte hypersportscar er aan de top van het segment er uit hoort te zien! Echt dikke complimenten, prachtig apparaat! Zou hem behoorlijk graag willen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).