Audi RS5: de eerste in-het-echt foto’s

Auteur: , 138 Reacties

Zojuist zagen we Wouter al rondstruinen over de Audi-stand in Genève. Naast al het e-tron gebeuren staat daar uiteraard ook nog zoiets als de gloednieuwe Audi RS5. Of deze ultieme A5 korte metten kan maken met de BMW M3 weten we nog niet, maar voorlopig hebben we wel weer wat foto's voor jullie.

Ondanks dat dit de zoveelste rode Audi is die we de laatste tijd op ons netvlies geprojecteerd krijgen blijft het natuurlijk wel lekker om dit Quattrobommetje in het echt te zien. Nogmaals: 4.2 V8. 450 pk (430 Nm). 0-100 in 4,6 seconden. Quattro. 1.725 kilo. Foto’s!



138 reacties

alfa mannetje
Met een verkeerd aandrijfapparaat kun je het de M3 niet echt moeilijk maken.
@alfa mannetje: Helemaal mee eens!
Een V8 is hier fout. Het moet een 2.0T zijn, veel zuiniger, veel minder uitstoot! -.-”

Ik zat zelf meer te denken aan een 5.5 V10.
alfa mannetje
@Vinny_93: ga jij even nadenken wat een aandrijfapparaat behelst ? Dank alvast .
de M3 is er geweest
alfa mannetje
@BakPouwww: wedden om een fles wijn ?
@alfa mannetje: bij audi zitten ook hersenen die geen auto gaan afleveren die niet sneller is dan zijn concurent als ze later komen. daarbij kun je prima overweg met achterwiel aandrijving, je hebt er je voordeel mee op het circuit maar op de normale nederlandse weg heb je er niets aan, dan is fwd de betere, net als op de echte moeilijke/leuke wegen in de bergen.
alfa mannetje
@Jipp: jongen toch.
De velgen kan wat mij betreft nog iets beter. Ze doen me nu even denken aan de standaardvelgen van Mazda RX-8.
Ga is weg joh, M3 blijft en is de meester !
Lekker hoor, laat maar komen die vergelijkingstest (met de M3).
Hier zat ik nou al heel de tijd op te wachten!
Ik ben een echte fan van de A5 en ik vond de S5 maar een beetje tam. Dus nu krijg ik eindelijk iets wat ik wou!
Echt een mooie stijlvolle en sportieve auto!
My dreamcar!
jummie:D supergaaf!
Verschikkelijk mooie auto, alleen ik zou niet direct voor een rode kleur gaan. Wit zou hem heel mooi staan denk ik. Zeker met deze grill.

Prachtige auto!!
De BMW is niet de klos.

420 peekaa maar ook 1555 kilo zwaar tegen 1725 voor de Audi.
0-100 doet BMW ook in 4.6 sec.

Ik denk dat het dichtbij is maar de BMW zal sneller zijn omdat hij lichter is.
@Dennis: Lees mijn stukje even, audi gaat echt geen auto op de markt brengen die niet sneller is dan zijn concurent.
Hij ziet er zeer goed uit, nu nog even wachten op de vergelijken met de m3, dan kan men zien dat de m3 nu niet meer heer in meester is. Audi is namelijk niet zo stom om een auto op de markt te brengen die zijn voornaamste concurent niet aan kan.

Waarschijnlijk kan de bmw m3 rijder dus vooral van de achterkant gaan genieten.
mooie auto :D
BMW is lichter, maar de techniek is ook drie jaar ouder. denk desondanks dat de M3 voor blijft! Maar de RS5 ziet er beter uit.

wel jammer van de vrij standaard velgen die er onder zitten. Audi heeft zoveel mooiers in de aanbieding!
@Jipp: FWD beter?
‘Ben door die ovalen uitlaatpijpjes misleid sinds de eerste testauto’s op de Nürburgring Nordschleife. Dacht al die tijd dat er een V10 TFSI ala RS6 in zou komen ;). Maar ja, met zo’n V8 geef je toch beter aan dat je de confrontatie opzoekt met de M3. XD
-edit: nutteloze bijdrage-
Hoe zou die trouwens in Sepang blauw uitzien! :D
Spannend is hij niet, eerder weer een saaie Duitse kar.
Geef mij maar Lexus IS-F.
Kan er nog steeds niet echt warm van worden… Doe mij die M3 maar, met Competition Package graag.
Wow! Tijdje geleden dat ik comments lees, enneuh… Is het hier de hele tijd al een zandbakje? Nouja, da’s wat ik ervan vind hé…
Prachtig!
Wat een heerlijke auto
Een lekker ding, maar het blijft jammer dat alles bij Audi er nu hetzelfde uit gaat zien. Doet me steeds minder verlangen naar de auto’s van het merk!
Wat kost dit nou, kaal en met full option?
“Kaal” denk ik rond de 115.000
Full-Options kan je er wel 40.000 bij doen
De motor is toch naar achter geplaats.Kan alleen maar positief zijn in handeling.normaal hangen die volledig over de as.ben benieuwd.grts
@Dennis

Zoek eens de acceleratietijd op van de RS5. Juist hetzelfde ;)
Zo’n mooi dikke sportwagen. Echt een goede opvolger van de Rs reeks.
@ Jipp,
Het kan misschien lijken, of de ene auto sneller is, dan de ander, maar de bestuurder is de beslissende factor uiteindelijk. Dus wie de rapste is zal blijken uit een vergelijkingstest.

Mijn favoriet is de Audi niet, ook de BMW niet, maar als dit zo’n vrijdagse vergelijking zou zijn, waarbij je dient te kiezen, kies ik de BMW, die spreekt meer emotie uit. De Audi is, zoals alle Audi’s zijn, stabiel gebouwd, maar ook steriel vormgegeven, zowel van binnen, als van buiten. Niks mis mee, maar niet mijn smaak, voor het geld wat je er aan kwijt bent, kun je ook ander leuk autospul kopen.
@Orichy: De bestuurder maakt inderdaad veel uit, je moet niet een coureur tegen een auto liefhebber/autojournalist laten rijden bijvoorbeeld. Voor mij geld het net andersom,naar mijn mening straalt de bmw niet uit en de audi, vooral deze veel emotie. Ik zou daarom ook voor de audi gaan. En natuurlijk, je kunt voor het geld ook ander leuk speelgoed kopen, een land rover defender en een polo gt1 waar je ook veel leuks mee kan bijvoorbeeld.
Hardstikke dikke bak! Alleen die velgen zijn echt fout! ingodsnaam RS4 of RS6 velgen!! en die frontlip mag ook gewoon rood. Desnoods carbon maar niet grijs!
Alleen de oude Audi Quattro Sport, sprak echt emotie uit, dat is de laatste emotievolle Audi, in mijn ogen.
klopt dat gewicht wel? dat is juist altijd een sterk punt van audi en ik meen dat de RS6 1800 woog dan zou deze toch een stuk lichter moeten zijn?
alfa mannetje
sterk punt : flikker die 4 wd eens weg en maak eens een echte aandrijfconfiguratie die niet enkel onderstuurt.
Ik denk dat de Focus Rs met zijn FWd gehakt maakt van deze dikzak.
@alfa mannetje: Ik denk dat je toch eens zult inzien dat het in zulke auto’s ook handig kan zijn om fwd te hebben lees de reactie van pieter-jan maar is. RWD is leuk maar niet altijd even gebruiksvriendelijk FWD wel. en AWD zeker.
alfa mannetje
@Jipp: zoals gezegd , ga eens een paar jaar inleren , kom eens op een circuit en leg geen conclusies die ik niet zeg. Er is een wereld van verschil tussen ons…leren jongen. Dat willen mensne nog wel eens overslaan in het leven.
@alfa mannetje: en leren ben ik niet echt aan het overslaan in m’n leven.
@alfa mannetje:
haha, de Focus RS is wel snel, maar hij is op de Nordschleife niet (eens) sneller dan de S5… dus dan zal hij niet echt in de buurt van de RS5 komen hé…
(http://www.fastestlaps.com/car45fd0fcbd70cb.html)
alfa mannetje
@BTM: De Focus rS laat op sommige trajecten de M# zijn achterkantje zien. Het is niet anders…..
Ik zei het al eerder; rood wordt het nieuwe wit ;)
BMW über alles
Weten we nog die Audi-commercial waarbij ze BMW uitmaakten voor steeds “willen maar nooit kunnen” ?

Ze hebben het gewoon over zichzelf…
In de handen van een goede coureur killt de M3 nog steeds. Aantal pk’s en all-wheel drive zegt niks. (kijk hoe Veyron door een Gumpert met ‘slechts’ 690pk op een circuit geklaard wordt)

De chassis van de RS5 is niet veel anders dan de S5, wat betekent dat de M3 veel betere wegligging heeft. Neem daarnaast het feit mee dat de M3 veel scherper stuurt en minder weegt.

Rekensom laat ik aan jullie over…
@AtodaZ: Je kunt dit niet zo maar uitrekenen, je hebt te maken met krachten die toe nemen/afnemen bij bepaalde factoren…. Daarbij is het niet even een s4 met een sterkere moter en een andere bodykit, en geloof je zelf dat audi met de rs5 niet over de m3 heen gaat met een nieuw model? ik denk dat ze hem dan niet eens op de markt hadden gebracht. het aantal pk’s per kilo zegt wel wat, en dat was bij de gumpert vergeleken met de veyron in het voordeel van de gumpert. Wat ook te zien is bij de lotus elise tegen bijvoorbeeld een porsche, de elise zal het denk ik wel winnen vanwege een lagere gewicht/pk verhouding.
@Jipp: Goh we zijn het eindelijk eens. Ik denk namelijk ook dat Audi niet met dit apparaat op de proppen was gekomen als het geen weerstand kon bieden aan de M3-benchmark.

Dat Audi zoveel moeite heeft moeten doen met aandrijving op 2 extra wielen, extra electronica en dat ze dat extra gewicht weer moesten compenseren met wat extra pk’s, laat wel zien wat voor kunstgrepen Audi moet uithalen om zich uberhaupt op M3-niveau te kunnen begeven.

Ik vind het wel ietwat kunstmatig van Aud. Het publiek dat zo’n hardcore sportauto wil, zou best weleens in veel gevallen de voorkeur kunnen uitspreken voor een handbak en RWD. Immers; vrijwel elke sportauto wordt in die combinatie geleverd.

Maar anyway, kom maar op met de eerste vergelijkende rijtesten!
@1′er Reihe: hehe, ik denk overigens niet dat de extra pk’s nodig waren omdat het een rwd is maar omdat hij zwaarder is, je hebt dat loopt niet altijd evenredig met elkaar over. Dat ze voor de AWD kiezen kan best te maken hebben met het feit dat ze weer een audi quattro willen gaan maken…? en daarbij denk ik dat deze net zo goed lees nauwelijks, zal verkopen als een M3. het publiek wat een m3 koopt is denk ik meer kijk mij nou wat je ook ziet bij een 3 coupe. Bij audi is het meer sportief rijden wat ook kan met FWD, en zelf zelg hij ziet er zeer goed uit!
@Jipp: Audi is goed in AWD, dus het past inderdaad goed dat ze daar nu ook voor gaan. Ik bedoelde ook dat de extra pk’s sowieso nodig zijn voor het extra gewicht. Dat het publiek een M3 vaak koopt voor “kijk mij nou”, ben ik ook met je eens. Voor wat betreft de gewone 3-serie coupe ben ik dat niet met je eens, dat is in mijn ogen gewoon een beauty die zonder enige twijfel ook vaak wordt aangeschaft door liefhebbers voor zijn sublieme rij-eigenschappen.

Dat het bij Audi meer om sportief rijden draait ben ik absoluut niet met je eens. Een sportwagen wordt nooit afgemonteerd met FWD. Voor dagelijks gebruik is FWD namelijk uitstekend, en dan heb je aan een FWD Audi een prima en vaak mooie auto. Maar: Als iemand echt sportief wil sturen, neemt hij RWD (of eventueel AWD), omdat niemand behoefte heeft aan spinnende voorwieltjes en bij hoge snelheid wegschuiven over de voorwielen. Wanneer snap je dat nu eens? ;)
‘ben absoluut geen Audi-fanboy, rijd met een Jap en ben 39 jaar,
maar telkens ik een A% zie krijg ik een instand-erectie :P
Aaaarch, ik haat qwerty

A5 uiteraard
Deze gaat de ass van de M3 whoppen, en de volgende m3 coupé gaat de ass van deze weer whoppen.. Snap echt niet waarom mensen zich daar druk om maken, je kiest gewoon voor jezelf wat beter bij je past als je ’t kan betalen en verder niet..
@EJS: Whoppen?? Beetje te vaak naar de Burger King geweest…? ;)

OT: Dikke wagen! Alleen waarom matte spiegels en chromen velgen. Doe dan alles mat of alles chroom!
@jeanmarie:

nee, gewoon behoefte me zelf ook een keer in gangsta taal uit te drukken;)
Geen partij voor M3, gewicht van de obesitas RS5 zorgt ervoor dat ie uit de markt ligt.
@Dennis

Om de een of andere reden telt Europa 75kg bij de massa van de wagen voor het uiteindelijke “leeggewicht” (plus bestuurder en bagage). De M3 weegt dus 1650kg EU leeggewicht. Nog steeds een stuk lichter dan de Audi, maar niet overdreven.

Audi levert meer koppel doorheen het toerental. Zoiets zie je niet in de piek pk-cijfers, maar heeft een groot effect op de prestaties.
De GT-R is ook geen lichtgewicht, maar verslaat krachtigere wagens dankzij de actieve AWD, die de Audi ook heeft.

Bij een dragrace zal er niet veel verschil opzitten, maar als er bochten aan te pas komen dan zal de Audi veel vroeger en harder kunnen accelereren. Gerucht is 10s winst op de ring tov de vorige RS4, en die deed 7:48 in de capabele handen van Frank Stippler. Auto Sport deed het in 8:09 met de RS4 en 8:05 in de e92 M3 (ik geloof dat ze altijd dezelfde chauffeur gebruiken). Ik hoorde ook eens 7:57 voor de M3. Hoedanook, als de insider info over de 10s klopt, dan verslaat de RS5 de M3 alvast op de Nordschleife. De RS5 prototypes hebben over meer dan een jaar rondjes gedaan op de ring, wat doet vermoeden dat Audi mikt op goeie tijden. Met AWD is de gemiddelde mobilist zowiezo sneller.

Op de TG track was de oude S4 al sneller dan de krachtigere oude M3. Dankzij koppel en AWD. Voor zover de TG powerlap een betrouwbare prestatie meter is. Om maar te zeggen dat de Audi niet veel last heeft van de vetrolletjes.

Audi prestaties zijn altijd onderschat. Met de RS4 kon je dik een halve seconde sneller optrekken naar 100 dan de officiele cijfers. Die 250km/h limit is ook maar op papier.

Mijn voorspelling is dus: RS5 > M3
Eerlijk gezegd, als je denkt dat de M3 een kans maakt, dan ben je verblind door labeltjes. Audi weet dat de vergelijking zal gemaakt worden, en ze zullen er zeker voor gezorgd hebben dat ze een comfortabele voorsprong hebben. Het is dan aan BMW om met een CSL op de proppen te komen (geen kale GTR BS), en dan Audi met die lichtgewicht Quattro Sport, enzovoort enzoverder tot de olie op is.
@Pieter-Jan: Precies wat ik bedoel, je legt ook zeer goed uit waarom RWD het wel kan winnen van een FWD alleen wil niet iedereen het snappen…
@ Pieter Jan even goed de advertentie lezen van BMW

Staat gewicht EU/NL daarachter 1655/1555

Dus lijkt mij dat de nederlandse M3 1555 kilo is



Ledig gewicht EU/NL (RDW) 1.655 [1.675]/1.555 [1.575]

Toelaatbaar totaalgewicht 2.080

Laadvermogen 500 [480]

Toelaatbare asbelasting voor/achter 1.020 / 1.120


Bovenstaande van BMW.nl Maar kan het mis hebben. wie o wie weet het antwoord;-)
@Dennis

Is dat niet wat ik zei?

EU leeggewicht = +75kg voor de hypothetische bestuurder en zijn bagage (met zo’n onnozele dingen houdt de EU zich dus bezig) Bij uw voorbeeld lijken ze echter een verschil van 80kg te gebruiken.

RS5 = 1725kg EU, dus 1650kg reëel
M5 = 1650kg EU, en 1555kg reëel

Verwarrend en compleet zinloos, praktijkvoorbeeld van de werking van de EU.
Mooi premium weggewerkt die 4 uitlaatpijpjes. Ahum!
@Wessee: Helemaal mee eens :lol: Binnenkant van bumper ook mooi zichtbaar
Als je de RS5 met sportdifferentieel, S-tronic (alleen leverbaar nog) en de hele mikmak neemt gaat hij het zeker winnen van de M3. Zonder dat differenteel kan hij in de bochten de M3 niet bijbenen ben ik bang, alleen op rechte stukken. De aandrijflijn is wel weer veel beter voor elkaar dan de RS4.. Dus RS5-kopers van NL: Neem je RS5 gewoon full-option! :D
ik vind die lichte strip vanvoor en vanachter wel mooi op deze foto’s (ik vond hem lelijk op de persfoto’s)
Lol als je de instap versie van de A5 koopt en spuit de buitenspiegels en de onderkant van de bumper in chroom heb je ook een RS5. :D
@ Pieter-Jan

Gewicht:
M3 1655kg – 145kg lichter
RS5 1800kg

Vermogen:
Je hebt dyno grafieken nodig om een goed beeld te krijgen. De hele powerband is namelijk het belangerijkste. Maar die hebben we niet. Dus dan maar WHP.
Dat is het vermogen aan de wielen en dus inclusief transmissie verlies. Om dat dit verlies optreed over de hele powerband is dit dus zeker interessant.

Na wat onderzoek van stock M3 dyno grafieken komt de M3 uit op 15,5% verlies.
grafieken van de RS5 zijn er nog niet.
Maar reken maar op 25% verlies.
Dat zou dan het volgende betekenen:

M3 420PK / 355WHP
RS5 450PK / 338WHP

De 30pk extra blijken in de praktijk dus 17pk minder te zijn. Voor het koppel geld een zelfde verhaal.
De RS5 moet dus de echte winst over de hele powerband halen, en ik denk voornamelijk het koppel.

“de vorige RS4 deed 7:48 in de capabele handen van Frank Stippler”
Raar want overal staat dat het 7:58 is ;)
En blindstaren op 1 of 2 circuits is ook niet accuraat.
De E60 M5 deed bv. in de handen van Sport Auto 8:13 en in handen van weet ik niet meer 7:55.
Zo zijn er meer tijden van auto’s die niet een goed beeld geven. Je moet naar meerdere circuits kijken

http://www.fastestlaps.com/comparisons/4585874a284a1-vs-46f388b437911.html
Kijk je naar dit lijstje met een vergelijking tussen de RS4 en M3 op 13 verschillende circuits dan blijkt dat de M3 op alle circuits sneller is behalve op de SportAuto wet handling test, maar dat is ook wel logisch.

Ik neem aan dat de RS5 een stuk sneller dan de M3 zal zijn op de Nordschliefe. Maar je kunt pas een goed beeld vormen als ie op meerdere circuits heeft gereden.
Of ie op meerdere circuits gemiddeld sneller als de M3 is is nog maar afwachten.Ik denk dat het gemiddeld ongeveer gelijk zal gaan liggen.

@ Jipp

“audi gaat echt geen auto op de markt brengen die niet sneller is dan zijn concurent”

Tot nu toe altijd nog wel zo geweest.
Heb jij trouwens al een rijbewijs?
@GOD: Ik heb al 8 jaar een rijbewijs, had het in 1,5 maand nadat ik 18 was geworden. Hoe zat het dan met de rs4, de rs6 die de bmw m5 het nakijken gaf?
power to weight ratio is allemaal heel interessant, maar 400+ pk is sowieso veel, onafhankelijk van het gewicht. Als je geen wedstrijd wil winnen op het circuit maar gewoon met een uit de kluiten gewassen bak wil rijden (zoals de meeste kopers) is dit een fantastische auto. Mooi, toch een beetje ingetogen, en klasse…
Speculeren, speculeren! zullen we maar gewoon wachten tot ze op het circuit staan? Dan zullen we zien wie de snelste is…
@ Jipp

RS4 B7 vs E92 M3
http://www.fastestlaps.com/comparisons/4585874a284a1-vs-46f388b437911.html

E60 M5 vs RS6 C6
http://www.fastestlaps.com/comparisons/4571e21f46306-vs-481c0cdbbdd8c.html
@GOD: er zijn zat filmpjes ook in de bekende tv pragramma’s waar het tegendeel word bewezen.
@Jipp: linkjes graag, ik sta altijd open voor nieuwe inzichten! Als ik jouw pleidooien lees, kunnen we binnenkort de eerste Ferrari’s verwachten met FWD?
@1′er Reihe: Ik denk niet dat we ferrari’s kunnen verwachten met FWD tenzij ze met een kleine auto gaan komen. Bij ferrari ligt de moter nu toch al achterin, bij de aandrijflijn, net als bij de gewonen audi. Een sportwagen hoeft naar mijn inzien niet te voldoen aah het criteria awd of RWD, in de comment van pieter jan word het duidelijk gezegt, met FWD kun je na de bocht weer net wat sneller acceleren, de electronische hulpmiddelen zorgen daarbij weer ervoor dat de wielen niet slippen, dat heeft jou bmw ook. je moet alleen wel met minder snelheid de bocht in gaan helaas.

Ik heb even snel een filmpje gezocht voor je omdat je er om vroeg!
http://fliiby.com/file/313527/pdi36kbgye.html

hierin zie je dat het voort trekken van het gewicht (fwd) sneller is dat het voortduwen van het gewicht(rwd), zeker op het rechte stuk.

http://www.youtube.com/watch?v=UiPejCLNziE

http://www.youtube.com/watch?v=gS1VOD9IDQU
audi is al sneller in de sprint…!

hoop dat dit genoeg is voor je?
“het publiek wat een M3 koopt is denk ik meer kijk mij nou wat je ook ziet bij een 3 coupe. Bij audi is het meer sportief rijden wat ook kan met FWD”

Als je het zelf maar gelooft :lol:
Conmpliment voor Audi voor het gebruik van deze lekkere atmosferische V8 ipv een of ander downsize geblazen 6 pitter.
Ik hoop dat BMW hier een voorbeeld aan neemt en ook voor de volgende M3 en lekker atmosferische V8 gaat gebruiken…
@Ramshoek: Wat zit er in de huidige M3 denk je? En wie heeft er dan precies een voorbeeld aan wie genomen? Juist.
@1′er Reihe:

bmw heeft wat betreft de keuze voor een hoogtoerige V8 een voorbeeld genomen aan Audi hoor, niet andersom;) De RS4 V8 was er eerder dan de M3 V8;)
Wat een bak! Zo mooi! Ben heel benieuwd wat hij tegen de M3 doet, maar ongeacht de uitkomst zou ik, mits ik vermogend genoeg zou zijn voor de RS5 gaan! ;)
Bij elk nieuwtje van Audi weer dezelfde discussie.

Laten we het er gewoon op houden dat de een Audi prefereert en de ander BMW.

@Majinstar – wanneer was de laatste keer dat je daadwerkelijk een nuttige comment hebt geleverd. Haal een motorkap van een M3 en zet die op je 3 serie coupe, is toch gewoon hetzelfde als wat jij zegt? Alleen maar BMW fanboy gedrag in al je comments, vertel ons eens wat je rijdt dat je zo ontzettend overtuigt bent van BMW.

Of draag gewoon eens wat bij voor discussievoer.

Puur om de looks , de RS5 , ook al is het een zwaargewicht, het interieur en exterieur spreken me veel meer aan dan een M3. Dan mag de M3 zo veel beter zijn, effectief merken wij normale bestuurders daar zeer weinig van op de openbare wegen.

Weet iemand of de kans bestaat dat er een 5 deurs versie komt?
alfa mannetje
@Euphoric77: toch zal het wel leuk zijn als anderen een auto niet alleen voor de buren hebben en een inhoudelijke discussie willen voeren die dit type autos nu eenmaal met zich meebrengt .
Je vroeg toch om discussie voer ?
@alfa mannetje: Wat nou in leren, ik heb er genoeg verstand van, in leren is daarbij niet eens een goede nederlandse uitdrukking. lees daarbij de comment van pieter jan en er is weer een voordeel voor de FWD tov RWD daarbij als je kijkt naar het filmpje wat ik net heb gepost, de benz en bmw gaan toch beide niet zeer mooi door de bocht!
Dit ziet er gewoon goed uit, als het de genen van de RS4 en de RS6 heeft! Dan heeft deze wagen absoluut niet te vrezen over zijn verkopen :-) dan hoeft hij niet beter te zijn dan de concurrenten
Ze kwamen al met de mooie A5 sportback. Nu dan de RS5:D I’m lovin it. Heb de A5 sportback gezien in frankfurt en het was watertanden geblazen zeg. Zal de RS5 niet veel tegenkomen in de stad maar toch. Mooie auto Audi! Nu wachten op de tests met de M3 en Mercedes
@ Euphoric 77. Mijn laatste nuttige comment was degene die jij quote. Bij BMW komt meer kijken dan alleen montage en spuitwerk om hem van een coupé ( instapversie ) naar een M3 te toveren. Bmw weet zich goed te onderscheiden door puur exclusief te zijn.

Wat voor nut heeft het nou om een RS5 aan te schaffen die exact op de instapversie lijkt van de A5 versie ? Tuurlijk zullen de Audi fanboys zeggen ja omdat hij meer vermogen heeft en dus ook per definitie sneller en beter is dan een M3. Geef een M3 ( 420 pk ) dezelfde vermogen als dat van een standaard RS uitvoering en je merkt meteen dat zo’n RS5 ( 450 pk ) werkelijk een invalide auto is. Als jij de looks van een RS5 beter vindt dan die van een M3 heb je gewoon een gat in je hoofd zitten.

Ik rij zelf een 330i. Waarom zou Audi een sportback versie maken van de RS5 ? Als ze dat produceren komen ze in het vaarwater te liggen van de RS6.
Oja en het is ook nog harstikke dom van Audi dat ze een sportback uitvoering hebben gemaakt van de A5 coupé. In dat geval hadden ze gewoon een A4 coupé kunnen produceren om werkelijk te kunnen concureren met een M3. Ze hadden voor de productie van de A5 al een A4 cabrio ( coupé ) versie. Daarnaast willen ze in de toekomst ook nog eens een A7 gaan produceren, die moet gaan concureren met de CLS. Als daar ook nog eens een RS uitvoering van komt, kan je je afvragen waar Audi mee bezig is ( RS4 – sedan , RS5 sedan/coupé style, RS6 sedan en RS7 sedan/coupé style ). Toppunt van waardeloosheid.
@GOD

Audi geeft BMW wat circuit prestaties betreft in elk segment klop behalve dat van de RS4/M3. Maar dat komt ook omdat de RS4 een volle 2 jaar voor de M3 beschikbaar was.
@ Heyhuub

Geef eens wat voorbeelden dan.
Majinstar – Ik denk dat jij eerder met een gat in je hoofd zit als denkt dat bij bmw het anders gaat dan bij audi.
Er wordt gewoon de instapversie gebruikt voor de M3 te maken.grts
Was de rode lak op? Leuke wagen maar lelijk die grijze tinten erbj!
@Jipp: verveel je je een beetje dat je op ieder zn comment moet replyen?

OT: ontzettend mooie auto, maar doe mij toch maar een m3 :)
Gaan weer lekker offtopic met BMW-Audi gezever. Ook lekker belangrijk wie een paar tienden van een seconde sneller is en wie niet, op de volle nederlandse wegen merk je dat verschil met tussensprintjes toch al niet

@Majinstar,

Wat weer een belachelijke ongefundeerde uitspraak zeg! De A5 is enkel in het leven geroepen als een A4 coupé, dus waarom dan nog een A4 coupé maken? En een cabrio is echt niet te vergelijken met een coupé hoor, netzoals een A7,
(die idd wordt gemaakt als CLS concurrent, en waar BMW nog geen antwoord op wil geven) is weer totaal anders is dan een A6. En een RS5 sportback die concureert met een RS6? Welleens naar het verschil in beenruimte gekeken?

En ook hilarisch dat je het over een RS4 hebt, welke RS4? Weet je soms meer dan ik, want ik weet niets, maar dan ook echt niets over de komst van een mogelijke RS4 hoor.

Trouwens BMW doet het net zo goed jongen, de BMW 5 GT bijvoorbeeld. En de E90 en E92, of is dat soms niet hetzelfde? En dat ze het minder doen dan Audi, dat mogen ze zelf weten, maar dan lopen ze wat dat betreft wel achter op Audi en Mercedes.

En ook jij weet dat ik alleen maar feiten aanhaal, en je weet waarschijnlijk ook wel dat ik niet de typische Audi fanboy ben, zo kan ik Lexus, Mercedes en BMW tegenwoordig ook weer zeer waarderen, en is de “nieuwe” Citroen C5 (om maar ff een voorbeeld te noemen) ook een geweldige bak.

Voor de zoveelste de volgende keer dus ff een klein beetje meer nadenken voor dat je zomaar iets neerkwakt op het computerscherm, want jij reply’s zijn (nogmaals) alleen maar een hoop loos geblaat….
jij reply’s moet natuurlijk jouw reply’s zijn…
ff weer ontopic btw, deze foto’s zien er een stuk mooier uit dan de persfoto’s. Vreemd genoeg heb ik nu wel het “lekker” gevoel, en dat had ik toen nog niet
Jipp – je moet maar is proberen een auto te duwen van achter en daarna trekken van voor.Je zult wel zien wat het gemakkelijkst is en biju de aandrijving gaat het ook in de zelfde manier.grts
@Jipp ik zou het nog 5 keer herhalen dat audi zo slim is om hem beter of net zo goed te maken.
geweldig jonge 450pk en kan er niet eens een zondag morgen mee driften laat dit fanboy gedrag even achterwege.
Ik ben geen BMW fanboy maar ik zet de feiten op een rij:
1. M3 is lichter
2. 30 PK minder en toch even snel naar honderd op een droge weg.
3. een carbon voor het lage zwaartepunt. En geen mentaliteit van als het spacefrme maar van aluminium is kunnen we de motor zo ver mogelijk naar voren plaatsen kijk naar de laatse RS4.
Driften als een gek vraag maar aan Paul.(ja de mercedes 63 is iets beter.)
Genoeg gezeverd nu?
De A5 boet op deze manier helaas wel iets in op elegantie, waar de S5 geen last van heeft. Ik ben er nog niet uit welke versie nou beter is.
Alfa Mannetje – Wie heeft het er nu over dat je een auto voor de buren koopt??? Je koopt toch een auto omwille wat je er zelf van vind? Dan vind ik design zeer belangrijk en met mijn gat in mijn kop blijf ik een A5 mooier vinden dan een 3 serie. En als ik mijn 320 op een M3 wil laten lijken dan is dat een motorkap, bumpers en een uitlaat, net zoals het bij een A5 werkzaamheden met zich mee brengt. Het ging me om de relevantie van dergelijke opmerkingen.

Waarom men een RS5 sportback zou moeten maken? Heel simpel omdat je een grotere klantenkring zal aanspreken, ik wil 4 deuren hebben voor de eenvoud van het dagelijks gebruik.

Waar het me in mijn eerste post om ging is het feit dat BMW liefhebbers zoals Majinstar geen enkel woord reppen dat over de RS5 gaat, maar direct deze auto bashen t.o.v. HUN favoriet de M3. En dat zij deze mening hebben, wisten alle autobloggers die frequent hier lezen al lang….

De M3 is een fantastisch staaltje techniek net zoals deze RS5 dat is. Dat men direct wenst te concurreren met een M3 is ook logisch, het zijn echter zeer verschillende wagens.

Naar mijn mening (en misschien vinden veel anderen dit niet zo of vinden deze opmerking stom) kom je bijvoorbeeld als zakenman in een RS5 veel serieuzer over dan als je in een M3 aankomt, puur alleen omdat de M3 veel meer de uitstraling heeft van een auto die op het circuit thuishoort, terwijl de RS5 buiten de ovalen uitlaten weinig van zijn power toont.

Maar velen zijn hier bezig de ene verslaat de andere welles / nietes. Alsof we dagelijks bij een stoplicht een M3 en een RS5 naast elkaar zouden hebben. Beiden zullen gewoon ontzettend dicht bij elkaar liggen op alle fronten, waardoor de specificaties niet de doorslaggevende factor zullen zijn bij een eventuele aankoop. Het rijplezier is natuurlijk een ander verhaal, dat is subjectief net zoals het interieur en exterieur van beide wagens en voor de toekomstige bezitters zal daar toch meer het zwaartepunt liggen bij hun keuze.
@Euphoric77: mooie reactie trouwens, ik heb ook van mening dat de rs5 niet zoveel roept kijk mij nou ik heb een dikke auto, de m3 net als het gros van de bmw’s heeft dit wel.
@Jipp – de helft van het Ferrari modellengamma heeft de motor gewoon voorin liggen hoor (12 cylinders – 599 en 612).
@Euphoric77: sorry ik zat even fout te denken, je hebt gelijk, maar de 458 en de 430 hebben dit zeker niet, de california heeft hem ook voorin liggen, zat helemaal fout te denken. Lambo’s daar in tegen hebben hem ook achter liggen. En ferrari’s hebben hun moter wel achter de voor as liggen meestal, bij de gewone audi modellen is dat niet.
@Jipp,

Je wilt toch niet zeggen dat je Ferrari’s met Audi’s gaat vergelijken he? Afgezien van de R8 zitten ze namelijk in een totaal andere klasse…..
@Windhoos: nee, natuurlijk niet, ik ben niet gek, ging alleen i op een reactie van 1’er reihe.
Mooie kleur. Verder nog steeds een overbodige auto.
@Jipp
schijnbaar verveel jij je nogal, aangezien je reactie op iedereen moet geven.. of heb ik het soms mis?
OT: ik vind het een zeer nette auto, maar zou persoonlijk toch voor een achterwielaandrijving gaan :)
@G-power: nee verveel me niet, ik ga alleen in op dingen, een discussie voeren mag gewoon.
Prachtige wagen! Ik heb enkel mijn bedenkingen bij die chromé velgen…
@ Windhoos. Jij moet je schamen dat je iets probeert te vertellen over auto’s en op autoblog komt.

De A5 is inderdaad de plaatsvervangende A4 coupé en zoveel verschil zit er niet tussen een cabrio of coupé. Tenzij ze van Audi zijn natuurlijk.

Ik loop nu even voor op de feiten. Of je nou een RS4, RS5, RS6 of zelfs een RS7 kiest. Als Audi dit soort modellen op de markt brengt snijdt het zichzelf in de vingers. Simpel, omdat alle modellen een trede hoger staan in de rangorde, maar geen toegevoegde waarde bieden aan de koper / bestuurder op design en motorisch gebied. De huidige RS6 trekt op in 4,5 sec en de huidige RS5 ook, daarnaast lijken ze op elkaar. Indien Audi een sportback uitvoering produceert wat voor toegevoegde waarde heeft het dan ?

Audi zal ongetwijfeld nog wel met een RS versie komen van de A4. Het is alom bekend dat ze deze modellen in een later stadium uitbrengen. De rest van je opmerkingen is niet de moeite waard om op te reageren voor iemand die met playmobiel speelt.
@Majinstar: jij bent echt een fantast wist je dat? De rs modellen worden over het algemeen net zoveel verkocht als een m model vrij weinig, daarbij heb je motorisch een krachtigere wagen dan de normale versies met onderdelen die meer aan kunnen en uit de autosport komen dus hebben ze onderhuids en boven huids want ze zijn wel degelijk aangepast een andere auto vergeleken met de instap versie. Daarbij past bmw precies hetzelfde toe dus snijden die zichtzelf ook in de vingers? het zijn auto’s voor de rijkere jongetjes van de klas. en daarbij de rs6 deed 4.4 sec over de 100 en het zal nu aan de bestuurder van de m5 liggen jeah right, dream on!
alfa mannetje
”Wie heeft het er nu over dat je een auto voor de buren koopt???

Dat geld toch in het algemeen en Audi in het bijzonder ?
@ sinekturbo. Goh vertel eens iets nieuws. Zoals: En lijkt de M3 ook exact op de instapversie na de productie ervan ? Bij de Audi RS5 is dit duidelijk wel het geval. Nog beter zelfs. Als je een auto wilt rijden met herkenbaarheid van kwaliteit kies je voor BMW of Mercedes, anders moet je het doen met Volvo, Audi en Ford ofzo ?
@ Jipp. Je eerste filmpje. Die gast in die BMW M5 kan niet rijden.
Majinstar.lijkt de audi op de instapversie voor mij niet.
by the way. heb zelf een bmw 320d en een audis2.
@Majinstar: Audi snijdt zich helemaal niet in zijn eigen vel, integendeel, ooit al gehoord om snoepjes weg te plukken uit het mandje van de concurrentie… Kijk verder dan je Pinocioneus lang is. Eigenlijk beweer jij dat alle Duitsers deze “power”modellen voor niets produceren, laat me niet lachen.
Ik kijk al uit naar de confrontatie met de M3. Aka Jeremy: de RS4 deed al beter dan de M3, de RS5 zal hopelijk nog beter. Toch leuk op te merken hoe menig Bmw fan een steek in zijn hart krijgt wanneer Audi met zijn RS modellen op de proppen komt.
@Loebas: Als BMW fan ben ik blij met de RS modellen, want die houden BMW scherp. Waarop baseer jij trouwens dat de RS4 het beter deed dan de M3? De motor ligt bij de RS4 veel te ver voorin, waardoor het nooit een echt lekker sturende auto is geweest, dat is ook de kritiek die Jeremy erop had. (los daarvan, is het overigens een zeer goede auto). Hier nog een leuk filmpje waarin de RS4 vakkundig meerdere malen tot stront word gereden door de M3. Het is dus inderdaad te hopen dat de RS5 het wat beter gaat doen. http://www.youtube.com/watch?v=axb19DwhqUk
@1′er Reihe: ook de m3 is meerdere malen te kijk gezet met de rs4, en ik denk toch dat de rs4 sneller is en blijft dan de m3! maar neemt niet weg dat ik in discussie met je was en aan je vraag heb voldaan over het posten van filmpjes…?
@GOD

Volgens mij kan je dat zelf op fastestlaps.com ook wel opzoeken ;)
@Majinstar,

Ik begrijp nog steeds niets van je denkwijze. Het enige waar je misschien wel gelijk in hebt is het nut van een A5 sportback en dat ze allemaal op mekaar lijken en ongeveer dezelfde tijden neerzetten maakt eigenlijk ook geen donder uit, want BMW doet momenteel exact hetzelfde.

En bovendien zijn de 0-100 tijden zoals jij ze noemt ook belachelijk te noemen aangezien de BMW M5 zelfs langer doet over de 0-100 tijd dan de BMW M3, namelijk 4,7s. Zoek het maar eens op op wikipedia en je zult zien dat ik gelijk heb.

Waar ik ook al niets van snap is deze zin “en zoveel verschil zit er niet tussen een cabrio of coupé. Tenzij ze van Audi zijn natuurlijk”. Dus jij beweert dat de A5 coupé en cabrio NIET op mekaar lijken. Ik dacht dat alle modellen van Audi op mekaar leken, en dit is nota bene hetzelfde model! :S

En ook dit gedeelte “Audi zal ongetwijfeld nog wel met een RS versie komen van de A4. Het is alom bekend dat ze deze modellen in een later stadium uitbrengen. De rest van je opmerkingen is niet de moeite waard om op te reageren voor iemand die met playmobiel speelt.” snap ik niet. Misschien probeert Audi wel misleidend te zijn, maar ze hebben zelf gezegt dat er iig vooralsnog geen RS4 kwam en bovendien zijn ook nog nergens spyshots opgedoken en is er ook nog absoluut geen informatie over te vinden, en ik ben gek? Ik denk dat jij jezelf moet laten nakijken majinstar.

Bovendien was ik (om maar ff een voorbeeld te noemen) ook één van de eersten, zo niet de eerste die beweerde dat de Audi RS6 een 580pk sterke V10 Biturbo kreeg en urquattro style verbrede wielkasten, en ook daarin had ik gelijk, netzoals de 450pk sterke V8 in de RS5.

En ik moet me gaan schamen? En trouwens, ik speel al jaren niet meer met playmobiel hoor, al een dikke 20 jaar niet meer….

@Jipp,

Als je het hebt over FWD die volgens jou beter is dan RWD, dan moet je wel filmpjes posten met auto’s met FWD en niet met quattro…

Laat ik me maar lekker schamen ja :S
Foutje, dat “Laat ik me maar lekker schamen” hoort bij de reactie op majinstar uiteraard…
Enne, dat de E92 M3 sneller is dan de RS4 verbaast me niets, want dat klopt gewoon. Zelfs veel RS4 B7 eigenaren geven toe dat ze de RS4 B7 wat tegen vinden vallen. Zo eerlijk ben ik ook wel weer. De RS4 B5 deed het met minder vermogen beter….
Net het filmpje op Autojunk gezien van de nieuwe RS5!!

Wat een ontzettend saai geluid heeft die auto toch!! Misschien komt het ook omdat ik wederom de video zag van de Alfa 8C!

Nee, dit geluid vink heulemaal nix…
Vind het jammer dat er zo weinig verschil is tussen het uiterlijk van de s5 en de rs5. De rs5 had wel wat breder mogen zijn.
@ Windhoos. Wederom moet jij je schamen dat je op autoblog komt en iets komt vertellen over auto’s. Van Audi heb je geen verstand en van BMW al helemaal niet. Als je bronnen en statistieken wilt vermelden prima, maar kom bij mij niet aanzetten met Wikipedia bronnen. De M5 ( E60 ) trekt van 0 naar 100 op in 4.7 sec en de M3 ( e92 ) trekt op van 0 naar 100 in 4.9 sec. Alle M series verschillen van elkaar ( M6 4.6 sec, M5 4.7 sec, M3 4.9 sec ). Bij Audi zitten de acceleratie tijden exact op hetzelfde. Zie de RS6 en RS5. Laat dus als er een sportback versie van de RS5 komt.

Als je de acceleratie tijden bekijkt van een A5 coupé of een cabrio versie zitten ze op de tiende sec naast elkaar. Het feit dat ik dit moet uitleggen ligt aan jouw beperking om verder te kunnen kijken dan je neus lang is. Je moet je op het motorisch gebied bezig houden ipv het design.

Zoals ik al zei de gemiddelde beperkte Audifanboy. Denken meteen dat ze de wereld aan kunnen en vooral BMW terwijl dit niet het geval is. Waarom omdat de M3 minder vermogen heeft, pas je dit aaan en de M3 breekt de RS5 in 5 stukken.

Audi is eerder voorspelbaar dan misleidend. De RS4 komt binnen nu en 2 jaar wel op de markt. Als jij de eerste bent, dan zou Audi je allang in dienst nemen als toekomstvoorspeller.

@ jipp als je je eigen filmpje bekijkt zie je dat de BMW M5 rijder gewoon niet kan rijden, omdat hij een onderbreking heeft. De RS6 trekt op in 4.5 sec. Ga je bronnen maar checken.
@majinstar: kansloos figuur ben jij zeg, in het youtube filmpje van auto bild wat ik heb gepost staat het allemaal op een rijtje en daar staat duidelijk dat de rs6 0-100 4.4 seconden. Daarbij komt dat windhoos denk ik meer verstand heeft van iedere auto dan jij denkt te hebben of ooit zal krijgen aangezien je maar aan een automerk kan denken en dat is eeb BoerenMestWagen. Alles wat direct met BMW concureert/ze verslaat is volgens jou niet waar onzin etc.

daarbij kan de audi in het filmpje van de autobild wel normaal door een bocht waar de bmw en merc er doorheen driften.

dat de tijden van de rs6 en rs5 het zelfde zijn is denk ik puur toeval, ze zijn heel rap, sneller dan een bmw dus nog meer van die tijd snoepen is vrij lastig, een ferrari is maar 0.5 sec sneller op de 100. daarbij heb ik nog nooit een auto een andere auto in 5 stukken zien breken, of kan dat met jou playmobil auto’tjes wel?

en dan nog iets, een cabrio heeft een stijver onderstel, totaal anders dan een dichte versie, hierdoor is hij zowiezo trager! Daarbij komt dat de rs5 sportback al langzamer zal zijn dan de gewone omdat hij langer is en dus zowiezo meer gewicht heeft.

Nu kun je denk ik wel weer verder gaan spelen met de bmw speelgoed auto’s en laat de mensen met een rijbewijs en verstand maar gewoon over auto’s praten.
@Jipp: Als je inderdaad verstand hebt van auto’s, waarom heb je dan alleen maar AWD filmpjes gepost, die geen antwoord zijn op mijn vraag? Laat ik het omdraaien: laat mij eens een filmpje zien, van een FWD Audi die een motorisch gelijkwaardige BMW zoek rijdt op het circuit? Als je daarmee komt, zal ik nooit meer een opmerking maken dat de echt sportieve rijder voor RWD gaat.

Daarnaast kan je blèren wat je wil dat een RS4 sneller is dan een M3, maar het bewijs van het tegendeel staat hier boven in zowel film-vorm als harde cijfers, dus zullen we die discussie maar eens afsluiten?

Je begrijpt dat iedereen hier op Autoblog het met je oneens is, om reden van pure jaloezie. De Polo is namelijk van VAG, en daarmee het ultieme summum op gebied van rijplezier. Er zijn ook mensen die zich elke dag met grote tegenzin moeten behelpen met een BMW, het is oneerlijk verdeeld in de wereld :D
@1′er Reihe: over het bovenste stuk zal ik maar niet meer in gaan, net even andere reacties gelezen, bmw blijft toch uber alles staan bij jou ookal is het niet zo, kijk maar eens bij je eigen reacties bij de r8 spyder. Ik zeg niet dat ik het ultieme rijplezier heb in mijn polo, dat is niet zo, maar binnekort word het een a3, en zal ik ook wat vaker kunnen rijden in de nieuwe sirroco, ooit daar al in gereden, die rijd veel sportiever van jou bmw.

daarbij nog 1 ding, de laatste rs4 was minder dan de rs4 daarvoor, dat is gewoon zo, die rs4 kon toen de m3 wel met gemak aan. de laatste rs4 was gewoon te lomp.

Het filmpje zal ik eens voor je gaan opzoeken.

Enne een seat exeo kwam een jaar nadat de audi uit productie was, en daarbij zal dit niet veel uitmaken voor de restwaarde, eerder ten goede komen. Daarbij komt dat de restwaarde bij leaserijders van te voren worden vastgesteld in de meeste gevallen. Het is pas de 1e keer dat dit trucje word toegepast bij seat/audi en ik denk dat het niet heel erg is. je moet premium wel beetje sportief kunnen maken aan het einde.
@Jipp: Een discussie is niet erg productief wanneer: Je niet reageert op de ander, continu van onderwerp wisselt wanneer je ongelijk heb, dingen vertelt die niet waar zijn, en VAG verheerlijkt ongeacht wat ze doen, of je nu gelijk hebt of niet.

Op die manier discussieren doe je vanaf nu maar met iemand anders, de groeten.
ach ja wat maken de cijfers ook uit, De RS5 is gewoon geil en de M3 niet!
@Majinstar,

Ok, toegegeven. Van BMW heb ik minder verstand van Audi, maar van audi heb ik absoluut wél verstand. Zo weet ik ook dat de komst van een RS4 ook helemaal geen feit hoeft te zijn, want van de Audi A4 B6 is nog nooit een Audi geproduceerd.

En nogmaals, mij als een audi fanboy bestempelen? Als ik daarmee vergeleken wil worden! Ik ben zelfs wel de laatste, en dat jij dat nu nog niet door hebt, dat ligt aan jouw beperkingen. Zo vind ik BMW de laatste tijd echt weer supermooi worden, en zo durf ik zelfs wel te beweren dat de 7 serie er imo zelfs een stuk mooier uitziet dan de nieuwe A8, dat heb ik trouwens ook al eerder gezegt, maar daar lees jij blijkbaar overheen…………
Trouwens, majinstar, volgens mijn bronnen (wikipedia) doet de E92 M3 het helemaal niet in 4,9s, maar in 4,6s

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M3
Wie zet zich nou voor lul dan……
@Majinstar,

“Als jij de eerste bent, dan zou Audi je allang in dienst nemen als toekomstvoorspeller. ”

Hier wil ik trouwens ook nog eens op in gaan. Dit is namelijk ook je reinste onzin, het heeft niets met toekomstvoorspellen te maken, maar wel met inzage hebben in redelijk betrouwbare tot zelfs betrouwbare bronnen….
Wat een loodzwaar apparaat zeg! Ik vind nog steeds, als je een snelle auto wilt maken dan zul je hem lichter moeten maken ipv alleen maar sterker. Maar toch gaat dit geen M3 killer worden… Want hoe goed kun je hier mee driften door bochtjes? Of een burnout maken?
Blijft een mooie auto hoor. Beetje saai en emotieloss maar zeker wel een nette en supersnelle auto.
M3 1555kg maar wel de kg’s op de juiste plek.
1555/420 = 3.7 kg /PK
1725/450 = 3.8 kg /pk
Het scheelt niet veel. Maar een ///M stuurd natuurlijk veel leuker en betrek je veel meer bij het rijden en biedt dus een leukere rijbeleving. En dat is nou net wat je wilt als je zo’n auto aanschaft.
Laten we zeggen, wat Valentino Balboni, zelf zegt over de Gallardo LP550-2: You have to control the car, not the car have to control you ofzoiets.
Dus een echte autofanaat gaan natuurlijk voor de RWD!
De RS5 wordt dus een auto voor mensen die de autofanaat in zijn M3 zonder rijkunsten willen bijhouden :) Dat is helaas met 99,9% van de snelle Audi zo en dus blijft het naar mijn mening een wanabee merk, wat nooit in mijn garage komt te staan, want laten we nou eerlijk zijn wie wil nou 4x nul zijn :)

http://iloveuab.com/wp-content/uploads/2009/04/bmw_audi_wars.jpg
@CSL: Dan ook niet piepen als de RS5 straks de M3 voorbij boendert in vergelijkingstesten! ;) Oké het moet nog blijken en veel zal het niet schelen maar het is te vroeg om zulke oordelen te vellen…
@Tommy2
Ik sluit het niet uit!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).