Even wakker worden: Lancia beursbabes

Auteur: , 19 Reacties

Dat lees je goed, deze babe is inderdaad gespot op de Lancia stand. Maar wat doet die Chrysler daar dan hoor ik je denken? Chrysler & Lancia delen gebroederlijk een stand in Geneve. Aan het einde van het jaar worden de gamma's van beide modellen namelijk samengevoegd.

In Italie zullen de Chryslers die we hier kennen (300C, Voyager, Sebring) een Lancia badge opgeplakt krijgen (en een kleine facelift) en in de rest van Europa zullen de modellen van Lancia (Delta, Ypsilon, Musa) een Chrysler badge krijgen (en een facelift?). De huidige Phedra zal met pensioen gaan en worden vervangen door de Voyager (met facelift).

Overigens zien de Lancia babes in Geneve er een stuk beter uit dan die in Frankfurt, aangezien die allemaal voorzien waren van brillen



19 reacties

Gooodmorning Geneva!!!
Die vrouwtjes in de blauwe jurkjes, lijkt me een lekker ontbijtje…
Behalve die op foto 5.
@Mr. V8: Exact. Die op 5 is best eng, maar de rest is ongelooflijk lekker. Ze hebben smaak daar bij Lancia :)
Zelfs al die tientallen schaars geklede beursbabes kunnen mij niet meer opvrolijken na het afzeggen van de M1.
Had er zo op gehoopt.
Check the Chrysler babe…Heidi’s hotter sister!!! Damn!
Nummer 3 staat bij Fiat. :p

Overigens herkende ik het jurkje eerder dan de Punto.
Rebadging werkt niet, dat heeft de geschiedenis wel bewezen.
Graag jullie hulp om met de beste voorbeelden te komen van mislukte of juist geslaagde rebatching-projecten. Ik neem vast een voorschot met de Alfa Romeo Arna.

Wikipedia: De Alfa Romeo Arna is een hatchback van het Italiaans automerk Alfa Romeo en werd geproduceerd tussen 1984 en 1987.
De Arna was een wagen die gebouwd werd tijdens de kortstondige samenwerking van Alfa Romeo met de Japanse autofabrikant Nissan. Arna staat dan ook voor Alfa Romeo Nissan Autoveicoli. De auto was gebaseerd op het onderstel en carrosserie van de Nissan Cherry met de motor en voorwielophanging van de Alfa 33. De auto was zelfs sneller dan de Alfasud, maar liefhebbers van Alfa vonden het maar niets. Nadat FIAT in 1986 eigenaar werd van Alfa Romeo, werd de samenwerking met Nissan gestopt. Een economisch succes is de Arna nooit geworden en in 1987 werd de productie reeds gestopt.
Wat??

Chrysler wordt Lancia in Italië, Lancia wordt Chrysler “in de rest van Europa”.

Wil dat dan zeggen dat wij hier Lancia als merknaam verliezen ten voordele van Chrysler? Wreed Vreemd. En minder leuke zet lijkt mij. Dacht dat Chrysler als merknaam in de US ging blijven.
Bedenk me net dat de Arna niet een geval was van alleen een Alfa-badge op een Nissan plakken, er zaten ook wat Alfa-ingredienten in het smakeloze recept ;-) Een ruimere interpretatie van rebadging is dus ook goed ;-)
Dus Lancia verdwijnt als merk in Europa????????? Zal toch niet. Lancias zullen in US wel chrysler genoemd worden, kan me niet voorstellen in Europa.
Zo spoelen ze een merk door het riool, dit betekent een wisse dood voor Lancia.
Wie wil nu in een Chrysler met Lancia badge rijden of andersom?
Dus de Chryslerdealer gaat dan de Ypsilon e.d. verkopen of alles naar de Fiat/Lancia?
De meeste babe’s zijn goedgekeurd, maar dat gekke zwarte auto-achtige ding op de achtergrond niet;)
Mja Lancia moet toch met iets volk kunnen trekken naar hun stand ;)
Esprit_de_Flandre
Yo Robbie! Answer tha d°mn question! Verdwijnt Lancia overal behalve in Italië?

Of heb je daar een beetje gemist? Zo’n belangrijk nieuws meld je -als het waar is natuurlijk – toch niet in een babe-post, maar in een geheel eigen stuk. En ik heb er nog geen gezien op AB die dat zegt.
@Esprit_de_Flandre: de hele tekst klopt niks van maar robbie blijft dit hardnekkig af en toe posten bij Lancia nieuws.

Het is gebaseerd op een Amerikaanse bron die enkele woorden van Marchionne uit z’n verband heeft gehaald.
Iets met beschuitjes
Lancia Forever
Lancia bouwt straks 1000 Stratossen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).