Alfa Romeo Giulietta – Prijs vanaf €23.950

Auteur: , 111 Reacties

De opvolger van de Alfa 147 is hier inmiddels al lang en breed besproken. Nu zijn ook de prijzen bekend van het wonderschone Italiaantje met de nodige pretenties. De Giulietta is leverbaar met drie benzine en drie dieselmotoren -allen voorzien van een turbo- met een zacht beginprijsje van onder de €24k.

De instap-Alfa is de 1.4 Turbo (120 pk) voor €23.950. Iets groener maar met meer vermogen is de 1.4 Turbo MultiAir (170 pk) voor een prijs van € 26.950. Om met de nieuwbakken Giulietta te gaan dieselen moet er bijna €28.000 gelapt worden. Dan heb je wel een 105 pk sterke 1.6 JTD (tweede generatie Multijet) met 320 Nm aan koppel. Wil je wat meer dieselpower in het vooronder van je Alfa dan kan dat met de 170 pk sterke JTD-motor. Die kost je wel wat meer, namelijk €32.450.

Het topmodel is de Giulietta QV, goed voor 235 pk en 340 Nm koppel. Daarvoor betaal je €32.950. Wordt geleverd met 17 inch Alfa-wielen (18 inch optioneel) en zit al lekker vol met opties. De Giulietta is leverbaar als Progression en Distinctive (hippe namen scoren nou eenmaal) met als extra optie het Sport Pack of het Premium Pack. De Distinctive is makkelijk te herkennen aan het chroom rond de zijramen en binnenin aan het deels gekleurde dashboard (magnesium, wit, rood of geborsteld aluminium). Met een sportpakket wordt de Alfa uitgerust met skirts, sportstoelen- en pedalen, wielen in de maat 17 en 18 inch. De Giulietta is verkrijgbaar vanaf… NU!




111 reacties

wat een heerlijke wagen..wel aan de prijs maar ach..echt prachtig
Achterkant is dik en mooi en daarvoor zou je em kopen

Voorkant is te ‘mito’ en vind ik totaal niet passen bij de achterkant
Aan de prijs onze nieuwe Alfa BEAUTY…?? Ik zeg, strakke prijs voor 235pk …ik begin al te kwijlen ;-):-D!!!

@Ricardo: Al meer bekend over prestaties? Wanneer staat ie in de showroom?
Prachtige auto!
maar waarom gebruiken ze de 1.4 Turbo met 120 pk en niet de 1.4 Turbo MultiAir met 135 pk?
@JST987: zo spaarzaam is de multi-air ook niet: Autobild heeft een aantal auto’s getest en als je pittig rijdt (en wie doet dat niet met een Alfa?) dan is het verbruik bijna 34% meer dan Alfa opgeeft (7.5 i.p.v 5.6L/100km) dus de multi-air is lang niet zo zuinig als men denkt…helaas
Verkrijgbaar vanaf nu???
@waverider: per direct bestelbaar.
99% van de mensen ziet toch alleen de achterkant ;-)
De voorkant vind ik overigens ook supermooi daar niet van.
Zijn er ook Belgische prijzen bekend?
Ik vind het mooi en hij heeft toch nog altijd veel weg van de mito (welke ik ook mooi vind) Ik snp inderdaad ook niet goed waarom men maar 120 pk heeft en al dan niet de 135 of zelfs 155 pk. 155 pk is in de mito een bom maar in een auto die toch wat groter is middelmatig sportief te nomen.
Wat rij je voor lul, in je hybride Auris ;-)

OT: ik wens het merk alle succes, dat kunnen ze wel gebruiken!
Zijn dit Nederlandse prijze? Want dan kunnen wij belgen wel 3 tot 5000 euro minder rekenen :-)
@DIPSHIT: Ja, dat is wel lekker als je in Belgie woont. In TopGear magazine staan de Nederlandse en Belgische prijzen van auto`s. Daar zit een behoorlijk verschil in. Met dank aan de Nederlandse regering.

De Guilietta is netjes geprijst en Alfa kennende hebben ze standaard al meer aan boord dan de meeste concurrenten. Doe mij er maar 1 in het zwart.
Zal die 120 pk niet te maken hebben met het feit dat ze in Italië verzekeren enzo naar vermogen? Daarom is er ook zo’n ‘zwakke’ Mito leverbaar. Viel deze net in een gunstige klasse. Misschien is dat met de Giulietta net zo.
alfa mannetje
@CarloAbarth: nee, de 120 pk uitvoering valt in de 24 % klasse en de MA in de 20. Ze liggen nog op de planken zeg maar , niet zo best allemaal.
Progression en Distinctive….deze namen gebruiken ze al jaren, dus je opmerking slaat weer nergens op.
Voor hip moet je bij die duitse rommel zijn, weet je wel, die je altijd de hemel in schrijft.
@Christophe, er is een 170 pk voor als je sneller wilt voor helemaal niet zo heel veel meer.
@autoblogger, dat meen je niet, hoe kom je aan die informatie?
Hehe dealer belleeeenn!!!
D3 laatste 147 zag er nog normaal uit, maar dit is gewoon een lelijke Fiat. En wat is die duur zeg!
De diesel voor 33mil? 2duizend euro erbij en je hebt een RWD BMW, wat ook gemakkelijk bij de dealer van de prijs af te krijgen is. ALweer een misser van Alfa. Ik snao niet waarom Fiat het niet gewoon opgeeft?
@CSL: Omdat Fiat begrijpt dat we niet allemaal in Duitse eenheidsworsten willen rijden. Bovendien is de 1 serie waarover jij schrijft een behoorlijk stuk lelijker dan de Alfa. Kan die wel rwd hebben maar wat heb je daar dan aan met 170 pk ?
Mijn vader had vroeger ook een Giulietta, die bestaan volgens mij niet eens meer.
Leuk! Maar niet voor mij… ;)
Briljante bak!
Ziet er erg strak uit. Zal het goed doen in landen als Italie, Frankrijk en Zwitserland. Je weet wel, landen die stijl kunnen waarderen.
@JPM: :D
@JH, Als je logisch nadenkt is dat ook inherent aan de techniek. Er word minder lucht aangevoerd in geval van deel belasting. Daarom heb je ook de N stand van alfa DNA daarvoor. Ga je echter doorrijden in D bevordert multiair de prestaties door optimaal lucht te aan te voeren, het verbruik zal dan natuurlijk ook stijgen. M.a.w. zuinig rijden word beloond met minder verbruik, dynamisch rijden word beloond met extra prestaties.
lekker hoor en zeker niet onaardig geprijst. Ik zou liever een 135pk multiair zien (heeft een grotere turbo) en die dan chippen naar de 180-190pk. De top van deze turbo ligt bij de 155 tot 160 pk.

, en @CSL

Voor een 1serie 116i betaal je grofweg 26.000 euro, een kleine 2 a 3 duizend euro meer dan voor een Giulietta. Voor de dieseltjes ben je 36.000 euro kwijt, een kleine 3 meer (zelfde aantal pk’s 177 tegenover 170 en 120 tegen 122).

BMW is duurder, lelijker en een verouderd model. Ik zou het wel weten. En dan begin ik nog niet eens over de eventuele opties die standaard op de Alfa zitten en waarvoor je moet bijbetalen bij de freunden van BMW.
alfa mannetje
@Benjamin1: 180-190pk ???? Klink spannend maar niet realistisch bij Squadra.
@alfa mannetje: met hoeveel rijdt de GP Abarth SS rond, ook met 170pk toch. Of zit er in het SS pakketje een nog grotere turbo?
alfa mannetje
@Benjamin1: ja, De SS trim betekent een andere grote turbo ( geen IHI meer dan)en nog iets meer aanpassingen.
De nieuwe standaard Abarth krijgt 165 met ik denk een iets grotere IHI turbo, die is wellicht te chippen naar zo”n 180 , mischien iets meer. Er is niet zo heel veel marge hoor.
@alfa mannetje:

Dan ligt het idd daar aan. Volgens mij heeft de MultiAir 135 wel de Abarth turbo en zou die wel de 160pk moeten kunnen halen.

De grens voor de 120pk ligt dan rond de 150pk?
alfa mannetje
@Benjamin1: 270 Nm en 147 pk voor de 120 zeg maar.
De 135 is nog niet bekend maar mischien wel 160 , zou kunnen.
De beperking zit hem bijna altijd in de beperkte luchthoeveelheid die de turbo kan geven.

de Abarth SS kan naar 195 pk en 305 NM.
@alfa mannetje:

Oke thanks, helder!
Lekkere vette kont heeft die Alfa, eindelijk weer eens een auto waar het gewoon lekker is om erachter te rijden.
Denk dat de prijs wel ok zit voor dit segment als je naar de directe concurrentie kijkt: Golf, Focus. Maar of hij veel zal verkopen is nog zeer af te wachten. Persoonlijk denk ik dat hij het beter zal doen dan de Mito, maar dat moeten we nog zien.
Heeft Alfa Romeo al een confrigurator waarin je de Giulletta (kudtnaam) kunt configureren? Ben namelijk wel benieuwd naar alle mogelijkheden. Maar helaas, hij staat er niet bij:
http://www.alfaromeo.nl/nl/CMSNL/homepage/pages/home.aspx?outputXml=true&CustomResponse=WebCrawler
SS heeft volgens mij inderdaad wel een grotere turbo , dat is ook de reden waarom het pakket zo duur is.
Volgens mij heeft de 180pk SS dezelfde turbo als de 170pk Multi Air. Beide zijn in ieder geval voorzien van Garett-turbo, terwijl de T-jets t/m 160pk er eentje van IHI hebben. Die IHI zit ook al redelijk aan zijn max in dat blok; kan niet veel meer lucht aanleveren.

ontopic: Als je naar een vergelijkbare concurrent kijkt (bv 120pk benzine, 200+ pk GTI) dan zijn de prijzen netjes, maar ik ben bang dat er een echt instapmodel mist. Nu moet je sowieso 24k betalen, terwijl allen concurrenten vanaf 20k leverbaar zijn.
@ Vicenzo, ik dacht hetzelfde maar jij zei het :)

Mooiste meisje uit de klas dit!
Ben benieuwd naar de prestaties,
het sturen zelf zal wel een genot zijn zoals bij de meeste Alfa’s
Volgens de website http://www.alfa-giulietta.nl/ is de auto verkrijgbaar vanaf mei, en als ie net zo goed is als die website in elkaar zit wordt het een grote flop. Je kunt er inschrijven als “virtueel eigenaar”, maar inloggen in die hoedanigheid is vervolgens weer onmogelijk.
alfa mannetje
@spaak: en bruin wordt ie vanzelf , kan derhalve geen optie zijn.
28.000 voor een 105pk dieseltje!!!! Het is nogal denk..
Voorkant is verschrikkelijk…
erg jammer want de achterkant is om te smullen!
Had gewoon Brera koplampen gebruikt!!!
@spaak,
Virtual owner worden betekent gewoon updates krijgen via de mail.
@waverider: De Giulietta website roept: “DE VOORDELEN VAN VIRTUEEL EIGENAAR ZIJN VOLGEN SNEL”. Ik kocht ooit (1992 of daaromtrend)een prachtige nieuwe zwarte 155, hadden ze me toen maar verteld dat je beter virtueel dan praktisch eigenaar kunt zijn.
zeer mooi!!!!
WHOOHOO LATEN WE ALLEMAAL NAAR DE ALFA-DEALER RENNEN!!!!!

Oh, wait a minute. Ik heb geeneens een rijbewijs. Nevermind, rennen jullie maar gezellig naar de Alfa-dealer, Over twee jaar volg ik wel ;)
Net prijsje, en die QV is heet!
Ik vraag me al heel de tijd af wat er mis is met de Mito en deze Giulietta en ik denk dat ik het weet: de Giulietta is de auto die je wil als je 18 bent, maar niet kan betalen. En tegen dat je het kan betalen, wil je het niet meer want niemand neemt je dan serieus. Dit in tegenstelling tot de 159 en brera: da’s een auto die je wil op je 18 en ook nog op je 58. Ze zijn mooi en stijlvol en tijdloos en je staat er niet mee voor lul als je bij een van je klanten komt.
@Gerrelekker:
Met een Alfa rijdt je nooit voor paal.
Ok die ene dan, de Rio en die ArNa ook; maar die Rio’s zijn uitgestorven en de ArNa’s allang weggeroest.
Verder zijn Alfa’s rood en hebben ze nooit een trekhaak.
Hehehe spaak, laten we hopen dat tijden veranderen. (denk aan hoe slecht Seat, Skoda vroeger waren).
@Gerrelekker
En iemand neemt jouw commentaar wel serieus???

Koop eens een golf of astra 1.4… da’s pas voor lul rijden.
integralechubasco
Een niet al te goedkoop basismodel is waarschijnlijk ook gedaan om op de 2e hands markt de auto niet in prijs te laten kelderen. Met de 147 is deze strategie ook ingezet. De bedoeling is om zo van generatie op generatie de auto in prijsklasse te laten stijgen…(premium**kuch)
@Hape: waar heb ik het over een Golf 1.4 of een Astra? Nergens toch? Iedereen loopt hier hier te blaten ooh en aah en hoe mooi en hoeveel gaan we er zien rijden? ’t Zelfde met de Mito: ooh’s en aah’s en genoeg en hoeveel zien we er rijden? Juist! Ik ben er hoop en al al 3 tegengekomen (ik rijd zo’n 40.000km per jaar). Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij het design van deze auto, mooi dat wel, maar voor welk publiek? Gasten van 18 tot 30 met een hoog testosterongehalte en dat zal het zowat zijn. Aan wie gaan ze ze nog slijten? Hadden ze het design meer ‘159’ gehouden zou men een groter publiek kunnen aanspreken zonder als midlifecriser te worden bekeken als je op je 50ste met je Giulietta komt aanzetten. Ik gun het Alfa van harte, maar ik vrees er een beetje voor
Netjese prijsen, uitrusting zal zeker ok zijn bij alfa.
Deze ziet er toch echt nog goed uit…
Zal nog een toppertje kunnen worden…
Best mooi, maar toch wel erg veel plastiek en hoe goed zijn die dingen inelkaar geschroefd
handrem trekken is fijn
Alfa Romeo koop je niet voor de functionaliteit.Je koopt een Alfa als je een ware passie voor auto’s en autorijden hebt.Geen kinderzitjes, geen trekhaken, geen ‘roofrek’ waar je je halve inboedel op kunt flikkeren, maar een auto waar je van geniet als je er in rijd, en de adrenaline voelt stijgen als je het gaspedaal in trapt. Dat je straatschoffie’s met versleten petjes en nepzilveren kettingen in hun zogenaamde ‘getunede’ golfjes het nakijken geeft als je ze voorbij spurt. En dat je na een intensieve dag werken je echt gelukkig kunt voelen door in een Alfa naar huis te rijden.
Donders wat een wagen!!!!
De basis diesel is een duizend of 3 te duur. De eerlijkste manier om aan de geven dat je auto zich niet met premium concurrenten kan meten is door het aanbieden van een premium pack… Ik ben bang voor Alfa dat het weer geen verkoop topper wordt, daarvoor is ie toch te duur en te weinig onderscheidend (van achter is het echt net een Leon). Als er weer een lijk in de kast zit zoals de dramatische euroncap score van de 147 is het over en uit voor Alfa.

Ik vraag me echt af wat Alfa aan het doen is. Die 8C heeft een fantastisch design en omdat deze door Maserati en Ferrari is ontwikkeld ook echt sportwagen bloed maar daar verkopen ze maar 1000 stuks van (waarschijnlijk om de echte Maserati’s en Ferrari’s voor kannibalisme te beschermen). De 147 is veel te lang op de markt gehouden. De 159 begint ook al serieus op leeftijd te raken. De MiTo toont aan dat geweldig design niet in elke maat toepasbaar is. Nu deze Giulietta die toch wel wat tegen valt. Alfa, kijk eens naar Peugeot. Daar raken ze ook telkens de draad kwijt maar weten op het kritieke punt toch telkens weer een verkoopsucces te lanceren.

Mijn voorspelling: zo gauw de nieuwe Focus leverbaar is, raakt de Giulietta weer in het vergeetboek.
Het is een mooie auto maar ik vind de nieuwe Astra mooier.
ze willen een golf en focus killer maken maar dan leggen ze de prijs wel een stuk hoger. Damn
@mashell: you read my mind!
@Desjonnies
Nou moet je me toch eens uitleggen wat er mis is met de Arna.

@Mashell
Alfa kijk naar Peugeot? Om ook zo’n lelijke meuk te maken?
Focus? Want die heeft ook vier wielen? Waarom niet Dacia dan?
Voor minder dan 38 mille zijn er maar weinig hatchbacks die meer dan 200pk, en meer dan 250Nm aan boord hebben. Dat maakt dat de QV in feite behoorlijk goedkoop is. Ben benieuwd naar het gewicht… de Delta is wat aan de zware kant, maar heeft dan ook het “oude evo-platform” dat verlengd is… dat maakt de boel zwaarder.
de enige info die ik tegen kwam is 1320KG… nog steeds veel, maar tegenwoordig is dat vrij weinig voor een auto met meer dan 200pk en goede crash-rating…

Met 235pk bij 1320kg zit de Giulietta dan op dezelfde pk/gewicht verhouding als de 130i, Golf R en Audi S3…
Interesting competition, all mucht more expensive
integralechubasco
@gerrelekker

nee
Ik vind de prijs ook wel netjes.
Geweldig nieuws!

Ware het niet dat die auto zooooo lelijk is aan de voorkant dat ie enkel om een boom gevouwen er fatsoenlijk uit ziet. En laat dat nou net niet één van m’n hobby’s zijn. ;)
De 105pk diesel (en überhaupt de basismotoren) zijn nogal aan de prijs… als je een 118d neemt (moet je wel in dat lelijk hok rondrijden) heb je ook nog eens achterwielaandrijving… Opvallend is wel dat zelfs de 105pk versie meer koppel heeft dan alle concurrenten.. zal trekken als een beest met die motor ook al zullen de cijfertjes op de stopwatch met 105pk niet heel schokkend zijn, behalve bij inhaalacties misschien.
De prijs van de basisdiesel van de giulietta is netjes.
Ongeveer gelijk geprijsd aan een vergelijkbare golf met 4 portieren maar met slechts 20% bijtelling ipv 25%
integralechubasco
als de giulietta IN EUROPA verkoopt zoals 147 deed dan is alfa op koers.

wat een hoopje onzin om deze auto qua verkoop met de focus en de golf te vergelijken…

daarvoor heeft fiat de punto+bravo op de markt. ook verkooptoppers BUITEN NEDERLAND.
Sorry… domme vraag misschien, maar welke motor gaat die 235 pk leveren? heb ik er overheen gelezen, of staat het gewoon niet in het artikel?
^^ 1750cc 4 cilinder turbo
Das een hoop geld voor een fiat loock a like, en de problemen die nog gaan komen, doen mij nu afhaken, dus
@jemoeder: Zoals Waverider al schrijft geloof ik niet dat jij zowiezo in de markt was voor een Guilietta. Eerst je rijbewijs halen en dan mag je meedoen met de grote jongens.
@jemoeder, afhaken doe je als je eerst serieus geinteresseerd was. Niet als de lening voor je aixam nog een looptijd van 12 jaar heeft.
lol, 28duizend voor een basis diesel endan moet je in een fiat product rijden. Te belachelijk voor woorden. Geen wonder dat het steeds niets wordt. De Golf, Astra, Focus etc. maken er hier gehakt van!

Je hebt al een BMW 116d CL voor 26duizend met zelfs 115pk en dat met combinatie van Achterwielaandrijving van BMW en superscherp sturen! Ik zeg een koopje!
@CSL: En dan vergeet je het belangrijkste nog dat een BMW een voorspelbare ( saaie ) keuze is en dat je er dan helemaal bijhoort. Nee, dan toch liever de Alfa, rij je nog een beetje exclusief.
Deze Giulietta is mooi neergezet voor de jongere doelgroep die zich wil onderscheiden. @ gerrelekker heeft gelijk
dat een wat oudere persoon dit model laat staan.
Daar zou een Lancia Delta meer passen.
De prijzen zijn niet belachelijk hoog en als de rijeigenschappen en kwaliteit op hoog niveau zijn dan voorspel ik een verkooptopper voor Alfa, maar niet in de NL markt.
Hier rijden “we” het liefst rond in een onopvallend gekleurde VAG/BMW met grundliche uitstraling.
integralechubasco
de bmw heeft geen beenruimte achterin en de 1.6 peugeotblok is achterhaald. bovendien zal de bmw zo kaal zijn dat ie wrs niet eens een navigatie heeft of radio.
@ferry en zn maat kabbeltje

Wijs genoeg dus waarschijnlijk ook oud?
Geen Axiam maar wel een barchetta 1998 80k prijs 7500 en hoger, niet geschikt voor bromfiets cerificaat!
O ja, inruil chevr. malibu station midside v8 bel vrij lpg is mogeijk, tevens buick, pontiac en olds is bespreekbaar!
bedoel midsize maar dat was wel duidelijk, toch. Dus bieden maar….
Laat ons even wel wezen, de lagere diesels gaan het meest verkopen, en gezien Alfa’s op foto’s er altijd minder goed uitzien dan in het echt, kan er geen zinnig woord gezegd worden over looks. Het zal’em dus op de testrit afkomen, zien of het een beetje de bocht aankan.
Als het 159 niveau is, wordt het een winner, als het Mito niveau is, dan bestel de begrafeniskrans maar.


@Wooody
*kuch*-Megane RS-*kuch*, meer pk’s, 100% authentiek Renault (versus 0% Alfa), zelfde prijs of goedkoper (maar dan moet je het cup chassis en die heeerlijke race-recaro’s laten, snif) en van voren gezien allebei lelijk als de nacht, alhoewel nog niet zo lelijk als dat duits varkensneusje..

@CSL
Sorry, maar een 1 serie met 116d achterop spel je zo : l-o-s-e-r. De gemiddelde kutmar..euh BMW rijder moet minstens een 120 hebben om de straathoek te kunnen doen.
alfa mannetje
@heidekonijn: als het Mito niveau is, dan bestel de begrafeniskrans maar.”

leg eens uit.,….
@heidekonijn: Ik had ter vergelijking alleen 5 deurs auto’s bekeken. Ja een Megane RS is een bommetje voor erg weinig geld, maar niet zo praktisch als een 5 deurs, beetje andere doelgroep denk ik, maar wel een begeerlijk speeltje, zonder meer.

Toch… als je naar 5-deurs auto’s kijkt is er niet zoveel onder de 40 mille dat minder dan 1400kg weegt en toch meer dan 200pk en meer dan 250Nm levert…Kortom, snelle wagen voor het geld, fraai en hopelijk rijdt ie zo goed als men bij Alfa beweert.
Zéér strakke wagen om te zien. Net als iedere andere fabrikant dat doet, zijn dit natuurlijk de foto’s van de meest ‘aangeklede’ versies. Eerst maar eens wachten als de instap-C&A-uitvoering bij de dealer staat op zijn stalen 15″ velgjes met iele bandjes en wieldoppen, enkele uitlaat etc. Want dat zal, waarschijnlijk, de meest verkochte lease topper worden. En is de kans groot dat we die het meeste gaan zien op ‘sNeerlands wegen.
@tsi-tje

En lease auto verkoop je niet die word geleast. mijn barchetta daar in tegen die kan gekocht worden vanaf 7500!
@jemoeder: Wil je van al je auto`s af om toch een Guilietta te kopen ?
ligt aan het bod?
@jemoeder: Nee, dankje ik geloof niet dat we de zelfde smaak hebben. Dat bedoel ik niet negatief want over smaak valt niet te twisten.
T is wel italiaans, betroubaar en waar voor zn geld?
@TSItje, denk het niet, 16 inch is minimale geleverde maat, daarnaast staan alfarijders normaalgesproken niet bekend om het feit dat ze minimale autootjes kopen. Dat kom je meer tegen in de grijze muizen hoek.
jemoeder zou trouwens er goed aan doen om eens beter naar zijn eigen moeder te luisteren en een taalcursusje te volgen. Daarnaast zou een fatsoenlijke nickname ook geen overbodige luxe zijn. Een nette fiat barchetta uit 1998 heb je al voor 3900 euro. Een reken cursus met een beetje economie er bij kan ook al geen kwaad blijkbaar. Als je het hele plaatje bekijkt denk ik dan al snel aan… de basisschool.
Een nette maar een goede complete met meer dan je voor mogelijkhoud…190pk (atmosferisch) enz

Scholing zegt ook niet alles, dislektie is diagnose
@jemoeder
Volgens de recente 100000 km test in AutoBild was de Fiat Bravo extreem goed, beter dan menigeen Duits product.

Maar goed, er is altijd Toyota, zero defects naar het schijnt ;-)
@ tsi-tje

/quote/……instap-C&A-uitvoering bij de dealer staat op zijn stalen 15″ velgjes met iele bandjes en wieldoppen……../unquote/

’t is geen VAG product.
“Sorry, maar een 1 serie met 116d achterop spel je zo : l-o-s-e-r. De gemiddelde kutmar..euh BMW rijder moet minstens een 120 hebben om de straathoek te kunnen doen.”

De 116D is een 2.0 l-o-s-e-r
@ wifirider

het op de persoon spelen is een goedkope truuk waarmee je meer over jezelf zegt dan over een ander. Bepaal jij welke nickname ertoe doet? Als je niet achter je computerschermpje zit doe je dan ook zo tegen mensen?
@Pura

Mijn ervaring met fiat is divers goed/slecht, maar ben wel klaar met altijd wel dat iets niet goed is in mijn beleving, wat er toe geleid heeft dat ik, letop ik geen vertrouwen meer heb in het produkt. Als jij dat vertrouwen wel hebt moet je er gewoon voor kiezen.
Heb er wel vertrouwen in, maar Fiat boeit me niet echt. Een beetje zoals een Focus of dergelijke andere drab.
Hmmm, achterkant is helemaal niet mooi. Die ziet totaal niet Italiaans uit. Nogal 13 in het dozijn.
@jemoeder. sorry over dyslektie, dacht aan een 12 jarige trol.
190 pk uit een barchetta? Is dat met die set gasklephuizen?
yep
hij is super.
ik ga er 1 kopen.
@rick
al een afspraak bij de dealer? Mijn dealer wist nog niet of ze bestelbaar waren :)
Hij is naar mijn weten nog niet bestelbaar bij de dealer, daar pas vanaf midden april begin mei. Al wel via de importeur. Maar wat een geweldige auto. Ik ga hem zondag eens van dichtbij bekijken.
@integralechubasco
weet je wel wat je zegt?
Welke 1.6peugout blok?
De 116d heeft een 2.0liter en heeft als basismodel 115pk en dus meer vermogen dan deze alfa en hij is goedkoper!!
integralechubasco
@csl
klopt, had ik verkeerd…
@integralechubasco
Goed dat je dat inziet. Sommigen hebben hier daar erg last van!
mooi ik heb nooit eerder iets mooi’s als deze gezien
Groot van buiten, klein van binnen. Dikke raamstijlen met kleine ramen, dus slecht zicht.
Ik vind Italianen technisch geweldige auto’s bouwen, maar ik zie niets in dit soort claustrofobische coconnetjes waarbij je moet bukken om onder de achteruitkijk spiegel de weg te kunnen zien, en die je stuk rijdt op ieder drempel of stoeprand.
En met die ronde vormen maar moet gokken waar de neus zit.
Wel leuk dat-ie zo snel is; motoren van Alfa zijn juweeltjes, maar ik hoef voor niemand te rennen.
En dan die prijs…. ik rijdt liever een Malibu uit 1985.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).