Officieel en gallery: 5.5 biturbo V8 voor S63 AMG

Auteur: , 87 Reacties

Alle informatie was er al, maar de geile hi-res techno foto's zijn nieuw.

Nog even resumerend: de 5,5 liter grote V8 gaat de 6.2 V8 aflossen die in iedere Mercedes is te vinden die een “63” in zijn typeaanduiding heeft. Niet dat wij daar al aan toe waren, maar de milieuhippies vonden dat ook een AMG wel wat groener kon. Het gemiddelde verbruik is dan ook fors naar beneden gegaan: in plaats van 14,4 liter per 100 km gebruikt de S63 AMG nu nog maar 10,5 liter per 100 km. Dat is overigens ook een bak zuiniger dan de V10 uit de RS6 die er gemiddeld 13,9 liter doorheen jaagt.

De AMG BiTurbo V8 heeft in standaardtrim 544 pk en 800 nm, maar met de AMG Performance Package gaan die waarden naar 571 pk en 900 nm. Vergeleken met diezelfde RS6 komt de AMG dan 9 pk tekort, maar heeft wel een verpletterende 250 nm meer aan koppel. En het leuke is: op termijn komt dit blok in alle AMG varianten, dus dat belooft wat voor de E63 en C63.

Voorlopig komt het nieuwe blok alleen in de S63 AMG en die wordt daar weer een toefje sneller van. De sprint naar de 100 deed de S63 in 4,6 seconden, maar dat wordt 4,5 of zelfs 4,4 seconden voor de AMG Performance variant. Niet slecht he.



87 reacties

En nu maar hopen dat het met het geluid goed zit. De 6.2 was een topper, de 555 pk sterkte biturbo V8 van BMW valt sterk tegen… :?
@Citrofiel: Maar gelukkig klinkt jou Citroen heel goed !
OT: knap staaltje downsizing met positief resultaat weer.. Dit zal wel weer als de brandweer gaan.. Zat ik maar bij de brandweer………
@John: Hé, niets boven een tweecilinder luchtgekoelde boxer. ;)
Dus we krijgen straks een ’55 amg’ ipv ’63 amg’ aanduiding ? Jammer.
@majinstar:

Nope naam blijft 63 amg (raar maar waar)
Nice! The good old 55 AMG!
Geluid uit de 55 was sowieso dikker dan uit de 63!
Gaaf! Had die rode S in 300SEL 6.3-trim reeds gezien op autoscout24.de, stond bij nieuws ;) dat koppel klinkt goed, en aangezien deze gecombineerd wordt met die dubbelkluts zal het wel weer een fantastisch apparaat worden :D
Ze moesten wel met een S63 turbo komen, aangezien de BMW 760i al een 6.0l twinturbo heeft met 544pk en in de RolsRoys leverdie ook 570pk.
van 14,4 liter per 100 km naar 10,5 liter per 100 km is een enorme stap. Hij zal in praktijk wel 1 op 4 lopen.
Maar goede zaak dat die S63 sneller maar toch zuiniger wordt dan de C63!!
Al dat koppel hoefd van mij niet, maar die Pk’s zijn wel lekker. Aan andere kant kun je met al die koppel wel lekker schakellui/zuinig rijden!
geluid?
Goed zo AMG, druk gevulde blokken bieden nog altijd meer tuningmogelijkheden dan atmosferische…
@ CSL: maar de 6 liter motor van BMW is een V12, de 6.3 van MB is een V8.. Zit weldegelijk verschil in.
@Mr. V8:

bovendien is de 760i eigenlijk concurrent voor de S600 v12 en niet voor de S63 V8, en heeft mercedes ook nog een S65 V12 die overal weer ver overheen gaat..

OT; Ziet eruit als een prachtig, technisch hoogstandje. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben is het geluid, ongetwijfeld slechter dan de 6,2, maar vast beter dan dat van BMW’s 4.4 want neem aan dat Mercedes wel wat geleerd heeft van alle reacties daarop, en bovendien is de AMG divisie érg goed met mechanische zowel als uitlaatgeluiden.. Ik ben benieuwd.
toch maar een 710 eh bedoel 760, in zo’n auto hoort gewoon een V12. Overgens in BMW beter bezig met de 4.4 twin scroll turdinges met naar verwachting 570 pk voor de nieuwe M5.
@Pinz_710M: En waarom hoort daar per se een V12?
Wel lachen dat ze een race auto van de s klasse proberen te maken! Een S-klasse is alles behalve een race auto.
http://www.autoweek.nl/images/800/2/0d0a8ace7e6ca40543808f55bc581062.jpg)

Wel hele dikke achterbandjes! Dat zal wel 315 breed zijn!
http://www.autoweek.nl/images/800/6/dcaac67d8fec8aa053c391a03722a286.jpg)

http://www.autoweek.nl/images/800/3/cb1386719293bb6f8745ec9d353566c3.jpg
Bah. Turbo = valsspelen. Ongeblazen is directer, en klinkt beter. Voor de S, S-coupé, ML, G (en misshien SL) is deze nieuwe motor wellicht een goed idee. Voor de SLS, SLK, C en E wil je toch dat ongeblazene. Ik tenminste wel.
oke dit is wel heel offtopic, maar wat doet de autoblog redactie zo nu en dan in de header?

-jammer van de pure V8 roffel maar om nu turbomotioneel te worden, nee.
@Mr. V8
Tuurlijk, een V12 draait soepeler en pakt beter op.
Zie ik daar in de sneeuw ook een gecamoufleerde CL?
@MDA:

Das zou iig niet zo gek zijn, de kans is zéér groot dat die binnen een jaar ook geïntroduceerd wordt met 5,5 twinturbo.
@ EJS: weet ik allemaal.
@ CSL: ik dacht dat je de 760 met de S63 vergeleek, vandaar mijn reactie..
@Mr. V8:

ja, ik nam aan dat je dat wist, maar je gebruikte ’t niet als argumenten tegen CSL, want ik dacht net als jij dat CSL de 760 en de S63 vergeleek^^ Het was iig niet omdat ik dacht dat jij dom was, daarvoor zit ik hier te veel, ik weet waardig wie hier hoeveel weet en reageert;)
@ EJS: no problem en bedankt voor je compliment… ;)
@EJS
“S65 V12 die overal weer ver overheen gaat”

Ja vooral de prijs, want hij is meer dan 100.000 euro duurder. T
erwijl je met een simpele tweak al meer dan 650pk uit de 760i haalt! De 760i is in dit segment een koopje!
@CSL:

ja, óók in prijs ja. Ik denk echter dat je met je S65 een auto hebt met een ander karakter dan een 760i, bovendien betekent “vrij simpel” in dit geval niet alleen maar een ander chipje, daarmee kom je namelijk niet tot 650 pk. Dan zul je toch op z’n minst even grondig naar het in en uitlaat traject moeten kijken voor wat extra adem.. Maar ik geef toe, de prijs van een S65 is exorbitant hoog!
Volgens mij zijn alle BMW-boys jaloers. Als er iets komt van Mercedes moet dat toch meteen afgekraakt worden. Verder zal dit blok een beter geluid hebben dan die koffiemolen in de nieuwe M5.
Gatver, al die klere turbo’s.
@EJS
“ander karakter”
Ja de 760i heeft zijn maximaal koppel al bijna bij stationeer lopen! en ze hebben allebei een V12 met 6liter!

Oke laten we in jou geval zeggen voor 600pk met een simpele chip en twee k&N luchtfilters! Dat kost je een paar honder euro maar dan ben je nog steeds sneller dan de 65AMG aan gezien die weer zwaarder is. Maar je moet er wel 100.000 meer voor neerleggen! Ik denk dat de S65 binnenkort gaat vervallen, want de S63 maakt hem nu hellemaal overbodig!
@CSL:

Even ter vergelijking:
760li;
Max vermogen; 544 pk @ 5250 tpm
Max koppel; 750 nm @ 1500 tpm
Gewicht; 2150 kg
0-100; 4,6 sec
Topsnelheid; 250 km/h(begrensd)
Versnellingsbak; 8v sequentiële automaat

S65 Lang:
Max Vermogen; 612 pk @ 4750 tpm
Max Koppel; 1000 nm(begrensd) @ 2000 tpm
Gewicht; 2170 kg
0-100; 4,4 sec
Topsnelheid; 250km/h(begrensd)
Versnellingsbak; 5v sequentiële automaat

Dan zie je dus
1. Ook de S65 heeft z’n koppel al vanaf bijna stationair beschikbaar, en heeft bovendien 33% meer koppel dan de 760.
2. De S65 is wel 20 héle kg’s zwaarder.
3. De S65 is 0,2 sec sneller op de 100.
4. De 760 heeft 3 verzetten meer.

Ik denk dat hij met 600 pk dus misschien íets sneller is, met dank aan de versnellingsbak en niet aan het gewicht, maar het zal nauwelijks schelen, het enorme koppel van de S65 maakt dit echter twijfelachtig. Ik denk echter dat de S65 op een bepaalde manier sportiever is dan de 760 LI, en bovendien beter klinkt.

Ik denk idd overigens ook dat de S65 ofwel gaat vervangen, ofwel flink geupgrade gaat worden, blijkbaar hebben ze ’t nu voorelkaar de 7 traps dubbelklutser meer koppel aan te laten kunnen, dus het zou kunnen dat we dan o.a. die gaan terugzien in de S65, samen met een kleine facelift ofzo.. En anders gaat hij er wss idd uit vanwege overbodigheid..;)

P.s. ik verdedig nu de S65, maar als ik ’t geld had en ik zag ’t prijsverschil van een ton zou ik ’t prijsverschil wel mooi in m;n zak houden hoor! Al vind ik de S65 nog zo mooi..:P
@EJS: Feitelijk hoeft die zevenbak niet aan de V12 AMG motor gekoppeld te worden. Dat ding genereert al genoeg koppel, en dat fnuik je toch een beetje als je teveel gangen hebt. Meer gangen is gewoon om prestige…
@Timmie:

Wedden dat ’t een positief resultaat heeft op zowel de prestaties als op ’t verbruik, en dan vooral ook op ’t laatste? Bovendien zijn niet alleen ’t aantal verzetten ’t voordeel, maar ook de schakeltijden en ’t feit dat je geen koppelvervormer(hopeloos inefficiënt) meer hebt;)
Nette wagen, vindt wel jammer dat je een “race” pakket kunt nemen. En daarboven weer een “race+” pakket. Wie weet krijg je daarna nog een “race++”.

Hetzelfde geldt voor Audi met hun RS5. Koop je het dikste model van de 5 plank. Moet je godver nog bijbetalen voor sportstoelen en NOG meer voor daadwerkelijke kuipstoelen.

Een topmodel hoort gewoon alles op te zitten en verder klaar.
Jammer dat de 6.2 NA motor komt te vervallen. Kwam een mooi indringend geluid uit en had een breed toerenbereik. Echter: De nieuwe 5.5 liter V8 met Turbo is zowel krachtiger als zuiniger dus dat maakt het enigszins goed.

@CSL: Die S63 met stickers is enkel en alleen een actiemodelletje. Het uiteindelijke product krijgt offcourse geen rolkooi. (Het is geen raceauto idd). :)

En de 760Li heeft een 6liter V12, geen V8 zoals de S63. Een 760 wordt normaliter vergelijken met een S600 of S65 AMG (die echter veel sneller, maar ook een kleine ton duurder is)

600 pk met een simpele chip? Paar honderd euro? Ik denk niet dat dat zo makkelijk te verkrijgen is. Men moet dan veel onderdelen vervangen door krachtigere onderdelen wat uiteraard de prijs omhoog drukt.

“Ik denk dat de S65 binnenkort gaat vervallen, want de S63 maakt hem nu hellemaal overbodig!”

Dat zou kunnen. Ook met het hoog op downsizing zou het kunnen dat de V12 helemaal verdwijnt. Echter, de nieuwe S63 is zowel sneller als zuiniger. 1 0p 10 vind ik zeer goede waarden in vergelijking met de prestaties die je er voor terug krijgt. Het zal zo maar kunnen dat ze dat foefje ook gaan toepassen op de S65 AMG.

We zullen zien..
En vergeet even niet dat het monsterkoppel van de S65 al vanaf een laag toerental beschikbaar is. Aan koppel nooit een gebrek en ik verwacht dat dat met deze V8 niet anders zal zijn.

Moet maar eens een proefritje gaan maken.
@EJS: Wie weet wordt de S65 vervangen door een even krachtige V8 Bi-turbo. Al zal dat misschien wel afbreuk doen aan het hele geheel.
@Benz..:

Ik hoop van niet. Ik hoop gewoon dat de dubbelkluts-transmissie die in de nieuwe S63 gaat liggen 1000+ nm aan kan, er is nu iig al duidelijk dat hij 900 nm aankan, wat hij eerder niet kon, zodat die aan de S65 gehangen kan worden. Dat zou volgens mij voor de prestaties en het verbruik al een stuk schelen vergeleken met de hopeloos ouderwetse, maar ijzersterke 5-traps die nu nog in de S65 ligt. En eigenlijk moet je hopen dat in tegenstelling tot de 5-traps hij méér dan 1000 nm aankan, zodat ze het koppel niet meer hoeven te begrenzen, dan zou ’t al helemaal een bom worden;)
Ik denk niet dat de S65 komt te vervallen omdat er altijd markt zal zijn voor zulke “over-the-top” auto’s. Net als de S600, 760 en W12. Maargoed, de tijd zal het leren.
@Mr. V8:

Ik hoop dat je gelijk hebt! Zou het zonde vinden, dit zijn toch de auto’s waar je over droomt als klein kind(en de meeste mannen als volwassenen nog steeds, haha)
@ MDA

Ik zie idd ook een gecamoufleerde CL. Toen ik met carnaval snachts richting oostenrijk reed zag ik bij stuttgart een gecamoufleerde CL. Ik kon met in mijn gedachte niet voorhalen wat het zou zijn en waarom een CL die een tijdje terug gefacelift is gecamoufleerd rond zou moeten rijden maar nu weet ik het het gaat om de 5.5 AMG Bi-turbo
@jackabarth: bij Audi betaal je dacht ik ook meer dan 10.000 voor een lederen interieur. En dan is het nog niet eens van Milkakoeien gemaakt! ¬¬ :P

Ik ben iig blij dat die 6.2 in genoeg auto’s is gedouwd om niet stilletjes te verdwijnen, waaronder in de SLS. Verder wordt het gewoon afwachten tot het geluid wordt geintroduceerd.
@Benz..
“600 pk met een simpele chip? Paar honderd euro? Ik denk niet dat dat zo makkelijk te verkrijgen is.”

Ik dacht het wel! De Marges die BMW aanhoudt zijn zeer veilig.
voor €499 heeft de 4.4twinturbo al 610pk:
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-X6-M-555-hp.html#header
Uit de V12 zal alleen maar meer vermogen uitkomen.

@EJS
Je pakt nu de 760il om de verglijking eerlijk te maken. Maar je kan ook gewoon de 760i nemen met overvloed aan ruimte. Bij de S65 heb je die keuze niet! Dus de 760i is altijd nog 100kg lichter!
@CSL:

Juist ja, lekker relevant dat de X5M tot 610 pk getuned kan worden door alleen een chip, want dat is een heel ander blok dat bovendien standaard al 555 pk had, en dan is 610 pk na een chiptuningsbeurt écht niet zoveel. Bij datzelfde “ziptuning” wordt de 760i tot 462 pk gechipped, echt iets héél erg anders vind je ook niet? En denk ook niet dat je dat met een paar K&N filters tot 600 kan maken:P

En juist omdat de S65 niet als kort geleverd is moet je dus de 760LI gebruiken als je ze gaat vergelijken, pas dán heb je een eerlijke vergelijking;)
Niet slecht, wel jammer van het geniale geluid uit de 6.2.
@ CSL: BMW fanboy?? ;)
@Mr. V8
haha, gewoon goed op de hoogte :)
@CSL:

nee, je bent beslist óók fanboy!
De RS6 zetten ze bij Zip van 579pk en 650Nm naar 701pk en 865Nm, pak aan zou ik zeggen. Ik hoorde dat Jos verstappen met deze softwear rond reed. Maar deze doen ze wel voor iets meer als €499.-
@Kvgorp:

Juist ja, en dan zou de marge op de X5M groot zijn?:P
@Kvgorp: En dat is een S-Tronic of iets?
@BananaFlip:

De RS6 is alleen met conventionele 6-traps automaat geleverd, dezelfde als bijvoorbeeld ook in de Q7 V12tdi;)
@EJS: Ah, in dat geval zal ie de 865 Nm nog wel houden ;)
@BananaFlip:

Jup, die transmissie kan volgens Audi zelf 1000 nm hebben, in de praktijk dus rustig 1100 nm, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken;)
@EJS: Had ik anders ook niet gedaan hoor :P
@BananaFlip:

Nee, ach, je snapt wat ik bedoel;)
@ Kvgorp: Jas Verstoppen met 701pk? Als dat maar goed gaat.. ;)
Trouwens al die mensen die zieken over het geluid moeten maar gauw hun fiat 500 in de sloot rijden. Tegenwoordig kun je voor elke auto je favoriete uitlaat eronder schroeven.
Deze turbo klinkt toch ook lekker:
http://www.youtube.com/watch?v=zWtRaWnxcog
Geen idee wat de marges zijn die ze hanteren bij een ziptuning of gelijk. Ik weet toevallig dat ze bij zip 3 man 40 uur in de week hebben op het hoofdcantoor die constant bezig zijn softwear aanpassingen te schijven. Dat zullen geen domme jongens zijn dus die kosten wel een paar centen. Verder hebben ze ongeveer een uur werk en kost het ze een bak koffie of een blikje fanta per klant. Die mannen zullen wel goed verdienen. En of de aandrijving en de bak van de RS6 het aan kan weet ik heb er geen iig.
Ik ga er van uit dat Jos wel kan rijden anders hadden we hem vast wel in een topic hier op AB voorbij zien komen.
@Kvgorp:

de RS6 kan ’t makkelijk aan, dat zeiden de mensen bij Audi zelf bij introductie ook al, ze hebben de marges echt gigantisch gehouden omdat het zinloos zou zijn ‘m nog meer pk’s meer te geven..
Ik vraag me overigens wel af of z’n RS6 nog rustig rijdt als je vervolgens niet ook het onderstel aanpakt..
@EJS
haha, Die 760i is de oude 7serie met een gewone V12. En dus geen TURBO! Bij turbo motoren haal je juist meer eruit met een leuk chipje…
@CSL:

Oeps, je hebt gelijk, scherp opgemerkt! De nieuwe doen ze nog niet bij Ziptuning, had ik niet gezien en ik ging er automatisch vanuit dat de nieuwste ook de huidige zou zijn! bij http://www.mosselmanturbo.com/index.php?id=390 doen ze de nieuwe 760i tot exact 600 pk en 850 nm,

Verder blijf ik overigens bij m’n standpunten dat de S65 nog steeds meerwaarde heeft, al is het miss geen ton aan meerwaarde;)
jammer dat ze geen kompressors in plaats van turbo’s erin gaan plaatsen.. Mercedes heeft altijd al kompressors gehad, ook op de 55 amg blokken (g 55 amg). Het geluid van een kompressor vind ik zelf namelijk ook veel mooier.
@EJS

Ik denk sowieso dat de chiptuners wel in hun handjes kunnen wrijven met al dat downsizen. De motoren worden allemaal kleiner en krijgen allemaal een turbo. en blijven om en na bij het zelfde presteren dan hun oude voorgangers. Maar ja met turbos kun je veel meer in de parameters veranderen dan een atmosferische motor. Dus ik verwacht goede zaken voor die bussines.

Het lijkt me wel machtig om eens met 700 pk te rijden hoor.
@Kvgorp:

Voor chiptuners is dat idd goud, totdat de regering ’t gaat verbieden(daar waren ze toch mee bezig?)

Voor de mensen zelf zijn ’t overigens ook gouden tijden, je hebt voor minder geld uiteindelijk meer pk’s..;) Bij ons thuis worden al jaren alle auto’s direct na aankoop(overigens altijd tweedehands), direct gechipped(tenzij er meer aan gaat gebeuren dan alleen een nieuwe chip), erg handig;)
@EJS
“En juist omdat de S65 niet als kort geleverd is moet je dus de 760LI gebruiken als je ze gaat vergelijken, pas dán heb je een eerlijke vergelijking”

Dus jij legt uiteindelijk graag 100.000 euro voor 100kg extra! daar komt het op neer. En dat was mijn punt!
Doe mij dan toch maar een 760i en een M3 sedan :) voor dat geld!
@CSL:

’t gaat niet om 100 kg extra, die zal je op dat gewicht nauwelijks merken. ’t gaat om loads of beenruimte, een langere wielbasis, een rijkere uitrusting, een meer klasse uitstraling, 250 nm extra etc. Als ik een 760 zou kopen zo ik beslist voor een lange gaan, je doet ’t of je doet ’t goed, anders kan je net zo goed direct een 1-serie bestellen^^
@EJS

De regering was er idd mee bezig om het chippen van auto’s die in een lagere belastingklasse vallen door dat ze een lage CO2 uitstoot hebben te verbieden maar dat is er nog iet door. Tegewoordig komt er niets door bij deze regering. Ik denk dat je in en de klasse S AMG BMW 760 en Audi RS6 voorlopig nog niet aan een belasting voordeeltje hoeft te denken.

Al met al het blijft mooi speelgoed en het houd ons weer lekker bezig
@Kvgorp:

Nee, dat is waar, van dat belastingvoordeel zul je bij deze auto’s weinig last hebben, maar de gemiddelde mens wel;) Het is idd uitermate mooi speelgoed, en het houdt ons idd van de straat..

@CSL:
Die 250 nm merk je echt wel, dat is 33% méér, dat is veel hoor! En zelfs met dat chipje is ’t verschil nog 150 nm;)

Ik weet dat de lange versie van de 760 nog steeds 90.000 euro goedkoper is, maar die is ook een stuk kaler, dus wil je ze even vol hebben is het verschil vermoedelijk nog geen halve ton meer..

Dan vermoedt ik dat de AMG toch echt scherper stuurt en rijdt, mooier klinkt, en bovendien vind ik ‘m mooier..

Die laatste 2 dingen blijven natuurlijk subjectief, maar ’t zouden voor mij beslist wel overwegingen zijn.

Als je idd iets korters wil hebben dan een S65 zit je bij bmw beter, dan is de 760i een uitstekende optie, al zou ik dan straks met de nieuwe motor de s63 verkiezen(ben sws meer een V8 dan een V12 liefhebber;))
@EJS
De lange versie van de 760i is ook nog bijna 100.000 goedkoper hoor! van die 250nm merk jij niets van. En zoals aangegeven is het door een simpel chipje extra power bechikbaar!
Ik hoop dat ie geweldig klinkt want de 63 klonk echt Schitterend met hoodfletter S
@EJS: Dat hoop ik ook. Het zou de prestaties sowiezo ten goede komen. Al liggen de specs nu wel dichter tegen elkander aan. Ik hoop niet dat dat er modellen worden weggeconcurreerd (S65 AMG bijv.)

@CSL: We hadden het over de 760 en niet over een X6M dacht ik. En ja, de 760 is 100 kg lichter tov de S65 maar is dat nou echt een goed argument? Bovenop een gewicht van al ruim 2ton? Bij dit soort wagens gaat het toch vooral om beenruimte, wielbasis, snufjes/goodies/accessoires, appearance, klasse..

Ik zie op de site van Ziptuning dat de CL65 voor 499 euro te chippen is naar bijna 690 pk + een topspeed van 310km/h.. Ook niet verkeerd.
@Benz
@ CSL

Als julie dan toch over het chiptunen aan het discuteren zijn. Is er niemand van julie beiden die het lichtjes verdacht vind dat een zware wagen voor 500 euro 140Pk omhoog helpt en de topsnelheid drastisch verandert?

Voor 500 euro kan je bij een wagen uit die prijsklasse mischien wel de cpu aanpassen maar de koppeling, versnellingsbak, binnenwerk van de motor (lagers etc.) tot de volledige achtertrein moeten ook vervangen of aangepast worden om de wagen niet in een paar weken-maanden naar de knoppen te rijden.
Ziptuning hier, Ziptuning daar?.. Denk dat meeste mensen die in deze prijsklasse shoppen aan andere tunerds denken. :roll:
5.5 Biturbo kan nog steeds leuk klinken. Het blok is nog steeds knettergroot. Daarbij kun je de S65 AMG ook nog vrij goed horen.
De S55 AMG klinkt nog even wat harder. Dat moet ik toegeven. Ik verwacht echter geen mieterig geluidje uit dit blok.
Dan de discussie over S65 AMG. Gaat die weg of niet?
Ik heb geen idee. Ik denk echter dat Mercedes het liever niet ziet gebeuren.
Ik durf toch wel te stellen dat een S65 AMG een paradepaardje van Mercedes is. Dat blok blijft toch een vrij absurde basis. Die auto is er gewoon puur omdat het kan. Prestige eerste klas.
@RenesisHP: Waarom andere tuners? Ziptuning is één van de beste chiptuners.
“Ziptuning hier, Ziptuning daar?.. Denk dat meeste mensen die in deze prijsklasse shoppen aan andere tunerds denken.”

Die mensen geven idd de voorkeur aan veredelers als Brabus, Carlsson of voor mijn part Lorinser. Was zelf niet begonnen met die vergelijking hoor.

Zelf denk ik dat de S65 gewoon in het modellengamma blijft (misschien anders gemotoriseerd). Echter: Men zal wel met het oog op de nieuwe 5.5 liter V8 in de S63 het een en ander moeten verbeteren om het een paradepaardje te laten blijven. De huidige 5-traps bijvoorbeeld.
Haha! Als deze in de C63 AMG komt! Dat zou echt geweldig zijn! 550 pk in een middenklasser!
Brabus haalt er 800pk uit uit de mercedes 6.0 V12
@pica: Dat heb je mis.Het is een zelf ontwikkelde 6.3 V12.
@SimonMc: Nou ja, zelf ontwikkeld.. Het standaard blok is een 5.5 liter V8 uit de CLS500. De turbo’s + al de andere onderdelen zijn wél van Brabus afkomstig. Vooral qua koeling is er het nodige veranderd. Is ook noodzakelijk voor zo een wagen met supercarspecificaties.
Uhmmmm, hoor ik hier mensen roepen dat ziptuning één van de beste tuners is????

Welke chipboer kan er nou goede software leveren zonder elke auto appart op een testbank te zetten?
Ziptuning levert alleen maar standaard “troep” en dat noem ik geen chiptuning.
Als je je auto wil laten chippen dan doe je dat doormiddel van meerdere tests op een testbank en dat voor elke auto die je binnen krijgt!

Zo kan ik ook 10.000 auto’s per jaar chippen, en dat nog tegen een achtelijke prijs ook…….


On-topic; zal best een fijn blok zijn mercedes kennende, maareh, waarom het vergelijk met een RS6 ?
Lijkt mij een andere (prijs) klasse ;)
Even over de vergelijking met de RS6: dat koppel is ook zwaar ingeperkt omdat de 6-traps Tiptronic niet meer dan 650 Nm kan verwerken. Hang er de 8-traps ZF Tiptronic aan en 800 Nm is peuleschil…
heeft deze RWD of AWD?
@GOD:

IK maar denken dat God alwetend was.

RWD natuurlijk sinds waneer zou mercedes awd op zijn gewone amg modelen plaatsen? De ML en de G klasse zullen natuurlijk wel awd hebben.
Zal hij dan weer s55 amg gaan heten ;)
een turbo motor is wrs goedkoper en presteert soms beter , wrm dus niet een 5.5 biturbo :)?
@simonMC inderdaad een 5.5 V12 opgeboord naar 6.3 motorinhoud.
RWD natuurlijk.. Per slot van rekening is het een AMG.

@Dimglor: gewoon S63 AMG waarschijnlijk..

@hupke: Nou je het zegt.. Ik weet het niet. Ben zelf
niet echt thuis in die wereld..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).