Alonso wil méérrr! (en shopt een Maserati GranCabrio)

Auteur: , 65 Reacties

"Pff! Nu heb ik even genoeg van het Ferrari-rijden hoor." Hoeveel gelukkigen zullen dit zo af en toe hebben? Bij Fernando Alonso zou het kunnen. Na zijn werk stapt hij in elk geval niet altijd in zijn pas gekregen Ferrari, maar in een ander beestje van hetzelfde concern: een Maserati GranCabrio.

We krijgen zo maar het idee dat het lekker gaat met F1-coureur Fernando Alonso. Net iets meer dan een week geleden kwam er een tip binnen dat de coureur een witte Ferrari 458 Italia ‘Bianco Fuji’ heeft gekregen van zijn baas. Maar goed, het is lente, dus dan is het ook wel weer lekker om het dakje even open te kunnen gooien. Daar heeft Alonso nu dus een Maserati GranCabrio voor aangeschaft (vast met een aardige korting). Kleurt goed, Fernando, dat donkergrijs bij dat lichte leer.



65 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
wat een armoede ..

om altijd en overal met je sticker-jassie en je petje te moeten poseren ..
@lincoln:

ik zou het er ook niet voor over hebben hoor, en dat allemaal om alleen maar als je werk rondjes te rijden in snelle auto’s.
@lincoln: enkel als de camera’s er zijn. Voor met deze wagen te mogen rondrijden wil ik ook wel badge’s op mijn jas dragen. Met een tankkaart uiteraard.
Welke wagen heeft Massa trouwens?
@Eric: dan heb jij zijn pyama en dekbed nog niet gezien ..
@lincoln: Ik ben ervan overtuigd dat jij dat ook wel zou doen voor wat hij ervoor betaald wordt.
@Peter:
ik ben nudist .. dat wordt dan tatooeren geblazen ..
@lincoln: Dat wordt pijnlijk en lastig en nog veel erger als je van team verandert.
@Peter: daar gaat je “overtuiging” ..
@lincoln: Ik ben je even kwijt, wat bedoel je met mijn overtuiging? Het ging mij niet om merk of team fanatisme maar om het feit dat Alonso, jij of ik bereid zijn tot allerlei zaken als het financieel interessant is. Als Alonso’s contract met Ferrari afgelopen is en een ander team met de nodige centen staat te zwaaien, draagt hij gelijk een ander jasje en petje, wat geen zinnig mens hem kan kwalijk nemen.
@Peter: tuurlijk weet ik ook wel hoe dat in de grote mensen wereld gaat .. just fooling around ..

maakt toch niemand wat uit wie in welke bedrijfsauto rijdt ..
Toont in mijn ogen precies aan wat voor mannetje Alonso is. Arrogant en over het paard getild net als de Maserati zelf.
Ik weet dat er duidenden mensen het een van de mooiste auto’s vinden, maar dat is helaas niet voor mij weggelegd, ik vind het een patser auto.
@911GT2: haha, over het paard getilt, welke Gran Prix had jij ookalweer gewonnen?
@911GT2: Bij patser auto denk ik toch vooral aan een aantal duitse en amerikaanse wagens. Bij dingen als een Maserati vindt ik de term geraffineerde klasse meer passen.
Lekkere wagen..

Dat altijd maar in dat jasje moeten poseren lijkt me idd niet echt leuk..:S
@ Jurrian. Ssssst! Dat “Over het paard getild” zal ongetwijfeld een verwijzing naar de Cavallino Rampante zijn ;)
@Edge: :D zo over het stijgerende paard in de drietand.
@ 911GT2: nee, hij is in het paard getild… ;)

OT: het is hem gegund. Hij is (na Schumi) de beste coureur van het veld. Who cares, laat die vent lekker z’n gang gaan. Na jaren in van die schrale franse meuk te hebben gereden begrijp ik wel dat je hunkert naar een Italiaan, Ferrari of Maserati dus..
De beste man doet het goed! Hij heeft gelijk, je leeft tenslotte maar één keer en dat petje en outfit zou ik er met plezier bijnemen als ik daarmee zou kunnen rondrijden.
haha die gt2…met je omgebouwde kever.
Schei toch uit man, die duitse meuk kan nooit en zal nooit in de Italiaanse schaduw kunnen staan.
Wat een armoede.
@Vincenzo: zucht… omgebouwde kever. Zet ze eens naast elkaar dan die kever en deze kijken we wat het verschil is. De maserati is hooguit een middelmatige GT en dan ben ik nog mild, de cabrio zal nog wat softer zijn dos nog meer compromissen hebben.
Wat hou je dan over, precies de looks. Als je wilt patsen heb je aan looks genoeg… ergo patser auto.
@911GT2: De Grandtourismo IS een GT en geen sportwagen en wordt dan door Maserati dan ook als dusdanig gepromoot. Hij moet het dus hebben van luxe, comfort en inderdaad looks. Als het niet om pure prestaties gaat (dit is in de praktijk toch relatief) en je hebt de keuze uit 2 auto’s, een lelijke en een mooie, kies ik dus voor de mooie. Dit heeft veel meer met smaak te maken dan met patserigheid. Als de keuze laat afhangen van hoe snel je zou zijn op de Nordsleife waar je nooit-van-je-leven komt, dan ben je echter een patser.
@Peter: Mee eens, maar er is een verschil tussen een goede GT die mooi is en een slechte GT die mooi is. In het geval van deze GT is het een slecht GT die mooi is een goede GT kan ik ook nog wel begrijpen.
Daarnaast was ik niet degene die de GranCabrio vergeleek met een 911GT2 (of duitste meuk zoals werde aangegeven door vincenzo) dat was dus vincenzo.
Een goede GT die is in mijn ogen 30 jaar geleden al uit duitsland gekomen en dat is de 928. Omdat die rijeigenschappen combineerde met goede looks. De GranCabrio is door meenig kenner (wat ik zeker niet pretendeer te zijn) als middelmatige GT bestempeld. Voornamelijk omdat hij underpowered is.
Ik denk dat AM of ferrari en misschien zelfs wel een veyron (hoewel prijstechnisch niet te vergelijken) betere GT’s zijn.
@911GT2: Volgens de testen die ik er over gelezen heb is de Maserati beslist niet de beste GT maar is hij zeker niet slecht. Zoals ik al aangaf, zijn prestaties heel relatief. In pure prestaties haalt hij het niet van de Duitse topmodellen maar is hij beter dan gelijk welke middenklasser of oudere GT en in comfort is hij absoluut top. De Aston Martin DB9 en Ferrari 612, hoewel heel wat duurder, presteren niet veel beter. De echte directe concurrenten van BMW en Mercedes hebben naar mijn gevoel toch niet dezelfde uitstraling maar dat is een kwestie van smaak.
@Peter: je hebt gelijk, slecht was een overtrokken woordkeus. Je hebt ook gelijk mbt tot de alternatieven van Mercedes en BMW. Ik hoop maar dan dat Porsche op het Panamera platform dan nog een GT gaat ontwikkelen. :)
En gelijk heeft’ie. Zo’n mooie wagen. Mooier dan de California althans voor mij! Gisteren trouwens voor’t eerst de Italia op de openbare weg zien rijden en het is toch ook een pareltje.
Toen Alonso nog bij Renault reed werd hem eens de vraag gesteld wat hij de fijnste, mooiste en beste auto ter wereld vond. Zijn antwoord: een Megane.
Overigens heel erg opmerkelijk dat autoblog geen aandacht besteedde aan een van de meest belangrijke seizoensopeningen ooit in de F1. Daar waar we het hele jaar door de meest knullige F1 nieuwtjes voorgeschoteld krijgen (zoals welke sponsor het niet bestaande F1 team USF1 zou krijgen) missen jullie een belangrijke race.

Of zou het zijn omdat Ferrari 1e en 2de geworden is? Ik vind het vreemd. Voor de geinteresseerden de uitslag van Bahrein:

1 Alonso (Ferrari)
2 Massa (Ferrari)
3 Hamilton (McLaren)
4 Vettel (RedBull)
5 Rosberg (Mercedes)
6 Schumacher (Mercedes)
7 Button (McLaren)
8 Webber (RedBull)
9 Liuzzi (ForceIndia)
10 Barichello (Williams)
@JPM: Ja vind het zelf ook raar dat autoblog hier niks mee gedaan heeft.
Peter 1 – 0 911GT2
Dat dit Schumi toch beter met zijn Fiat Croma toen ‘ie nog voor Ferrari reedt :P
@lincoln lol


weet iemand hier trouwens waarom er achter BMW Sauber Ferrari stond? zit er een Ferrari blok in ofzo??
@Arnold: yep
integralechubasco
@arnold
bmwsauber heeft op dit moment met een ferrari blok meer overwinningskans… dus hebben ze een ferrarimotor. :lol:
@ 911 gt2

Als je een auto puur had gewild omdat het de snelste/beste was had je wel een gtr of zr1 gehaald. de gt2 is bij lange na niet de beste auto voor dat geld, hooguit een ”middelmatige” supercar om het in je eigen woorden uit te drukken. uiterlijk speelde dus ook een groot onderdeel bij jou keuze. En dan vindt ik het vreemd dat jij de (gt2 met enorme spoiler achterop) gekozen hebt en die niet een patser bak vindt. want durf jij ons nou allemaal eerlijk en glas hard te verkopen dat jij de gt2 mooier vindt dan deze maserati of een willekekeurige aston martin? en dan ben ik ook wel benieuwd: vindt jij de panamera dan ook de mooiste en minst patserige auto in het 4 deurs klassement?. waaronder de quattroportre en rapide ook vallen.
@tibor: Daar kan ik heel kort over zijn, en dat komt allemaal terug in mijn eerste post. Ik snap dat er mensen zijn die de maserati een supermooie auto vinden. En ik zou liegen dat ik mijn net niet zou draaien als ik er 1 zag. Maar dat komt omdat ik nou eenmaal een autoliefhebber ben. Ik draai mijn nek ook voor een GTR of ZR1. Niet omdat ik ze mooi vind maar omdat ik weet dat er iemand in zit die er waarschijnlijk veel lol aan heeft en er trots op is, en terecht. Ik vind ze ook echt niet lelijk (hoewel de GTR…)
Vind ik een Panamera mooier dan een Rapide en Quatroporte? Ja! Puur omdat ik persoonlijk gecharmeerd ben van de Porsche stijl. Ik vind dat nou eenmaal zo.
Waarom ik een GT2 geen patserbak vind is omdat die spoiler daar bijvoorbeeld met een reden zit. Functioneel mooi om het zo maar te zeggen. Het is een mening. Net als dat ik een Maserati dus wat voor patsers vind. Puur omdat het voornamelijk show is. Natuurlijk is het geen slechte GT en natuurlijk rijdt hij beter dan een 30 jaar oude 928. Maar het is de som der delen. Ze hebben een blok van Ferrari en styling van piniferina waarom komt er dan toch niet wat beters uit?
@ integralechubasco: natuurlijk, maar dat is voornamelijk het verschil van 30 jaar automotive ontwikkelingen. De 928 was in de visie verschillend van de Maserati daar ging met op alle gebieden tot het gaatje… zoals in bovenstaand linkje pijnlijk duidelijk word kan ik dat gewoon niet vinden van de Maserati.
Kortom ik vind het een mooie auto, maar gewoon een beetje een troebel aura er omheen hangen.
Dacht ik al wel maar wist niet zeker :P bedankt voor de info :D
integralechubasco
@911gt
het woord Grand Tourismo komt toch echt uit italie. wat een goede of slechte GT is zal een lang discussie worden. Ik vindt de 928 een goede en mooie GT maar de maserati als slecht afdoen is kort door de bocht. Vergeleken met de grandcabrio is de 928 een harde plank en is de zitposite veel de sportief met de haaks staande stuur. Ik denk dat een nonstop rit naar de dolemieten in de maser echt een stuk relaxter is dan in de 928…
@JPM: Je hebt gelijk. Maar de F1 volgen we dan maar op andere websites, zeker?

@GT2 en co.: Moet het altijd fanboys vs. fanboys zijn? Die discussie kent toch geen einde, ongeacht wie ermee begint?
Waar staat GT dan voor bij Porsche eigenlijk?
‘k Zou Alonso anders wel eens willen zien testen in de FIA GT1 Maserati MC12 van Bartels
@Mr. V8,

Geen TSI?

Goede vraag… evenals waar TSI voor staat in een ander topic. Heb op google gezocht maar kan ook niks vinden.
@ jack_abarth: haha, bedankt voor de moeite. Had ook al even gegoogeled maar kon het ook nergens vinden. Dus dacht met al deze carlovers hier, ik vraag het even.
integralechubasco
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gaisbergrennen_2009_Bergfahrt_123.jpg

ik weet niet zeker of de italianen de bedenkers van de term gran turismo zijn maar dat ze vroeg waren bewijst deze alfa Romeo 6C 1750 GTC wel… (1935)
@ jack: heb het gevonden: “copy paste”: Volgens de duitsers staat het voor “TSI (ausgeschrieben: Twincharged bzw. Turbocharged Stratified Injection)”
[de.wikipedia.org]

En dus is een 122pk een Turbo Stratified Injection en de 140 en 170pk een Twincharged Stratified Injection. Handig, dezelfde afkorting voor verschillende motoren.
integralechubasco
nog eentje proberen… AR 6c 1750 Gran Turismo Cabrio
http://www.sportscardigest.com/wp-content/uploads/1933-alfa-romeo-6c-1750-gs.jpg)
integralechubasco
@911gt2
ik heb het filmpje nog eens aandachtig gekeken en in principe heeft maserati al antwoord in de vorm van de GTS. 460 pk in plaats van 400…
persoonlijk vindt ik dat een GT snel genoeg moet zijn, comfortabel, redelijk wat ruimte moet hebben, chique uitstraling moet hebben. daar voldoet de maserati GT ruimschoots aan, en voor wie meer wil is er de GTS of een scaglietti. dat een m3 of een willekeurige porsche meer pk heeft en sneller is, is ‘not the point of a proper GT’. en waar hebben we het over, de maser gaat in 5 seconden naar de 100 en loopt meer dan 280 km per uur. Op de autobahn rij je dan echt niet weg met een m3 of een 911…
@integralechubasco: true. Jullie hebben me overtuigd dat het geen slechte GT is, maar ik wil wel de nuance aanbrengen dat het niet de beste GT is ;)
@911GT2: de Granturismo S (4,7 liter 440pk en 490Nm koppel) is behoorlijk snel.. Fractie langzamer dan een Carrera S (mkII) op een rondje camden airport, maar die heeft 266pk/ton en de Granturismo S heeft slechts 220pk/ton. De M3 zit op 255pk/ton en die krijgt op die baan klop van de GT-S.

De GT-S is dus niet echt underpowered maar vooral iets te zwaar. En desondanks snel, maar het is niet bedoelt als een track-car… het is een hele snelle GT die het sommige echte sportwagens behoorlijk lastig kan maken.

Overigens weegt de Grancabrio ongeveer 200kg meer dan de Granturismo S… en dat is echt veel! Desondanks geweldig ding.
integralechubasco
@911gt2
absoluut, en als je de 928 in zijn tijd plaatst dan was het zeker een van de beste gt’s… ;) maserati had toen een karif of 228, onvergelijkbaar met de bouwkwaliteit van de porsche…
@ 911 gt2

Zeer goed beargumenteerd, en dat bedoel ik niet sarcastisch. chapeau.
doet ie toch goed die pipo ;) wat een jaloezie toch hier achter deze pc, zulke mooie autos en mooiste baan ter wereld, some guys get all the luck ;)
Leuke autotjes…
Die 458 in’t wit ziet er echt strak uit en dan die Maserati voor wat rond te cruisen.. Fantastisch gewoon
wat een saai kleur voor een cabrio
porsche911turbo2
waarom niet
@porsche911turbo2: ja idd
911GT2 19 March 2010 om 13:08:
Dus het argument is voornamelijk dat de Maserati “underpowered” zou zijn in vergelijking met bijv. een Aston Martin of Ferrari. De werkelijkheid is echter dat je bij Aston Martin minimaal een V12 moet kopen om echt sneller te zijn. De V8 modellen zijn in rechte lijn vergelijkbaar. Alle andere modellen van Ferrari en de Veyron kosten bij voorbaat een veelvoud, dus voor de prijs is de Maserati helemaal geen verkeerde GT, sec prijs/prestaties gekeken.
Natuurlijk zijn prestaties in rechte lijn maar een deel van het verhaal, maar de Maserati waste op de Autozeitung testtrack bijvoorbeeld ook de AM DBS de oren en op Hockenheim Short de Vanquish S, terwijl de Astons sportiever georiënteerd zijn en qua specifiek vermogen ook een paar strepen voordeel hebben. De Gran Turismo S klopte op Hockenheim Short zelfs de 997S Cabrio en 996 C4 (beide meer sportwagen dan GT) en gaf slechts een tiende toe op de 612 Scaglietti. Kortom, subjectief oordeel over het uiterlijk mag altijd, maar in harde cijfers is er niets mis met deze GT.
Nu is Alonso eindelijk waar hij verdiend te zijn: aan de top!
Ferrari is -hoe je het draait of keert- het beste team van de F1.
Hij verdiend deze Grancabrio!
Wondermooi, stijlvol, NIET patserig en zéér temperamentvol!
Filmpje van de GranTurismo S in de Australische TopGear

http://www.youtube.com/watch?v=t9k9N8CMOeA
Hallo….het gaat hier toch over Alonso (de beste F-1 driver), die een prachtige Maser rijdt???. Porsche produceert slecht het geluid der 6 “natte scheten” in het bijzijn van een Italiaan, niks aan dus.
“slechts”
Alonso koopt geen Maserati, dit is zijn auto van de zaak. Schumacher en Barrichello reden voorheen ook standaard in een Maserati van en naar het circuit…

Dit is gewoon reclame voor Fiat, that’s it.
@911GT2: Ach troost je.. Van zo’n incompetent figuur AKA @Vincenzo kun je geen inhoudelijk reactie verwachten. Het zal ongetwijfeld door z’n leeftijd komen.

Opmerkingen als “Duitse meuk” and so on zeggen meer over hem dan over de kwaliteit van Duitse auto’s.
(En daar is niks mis mee tegenwoordig..)
Gelijk heeftie ! Een Ferrari is minder mooi dan deze Mazer !
Ligt nog altijd een Ferrari motor in, dus zo ver van huis is hij niet;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).