Om weer even makkelijk terug te vallen in de clichés: het blijft een tamelijk aparte en zeer opvallende auto. De lijnen doen heel klassiek aan, de auto kan zo de jaren ’50 uit zijn gereden, maar de details maken het een moderne wagen. Om nog niet te spreken van het aluminium spaceframe. Ondertussen is alles binnenin nog net zo krap en niet helemaal ideaal gepositioneerd als zestig jaar geleden.
Tegenwoordig ligt BMW’s 367pk 4.8 liter V8 in het vooronder, tot 2008 was dit de 4.4 V8 van BMW. Als je auto maar 1180kg weegt maakt het echter weinig uit wat er voorin ligt, het gaat sowieso hard.
De koplampen zijn zondermeer het meest opvallende onderdeel van de auto. Vaak bekritiseerd omdat ze wel erg scheel keken op de eerste generatie Aero 8’s, maar ik ben van mening dat het design op je ‘groeit’. Je went er aan, en na een tijdje ga je het waarderen. Het proces kan een paar jaar duren, maar uiteindelijk accepteer je de auto om zijn unieke voorkomen. Vervolgens ben je alle goede of slechte looks weer vergeten zodra je de auto hoort. Bekijk meer plaatjes op Autojunk.
Met dank aan GallardoSE voor de spot!
29 reacties
-edit: check&tnx-
Gemengde gevoelens over deze wagen, al is het natuurlijk wel de ideale cruiser!
OW sorry, slecht gelezen :)
Super Sports…
Om dit nou op de voorpagina van autoblog.nl te zetten…
-edit: fixed, thanks!-
Er is toch ook een dichte versie? Met hout er op of zo, heeft Hammond er niet zo eentje gekocht? Die lijkt me een stuk aantrekkelijker qua vormgeving.
Verder wel een auto met klasse.
2x Aeromax announced en wss een GTN (1/11exempl.)
Maar misschien is het een licht blok…
Ik kan het waarderen dat de auto zo een unieke uiterlijk heeft, maar wanneer ik de foto’s bekijk zie ik geen enkel mooi detail, alleen maar goedkope prut (achterlichten, spiegels) en krom plaatwerk (kofferdeksel). Ik heb dus geen belangstelling..
Wat een auto…
Topspot!
Kijk maar eens op youtube,voor veel meer films, informatie en tests.
Mocht je interesse gewekt zijn, mail me maar eens ,
ik heb er een.
Echt een topauto 367 pk, 490NM, zeventraps automaat,Xenonverlichting nog veel meer moois.
Echt een mooie Engelse klassieke stijl en supersnel.