Tazzari Zero: elektrische Italiaan te koop in NL

Auteur: , 61 Reacties

De Tazzari Zero City Kart heeft een bereik van 140 km en is geheel vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. Interessant? De auto is reeds online te koop!

Tazzari is een nieuw Italiaans automerk dat alleen elektrische auto’s bouwt. Het merk wordt in Nederland vertegenwoordigd door SensaMotive, de verkoop van modellen loopt echter niet via traditionele dealers maar via internet. Eindelijk! Frank de Jong van SensaMotive: “De automarkt is in een rap tempo aan het veranderen. De consument wil tegen zo laag mogelijke kosten autorijden en het verkoopkanaal is door de veranderde marktomstandigheden toe aan een nieuwe manier van zaken doen. Wij werken niet met dealers, maar gaan als eerste automerk onze modellen alleen online verkopen.” De Tazzari Zero is per heden te koop via Nieuweautokopen.nl voor € 27.990,- (inclusief BTW). De levertijd bedraagt drie maanden.

Wie de auto zakelijk aanschaft, kan rekenen op een forse investeringsaftrek van de overheid. Daarnaast ziet het stadswaggie er best goed uit, in ieder geval beter dan de gemiddelde smart. De Tazzari heeft achterwielaandrijving en een tussen de assen geplaatste elektromotor met 150 Nm, w00t!



61 reacties

Wat een grappig wagentje :-)
Echt best een stoer ding dit hoor! :D
En goedkoop voor een auto inclusief accu’s…
Svenska Aeroplan AB
Zoals al op de neus van dit autootje staat: ZZzzzzzzzzzzzzzzzzz…

Ik wacht wel tot die hele milieu-hype overwaait.
@Svenska Aeroplan AB.. ROFL !! Sluit ik me volledig bij aan.
“De ZERO is niet ontwikkeld om gewoon van A naar B te rijden. Hij is ontwikkeld om een reis te transformeren in een serie van verschillende dynamische en veilige rij sensaties.”

LOL. Dat alles wel bij snelheden minder dan 100 km/uur.

Succes.
idd w00t: way out of topic..
En nee, ik wil er absoluut geen.
Mmmm. Een smart, ontwikkeld door Mercedes-Benz, getest als één van de veiligste kleine auto’s, uitvoerig getest, reeds 12 jaar doorontwikkeld.
Of: Een snel ontworpen plastic emmertje met onderdelen uit een catalogus, zonder airbags of wat dan ook…

Moeilijk hoor. Zal waarschijnlijk toch de smart worden! ;-)
Sensamotive_WebTeamRT
@Bertus: De mensen van Tazzari zijn er toch al een paar jaar mee bezig. Tazzari Holding bestaat al sinds 1963. Ze zijn specialisten in het gieten van Aluminium. Vandaar dat de hoogwaardige kooiconstructie de basis is van de Tazzari Zero
Kek wagentje, jammergenoeg 10.000 euro te duur. Voor dat geld heb je gewoon een hele behoorlijke golf, die 2000 die je dan overhoudt kan je dan uitgeven aan belasting en benzine. Hij zal ook waardevaster zijn met het oog op de accu’s…
In België te koop via Ineltra Systems te Genk
tuurlijk! online! betalen maar niks krijgen…. hoewel het in dit geval bijna niets uitmaakt.
@ redactie,

waarom wel dít gepimpte golfkarretje (wat toch bar weinig met een echte auto van doen heeft) en geen woord, letterlijk geen woord over de formule 1 gisteren. jullie hadden toch op zn minst eens een kijk tip kunnen plaatsen.

wél sappige collums in de aanloop naar het seizoen, maar vervolgens geen woord meer beetje apart.
@bakkerst: is formule 1 elektrisch? Formule 1 behoort in de klasse milieu delicten en moet heel snel worden afgeschaft.
@De Fiets: Het is in ieder geval milieuvriendelijker dan de Tour de France…
@RCA: kan je wat meer vertellen over dat auto’tje? Rij-eigenschappen/ snelheid..
@De Fiets:

dan zullen we de energiebesparende technieken (hoger vermogen uit minder brandstof) veiligheidsverbeterende technieken (actieve onderstellen) en aerodynamische vindingen (leiden tot betere luchtstroom en minder verbruik) die voortgekomen zijn uit de F1 en de racerij maar even vergeten dan?

de F1 (en autosport in het algemeen) is een broedplaats voor technici en ingenieurs, die moet zo vrij mogelijk worden en niet de nek omgedraaid worden met allerlei regeltjes en betutteling zoals nu.

zonder competitie geen noodzaak tot vooruitgang.
en nergens is de competitie zo sterk als in de sport (ok, oorlog daargelaten)
@bakkerst: Wat een onzin. Formule 1 is gebaseerd op fossiele brandstoffen en daar moeten we het in de toekomst zeker niet van hebben. Trouwens, ik vind het argument van techniek enzo zeer twijfelachtig. Ik bedoel, we hoeven helemaal niet zo hard te kunnen met auto’s in het algemeen. Er gelden snelheidslimieten en het zou een goed idee zijn auto’s te maken die niet harder kunnen dan 120. Je hebt dan veeeeeel minder vermogen nodig en die zijn dus ook veeeeel zuiniger dan die onzin die ons nu verkocht wordt. Wat heb je in godsnaam aan auto’s die 200 kunnen en in 7 seconden naar 100. Dat is echt totaal overbodig.
@De Fiets:

Wat doe je dan nog op internet ? Of wil je zeggen dat internet goed voor et milieu is ? Beetje een pc belasten met een extra internet browser, ASO !!! Dat is overbodig dus sluit maar snel autoblog.nl af.

Milieu barbaar !!
@Mao: ga je rooie boekje lezen!
@De Fiets: het milieu delict was jou op aarde zetten :-)
@Laurens: ja, daar kwam een troep bij vrij…inclusief myself
@De Fiets:

je hebt mijn reactie niet goed gelezen, ik snap dat auto’s een bepaalde snelheidsbeperking kennen. om veiligheidsredenen is dat ooit ingevoerd. dikke prima toch.

om op snelheid te komen heb je vermogen nodig. dat haal je uit (in dit geval) brandstof (fossiel of niet, laat ik even in het midden) op het moment wat er iets bedacht wordt waarmee men meer vermogen, en dus meer snelheid uit een vaste hoeveelheid brandstof kan halen. kan het principe ook omgekeerd worden. in plaats van meer snelheid uit een bepaalde hoeveelheid brandstof. kan men ook die techniek gebruiken om bij een bepaalde snelheid minder brandstof te gebruiken.

daar komt bij dat je argument dat de formule 1 gebaseerd is op fossiele brandstoffen en daarom afgeschaft moet worden nogal kortzichtig is. ja, op dit moment rijdt men op fossiele brandstoffen. daar is geen spelt tussen te krijgen, dat die fossiele brandstoffen opraken ook niet. maar hoe moet het dan verder? allemaal elektrisch rijden? hoe wek je al die elektriciteit op dan? daar al over na gedacht? De meeste groen denkers staan ook niet te springen om kerncentrales terwijl dat toch de meest schone energiebronnen zijn die we op dit moment hebben.

en dan is er nog het probleem van opslag van energie, het produceren van accu’s is ook niet echt een schone aangelegenheid, bovendien hebben accu’s een (zeer) beperkt vermogen en bereik. de hoeveelheid energie die een accu per gewichtseenheid kan leveren is veel lager dan de verhouding energie/massa van (fossiele) brandstof.

hernieuwbare of biologische brandstof is een goed alternatief, het gebruik van waterstof gas als brandstof.
voor auto’s en boten is een accu pakket nog te realiseren, maar hoe denk je een vliegtuig in de lucht te houden? met een bak accu aan boord?

iedereen die elektrisch rijden als totaal oplossing ziet heeft naar mijn mening niet lang genoeg over het probleem nagedacht en niet genoeg alternatieven overwogen.

daarnaast vind ik je reacties van bedenkelijk niveau en vraag ik me ten zeerste af wat iemand als jij met een dergelijke gekozen schermnaam op autoblog komt doen, anders dan herrie zoeken en een beetje zieken.

auto’s zijn blijkbaar niet je passie, en autosportfans zijn milieu criminelen..
er was laatst een leuk onderzoek over “misplaatste morele superioriteitsgevoelens” onder groen denkende mensen

http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/25/groene-rakkers-hebben-minder-normen-en-waarden
canadees onderzoek.

en dan ook nog:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/03/groen_gemeen.html

een brits onderzoek met opvallende overeenkomsten..

ga even bij jezelf te rade.
@bakkerst: allemaal op de fiets! dat is de oplossing…
@De Fiets: In principe heb je volkomen gelijk maar jammer genoeg geldt in de praktijk niet wat we nodig hebben maar wat we willen (ons laten aanpraten door marketing-jongens), hoe onzinnig ook. Mijn huis is gevuld met dingen die ik niet echt nodig heb of gebruik en ik ben ervan overtuigd dat het bij jou ook zo is. Net daardoor hebben de meeste van ons een goedbetaalde job.
OT: die prijs lijkt me absurd, klopt die of heeft CSL gelijk?
@bakkerst: we schrijven sporadisch over F1. Net zoals vorig jaar, toen deden we ook niet elke week een kijktip of een samenvatting oid. Stuur anders even een mailtje, want we gaan offtopic hier.
@autoblogger:
mailtje hangt al in jullie inbox..
Komen zomaar een paar vragen bij mij boven; Hoe kom ik erachter, dat ik [1.90m.] er fatsoenlijk in kan zitten?
Hoe rijdt dit kreng eigenlijk, proefrit is dat mogelijk?
En zo kun je nog een paar vragen bedenken, denk ik.
Vind het een grappig wagentje maar inderdaad de prijs is wel wat hoog maarja als elke dag heen en weer naar je werk rijd (wel dan max. 140km) heb je dat wel snel terug verdient denk ik zo.

Wel grappig dat er een MOMO stuur inzit xD
Heb er in gereden. De voertuigdynamica kan nog wel wat ontwikkeling gebruiken. Maar wel een hoop pret.
De oprichter van SensaMotive is een collega van mij geweest!! Ik heb ‘m net even gebeld en die beweerd dat de auto rond de 7000 kost en niet 27000!!
Heb hem al gezien op het salon in Brussel. Leuk ding, volledig in plastic, maar duur hé. Jammer.

Alleen via internet werkt niet. Dat is al genoeg aangetoond. Iets waar je zoveel geld aan geeft wil je eerst betasten.
Meer dan € 12.000 zou dit niet mogen kosten. Ik zie niet in hoe zoiets ooit een succes kan worden met zulke prijzen.

Ik veronderstel wel dat de prijzen van accu’s etc… gaan dalen naar de toekomst toe, maar er zal toch wel een aanzet moeten komen…
Je hebt een semi-elektrisch Toyota strijkijzer voor dezelfde prijs (en zelfs minder dacht ik)
Dan zeg ik: Liever dat dan dit!
Voor dat geld heb je een Aston Martin DB7…
Heeft wel wat weg van een G-Wiz

http://www.youtube.com/watch?v=a6l7X5zFu0s
als hij nu 10k gekost zou hebben…
Leuk!
Op nieuweautokopen.nl staat tot op heden nog niets…
een MINI mini cooper pick up:P
Deze auto stond al in de test drive area bij Top Gear Live. Zelfs al op Nederlands kenteken: 61-KPS-4 . Dus hij zal vast al langer dan vandaag te koop zijn…
Sensamotive_WebTeamRT
@Citrofiel: Er staan we wel meer op kenteken, de auto staat al langer te koop en er zijn al enkele in Nederland, maar de consumenten verkoop start toch echt binnenkort!
Het wagentje is ontworpen door ItalDesign. Vandaar dat het nog ergens op lijkt.

De toelating is waarschijnlijk via de quadricycle homologatie geregeld wat betekent dat je officieel maar 15kW mag hebben en minimaal 400kg moet wegen. De Reva G-wizz en Aixam Mega E-city zijn ook als ‘zware brommbiel’ goed gekeurd.
De eisen hiervoor zijn veel minder streng dan voor een ‘volwaardige’ automobiel.

Het pijnpunt is dat door het vermogen deze vehicles rond de 80-90kmh blijven hangen wat in mijn beleving een rit op de snelweg erg interessant maakt.
Ook wordt de eindprijs bepaald door de accu’s. Dus de kwaliteitsbeleving en de aanwezige accesoires vallen wat tegen als je de prijzen van E25000-30000 beschouwd.
volgens mij is dit een geëlektrocuteerd golfkarretje?!
ik vind het lijken alsof dat dak los van de auto is ontworpen.
Kweet het niet, maar via de site nieuweautokopen.nl kan ik hem niet vinden….
raar ding maar wel een beetje duur lijkt me
@ De Fiets

De Formule 1 is tegenwoordig CO2 neutraal. Alle uitstoot wordt door de FIA gecompenseerd door de aanleg van bossen.
@JPM: precies, zo doe ik het ook :-)

Hoe vaak zal dat ene boompje wel niet gebruikt worden als CO2 compensatie…
Wel aardig, maar het design doet je toch denken aan een invalideauto.

Kijk, als dit dan een 4 persoons auto in een wat conventioneler design is (smart forfour was een goed uitgangspunt), dan gaat het grote publiek er ook over nadenken.
Men kijkt toch naar veiligheidseisen als airbags, kreukelzones en ncap ratings.

dan kan hij wel leuk voor het milieu zijn. maar als je bij een gemiddelde parkeeraanrijding al met speod naar het ziekenhuis moet worden afgevoerd wordt ook niemand daar blij van..
Just 1 remark….. 1 april valt vroeg dit jaar…. ;)
29k euro voor zo’n kinderwagen? Ammenevernooitnie. De helft. Misschien.
Wat een te heet gewassen Range Rover voor twee personen!!!
Ok, er zijn elektromobielen die er veel slechter uit zien, maar 29k, met zo ’n beperkte bereik?!

Hooguit 10k!

@De fiets;

Leven en laten leven. Zorg jij nou maar dat je op tijs richting aangeeft…
@mezelf,

tijs = tijd.
He, dit ziet er eigenlijk best wel leuk uit!;)
Ik kan me eigen niet voorstellen dat ik hier in ga rijden…
HAHAHAHAHAHAHAHAAAA HAHAHAHAAA!!! owja… en HAHAHAHAHAAAAA!! Wat een dom en lelijk ding weer zeg! En dan zo veel geld? Waar slaat dat dan weer op? En dat ZZzzzz op de voorkant staat zeker voor het slaapverwekkend traag rijden?
Sensamotive Web-Team~RT
Hoi Mensen,

Even voorstellen en ter info:
Wij van Sensamotive zijn allemaal autofreaks, Wij zijn absoluut geen boomknuffelaars, promoten geen groene wereld zoals andere fabrikanten/importeurs. We hebben ook geen ambities om benzine auto’s de wereld uit te helpen. Dit laten wij aan andere mensen over.

De Tazzari Zero zien wij als dagelijks woon-werk vervoer. Deze kun je gewoon opladen via de groene stopcontact (groene stroom) om de stadsverkeer schoon te houden.

In de weekend kun je gerust je V8 uit de mottenballen halen om te Cruisen op de NurburgRing!

Sensamotive is sinds 2008 importeur van de Zero. In de afgelopen tijd hebben wij de o.a. de service kanalen opgezet. Vanaf 1 april lanceren wij de verkoop. Via o.a. nieuweautokopen.nl kun je de Zero aanschaffen.

http://www.sensamotive.nl/shots/001.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/002.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/003.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/004.jpg

Meer informatie via nieuweautokopen.nl en sensamotive.nl

groeten,
Sensamotive Web-Team
http://www.ineltra-mobile.be/onsaanbod/elektrischevoertuigen/stadsvoertuigen/index.html


Hier staan de Belgische prijzen….
Sensamotive_WebTeamRT
@Trobken: Leuk die Belgische prijzen:

19K >zonder verwarming / achteruitverwarming / locatieservice / 2 jaar garantie op alles/ en dan nog 21% BTW!

Zoveel verschil zit er niet in de Belgische / onze prijzen, reken alles maar bij elkaar op, wij komen op +/- 23 ex BTW (incl de Nederlandse rijstandaarden.)
Hoe gaan jullie om met de (aan) vragen voor proefritten?
Sensamotive_WebTeamRT
@RP: 1 april (geen grap) is de nieuwe website online, daar kun je een proefrit aanvraag doen. Er word dan contact met je opgenomen via mail / tel. Als de afspraak gemaakt is komt de trailer met Tazzari Zero naar je toe.

BInnenkort:
Kun je op vaste punten door het land heen afspraken maken om een proefrit te doen.
Hou het in de gaten!
Ik had graag wat meer info gehad over de onderhoudskosten van dit wagentje. Wat zijn bijvoorbeeld de onderhoudsintervallen en prijzen voor een periodiek onderhoud, hoelang gaat de batterij mee en dergelijke, kan iemand daarbij helpen?
@ Pzero stuur even een mailje naar webteam@sensamotive.nl

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).