De Tazzari Zero City Kart heeft een bereik van 140 km en is geheel vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. Interessant? De auto is reeds online te koop!
Tazzari is een nieuw Italiaans automerk dat alleen elektrische auto’s bouwt. Het merk wordt in Nederland vertegenwoordigd door SensaMotive, de verkoop van modellen loopt echter niet via traditionele dealers maar via internet. Eindelijk! Frank de Jong van SensaMotive: “De automarkt is in een rap tempo aan het veranderen. De consument wil tegen zo laag mogelijke kosten autorijden en het verkoopkanaal is door de veranderde marktomstandigheden toe aan een nieuwe manier van zaken doen. Wij werken niet met dealers, maar gaan als eerste automerk onze modellen alleen online verkopen.” De Tazzari Zero is per heden te koop via Nieuweautokopen.nl voor € 27.990,- (inclusief BTW). De levertijd bedraagt drie maanden.
Wie de auto zakelijk aanschaft, kan rekenen op een forse investeringsaftrek van de overheid. Daarnaast ziet het stadswaggie er best goed uit, in ieder geval beter dan de gemiddelde smart. De Tazzari heeft achterwielaandrijving en een tussen de assen geplaatste elektromotor met 150 Nm, w00t!
61 reacties
En goedkoop voor een auto inclusief accu’s…
Ik wacht wel tot die hele milieu-hype overwaait.
LOL. Dat alles wel bij snelheden minder dan 100 km/uur.
Succes.
En nee, ik wil er absoluut geen.
Of: Een snel ontworpen plastic emmertje met onderdelen uit een catalogus, zonder airbags of wat dan ook…
Moeilijk hoor. Zal waarschijnlijk toch de smart worden! ;-)
waarom wel dít gepimpte golfkarretje (wat toch bar weinig met een echte auto van doen heeft) en geen woord, letterlijk geen woord over de formule 1 gisteren. jullie hadden toch op zn minst eens een kijk tip kunnen plaatsen.
wél sappige collums in de aanloop naar het seizoen, maar vervolgens geen woord meer beetje apart.
@RCA: kan je wat meer vertellen over dat auto’tje? Rij-eigenschappen/ snelheid..
dan zullen we de energiebesparende technieken (hoger vermogen uit minder brandstof) veiligheidsverbeterende technieken (actieve onderstellen) en aerodynamische vindingen (leiden tot betere luchtstroom en minder verbruik) die voortgekomen zijn uit de F1 en de racerij maar even vergeten dan?
de F1 (en autosport in het algemeen) is een broedplaats voor technici en ingenieurs, die moet zo vrij mogelijk worden en niet de nek omgedraaid worden met allerlei regeltjes en betutteling zoals nu.
zonder competitie geen noodzaak tot vooruitgang.
en nergens is de competitie zo sterk als in de sport (ok, oorlog daargelaten)
Wat doe je dan nog op internet ? Of wil je zeggen dat internet goed voor et milieu is ? Beetje een pc belasten met een extra internet browser, ASO !!! Dat is overbodig dus sluit maar snel autoblog.nl af.
Milieu barbaar !!
je hebt mijn reactie niet goed gelezen, ik snap dat auto’s een bepaalde snelheidsbeperking kennen. om veiligheidsredenen is dat ooit ingevoerd. dikke prima toch.
om op snelheid te komen heb je vermogen nodig. dat haal je uit (in dit geval) brandstof (fossiel of niet, laat ik even in het midden) op het moment wat er iets bedacht wordt waarmee men meer vermogen, en dus meer snelheid uit een vaste hoeveelheid brandstof kan halen. kan het principe ook omgekeerd worden. in plaats van meer snelheid uit een bepaalde hoeveelheid brandstof. kan men ook die techniek gebruiken om bij een bepaalde snelheid minder brandstof te gebruiken.
daar komt bij dat je argument dat de formule 1 gebaseerd is op fossiele brandstoffen en daarom afgeschaft moet worden nogal kortzichtig is. ja, op dit moment rijdt men op fossiele brandstoffen. daar is geen spelt tussen te krijgen, dat die fossiele brandstoffen opraken ook niet. maar hoe moet het dan verder? allemaal elektrisch rijden? hoe wek je al die elektriciteit op dan? daar al over na gedacht? De meeste groen denkers staan ook niet te springen om kerncentrales terwijl dat toch de meest schone energiebronnen zijn die we op dit moment hebben.
en dan is er nog het probleem van opslag van energie, het produceren van accu’s is ook niet echt een schone aangelegenheid, bovendien hebben accu’s een (zeer) beperkt vermogen en bereik. de hoeveelheid energie die een accu per gewichtseenheid kan leveren is veel lager dan de verhouding energie/massa van (fossiele) brandstof.
hernieuwbare of biologische brandstof is een goed alternatief, het gebruik van waterstof gas als brandstof.
voor auto’s en boten is een accu pakket nog te realiseren, maar hoe denk je een vliegtuig in de lucht te houden? met een bak accu aan boord?
iedereen die elektrisch rijden als totaal oplossing ziet heeft naar mijn mening niet lang genoeg over het probleem nagedacht en niet genoeg alternatieven overwogen.
daarnaast vind ik je reacties van bedenkelijk niveau en vraag ik me ten zeerste af wat iemand als jij met een dergelijke gekozen schermnaam op autoblog komt doen, anders dan herrie zoeken en een beetje zieken.
auto’s zijn blijkbaar niet je passie, en autosportfans zijn milieu criminelen..
er was laatst een leuk onderzoek over “misplaatste morele superioriteitsgevoelens” onder groen denkende mensen
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/25/groene-rakkers-hebben-minder-normen-en-waarden
canadees onderzoek.
en dan ook nog:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/03/groen_gemeen.html
een brits onderzoek met opvallende overeenkomsten..
ga even bij jezelf te rade.
OT: die prijs lijkt me absurd, klopt die of heeft CSL gelijk?
mailtje hangt al in jullie inbox..
Hoe rijdt dit kreng eigenlijk, proefrit is dat mogelijk?
En zo kun je nog een paar vragen bedenken, denk ik.
Wel grappig dat er een MOMO stuur inzit xD
Alleen via internet werkt niet. Dat is al genoeg aangetoond. Iets waar je zoveel geld aan geeft wil je eerst betasten.
Ik veronderstel wel dat de prijzen van accu’s etc… gaan dalen naar de toekomst toe, maar er zal toch wel een aanzet moeten komen…
Je hebt een semi-elektrisch Toyota strijkijzer voor dezelfde prijs (en zelfs minder dacht ik)
Dan zeg ik: Liever dat dan dit!
http://www.youtube.com/watch?v=a6l7X5zFu0s
De toelating is waarschijnlijk via de quadricycle homologatie geregeld wat betekent dat je officieel maar 15kW mag hebben en minimaal 400kg moet wegen. De Reva G-wizz en Aixam Mega E-city zijn ook als ‘zware brommbiel’ goed gekeurd.
De eisen hiervoor zijn veel minder streng dan voor een ‘volwaardige’ automobiel.
Het pijnpunt is dat door het vermogen deze vehicles rond de 80-90kmh blijven hangen wat in mijn beleving een rit op de snelweg erg interessant maakt.
Ook wordt de eindprijs bepaald door de accu’s. Dus de kwaliteitsbeleving en de aanwezige accesoires vallen wat tegen als je de prijzen van E25000-30000 beschouwd.
De Formule 1 is tegenwoordig CO2 neutraal. Alle uitstoot wordt door de FIA gecompenseerd door de aanleg van bossen.
Hoe vaak zal dat ene boompje wel niet gebruikt worden als CO2 compensatie…
Kijk, als dit dan een 4 persoons auto in een wat conventioneler design is (smart forfour was een goed uitgangspunt), dan gaat het grote publiek er ook over nadenken.
Men kijkt toch naar veiligheidseisen als airbags, kreukelzones en ncap ratings.
dan kan hij wel leuk voor het milieu zijn. maar als je bij een gemiddelde parkeeraanrijding al met speod naar het ziekenhuis moet worden afgevoerd wordt ook niemand daar blij van..
Ok, er zijn elektromobielen die er veel slechter uit zien, maar 29k, met zo ’n beperkte bereik?!
Hooguit 10k!
@De fiets;
Leven en laten leven. Zorg jij nou maar dat je op tijs richting aangeeft…
tijs = tijd.
Even voorstellen en ter info:
Wij van Sensamotive zijn allemaal autofreaks, Wij zijn absoluut geen boomknuffelaars, promoten geen groene wereld zoals andere fabrikanten/importeurs. We hebben ook geen ambities om benzine auto’s de wereld uit te helpen. Dit laten wij aan andere mensen over.
De Tazzari Zero zien wij als dagelijks woon-werk vervoer. Deze kun je gewoon opladen via de groene stopcontact (groene stroom) om de stadsverkeer schoon te houden.
In de weekend kun je gerust je V8 uit de mottenballen halen om te Cruisen op de NurburgRing!
Sensamotive is sinds 2008 importeur van de Zero. In de afgelopen tijd hebben wij de o.a. de service kanalen opgezet. Vanaf 1 april lanceren wij de verkoop. Via o.a. nieuweautokopen.nl kun je de Zero aanschaffen.
http://www.sensamotive.nl/shots/001.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/002.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/003.jpg
http://www.sensamotive.nl/shots/004.jpg
Meer informatie via nieuweautokopen.nl en sensamotive.nl
groeten,
Sensamotive Web-Team
Hier staan de Belgische prijzen….
19K >zonder verwarming / achteruitverwarming / locatieservice / 2 jaar garantie op alles/ en dan nog 21% BTW!
Zoveel verschil zit er niet in de Belgische / onze prijzen, reken alles maar bij elkaar op, wij komen op +/- 23 ex BTW (incl de Nederlandse rijstandaarden.)
BInnenkort:
Kun je op vaste punten door het land heen afspraken maken om een proefrit te doen.
Hou het in de gaten!