Yes! Cadillac CTS-V Sport Wagon

Auteur: , 54 Reacties

De geruchten hingen al sinds vorig jaar in de lucht; er komt een CTS-V Sport Wagon. Nou, dit is 'm dan. Lekker veel opbergruimte en 564 pk!

De inmiddels veelbesproken Amerikaan doet het als sedan-versie al erg goed. Gedoodverfde concurrenten hebben het maar wat moeilijk om de gespierde Cadillac bij te houden. Op de autoshow in New York zal de CTS-V Sport Wagon zich officieel gaan voorstellen. Maar eerst nemen we even de specs door: 564 pk’s (415 Kw) uit een 6.2 liter V8, keuze uit een handbak of automaat met beiden zes versnellingen (hippe flippers voor de automaatbak). Om het geheel tot stoppen te brengen worden er voor en achter oversized Brembo-schijven gemonteerd. De 19-inch velgen zijn omwikkeld in plakkerig Michelin Pilot Sport PS2-rubber.

De snelle station van Cadillac zal in gelimiteerde oplage aan het eind van dit jaar de Amerikaanse dealers bereiken. Daarna zal hij zijn opwachting maken bij de kersverse Caddy-dealers in Europa.



54 reacties

ik vind m mooi, in tegenstelling tot de sedan..
Dat ziet er best lekker uit :-)
Ik weet het niet, door de aflopende daklijn lijkt het net een uitgerekte hatchback
Mooi ding :D
De sedan is stukken mooier:) Niettemin een begeerlijke auto, veel ruimte en je rijdt praktisch alles zoek…..
Mooi ding, lekker Amerikaanse achterkant en een stoere voorkant. Die specs zijn natuurlijk bere-geil!
de maandag begint goed met USA nieuws :D
Mooie bak zeg!
op zich een mooie auto, ware het niet dat het lijkt alsof ze vergeten zijn de c-stijl aan te passen voor een station uitvoering…
Mooie bak hoor, daar gaat de e63 amg een zware kluif aan krijgen.
Supermooi!

Hopen dat de Audi’s het moeilijk gaan krijgen. Maar denk het niet.
Heel vet! Wat gaat dat kosten aan de andere kant van de grote plas? En wat in Nederland?
@Gionni: daar 3 eieren en een paprika, hier rond de 80k
Jammer dat er niet meer Cadillacs op onze Nederlande wegen rondrijden.
Ziet er wat raar uit… Zo die daklijn naar achteren toe…
Ik vind hem niet mis, maar de sedan ziet er toch iets mooier uit…
Lijkt me echt een mooie auto, en die V8 heeft ook een goed vermogen.
De snelle station van Cadillac zal in gelimiteerde opgave aan het eind van dit jaar de Amerikaanse dealers bereiken.

Opgave – oplage?
Hmmm…in tegenstelling tot alle bovenstaande reacties, kan deze auto mij niet bekoren; ik zeg, motor eruit halen en de rest in de fik!
Van schuin vooraan gezien ziet ie er veel kleiner uit…
Het wordt tijd dat die onnozele pk-oorlog voorbij is. De laatste tijd gaat het eer om imago dan om de pure techniek. En aan de tuners: blijf van deze auto af, want die ziet er al goed genoeg uit!
sedan is veel beter
Ik hoop dat jullie het mij kunnen vergeven, maar ik vind dit verreweg de mooiste carrosserie variant. Damn, perfect gewoon!
Hoewel ik de sedan mooier vind, kan de wagon mij ook wel bekoren.

@Laue: check je topic op neonsonline. ;)
@Gionni: In het land van de onbegrensde mogelijkheden en mooie autoprijzen kost de sedan $62.000 (€46.000).

Toen de sedan hier heel even leverbaar was, hing daar een prijskaartje aan van €120.000 aan als ik me niet vergis…

Tel uit je winst!
Mensen aub niet zeuren over de pk-oorlog, als je niet van pk’s houd neem je maar lekker de v6 versie
ik wist dan cadillacs lelijk kunne zijn, maar dit is echt ongelofelijk lelijk! please give the old caddy’s back!
@Gionni: In het land van de onbegrensde mogelijkheden en mooie autoprijzen kost de sedan $62.000 (€46.000). het land van onbegrensde mogelijkheden met je shotgun welteverstaan!
@lambo4all: Nee, die Caddy kost daar gewoon $62.000,- daar hoef je niemand voor onder schot te houden!

In Nederland mogen we dus €74.000,- meer betalen, dat doen we ook zonder een gun tegen ons hoofd overigens…
Hey deze heeft geen PUISTERIGE derde remlicht/achterspoiler meer. :D
http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/img/ctsv-trim-2.jpg)
Heeft wat weg van saab 9-5 station
nou als je achterin wilt stappen mag je flink bukken met je kop!!! Verder geinig wagentje
Ik verkoop in Belgie de CTS-V (Sedan) vanaf €77.000 wat eigelijk nog meevalt voor een 564PK sterke Sedan, ik verwacht de stationary in de zelfde prijs klasse bewijst nog maal eens hoe jullie geneukt worden in NL
niet dat de CTS-V een verkoop succes is heb er al welgeteld 1 ge importeerd zo krijg je dan wel iets exclusief natuurlijk :D
RS6 eat your heart out! erg mooie stationwagen…
Mooie station, echt cool!
Strak geval, dat hoekige bevalt me soms wel. In combinatie met 564 pk een waardige opponent voor de M5 Touring.
Ik zou deze zeker weten kiezen boven de Mercedes E63 amg Audi rs6 en de Bmw M5.
Me likes :D
schitterend! Samen met de Merc E de mooiste in zijn klasse. Als ik moet kiezen zal het héél moeilijk worden.
Strak!! dit is wel mooi, dat hoekige bevalt me ook wel.
Nice, maar een sedan is altijd mooier (en sneller). :D
M5 Touring killer? Wordt weer een mooie strijd!
Pizzakoerier: RS6 eat your heart out??
Kom op man, laat me niet lachen!
Deze heeft bij lange na het raffinement en handling niet van de Audi. Bij voorbaat dus al kansloos.
@duke: Over handling gesproken:

http://www.fastestlaps.com/comparisons/481c0cdbbdd8c-vs-482b178a0c1bc.html

CTS-V sedan is sneller dan de RS6 sedan (op 1 circuit slechts gemeten, maar toch) met iets minder pk per kg.

Dan heb je volgens mij wel aardige handling of niet?
@duke:
waarom zeg je dingen die op niets gebaseerd zijn
nurburgring lap times:
Audi RS6: 8:09
Cadillac CTS-V: 7:59
de cadillac heeft betere handeling
http://www.autoweek.nl/image.php?src=http%3A//www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/03/2010vdschart.jpg&width=1280&height=1676
en Cadillac is betrouwbaarder dan Audi
duuuuus Cadillac is superieurder dan Audi en dus is Audi kansloos, aaaah feiten gotta love them
@six-trey: Hoe kun je rijden op een circuit nu vergelijken met rijden op de openbare weg? Daar gaat het immers om. Je rijdt toch niet elke dag over een cicuit naar je werk?
Je hebt te maken met compleet andere omstandigheden.
Dus wel degelijk ergens op gebaseerd!
@duke: Waar is jouw aanname dat de Caddy bij lange na niet de handling heeft van een RS6 dan op gebaseerd (behalve wishfull thinking).

Het enige wat we hebben om handling te vergelijken zijn circuittijden. Als een wagen met een mindere pk/gewicht verhouding sneller is, waar ligt dat dan aan, behalve handling?
@C6_R: Wat heeft dit nou in godsnaam met wishfull thinking te maken? De Audi heeft zich immers al bewezen in de praktijk, hoe zit dit met de Caddy, deze moet zich nog bewijzen op langere termijn. Denk ff na voordat je dit soort rare opmerkingen maakt!
@duke:
caddy heeft zich ook al bewezen kijk eens naar de reviews van de CTS-V bijna allemaal positief of denk je echt dat er zo veer verschil tussen wegligging zal zijn tussen een sedan en een stationary, of heb je al gereden met zowel een RS6 als een CTS-V
klik gewoon volgende link voor bewijs dat Cadillac betrouwbaarder is dan Audi
http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S6QR_uJ52MI/AAAAAAACqQU/dAe2bg1m6nw/s1600-h/JD-Power-2.jpg
afbeelding lukt niet
Bewijzen op de langere termijn…

En dan mij verwijten dat ik rare opmerkingen maak! :lol:
joh die duke weet alleen cliche,s, caddilac bewijzen op het lange termijn onder welke steen kom jij vandaan man.sommige mensen echt he heb er geen woorden voor ppffff.
@corvettez06: Ben je nu echt zo dom of was dit vast een voorschot als 1 April grap. Niet te geloven zeg……………
oja duke naar je weg en op het circuit he? naar je werk krijgt de auto dagelijks minder te verduren , als op circuit hoor , daar word je auto pas echt op de proef gesteld, of ga jij zo hard door de bocht naar je werk dan hahaha.
Ben benieuwd naar de prijs in Nederland. In de VS krijg je ‘m waarschijnlijk al mee in ruil voor een mand appels…
@Six-trey: En is de Caddi daarom “betrouwbaarder”?

Jij hebt er vrij weinig van begrepen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).