Audi prijst de A1

Auteur: , 108 Reacties

Audi heeft zojuist de prijzen van de Audi A1 vrijgegeven.

De A1 komt op de markt met een voorlopige vanafprijs van 17.500 euro voor de 1.2 TFSI met 86 pk (63 kW) en 160 Nm koppel. De uitstoot ligt op 119g/km en het verbruik bedraagt 5,1 liter per 100 kilometer. Begin mei komt de volledige prijslijst met de definitieve uitvoeringen en prijzen en de levering start in september. Met deze lage prijs is de A1 ongeveer even duur als de MiTo (vanaf 17.250 euro) en de Mini (vanaf 16.999 euro). De precieze uitrusting is nog niet duidelijk, maar voor dat geld krijg je dus wel een paar pk’s meer dan bij de concurrentie. De DS3 van Citroën is verkrijgbaar vanaf 16.880 euro, en dan heb je 95 pk tot je beschikking.

De enige vergelijkbare auto die flink goedkoper is dan de A1 is de Polo van moedermerk Volkswagen. Met een vergelijkbare motor kost die zo’n 3000 euro minder, maar dan heb je ook een minder premium en apart wagentje. En het is ook nog niet duidelijk hoe de A1 standaard uitgerust gaat worden dus het zou zo kunnen zijn dat je net even een iets rijker uitgeruste auto hebt als je een A1 besluit aan te schaffen.




108 reacties

Eigelijk vindt ik hem stiekem wel een beetje mooi, maar niet om te hebben, dan zou ik, denk ik altijd voor de Polo gaan, gewoon omdat die als 5-deurs verkrijgbaar is, mischien een A1 Sportback?
@sven2: vind(!)*
De prijs is redelijk t.o.v. de concurrentie, of het ook aantrekkelijker is als een VW Polo hangt af van de uitrusting maar 3000 euro prijsverschil is toch wel erg hoop voor praktisch dezelfde auto.
koreantaxiproductions
kut voor Alfa, want iedereen gaat deze kopen omdat het een Audi is.
Een DS3 of een Mito voor mij, mooier design dan de Audi.
Of de opel corsa want als de polo in de klasse van de A! zit dan zit de corsa dat ook
Ik vraag me af hoeveel volslagen debielen deze veel te dure Polo gaan kopen..
@MrSelected: geloof me, best veel!!
@MrSelected: véél te veel!
Nette prijs, maar doe me maar de ietwat exclusievere MiTo:).

Foto is in Barca genomen zo te zien..
Nu nog even dat dieseltje van de Polo Bluemotion erin lepelen zodat je 14% bijtelling en geen MRB hebt, en iedereen rijdt Audi. :(
liever een 78 pk mito, dan een 100(?) pk audi!

wat een gedrocht

en dat zeg ik niet omdat ik voor alfa ben, maar vergeleken met andere(ook hele mooie) audi’s is dit gewoon niks, lelijk, en niet koel!

mijn mening dan heh
het is een echte Audi!!!

een te dure volkswagen dus…
Hij is veel te duur joh! Maar die verwende nesten uit ´t Gooi vinden hem weer te gek en kopen ze, net zoals de Mini.
Stoere auto, kan niet anders zeggen. Redelijk geprijsd tov de concurrentie maar ten opzichte van redelijk denkende mensen is dit absurt veel geld natuurlijk. c’on 17 fucking duizend euro voor een klein graf autotje! Liever dit: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ford+Usa/Mustang/22PZE/algemeen.htm?sortering=PRIJS_AFLOPEND&totPrijs=17500&facet_model=mustang&facet_make=ford20usa&paginaNummer=1&total=24&pos=3
Doe mij ook maar de alfa. En daarnaast die audi is schandalig klein. Voor de gemiddelde volwassene is het huilen achterin.
Raar week of wat geleden stond hier ergens dat ie goedkoper zou zijn dan een Polo met vergelijkbare motor.
Svenska Aeroplan AB
Klant: ‘Ik wil graag een A1, die kost toch slechts € 17.500,-?’

Verkoper: ‘Dat klopt meneertje! Wat zijn uw wensen?’

Klant: ‘Niet veel hoor, alleen Airco, Electrische ramen, Leren stuurwiel, Lichtmetalen velgen, Cruise Control en een mooi Audiosysteem is genoeg’

Verkoper: ‘Prima, dan komen we uit op € 56.895,-. Maar dat is inclusief kosten rijklaar maken!’

@Svenska Aeroplan AB: *Gniffel* Helaas de harde realiteit bij Audi. Blijft vaak wachten tot er een goed geprijs optiepakket langskomt, dan is het eindbedrag vaak nog binnen de perken te houden.
Verder vind ik het wel een kek wagentje! Vrees alleen dat zonder fatsoenlijke velgjes en S-line kit het totaalplaatje toch een stuk minder wordt.
@Svenska Aeroplan AB:
Ach, als deze goed gaat verkopen is er een markt voor. En die markt bepaald zelf hoeveel ze voor zo’n A1 willen betalen. Dus als dit een verkooptoppertje wordt is dat gewoon goed gedaan van Audi.
De Citroen DS3 is ook een stuk(je) goedkoper ;)
edit: check, en de DS3 even toegevoegd
@robbie: Koop jij dan maar lekker een Citroen joh, weet je zeker dat je vaker stilstaat dan dat je rijdt. Blijven probleem auto’s!
Svenska Aeroplan AB

haha ik hoef niet meer te zeggen wat ik wou zeggen
mooi bakkie, goede prijs, Ik zie een verkoop succes!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het wachten is op de SEAT Ibiza Cupra R/Volkswagen Polo GTI -killer genaamd Audi RS1. :twisted:

En dan vind iedereen ‘m ineens leuk.
@BaySideBlueBoy: Ja, en dat is onterecht!
@ timo

Leuke vergelijking…. alleen de mustang moet nog bijna negenduizend euro bij voordat je hem op nederlands kenteken hebt.
@Baysideblueboy:

Nee hoor. Dan is het een veel te dure Polo GTi.

Best lelijk ook nog, dat hok.
wat een lelijk hok voral die achterkant. Gemiste kans
sowieso beter dan het vorige model
Wat is het toch een lelijke auto.

Jammer dat de 1.4 TSI wel in de Audi en niet in de Polo en Ibiza wordt aangeboden.
Vraagje hoe halen ze maar 86 pk uit een turbo 1.2? Kunnen ze toch veel meer uithalen. kheb een 1.1 turbo met 120 pk, gierige banjies!
Ik vindt hem ook lelijk maar ik denk dat van de meeste de mening wel zal bijdraaien als ze hem in het echt zien.
@Kwartje
Welk vorige model? Dit is de eerste Audi A1.
@Hans: Kan wel, kost gewoon meer. Blijft Duits he.
nu nog een S1 of mss RS1 dan kan het pas knallen. of ik deze zou verkiezen boven de MITO (GTA) betwijfel ik sterk


immers volgens topgear man clarkson moet je een alfa hebben gereden vooral eer je een autoliefhebber mag noemen. ook al zijn die “rubbish”
btw een 1 reden om hem te kopen is dat hij in europa wordt gebouwd nL België
Leuke auto maar gezien de prijzen bij audi voor opties kan je denk ik beter rekenen op 20.0000, tenzij je een kale auto wil.
Prima prijs voor een Audi.
Humor!
Een Audi premium noemen. 1 april is al geweest hoor!
Als de A1 maar 3000 euro extra kost om in ieder geval geen VW te hoeven rijden is dat toch fantastisch? Hoor je in ieder geval niet bij al dat petjes volk in de polotjes/golfjes.
alfa mannetje
De hoeveelheid afwjzingen komen ( wederom) niet overeen met wat ik op straat zie en op feestjes hoor.
@alfa mannetje: helemaal gelijk, bij het bedrijf waar ik werk met pak m beet 30 werknemers willen er 2 al een a1 gaan bestellen! Vrouwen maar ook mannen zijn er helemaal weg van als ik zo afentoe is hoor op feestjes ed.

was vorige bij m’n dealer en er was een dame die vroeg al waar de a1 stond…!
Niet dat ik een echte Audi fan ben, maar ik snap weinig van alle zeer negatieve reacties. Het is eigenlijk ook wel een dure polo, maar het ziet er toch net allemaal ff wat gelikter uit. Een a8 (vorig model) is toch ook een dure phaeton? Of is de phaeton een iets goedkopere a8? Je koopt hier gewoon een stukje merk en wat kleine details voor slechts 3000 euro. Prima deal als je een iets leuke auto wilt dan een zeeer saaie polo. Vind je dit te duur? Dan val je dus niet in de doelgroep van de a1.
Nou als ik zou moeten kiezen tussen een A1, Mito, Polo en DS3 zou de A1 als laatste komen.
@ Jimmy

Nee hoor de Phaeton is meer een soort goedkope Bentley.
@JPM:
Ik vind een Bentley een te dure Phaeton.
Best een leuk wagentje, en hij zal waarschijnlijk ook goed rijden, maar hij komt op mij een beetje ‘gewoontjes’ over. De ‘speelsheid’ en de originaliteit van de Mini en de MiTo ontbreken een beetje bij deze A1. In de S-uitvoering ziet hij er nog best goed uit, maar in de gewone edities lijkt hij me een beetje saai, ook het interieur kan ik niet echt spannend vinden. Het interieur van de Mini en de MiTo is minder praktisch, maar wel leuker en dat hoort toch ook een beetje bij dit soort auto’s.
alfa mannetje
@Mr. CO2: de massa, en dat heeft VAG heeeel goed begrepen .
Nu de kwaliteit nog , die is abominabel….. en geoorloofd want de verjaardags feestjes lopen toch gemiddeld een generatie achter op de feiten.
1: Mito: Mooi
2: DS3: ziet er stoer uit
3: Polo: goedkoop
4: A1: euhm. Niet mooi, duurder dan de concurrentie, euhm. Audi?
als hybride in het wit ziet hij er wel goed uit en dat vooral te danken aan de prachtige velgen, maar dit vind ik niets
Volgens mij is het geen goede zaak dat de A1 duurder uitvalt dan de Mini… In dit artikel wordt zowat geimpliceerd dat een premium-status maar liefst €3000 (of bijna een zesde van de totaalprijs) kost. Je moet wel erg imagobewust zijn om je te overhalen (of je vindt em mooi)
“dus het zou zo kunnen zijn dat je net even een iets rijker uitgeruste auto hebt als je een A1 besluit aan te schaffen.”
En Sinterklaas zou dit jaar ook al in Juli uit Spanje kunnen komen… Maar erg waarschijnlijk is dit niet. Dit is Audi en Pon waar we het hier over hebben, waarschijnlijk is de A1 kaler dan de Polo en kosten de opties net zulke enorme bedragen als bij de A3 en A4.
Een 1.2 TURBO met 86 pk?? Nounounou Audi, dat is wel héél erg weinig. M’n Charade 1.3 heeft 90 pk ongeblazen en loopt als je rustig rijdt ook 1:18.. En dat is een motor uit eind jaren ’80, pfff
Ziet er eigenlijk nog goed uit.. En qua prijs redelijk competitief als je ziet dat de Mito en de Mini ongeveer evenveel kosten….
De voorkant en zijkant vind ik echt heel mooi, alleen die achterkant, teveel Citroën pluriël helaas.
Terwijl Audi mijn favoriete merk is zou ik zelf voor een MiTo gaan denk ik.
Lambert Fransz
Doe mij maar zo’n DS3. Vind die a1 niet zo mooi, met die rode kleuren in ieder geval niet..
@Casper: Hoeveel heeft Pon betaald voor deze reclame en waarom heb je je huiswerk niet gedaan en klets je dus een eind in de ruimte op basis van foutieve gegevens?

“maar voor dat geld krijg je dus wel een paar pk’s meer dan bij de concurrentie. De DS3 van Citroën is verkrijgbaar vanaf 16.880 euro, en dan heb je 95 pk tot je beschikking.
De enige vergelijkbare auto die flink goedkoper is dan de A1 is de Polo van moedermerk Volkswagen.”

De Fiesta heeft zelfs 120pk voor dat geld, de Punto Evo en de Ibiza 105, de Mazda 2 103, de Swift 102, de Clio en de Corsa en de Yaris 100pk, en de DS3 en de 207 hebben 95pk

Oftewel, een hele berg auto’s die minder kost, meer vermogen (en waarschijnlijk een betere standaarduitrusting) EN ook nog eens een bruikbare achterbank….

Premium, ja, premium prijs, premium marketing, maar voor 4 personen onbruikbare duur klein ding met een hoop pretentie…
@w0o0dy: Steekt je antipathie voor VAG weer op?
@Jipp: Nee, de A1 is niet heel lelijk en als het waar is dat het ding ECHT sportief rijdt en leuk is dan ben ik enthousiast…. Echter het vermogen, de prijs en het gebrek aan ruimte maakt dat ik sceptisch ben over dit soort auto’s..

Leuk voor vrouwen zonder man/kinderen en jonge ventjes met een eerste leasebudget, maar geen echte bruikbare auto’s.

Ik denk dat een aantal concurrenten voor de meeste mensen een betere keuze is. Meer performance, betere uitrusting en meer ruimte..
Een Mazda 2, een Fiesta, een Punto Evo, een Clio en de DS3… allemaal redelijk ruim ivt de A1 en Mito en goedkoper…. ik zie de meerwaarde nog niet zo, maar dat kan veranderen als het ding echt class-leading handling en fun biedt… we shall see. Dat het een succes zal worden dat geloof ik wel, genoeg merk-geile types met de behoefte anderen te laten zien dat zij teveel voor een kleine onpraktische auto kunnen betalen.
@w0o0dy: 100pk voor zo’n ding is meer dan genoeg, dus weet niet waarom je het te weinig vindt, de prijs is meer dan uitstekend, je kunt er wel 2 cuore’s van halen maar je krijgt ook veel meer auto er voor, en het is maar wat je niet bruikbaar noemt….! Ik kreeg het vroeger voor elkaar om in een 2 deurs polo die nu ongeveer de zelfde grote heeft 4 jongesn die niet heel klein waren + 2 tenten en bagage mee te nemen….! Sommige van de concurenten die je noemt hebben meer ruimte idd, die zijn ook eigenlijk een stapje groter dan deze 2 deurs a1 als je kijkt, ik heb het dan over de mazda, punto, fiesta en clio! maar dat zijn weer typische auto’s voor vrouwen, een man zul je alleen tegen komen in een punto en met deze a1 zal het denk ik net wat anders gaan liggen. De ds3 is gewoon even klein en onhandig vergeleken met de a1. En de mito heeft gewoon zo’n slecht zicht dat je bij voorhand al voor de a1 gaat!

De meerwaarde kun je niet meteen zie, maar ik denk dat de a1 er voor gaat zorgen dat mensen eerder bij een audi kunnen die voorheen een polo fiesta of clio reden eerder voor een a1 gaan kiezen en daarna lekker audi blijven rijden. Daar hoef je geen merk geil voor te zijn en overpriced, ik denk alles behalve!
@Jipp: Het is dan ook geen 100pk maar slechts 86pk! Wel goed lezen hè? “voorlopige vanafprijs van 17.500 euro voor de 1.2 TFSI met 86 pk (63 kW) en 160 Nm koppel.”

Neemt overigens niet weg dat de Mito wel erg weinig vermogen heeft in de basisuitvoering en je dus 19mille neer moet leggen voor een fatsoenlijke versie.

Maar goed, de A1 heeft dus voor 17,5 mille een 86pk torretje onder de kap en dat is weinig, vooral ivm de ruim 100pk van een flink aantal concurrenten.

Ik heb de A1 in Genève van dichtbij kunnen bekijken en vergeet de maten van de Polo (zelfs de oude)… op de achterbank is minder ruimte voor benen dan noodzakelijk… je kunt achter iemand van 1,85 in feite NIET zitten, we hebben het dan niet over krap of nauwelijks je benen kwijt… gewoonweg GEEN ruimte genoeg om je benen tussen de achterbank en de voorstoel te krijgen.

Of de A1 zijn geld waard is daar ga ik niet over, dat zal moeten blijken (vooral uit de uitrusting die je voor 17,5 mille krijgt en het weggedrag). Dat de auto veel geld kost is in vergelijking tot de meeste concurrenten (voor iedereen die geen reet geeft om de term premium ten minste) dat is wel duidelijk. Duur is een waardeoordeel en dat kun je pas vellen als je precies weet waar je mee te maken hebt. So far vooral veel TamTam van Audi’s marketing afdeling, maar dat kennen we. Eerst maar eens zien hoe goed het ding werkelijk is, dan bepalen of 17,5mille voor een 86pk 2 zitter hatchback (te)veel geld is, of niet.
@w0o0dy: heb je ooit al eens achter in een mito en mini gezeten, ik ben ruim 1,90 en daar kom ik niet eens in! 86 pk is ruim voldoende voor zo’n bakkie, dat zijn nou net de motoren die moeders gebruikt in het dagelijkse woon, werk supermarkt, creche verkeer!

ik ben van mening dan 17500 euri voor tot nu toe nog gewoon een 4 persoons bakkie! want hij heeft gewoon een achterbank dus is t nog een 4 persoons!
@Jipp: blijft nog steeds dat de auto minder ruimte heeft dan een aantal concurrenten (zie mijn lijstje eerder) en minder pk’s en toch vergelijkbaar geprijsd is… oftwel, nogal prijzig.

In de A1 ga je ook zeker niet passen, als je in de Mini en Mito niet past… zelfde verhaal (als het al niet erger is dan de Mito…. (en die is ook te klein voor echt 4 zits werk…
@w0o0dy: minder ruimte ja, hij is daarbij ook kleiner dan een minder goed afgewerkte fiesta of madza 2, maar ik denk dat je hem beter met een 2 deurs c1/107 en ka moet gaan vergelijken ookal heeft hij dezelfde wielbasis als de polo!

maar zeg zelf, sportief is hij zeker!
@Jipp: het ding moet wel heel erg goed rijden wil er nog lol aan zijn met 86pk en 160nm ipv 120pk in een Fiesta of Mazda 2… laat die duurder uitziende materialen voor mij maar zitten, doe mij maar de vlotter rijdende concurrent. Een Mazda 2 is trouwens best netjes afgewerkt, maar het is allemaal niet erg luxueus qua materialen, wel oersterk.
@w0o0dy: ik vraag me af of ze wel vlotter zijn, ze zijn groter dus zullen ze ook gewoon zwaarder zijn dan de lekkere luxe die je toch wil op lange afstanden dus kan het best nog wel eens zijn dat de a1 daardoor beter uit de bus komt!
Ik ben hier ook niet direct helemaal weg van, maar dat overdreven gegeil op die Mito… want laten we eerlijk zijn, dat is toch ook maar gewoon een Fiat Punto met een ander logo-tje erop.
@Kees: en deze A1 is een Polo met een ander logootje dus wat is je punt? Beide auto’s zouden een stuk beter moeten rijden dan de “ordinaire” zusjes…. dat moet de meerpijs voor een belangrijk deel verklaren…

De Mito is trouwens in de basis uitvoeringen te duur, maar de leukere uitvoeringen zijn dan weer redelijk goed geprijsd.
doe mij de ds3 maar stukker fraaier dan de mini, 500, A1 en alle andere veel te dure kleintjes
Mito meer stijl? Achja, het is italiaans. Italiaanse stijl tegen Duitse degelijkheid.

En ja.. Audi is een Premium ras, diegene die dat betwist is die hard fan van een ander Duits merk maar kennen Audi nog niet al te goed naar mijn mening. Als ik een paar jaar jonger was dan had ik deze toch graag willen hebben, sowieso geen geld kloppen is een optie -volkswagen of een (sl)opel van dat segment..

Ieder zijn eigen mening, mits beargumenteerd!

BMW, Audi en Mercedes.. De enige echte Europese Premium A klasse ftw!
Dan zaten jullie er zo’n 1500 euro naast:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/21/prijzen-gelekt-audi-a1-wordt-nauwelijks-duurder-dan-polo#post-34695

Is het toch een duur kreng geworden.
ik vind de polo al geprijsd laat staan deze “Premium” polo
kappersauto !!!!
Dat klinkt niet verkeerd! Behoorlijk laag prijsje voor een Audi, en Audi kennende is het interieur ed. dan wel super van binnen. Ben benieuwd hoeveel het compleet uitgeruste model kost, zullen wel de nodige 10.000-den euro’s bijkomen ben ik bang…
Ik vind de Mito ook wel een stuk mooier van buiten, alleen de koplampen vind ik niet echt geweldig. Maar als je bvb de daklijn van de mito met die van de A1 vergelijkt, lijkt de A1 wel een soort bolhoedje. Terwijl ik het het een best leuke auto vind, maar als je ze onder elkaar ziet :)

http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A1_S-line/slides/audia1sline005.jpg

http://www.autoblog.nl/gallery/Alfa_Romeo/MiTo/slides/Alfa_Romeo_MiTo_24.jpg
Dan wint de MiTo.. mooi lijnenwerk..

A1 moest de A5 lijnen hebben.. Maar kleiner =D
@RS: ”Italiaanse stijl tegen Duitse degelijkheid.”


Ej VAG knul,Duitse degelijkheid bestaat niet (meer).
Het is altijd Japanse degelijkheid geweest trouwens.
@Imba: Jah de jappen zijn ook echt heel degelijk als we eens kijken naar de gebeurtenissen afgelopen maanden.

Klets niet zo’n onzin.
alfa mannetje
@Jipp:
de duisters hebben hun repuatie allang te kijk gezet met de laatste plaatsen in de ADAC en de 100.000 km testen Autobild. Dekra.
De japanners zijn al jaren gestaag aan het zakken in genoemde lijsten en de italianen hebben alles al ingehaald.
Nou , jullie zijn weer bijgepraat , graag gedaan hoor.
@alfa mannetje: KAp nou is een keer met die testen onzin! Die testen boeien alleen mierenneukers en daarbij komen er zulke rare resultaten uit dat ze niet betrouwbaar over komen,
Iedereen heeft zijn eigen smaak dat valt niet te betwisten, maar kijk die 2 fotos van de audi en de alfa hierboven eens goed. Afgezien de achterkant is de alfa niks anders dan een clown auto. De lijnen mogen wel vloeiend uitzien maar algeheel is het een opgeblazen hok. Als je even alle fanboys erbuiten houdt en aan de reguliere volk vraagt welke zij zouden kiezen durf ik er op te wedden dat 60% zeker voor de audi gaat. Over een jaar zullen de verkoopcijfers er niet over liegen. Dat jullie hem minder mooi vinden dan zijn concurenten wil niet betekenen dat het hard afgekraakt moet worden.In haat zit altijd wel liefde..Het is een zeer mooie auto, ook al lijkt hij op de alle andere audi’s.
Ondanks zijn prijs kijkt ie boos…
Goedkoper of duurder dan de concurrentie, ik vind em alvast veel lelijker dan de concurrentie =[
koop ik wel een pluriel die zijn nog goedkoper, en heb ik nagenoeg dezelfde looks…. wat een lelijk ding!
@RS :
Audi is geen premium ras.
Audi maakt premium auto’s. Bijv. de A8 en A6.
Maar zeker niet de A1, A3 en A4. Hoe goed ze ook zijn.

In het verleden maakte iemand hier een rake opmerking :
Audi eigenaren hebben het niet over hun auto, maar over de opties die ze hebben…
En dat zegt genoeg, lijkt me!
@Hubert: een merk is premium, niet 2 modellen dus is audi premium, dat je daar nog aan durft te twijfelen is al te gek voor woorden.
alfa mannetje
Kopen we dit soort autos alleen op design dan ? Kom , ga ergens anders deze onzin verkondigen…..
Heel mooie auto! Een echte Audi en niet zoals hier zoveel zeggen ‘een dure polo’ wat een onzin is dat toch…. Een a4 is dan zeker ‘een dure Golf’ en een A6 ‘een dure Passat’. Rare gedachtengang is dat toch. Deze A1 is toch zeker vernieuwend en fris ten opzichte van de concurrentie. En die prijs is ie zker waard.
Svenska Aeroplan AB
@ Ferdinand1: ‘Tuurlijk gaat het verkopen, dat zei ik ook niet. Kekke auto, en Audi gooit er natuurlijk een Hollywood-size marketingbudget achteraan om ons allen ervan te overtuigen dat hij het geld echt waard is.

Aangezien er (blijkbaar, gezien het succes van Audi) genoeg mensen zijn die erin trappen, wordt het een groot succes…
Ik vind dit wel een mooie auto maar ik denk dat er zowel 1e hands als 2e hands toch wel iets beters op de markt is te vinden. gezien de prijzen tov de concurentie moet ik zegen datie redelijk geprijst is maar even voor de duidelijkheid: ik zou deze auto niet kopen aangezien ik em te duur vind.
Leuke auto. Ik weet zeker dat veel mensen die nu zeggen dat ze dit model niet mooi vinden wanneer ze hem in het echt zien hun mening moeten bijstellen.
Wat een lelijke auto voor zoveel geld.
Ik kan wel 3 andere autos opnoemen die veel beter zijn voor dat geld.
Gewoon afschuwelijk..
Wat dachten ze bij Audi?

Shit.. een mislukte Q5 van de band afgerolt…

Aah joh we noemen hem wel de “A1” ?
Waarom heb ik het idee dat alle haters hier deze auto niet kunnen betalen of niet mogen leasen van de baas?

Maar even serieus, hij is een stuk mooier dan die lelijke mito (smal & hoog, belachelijke koplampen), om over de opgevouwen prop ibiza (petjes) nog maar te zwijgen. Polo is saai en burgerlijk, Citroen moet je maar net aandurven. Alle andere kleine bakkies zijn wijvenwagens dus ja, dit wordt een succes. Zowel voor jonge leasers als ouderen die klein en zuinig willen rijden.
alfa mannetje
@Prinz Prinz: fijn te horen dat er nog iemand zo”n auto cash kan kopen …..
Ik beoordeel hem dan ook alleen op uiterlijk. No hard feelings :)
De DS3 is lelijk als de nacht, zit totaal geen verhouding in. De MiTo heeft een veel te grote voorbumper maar is verder wel oké, én het is een Alfa natuurlijk dat kunnen de meesten wel waarderen. Maar de A1 klopt gewoon qua uiterlijk, de verhoudingen etc.
de enigste reden waarom vag producten worden verkocht is doordat mensen te stom zijn om te zien dat ze allemaal dezelfde problemen hebben..

En dat zijn er nogal wat.. ik weet niet hoe het bij andere merken zit maar heb bij de vw audi gewerkt en daar hebben ze een pc vol met modificaties. en niet een per type,nee bij sommige types tientallen mod’s
Touareg is standaard gelevert met meer dan 20 mod’s :D

Toch maar die Mito denk ik.. met een 1.4 tjet uit de punto! met een lekker 135pk(oude) nu met de multiair met nog meer pk’s zelfs.
+ een mooi uiterlijk
want de mini is nog steeds kleiner dan een fiesta 2 deurs dus ook kleiner dan de mazda 2 etc
Ik vind em mooi, maar de Alfa wint! Tja /Drive Looks en 100 jaar racing DNA waaruit zelfs Ferrari ontstaan is wint het van een “premium-kijk-mijn-leasebak-eens-staan-normaal-heb-ik-een-petje” wagentje

BTW: Ben ik dan de enige die zich druk maakt over de turbo’s en etc.. in een 1.2? Worden deze blokjes niet zwaar overbelast? Ben benieuwd hoeveel km ze kunnen volhouden. Mijn Smartje heeft op 97.000 al een nieuw blokje gehad omdat de 600CC turbo;s max 100-120 dkm kunnen volhouden.

Ik kijk graag naar de levensduur van een auto i.p.v. wegwerp-autootjes…
@rishi: bij smart zijn de motoren zowiezo een probleem, de eerste smart fortwo moeten iedere 4 jaar ongeveer een nieuw blok, mijn oom rijd een ts1 1.6 en heeft hem al een tijdje over 100000km dus kan makkelijk.
@arashrsf: idd, een kappersauto, of in ieder geval iets voor vrouwen, zoals daar zijn: mini, fiat 500 en nog die ik nu even niet kan opnoemen

@BaySideBlueBoy: die photoshop helpt echt niet
@ Jimmy

the Pheaton was even duur als niet duurder als de vorige A8
Wat een oerlelijke auto, ziet eruit als al die saaie Audi’s alleen wat ingekort. Het enige mooie VAG product is de Sirocco. Ik koop een DS3 van het beste automerk wat er bestaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).