MTM Audi R8 GT3-2: premium achterwielaandrijving!

Auteur: , 31 Reacties

Yes please! Als Audi zelf geen RWD-versie van hun sportauto wil maken, dan doet tuner MTM dat wel voor ons. 560 pk op de achterwielen zorgt ervoor dat je in deze supercharged R8 onder de 4 seconden naar de 100 km/h sprint.

Maak kennis met het nieuwste project van de Duitse Audi-fanaten bij MTM. Geinspireerd op het Audi-geweld in de DTM en GT-series, maar volledig legaal voor op de openbare weg. Dankzij de toevoeging van een mechanische compressor stijgt het vermogen van de 4.2 V8 met 140 pk’s naar een whopping 560 paarden bij 7.750 RPM. Vloer het gaspedaal 3.9 seconden en je spurt al over de honderd heen. De topsnelheid ligt op een onbegrensde 317 km/h.

De wegligging van een R8 V8 is met de standaard Quattro-aandrijving al niet mis. Maar een opgefokte R8 met RWD heeft misschien iets meer aandacht nodig. Daarom wordt de R8 GT3-2 geleverd met lekkere stugge MTM veren+dempers. Stopkracht krijgt deze racer van een setje geventileerde schijven (4x) en bijbehorende blokken. De 20 inch velgen zijn aan de voorkant 9″ breed en tellen achter 12″. Deze driftmachine krijgt een koolstofvezel achterspoiler mee voor nét wat meer downforce. Een carbonfiber voor- en achterbumper en wat zijskirts maken het geheel -samen met wat racy stickers- af. Zei daar iemand rijtest?



31 reacties

Svenska Aeroplan AB
Zozo, dat is een flinke stap terug…
En daar moet je nog voor betalen ook??

;)
Al gaat die in 2 seconden naar 100, tuners suck!
Die stickers ervan af en ik zeg voor me deur astublieft! Ik wacht met smacht af op een rijtest.
Ziet er toch erg lekker uit!
Die spoilert is echt faut. Zorg dan op zijn minst dat die in lijn is met de rest. Ronde wagen met een hoekige spoilert. Dat doet MTM echt faut.
Hmm.. zoiets maar dan met de V10..
Leuke bak, enkel die stickers en die spoiler eraf en ie is volledig mijn smaak ;)
kan zo in GT5
De logica om een quattro R8 om te bouwen naar RWD kan ik nog enigszins begrijpen ivm gewichtsbesparing en drift-gedrag (als dat je doel is)

Maar waarom pakken ze in godsnaam de V8 ipv V10?

Uiterlijk heb ik slechts een puntje op aan te merken, en dat zijn de achtervelgen. Kwestie van smaak, maar ik houd niet van zo’n diepe vorm. Verder ziet ie er mijns inziens prima uit!
prim in orde, bevalt mij zo wel, maarre, wat Basnov zegt, waarom niet de v10? :(
Qua uiterlijk vind ik het niks, maar een heerlijk klinkende supercharger op je V10, achterwielaandrijving en veel trappelende paardjes? Dat is altijd goed!
@Jimmy:

Woah, de intelligentie straalt van je comment af. Succes met je volledig standaard Jan met de Pet Opel.

OT: Geweldig dit. Vooral het hele aanpakken van de drivetrain wat MTM gedaan heeft.
@Martijn: Jij succes in je honda civic met taartschepspoilers!
Stickers eraf en dan vind ik het een prachtwagen, hoeveel lichter is ie erop geworden dan?
Hm, misschien de eerste leuke premium Skoda ooit.
Men spendeert uren in de windtunnel en dan krijg je een tuner die een keukentafel op de achterkant zet!!!
Kunnen ze nu echt niets mooier maken als spoiler? of zelf een nieuwe bodemplaat ontwikkelen zodat de wagen wordt aangezogen zoals bij een 458Italia!!!!
Qua uiterlijk erg dik (leuke stickering!) en ook de motortuning is niet verkeerd. Mooi werk MTM! 8)
@Eric: Een spoiler oogt ook vaak erg dik, zeker bij deze jongen heb ik er dus geen enkel probleem mee!
Inclusief Sjonniespoiler…..of gaat het hier om de Sjonnie Tunning versie?
Zitten weer sukkeltjes op dit topic!!! Bitches!!

OT: Mwoah, heb het niet op tjoenerts, maar dit kan enigszins nog waarderen!
De spoiler ziet er wat goedkoop uit,
maar voor de rest kan ik hem zeker wel waarderen!
Ik vindt dat MTM wel functioneel en subtiel tuned.
Audi R8 560-2 Valentino Balboni
Daarmee kom je niet door NL met alle drempels hier!
@Jimmy, Helaas, Tis een B200(non turbo) met een setje 17″ standaard Mercedes licht metaal :)

Had bijna de bal terug gekaatst, maar fietstuning bestaat helaas niet..
@Martijn:
Heb niets op jouw auto aan te merken, prima bak. Ik houd gewoon niet van getunede auto’s, mijn mening!
mooi spul
@Jimmy: jij = dom! Als ik het geld had (en dat heb ik niet) om een auto in deze prijsklasse te kopen, zou het zeker geen R8 zijn. Waarom? Quattro hoort niet op een supercar. Maar als de MTM RWD-versie een beetje in orde is zou het opeens een hele serieuze optie zijn.

Dus; tuners rule! (Ten minste, als ze zich zoals MTM & co zich bezighouden met performance, niet met plastic.)
Maar de Gallardo is mooier en klinkt beter en is atmosferisch en heeft een mooie streep…
JA IK ZEG RIJTEST!! :P
verder wel leuk, dat 4wiel drive is zo veilig en saai, met achterwiel moet je toch wat meer ballen hebben :P
Het is niet voor iedereen weggelegd maar een pure rijder kiest toch achterwielaandrijving, zie anders de gallardo Balboni,
gaaf

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).