Yes please! Als Audi zelf geen RWD-versie van hun sportauto wil maken, dan doet tuner MTM dat wel voor ons. 560 pk op de achterwielen zorgt ervoor dat je in deze supercharged R8 onder de 4 seconden naar de 100 km/h sprint.
Maak kennis met het nieuwste project van de Duitse Audi-fanaten bij MTM. Geinspireerd op het Audi-geweld in de DTM en GT-series, maar volledig legaal voor op de openbare weg. Dankzij de toevoeging van een mechanische compressor stijgt het vermogen van de 4.2 V8 met 140 pk’s naar een whopping 560 paarden bij 7.750 RPM. Vloer het gaspedaal 3.9 seconden en je spurt al over de honderd heen. De topsnelheid ligt op een onbegrensde 317 km/h.
De wegligging van een R8 V8 is met de standaard Quattro-aandrijving al niet mis. Maar een opgefokte R8 met RWD heeft misschien iets meer aandacht nodig. Daarom wordt de R8 GT3-2 geleverd met lekkere stugge MTM veren+dempers. Stopkracht krijgt deze racer van een setje geventileerde schijven (4x) en bijbehorende blokken. De 20 inch velgen zijn aan de voorkant 9″ breed en tellen achter 12″. Deze driftmachine krijgt een koolstofvezel achterspoiler mee voor nét wat meer downforce. Een carbonfiber voor- en achterbumper en wat zijskirts maken het geheel -samen met wat racy stickers- af. Zei daar iemand rijtest?
31 reacties
En daar moet je nog voor betalen ook??
;)
Maar waarom pakken ze in godsnaam de V8 ipv V10?
Uiterlijk heb ik slechts een puntje op aan te merken, en dat zijn de achtervelgen. Kwestie van smaak, maar ik houd niet van zo’n diepe vorm. Verder ziet ie er mijns inziens prima uit!
Woah, de intelligentie straalt van je comment af. Succes met je volledig standaard Jan met de Pet Opel.
OT: Geweldig dit. Vooral het hele aanpakken van de drivetrain wat MTM gedaan heeft.
Kunnen ze nu echt niets mooier maken als spoiler? of zelf een nieuwe bodemplaat ontwikkelen zodat de wagen wordt aangezogen zoals bij een 458Italia!!!!
OT: Mwoah, heb het niet op tjoenerts, maar dit kan enigszins nog waarderen!
maar voor de rest kan ik hem zeker wel waarderen!
Ik vindt dat MTM wel functioneel en subtiel tuned.
Had bijna de bal terug gekaatst, maar fietstuning bestaat helaas niet..
Heb niets op jouw auto aan te merken, prima bak. Ik houd gewoon niet van getunede auto’s, mijn mening!
Dus; tuners rule! (Ten minste, als ze zich zoals MTM & co zich bezighouden met performance, niet met plastic.)
verder wel leuk, dat 4wiel drive is zo veilig en saai, met achterwiel moet je toch wat meer ballen hebben :P