VS verbruikten in maart nooit eerder zoveel benzine

Auteur: , 100 Reacties

Vorige maand werd er in de Verenigde Staten een record hoeveelheid benzine verbruikt. Nog nooit eerder in de geschiedenis van het land, werd er in de maand maart zoveel benzine verstookt als vorige maand. Dit ondanks de economische crisis en ook de opmars van de hybrides ten spijt. Het "American Petroleum Institue" laat weten dat er vorige maand gemiddeld meer dan 9,3 miljoen vaten benzine per dag zijn geproduceerd, waarvan er 9,2 miljoen daadwerkelijk zijn afgeleverd.

De maand maart staat in de VS niet bekend als de maand waarin de vraag naar benzine het grootst is, dat zijn namelijk de zomermaanden. Het record van maart is nog maar een klein beetje verwijderd van het absolute record van juli 2007, toen er dagelijks maar liefst 9,6 miljoen vaten benzine werden afgeleverd. Het is niet ondenkbaar dat dit record wellicht dit jaar zal sneuvelen.

Even voor de beeldvorming: een vat (barrel) is 117,35 liter. Dagelijks 9,6 miljoen vaten komt dus overeen met 1.126.560.000 (1,12 miljard) liter benzine per dag alleen in de VS. Men verwacht niet dat de vraag op korte termijn zal afnemen. Je vraagt je af waar het allemaal vandaan komt en verbaast je dat het niet al lang op is. Zeker wanneer je bedenkt dat de wereldwijde vraag naar ruwe olie momenteel zo’n 87,5 miljoen vaten per dag is, oftewel 10.268.125.000 (bijna 10,3 miljard) liter per dag!!! (via: edmunds)



100 reacties

”Je vraagt je af waar het allemaal vandaan komt en verbaast je dat het niet al lang op is.”

Inderdaad! of zuigen ze het gewoon uit hun duim?
Ze gebruiken per hoofd al 5x meer dan de gemiddelde Europeaan en dan peaken ze nu ook nog eens.

Ik neem aan dat Europa en de andere continenten ook peakten of is er geen globale aanleiding?
Asociaal en lopen die Amerikanen te janken over hun vrijheid. Ze kunnen een V8 rijden zonder arm te worden terwijl wij met een B-label auto nog steeds leeggeplukt worden aan belastingen.
1.126.560.000 liter is voor mij 22.531.200 keer tanken :)
tandjes zeg! sap gaat er hard door zo
interessant stukje… wat een niet te bevatten getallen :S
De VS gaat ten onder en ik zal de straat op gaan met vlag en wimpel wanneer het zover is.

Vies, vadsig hypocriet volk.
Toen de benzine steeds duurder werd waren daar de Smarts en de Mini’s niet aan te slepen, nu het weer lekker goedkoop is rijden ze weer 1 op 3..

Meer, meer, meer, ikke, ikke, ikke, dat is Amerika.
@rebbels:
door even op je nick-name te drukken werd alles duidelijk .. loser ..
@rebbels:
bleit bleit bleit, wenen om dat andere mensen een beter leven hebben dan jij ook leuk, ze zijn misschien de grootste verbruiker maar ze zijn maar 15% waar denkje dat de rest naar toe gaat? China en Europa zijn zeker onschuldig.
en er is niemand die jullie verplichten om in een saaie 4cilinder te rijden als hier niet iedereen massaal zou leasen… Als je op iemand wil boos zijn doe het dan op de overheid met al hun nutteloze benziene taksen
@rebbels: Wat een treurige reactie. Je kunt wel merken dat jij nog nooit een stap in de VS hebt gezet. Ik zou het je ook niet gunnen, met zo’n laag niveau van denken. Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Met die instelling hebben de VS immers de eerste man op de maan gebracht, en nog veel meer triomfen voor de mensheid.

@TWJ, ik durf te wedden met jou dat ik zowel intelligenter als verstandiger ben dan jij, en dat terwijl ik de VS verdedig…
@Cardesigner:
wat jammer dat je me dat niet gunt jongetje, als ik dat had geweten was ik begin April niet 2 weken naar New York gegaan.
Prachtige stad maar al mijn vooroordelen werden daar bevestigd.

Arrivederci!
@rebbels: Op internet dingen beweren is altijd zo gemakkelijk he? Enkel jouw reactie is een hard bewijs voor een uitlating van mij. Namelijk degene waarin ik zei dat jij kortzichtig en hypocriet bent.
ik denk dat dit soort media mee draagt aan het verhogen van de nederlandse benzine prijs
ik geef six-trey gelijk!!
@ rebbels

Die Amerikanen hebben jou zo veel gebracht, dat je hun op je blote knietjes mag bedanken. Kortzichtige knuppel ben je als je dat niet door hebt. Ze mogen dan misschien wel een beetje hypocriet zijn op het gebied van milieu, maar als ergens technologie vandaan komt, is het daar wel.
Who cares? They run the game!
euhhhh consuminderen…?!?!
@toyotaprius:
ze zijn al overgegaan van +7Liter V8s naar 5L V8s
@six-trey: Consuminderen toch.. ;)
zijn er toevallig ook landen waar de aardgas consumptie afgelopen februari hoger was dan ooit ??
Rebbels ,welke technologie ?
Hun autotechnologie zeker.
@rene:
ze waren grondlegger voor de airco, dak raam, servo, supercharger, ongelood benziene, het design van de auto’s zo als ze zijn vandaag, de supercar die betaalbaar was voor de normale mens, het idee om auto’s beschikbaar te maken aan de normale mens, auto tuning, glazen dakramen in auto’s dus ja
haha had dakraam 2x
Maar dan kun je leuk praten over V8en die zoveel zuipen, maar een 911 doet qua verbruik niet onder voor een Corvette…
Als ergens de technologie wat auto’s betreft NIET vandaan komt, is het Amerika. Wat kwaliteit, kennis en ontwikkeling betreft loopt Europa (en met name Duitsland) mijlenver voorop. We hebben wat dat betreft dus niks te danken aan de Amerikanen. Het enige wat ze ons op dit moment brengen zijn hoge olieprijzen en een enorm milieuprobleem door de energieslurpende ‘uitvindingen’ die ze doen. Ook wat energieverbruik e.d. betreft heeft Amerika nog een hoop te leren. Europa zou hiervoor een goed voorbeeld zijn.
Het is dan ook ronduit belachelijk dat het benzineverbruik in de VS stijgt. Hoog tijd dat men aan de andere kant van de oceaan een keer verantwoordelijkheid leert nemen!!
@gje:
Ik ben het enorm met je eens maar je praat tegen dovemansoren. Mensen hier zijn redelijk amerika georienteerd, of de brommer nog niet ontgroeid…. dus je hebt er niets aan hier moeite in te steken.
@gje:
lol toen de snelste ferrari 200PK had hadden zij al +600PK muscle cars ja de laatste jaren loopten ze wat achter maar zij hebben bijna elke verbetering aan een auto tussen de jaren 30 en 70 op hun naam staan

@rene
het feit dat benz dit zou gedaan hebben word ook sterk betwijfeld hij had gewoon het patent eerst
Heren, wel even opletten; oil barrel = 42 US gallons = 158.9873 liter en dat geldt ook voor barrels of gasoline!
Six-trey ,fantastisch ,airco, dak raam, servo, supercharger, en… ongelood bezien.
Alleen de motor hadden ze zelf niet gevonden ,zonde.
@gje
Wat zijn wij in Europa toch goed… Ik weet niet in wat voor lala-land jij leeft?! Het is hier een grote links lullen rechts vullen bende!

@TWJ
Redelijk kwetsend hoe jij over je mede reageerders spreekt. Weinig sociaal en erg hooghartig. En dan de mening delen dat jij als Europeaan de waarheid in pacht hebt…?
@sit-trey:
Je zult je iets beter in moeten lezen. Rond 1970 werd het hoogtepunt van de muscle cars bereikt: ca 450 pk. Hoe efficient deze pk’s zijn is nog maar de vraag.

Ander probleempje wat zich eerder (rond 1950) voordeed is dit (geciteerd):
Langzaamaan kwam er echter ook een probleem in zicht. In Los Angeles werd meer en meer smog gezien, en de grote, benzineslurpende Amerikaanse auto werd aangemerkt als oorzaak. Vanuit Europa werden nieuwe, kleinere modellen geleverd van onder andere Volkswagen, Porsche en Triumph. In 1956 werden minder Amerikaanse auto’s verkocht terwijl de importverkopen verdubbelden; de giganten van Detroit werden nu ook wakker geschud.

Simpel gezegd: In 1956 is de wekker al afgegaan, en nogsteeds zijn die Amerikanen niet wakker…!!
@gje:
wel sterk dat ik dan een uniek stuk geschiedenis heb die 550PK had voledig standaard? er werd door merken zo als Ford, Chevrolet en Chrysler gelogen over de PKs die een motor had om de verzekeringen laag te houden er zijn veel muscle cars die op papier 400PK hebben maar zonder tuning onderdelen boven de 500 uit komen, en vergeet ook niet dat amerika het land is van de aftermarket onderdelen gelijk welke amerikaanse V8 krijg je boven de 500PK met een simpel motor onderdelen setje van 2.000dollar

de Big Three bleven de grootste auto constructeurs terwereld tot de olicrisis van 73 dat en het feit dat verzekeringen op muscle cars onbetaalbaar werden tot 73 kwam geen ENKEL europees auto model in de buurt van de verkoopcijfers van amerikaanse autos europeanen haden een marktaandeel van… let’s say 15%?
@gje: Het is wel een beetje laf, zo’n simpele complotthorie geloven. De waarheid ligt net even iets genuanceerder.
@ Amerikabashers die nog nooit een voet in dat land gezet hebben. Amerika is zó ontzettend zuinig op natuur die ze daar hebben, dat er zelfs celstraf staat op het aanraken en/of voeden van beschermde diersoorten en je menselijke stempel achterlaten in natuurgebieden (troep achterlaten, dingen kapot maken, whatever)

Heb je enig idee hoeveel natuurreservaten Amerika heeft? Daar heb je wel een paar A4tjes voor nodig. En als je voldoende (schone) kerncentrales bouwt, waarom zou je je dan druk maken over energieverbruik? Het is er toch genoeg en kost immers GEEN olie!

TWJ, je hebt het over mensen die de brommers nog niet ontgroeid zijn. Jij bent dat misschien wel, maar je bent zo te zien nog niet buiten onze landsgrenzen geweest. Laat staan over de grote plas.
PS, een kleine greep uit de ruim 6700 uitvindingen van NASA, die we tegenwoordig dagelijks gebruiken:

Krasvrije lenzen
Geheugenschuim in je slaapkussen
Oorthermometer
Communicatiesattelieten (handig dat bellen, internetten, tv kijken over grote afstanden)
Rookmelder
Draadloze gereedschappen (accu)
Waterfilters in kookapparatuur

Kan wel aan de gang blijven
De NASA wat een stelletje prutsors. Zonder de duitser hadden ze nog niet eens een f-1 raket kunnen maken. En waren ze nooit op de maan geweest.
@Prutsor:
en zonder die amerikanen reed iedereen nu met de fiets ofzo want een auto was nog steeds exclusief voor de rijken ja andere landen hebben sommige dingen uitgevonden mamar de amerikanen hebben het 1000 keer verbeterd toen we in europa nog vochten met musketten die je moet laden met buskruid en een stalen bol experimenteerden de amerikanen met machiene geweren om je een voorbeeld te geven
@eMizOr

Ik durf te zeggen dat ik aardig in beeld heb hoe met in de VS omgaat met natuur. Blijkbaar zijn 8-cylinders toch belangrijker want je wilt niet weten hoe vaak het nog gebeurd dat er zwaar vervuilde grond en lucht in natuurparken in de VS wordt gevonden. Dat bedoel ik dus met verantwoordelijkheid.

Verder stel ik je lijstje met uitvindingen erg op prijs. Kan er hier alleen weinig toepassen op een auto.
Misschien de accu maar de basis hiervoor (de batterij) is uitgevonden door een fransman.
@gje, en getuige je reacties durf ik aardig te zeggen dat je geen flauw benul van Amerikaans besef en respect voor de natuur hebt. Maakt ook niet uit, eens worden we het blijkbaar toch niet. Maar dat kansloze gelül hier over Amerika….geeeeuw. Lijkt me best makkelijk om te posten zonder hinder van enige kennis.
Nee liever Amerika dan auto-hatend Nederland…. :p
@six-trey
Wel fijn dat je zelf al aangeeft dat het gevolg van deze onzin een oliecrisis was. In dit bovenstaande artikel (toename benzineverbruik) zie je toch weer hetzelfde gebeuren. Daarmee geef je aan dat ik in mijn eerste reactie gelijk had. Dank je wel.
Ik word depressief van dit bericht :( De helft van de autobezittende wereld had al electrisch moeten rijden. Waar en vooral HOE stopt dit ? Prijzen van € 4,00 per liter ?
hehe dit wijkt wel hard af van het onderwerp… als je europees met amerikaans wilt vergelijken… kijk dan maar eens naar Jeremy Clarkson’s “The Good, The Bad, and The Ugly”.

btw als je over uitvindingen bezig bent: Belgie heeft de beste uitvinding ooit: Bier!

En misschien de belangrijkste uitvinding ooit waardoor jullie nu allemaal op internet kunnen rond surfen en op elkaar zitten te vitten:
-de transitor, deze werd voor het eerst gebouwd door een canadees?
-Een LED–> Rus
-Een condensator–> Duitser

en de uitvindingen die die de amerikanen hebben zoals communicatiesattelieten en rookmelders(wtf) bestaand uit deze componenten?
@Ponrow: Gloeilamp, TV, grammofoon? En ik denk dat je de vergelijken van iemand die zo chauvinistisch is als Clarkson wel met een korreltje zout mag nemen.
@eMizOr
Het ontbreekt in je laatste reacties wel een beetje aan motivatie. of misschien kennis?
Jij geeft aan dat we het niet eens worden. Heel jammer. Als jij ook zoveel geeft om de Amerikaanse natuur zou je niet staan te springen om een inefficiente Amerikaanse V8 waarmee je de boel nogal vervuilt. Doe ermee wat je denkt dat goed is….

@Cardesigner
Kun je me de complottheorie waar je op doelt even uitleggen?
@gje:
waarom zijn amerikaanse V8s ineficient ze gaan zeer lang mee, zijn zeer betrouwbaar en supergoedkoop, wil je PK’s/liter kijk eens wat SMS (vroeger Saleen), Hennessey, en dergelijke doen ga in gelijk welke garage van amerikaanse onderdelen en ze verdubbelen voor een appel en een ei de pk’s van je good ol’ V8
1.126.560.000 Liter benzine.
Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? :?
@Ruben00:
eens mijn dodge vol tanken :P
Crisis? Waar dan? Volgens mij groeien we weer met z’n allen. Nogal sterk ook. Daarnaast is die toegenomen consumptie volgens je eigen redenatie al te verklaren. Normaal gesproken wordt er het sterkst geconsumeerd in de zomermaanden, grappig want juist deze maand is de warmste in weet ik veel iets van 100 jaar ofzo.
@ Ponrow

Ah een discussie over wie er beter is is zinloos, elke Amerikaan is eigenlijk een Europeaan dus we winnen dat argument altijd ;) De enige echte Amerikanen zijn hun land uitgedreven.
six-trey ,de auto is niet in een dag een allemans betaalbaar voertuig geworden.
Hij is betaalbaar geworden door knap georganiseerde massaproduktie.
Ook weer iets van de Amerikenen zeker.
Zie GM Belgie.
@rene:
3 feiten
Ford is de grootste pionier in de massa productie van voertuigen
Als ze geen Opel kwijt krijgen aan de straat stenen is opel wel verplicht om enkele fabrieken te sluiten,
dat GM overkop is gegaan is voledig de schuld van hun maketings plan dat gedoemd was om verlies te maken vanaf de verkoop minder werd
9.3 produceren en 9.2 afleveren. Er raken epr dag 100.000 vaten kwijt?
@sit-trey
Je snapt nog steeds de essentie niet. Als ze voor een appel en een ei het vermogen verdubbelen moet het ook erg gemakkelijk zijn om met een veel kleiner blok het reguliere vermogen te halen (europese manier van werken). Het grote voordeel hiervan is het er veel minder benzine wordt verbruikt en dat daarmee een veel minder grote aanslag op het milieu wordt gepleegd.
@gje:
maar de motor word er duurder voor een muscle car is net veel PKs voor weinig geld stel we hebben een Mustang met een 2L V6 twin turbo (ik zever maar wat) met 500PK dan is het ook dom om dat hij zo’n lange neus heeft, dan zal hij ook aerodynamischer worden om minder te verbruiken, dan zal de prijs verdubbelen. Wat blijft er dan nog over van zeg maar de laatste auto’s met zo veel emoties
six-trey ,was inderdaad pioneer ,heeft spijtig genoeg het systeem niet verder uitgewerkt.
bmw-330i-touring
Het is laat op de avond dus schiet me niet af voor fouten. Als we stellen dat het gaat om 1 Miljard liter en benzine dezelfde dichtheid heeft als water dan komt dit overeen met een ruimte van 100m op 100m op 100m aan benzine op 1 dag in USA.
Hoe krijgen ze het aangevoerd…
six-trey ,inderdaad je zevert maar wat ,goeienacht.
six-trey

Over feiten gesproken, de olieconsumptie in de VS ligt dicht bij de 25% van de totale wereldconsumptie. Geen idee waar je die 15% vandaan haalt. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oil_consumption_per_day_by_region_from_1980_to_2006_solid3.svg

Overigens, tuners als Saleen en Hennessey werken vooral met compressoren om die specifieke vermogens te realiseren. Appels en peren.
En met dit tempo zitten we over twintig jaar zonder olie? Hoe verrekte veel zit er wel niet in dat blauwe bolletje van ons?
Ik zeg het je;
Vergeet niet dat de VS een crisis trachten te bevechten. Agenten schrijven nu bekeuringen uit, waar ze voorheen een waarschuwing gaven.

Waarom zou de Amerikaanse overheid de accijnzen op brandstof (benzine) niet verhogen?
@six-trey

leer eens schrijven vriend, want ik snap serieus niet wat je allemaal neer kalkt.

bovendien heeft de USA echt niks met auto technologie te maken. ze hebben de auto`s zo ontwikkeld dat ze erg goed massaal te produceren waren. daarbij was bijna logischerwijs de kwaliteit dramatisch. de kwaliteit en de technologie hedendaags is zelfs niet te vergelijken met een Europese auto. en als jij de ‘uitvinding’ van het dakraam zo bijzonder vind….. dan kan je beter niks zeggen hier.
owja je vindt ook het feit dat het aandeel van Amerikaanse auto`s zo significant groter is, een voorbeeld dat deze auto`s zo goed zijn? patriottisme noemt men dat. plus de mercedessen enz. waren toen ook duurder, maar ook wel stukken beter.
@mckroket: Wat weet jij nou van de kwaliteit van Amerikaanse auto’s? Neem nu de CTS-V. Deze is sneller dan z’n Europese concurrenten op de Ring, goedkoper, en zijn kwaliteit doet ook niet onder voor de Duitsers. Enkel het uiterlijk moet je aanspreken.
@Ruben00

Het onderstaande bad, bij 2 meter diepte, en dan maar liefst vermedigvuldigen met 450,624.

Dat wordt er per dag verbruikt in de V.S.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/12/2/large_269717.jpg
@jack_abarth: Dat is natuurlijk een beetje omslachtig als je bedenkt hoeveel olie er op aarde is en hoeveel auto’s er in de VS zijn…
@Cardesigner,

Daar lig ik ook zeker niet wakker van, ruben z’n vraag was alleen wat hij zich erbij voor moest stellen. Dus bij deze.

En wat de VS verbruikt of ze nu met veel of weinig mensen zijn laat me behoorlijk koud.
Ik ga me eigen niet in de VS discussie mengen want dan ben ik weer heel de dag pisnijdig.
@Iedereen,
Ik snap niet goed wat de discussie over of de US al dan niet een groots land is hiermee te maken heeft. Feit is nu eenmaal dat ze grotere motoren in hun auto’s steken, en dat die logischerwijze meer verbruiken.
Moest ik ergens in the middle of nowhere leven zou ik maar al te blij zijn met mijn v8, maar ik kan niet inzien wat een Town Car of Crown Victoria in de stad meer kan dan een iets bescheidener exemplaar. Met een 1.x of, godbetert, een diesel, kan men even goed in de file of voor het rood licht staan.

Nog een cijfertje; zo’n 13000 liter per seconde
Rut Zwabberkut
Laat ze nou eerst maar eens het begrotingstekort wegwerken, het energievraagstuk kijkt men wel later naar.
@Rut,

Alsof dat hier niet moet gebeuren ;)
Leuk die statistiek, maar waarom is het? Staat ons een hete en dure benzine zomer te wachten?
Als ik me niet vergis is het aandeel van V8 motoren in Amerika gedaald van zo’n 80% naar iets van 5% nu. De hoofdmoot is daar ook gewoon 4-cylinder Honda’s, Toyota’s, Hyundai’s en ga maar door.

Wel zijn er veel meer auto’s gekomen, die ook nog eens meer kilometers maken.

En die opmerking over hybride weten we onderhand wel, die dingen helpen in Nederland ook niets.
Rut Zwabberkut
@Laurens

Inderdaad, in de VS rijden ze ook met veel gewone karretjes, denk maar echt niet dat je er alleen V8 musclecars ziet. Dat is echt een fout beeld, ik heb het er zelf gezien.

De hoofdmoot daar zijn gewoon plastic bonken.
@Laurens:
De cijfers die ge aanhaalt gaan over personenwagens. SUV’s en dergelijke lopen nog steeds met v6/8 en worden ook nog steeds vlot verkocht. Waar we hier de golf als nr1 hebben is dat ginds de f150.
Niettemin, het downsizen is er ook begonnen, zij het wat langzamer dan bij ons.
Eigenlijk…
Als je het omrekent:
Dat is 1.126.560.000/307.212.123 = 3,667 liter per persoon per dag.
Dat is misschien 30/40 kilometer.
Dan valt het ineens weer mee!
Ja okey, de gemiddelde Europeaan, althans, NEDERLANDER, rijdt minder dan dat want we kunnen hier fietsen en we hebben de trein en we hebben veel bussen, trams en metro’s enzovoorts…
@Cardesigner
Recent in de CTS-V meegereden en de afwerking en bijgeluiden waren …niet van deze tijd.
maschoemaker
Dat is de productie, de consumptie ligt ruim 2x hoger en niet elke persoon is oud genoeg of in staat om te rijden.
ben het met rebbels helemaal eens. De dag dat vs eronder gaat wordt de dag dat er vrede op aarde komt.
Poe, daar is wel echt serieus veel olie voor nodig… Ethanol iemand?
Mja de Amerikanen zijn volgens mij niet echt benzinesparend minded…
Daar is de prijs ook nog altijd een stuk lager dan bij ons…
En daarom zeg ik ook maar wer, de olie raakt niet op op corrte termijn, ze speculeren er zo erg op dat ze de benzine als maar ophoog kunnen gooien.
De hele discussie of de VS of Europa nu betere auto’s maakt ligt er aan wat je belangrijk vind in een auto. Dat lijkt mij nogal smaak gebonden. Niemand heeft dus echt gelijk.

Wat mij wel verbaast is dat we hier op Autoblog.nl zitten. Normaal gesproken worden de Pruis en alles wat milieu gerelateerd is, hier vervloekt. Logisch, hier komen toch mensen die van leuke auto’s houden.

Nu wordt ineens het milieu aspect aangehaald om de inefficiënte Amerikaanse auto’s af te schilderen.

Volgens mij hebben we hierboven een schoolvoorbeeld van hypocrisie te maken.

(En daar worden de USA hier zo vaak van beschuldigd) En dat is weer een schoolvoorbeeld van ironie…
@Bender: Goede samenvatting van al het hierbovenstaande :D
Wat een gezeik hierboven. Hebben jullie echt een land als de VS nodig om jullie frustraties op bot te vieren. Zielige mensen.
Op een mooie dag boek ik een one-way, zeg die gepeupelmobiel vaarwel en ga me daar een echte wagen kopen :-)
@Bender/bmw: Eindelijk wat comments die ergens op slaan.
@Alle USA haters:Praat geen shit,als het met de USA slecht gaat gaat het nog veeel slechter met NL!
@Laurens: Dat getal van jou klopt echt van geen kant, 6 en 8 cilinders zijn nog steeds veel in de meerderheid. (wat iemand al zei^ de Ford F150 is de best verkochtte auto en die heb ik echt nog niet in een 4 cilinder gezien.)Alle USA merken heb haast geen 4 cilinders in hun programma en daar rijden altijd nog de meeste auto’s van rond.
@Macready: Jij ook al geen autoliefhebber zijn? Als ik in een CTS-V zou rijden zou ik bewondering voor de power/geluid hebben en niet zeiken over de afwerking en bijgeluiden.
@Rob USA: “als ik me niet vergis”, stond er. Maar zoals het was, is het niet meer. Kan me er niet druk over maken, een moderne diesel is net een klassieke V8: koppel, koppel, koppel…
@Mckroket:Hallo geen vriend,praat geen shit. USA cars zijn kwalitatief net zo goed als Europeese maar kosten alleen veel minder. Alleen de afwerking zit wel op een lager niveau. Kijk als mb problemen/mankementen heeft met de E klasse (echt gebeurt) dan vind ik dat beschamender (voor die prijs)als dat er iets van mindere kwaliteit zou zijn bij een willekeurige USA car die minder als de helft kost,of niet?
nope ..
de Civic is jaren lang de best-seller geweest ..
en daarna de Camry (standaard 4 cyl) ..

V8 blokken komen nu meer uit Duitsland/Japan ..
de benzinesulper dus ook ..
@Laurens:Je hebt wel een beetje gelijk, helaas is alles niet zo als vroeger. :) Maar 5% is echt heeel erg weinig (er zijn in 1 jaar bv 100.000 Camaro’s verkocht waarvan 85% met de 6.2L V8 en de rest met een V6)
Heerlijk, die voorspelbare reacties als je de Amerikanen weer eens afkraakt!
Als ik aan een Amerikaan denk komen deze woorden in me op:
overgewicht, dom, hypocriet, eenkennig, alles is bij hun groter en een beter milieu bestaat voor hun niet.
Jammer dat Obama dat zorgstelsel erdoor heeft, nu komen we er nooit vanaf…
En bij Amerikaanse autotechnologie denk ik aan bladveren en een zuipende V8.

Au revoir!
@rebbels:
maar jij kan helemaal niet denken ..
jij mag zelfs niet eens een poging wagen ..

dus waar heb je het precies over ??
Rob USA
Niet zo kortzichtig conclusies trekken. Al decennia autoliefhebber en zelf Porscherijder. Dat weerhoudt me er echt niet van om feitelijke constateringen (zoals eerder gemeld) te doen. Los van de rest van de beleving. Voor niets gaat de zon op en er zijn duidelijk consessies gedaan om die prijs zo laag te krijgen/houden.
@MacReady:Heeft niks met kortzichtig te maken, iedereen weet dat je een CTS-V niet om de gebruikte materialen koopt maar om the bang for the buck. Al 4 decennia USAcarlover en zelf Pontiac/Mustang/Chevy rijder en in de 911 van mijn ouwe heer.

@rebbels:Volg advies van Lincoln op aub.
Rob USA
Wel kortzichtig want je conclusie was voorbarig en onjuist. Waarvan akte. Mijn reactie was t.a.v de stelling van Cardesigner over kwaliteit. Een zonnedakje dat boven de 160 al klappert alsof het elk moment het luchtruim kan kiezen door te ruime toleranties, kan ik niet kwijt onder de noemer kwaliteit. Om maar een voorbeeld te noemen.
@MacReady: Bij het kwaliteitsmerk Porsche klappert het stoffen kapje (speedster) al bij 100km volgens Vicky.
Is dat dan wel kwaliteit voor zo’n berg geld ?
Ik zal trouwens nooit beweren dat de gemiddelde USA car kwalitatief goed is, maar de motoren zijn zeer betrouwbaar en bijna onverslijtbaar.
Ach .. en de brommer rijdende Amerika bashers komen weer bovendrijven.
Ik verbaas me vooral hoe het kan dat ze zo veel op 1 dag op krijgen…
@Sorcerer,

Dat is niet zo moeilijk, tel meteen even mee hoe ontzettend veel groter de V.S. wel niet is t.o.v. van bijvoorbeeld de E.U.
@ Dennis
1 barrel is 159 liter!
er zijn nogal wat mogelijkheden om brandstof te besparen misschien hebben jullie wat aan de volgende site met tips en verwijzingen: http://www.watwiljijweten.nl/vraag135/Benzine-verbruik-autos

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).