Maybach facelift eerder een kleine Botox behandeling

Auteur: , 46 Reacties

De toekomst van Maybach is nog altijd onzeker, maar zolang niet over het lot besloten is, moet het merk wel een beetje bijgehouden worden. Heel minimaal, want mocht Maybach tegen de geruchten in binnenkort toch worden verkocht, dan is het maar de vraag of het een nuttige investering was. De Maybach heeft dus een facelift gekregen, maar gezien de minimale wijzigingen, zou je het eerder kleine Botox behandeling kunnen noemen.

Je moet erg goed kijken, want de 57 en de 62 zijn op diverse punten licht aangepast. De koplampen zijn vernieuwd, de buitenspiegels aangepast, de voorbumper heeft iets scherpere vormen, de grille is groter, de achterlichten en achterklep zijn gewijzigd en het V12 motorblok is verbeterd.

De motor in de standaarduitvoering is met 550 pk niet sterker geworden, maar wel 0,9 l/100km zuiniger. De 57S en 62S, herkenbaar aan 20 in plaats van 12 lamellen in de grille, krijgen 18 pk extra (w00t!) bovenop de 612 pk die ze al hadden. Bovendien is ook dat blok zuiniger geworden, maar verbruikt straks nog altijd 15,8 liter per 100 km tegenover 16,4 momenteel. Daarmee zakt de CO2 uitstoot van 383 naar 350 gr/km.

In het interieur is het ook goed zoeken naar de vernieuwingen. Het entertainment systeem werd ietwat verbeterd en biedt draadloos internet. De vernieuwde Maybach is in Peking te zien en zal later dit jaar leverbaar worden.

Maybach facelift

Maybach facelift

Maybach facelift

Maybach facelift



46 reacties

Lijkt wel een chinese kloon, hij word er niet mooier op!
Audi A8 XL!
@CSL: nee een mercedes S-klasse XXL
@CSL: Een A8? Doe maar S-klasse…
De Maybach… Als ik zoveel geld op een auto stuk zou moeten slaan wordt het een Roller, niet zo’n verlengde S-klasse.
Grappig, een grote Benz met blauwe platen…
Dat Chinese komt door die lelijke velgen denk ik, en de goedkope grille. Bovendien is de kleurencombinatie nogal cheap.
maybach heeft er werkelijk alles aan gedaan om te voorkomen dat het ooit succesvol zou worden….

wanneer je dezeauto koopt is er iets verschrikkelik mis in de bovenkamer
@csl DUDE wat ben jij n noob!
sinds ik die ouwe roemeen met een breekijzer zijn Maybach heb zien “repareren” kan ik dit ding niet serieus nemen ..
@ mezelf.
leer schrijven!!
Volgens mij kun je alleen twee kanten op met Maybach. Eén kant op is het een stille dood laten sterven. Wie zal immers dit merk gaan missen?
De andere kant op is Maybach opnieuw uitvinden en positioneren. Je kan immers niet op dit model voortborduren. Het design is niet tijdloos voor, sterker nog het ziet er nu al verouderd uit, en dus zou je met Maybach een hele andere kant op moeten gaan.
Ik blijf het een chineese benz vinden. Echt dit merk mag vandaag nog ophoepelen. Totaal zinloos.
@AudiQuatro: Ja hea, het is echt een soort fake merc. met een chinese voor/achterkant! Het interieur daarintegen, Prachtig!!
Exterieur: -1
Interieur: +1
van buiten lijkt het écht een verouderde ouwelullenbak..
Dan zal binnenkort de S65AMG ook wel 18 paardjes extra krijgen, is ’t verschil tussen die en de binnenkort in de schappen komende S63 turbo ook weer wat groter.. Verder niet zo boeiend!
Begint Maybach nu Chinezen na te apen?! Die zijn diep gezonken zeg!
@Mr. V8: hoezo beginnen ze nu ineens chinezen na te apen? de verschillen zijn minimaal tot zijn voorganger… en dan is het nu in eens chinese muk? als ik zo’n auto zou kopen heb ik schijt aan de buitenkant. het gaat om de achterbank, de bak staal die eromheen hangt is niet interessant.
@Koeninsegg: Beetje jammer dat je zo’n ongezouten pure en ware mening hebt over Maybach, maar niet eens Koenigsegg kan spellen…
@Vinny_93: die had ik wel verwacht, ik snap heus wel dat het merk in mijn naam verkeerd gespeld is. de gewone was niet beschikbaar, iemand heeft die al genomen maar ik zie diegene nooit op autoblog. toch bedankt voor het scherpe oog
@Koeninsegg: Ok, logische uitleg en aanvaard ;)
niet mooi van buiten maar geweldig van binnen.
ze moeten bij maybach maar is het hele exterieur ontwerp omgooien in ieder geval als ze ooit nog is een beetje willen concurreren met rolls royce, want dit lijkt echt nergens naar. Dat moet echt veel better kunnen.
Lijkt met deze kleurstelling wel of ze er een tweedehands zijpaneel op hebben gezet haha.
Zou het zonde vinden dat Maybach verdwijnt….Ok het model is wat verouderd… maar dit is toch op en top klasse. Als ik deze zie voorbij rijden (en ja dat is me al overkomen) dan denk toch WOW! En slechte ideeën hebben ze niet… kijk maar naar de Exelero
Heeft de voorbumper van de nieuwe S-klasse ;)
Is wel een rare verschijning zo met die nieuwe grille.. Is niet echt zo mooi…
Nou, heb honderd keer liever zo’n Maybach (wel de S, net wat betere look), dan een S-klasse die je op elke hoek van de straat ziet. Maar dat kun je niet vergelijken, het prijsverschil is enorm. En als je echt genoeg geld hebt, maakt het voor zulke mensen ook niet uit wat ‘ie kost. ;)

Hoop wel dat Maybach voort blijft bestaan! Vind het toch altijd schitterende wagens!
Een volledig blauwe facelift 57S ziet er beter uit. Het schijnt wel dat de opvolger gewoon weer een ster krijgt.
Dit ziet er niet uit. Koplampen lijken me hetzelfde, en met zulke spaakvelgen en zo’n grille is het een chinese kloon.

S-klasse graag.
Kijk, dit is nou “Premium”…
Jammer dat de vormgeving het totaalplaatje nogal doet lijken op een extra-verlengde S-klasse.
Ik zou ook kiezen voor een S-klasse (bij voorkeur de AMG’s)

Echter: Qua luxe, vrijheid, ruimte, overdadigheid, decadentie en snelheid ben je goed af met zo’n ding.. Daar is de prijs dan ook naar.
weet iemand iets over de CW waarde van dit ding ..
geloof dat ie lager was dan elke willekeurige “super-car” ..

maakt meteen aan dat “looks” gezeur een eind ..
Nog altijd een overprijste en iets luxere Lexus als ik het zo zie. Slechte face-lift, want dit lijkt op een ouder model als ik zo kijk! En echt mooi was hij toch al niet… Phantom voor mij graag! Hou ik nog flink geld in mn zak ook;)
@Cantago: Wat zou het schelen?

Een ton? Anderhalf maybe?
Geef mij maar een S-Klasse, Maybach is toch niet meer het roemruchte merk wat het ooit was.
Neemt niet weg dat ie er heel behoorlijk uitziet, afgezien van de velgen dan. :)
Doe mij maar liever de Rolls Royce Phantom
weten jullie dan niet waar deze auto voor dient, en waarom mensen zo’n auto kopen ??

– niet voor de dragstip in ieder geval
– ook niet om snel bochten te maken
– niet om op te vallen
– niet om zelf in te rijden
– niet om voor iemand anders te rijden
– niet om naar de voetbal te gaan
– ook niet om met de ramen open, muziek aan en gouden kettingen om te rijden
– nee en zeker niet om op te vallen

nee, nee, nee en nog eens nee !

Dit is een auto met status voor de zeer begeerde man, wiens leven liever op de achtergrond wordt gevierd en voor veiligheidsredenen een stevige zakenauto behoeft, maar simpelweg niet alleen gaat rijden !
@klaasvaak: volgens mij is een Maybach voor iemand met veel te veel geld die geen reet om auto’s geeft maar toch af en toe van A naar B moet en geen zin heeft om zelf te rijden, maar wel genoeg ruimte achterin wil om de Telegraaf te kunnen lezen.
*logt in op mobile.de om te kijken of die ideale 57S al beschikbaar is*
als ik het geld had had ik er 1tje op gehaald en dan ook meteen de dikste. ga er dan wel zelf in rijden. Misschien nog ff langs brabus bengen en hem dan naast die snelle audi zetten kijken wie er sneller is. dit is gewoon super auto!
@lincoln: Wie van de potentiële en dus enorm rijke kopers van dit toestel is geïnteresseerd in de CW-waarde? Op een litertje of 10 zal het wel niet komen, voor die mannen…
t was al een gedrocht maar nu lijkt t een plastic gevaarte met cheap spaaks velgen….doe mij maar de Rolls!!!
gewoon een s klasse:) (alleen is een s klasse beter)
Helemaal in het zwart issie nog enigzins te pruimen maar in deze kleurcombinatie issie echt afzichtelijk.
@klaasvaak: Lijkt me logisch, kon ik jouw ook vertellen..
Volgens mij zijn de koplampen nu gewoon standaard die van de S edities….
het valt me op dat al de spiegels van alle mercedessen, en nu ook de maybach precies hetzelfde zijn

dit scheelt weer waarschijnlijk wat fabricagekosten

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).