Te koop: elektro-Porsche uit 1968

Auteur: , 27 Reacties

Op zoek naar een alternatief voor Tesla's en Fisker's? Zoek niet verder! Deze lichtelijk aangepaste Porsche heeft namelijk ook heel veel accu's aan boord. En met een buy-it-now prijs van omgerekend €38.000 een koopje natuurlijk.

Volgens de advertentie op eBay is deze oranje 912 ooit gebouwd voor “an award winning Hollywood film director”. Hij staat dan ook te koop in een van de betere wijken van Los Angeles, namelijk in Beverly Hills. Tijdens de conversie van benzinelurker naar elektrowagen heeft de luchtgekoelde viercilinder boxermotor plaats moeten maken voor een stil torretje van dit merk. De totale ombouw nam ongeveer 5 jaar in beslag.

Helemaal puntgaaf is deze oranje Porsche niet meer, maar voor een auto uit ’68 ziet het er allemaal prima uit. De huidige eigenaar gebruikt ‘m als daily driver en schat de topsnelheid in op een rustige 96 km/h. Maar dat hangt deels af van het type wegdek. De actieradius -met negen volgeladen auto-accu’s- hangt tussen de 50 en 65 kilometer in. Erg weinig, maar genoeg forenzen die toch niet meer km’s per dag afleggen. Dagelijks even aan de stekker en je rijdt in een oorverdovende stilte naar je werk.

Bieden kan op eBay, hieronder foto’s van de betreffende 912 + aanprijs-babe.



27 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
-edit: check, helemaal gelijk-
niet echt cijfers om van omver te vallen…
en dat heeft 5 jaar geduurd?
veel geld voor weinig bruikbare auto 96 per uur … :roll:
50 a 65 km rijberijk… kan je beter een stadaard model kopen heb je meer aan …
Ik snap die girl niet, dit is toch geen auto waar je een fotoshoot mee wil doen? Lekker cool ding… not.. een bejaarde Porsche met een stofzuiger motor..
Dat ziet er uit als auto accu’s. En die zijn totaal niet gebouwd voor dit doel (leeg trekken en weer opladen). Maar mijn ogen kunnen me bedriegen.

Voor zo’n ding heb je in elk geval tractiebatterijen nodig. Die lange tijd (veel) stroom kunnen leveren en zijn gemaakt om cyclisch gebruikt te worden.
@timberleek:
dit zijn
Optima Batteries
en voldoen vrij goed aan wat jij net beschreef
De topsnelheid is beperkt, en ook de actieradius zal niet al te groot zijn, maar als ik dan toch elektrisch zou moeten rijden, zou ik het zo doen. En ik durf te wedden dat je voor flink wat bekijks zorgt als je met deze Porsche bij je locale electrowaggie-oplaadpunt komt aanrijden!
veel bekijks maar ik hoef m nie xd
wel mooi bakkie zo’n ouwe, maar kijk toch liever uit naar de aankomende hardcore porsche:D:911 gt2 rs
Wat een nostalgie.. :roll:
Voor dat geld heb ik liever een MilV of hoe dat ding ook heet. en @ autoblog:
wtf bezielt jullie? dat is toch geen babe!
Ik herinner me vaag nog een 914 die ook geconverteerd was, en dat was heel wat professioneler gedaan, de auto was heel wat sneller, het was ook veel sneller gebouwd en voor minder geld.
nee die moet ik absoluut niet dus :) maar toch leuk bedacht :P
Leuk bedacht! Maar in deze auto moet je benzine ruiken!!
Wat een Funky Soul Sister! Retro is weer helemaal 2009.
@sacha: Gelukkig, dan is dat ook weer voorbij want het is al mei 2010. ;)
@sacha: even offtopic, maar las ik nou correct dat jij bent jij geschoold op het Mgr. Frencken college te oosterhout?

OT: lijkt me een hele vreemde gewaarwording, zo’n oranje monstertje zien opdoemen, en vervolgens voorbij horen zoemen. :)
“I will give the winning bidder a copy of the Tesla documentary Nikola Tesla : The Genius Who Lit the World and a photo of a Tesla Roadster all electric vehicle .”

Mmmh, ok. Een zelfgebrande DVD en een foto…
Yellow Top optima accu’s voldoen aan deze eisen @timberleek. Ik heb ze ook in mijn auto’s .. best prijzig tov van een normale auto accu .. maar omdat ik regelmatig op primitieve wegen rij heb ik geen zin in een normale accu die kan lekken.
Geef mij die dame maar!
Dat ding heeft de aandrijflijn van een SRV wagen man. Antiek motorontwerp en antieke loodaccu’s… Door dit soort onzinprojecten blijven elektrische auto’s het imago van een invalidenkar houden.

Zou me ook niks verbazen als die motor er vroegtijdig mee stopt, dat ding levert nominaal maar 10kW. Dat is echt niet genoeg voor zo’n (letterlijk) loodzware auto.
Waarom eigelijk niet? Een revisie van een Porsche motor kost een vermogen en als je de 912 nog geen zestig kilometer per dag gebruikt, vermoord je de orginele motor (Porsches moeten draven) en rijd je zo goedkoop en betrouwbaar.
Ziet er beter uit dan een Prius
@bob en six-trey

a ik zie het.
Die zijn er inderdaad een stuk beter geschikt voor als normale auto accu’s.

Dan heb ik niks gezegd ;-)
De mooie dame mag wel een stukje meerijden, maar dan liever in een 914. Die kun je ook goed ombouwen naar een elektrische aandrijving. Zo’n vintage Porsche is altijd mooi. Lekker basic en heel stijlvol.
Mja niet echt om over naar huis te schrijven.. Geen deftige prestaties en ook geen deftige actieradius… Ook niet echt een schoonheid deze wagen..
Ook al is het een Porsche… Ik vind dit meer iets om aan mijn kinderen te geven later, niet?
Bucht! ö
De aangepaste voorkoplampen zijn leuk, maar verder is de verandering aan deze auto helemaal niet leuk. Het begrip sportwagen krijgt zo niet meer het recht van bestaan bij deze auto en dat is zonde als er de merknaam Porsche aan verbonden is!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).