Geiger LPG conversie voor hybride Chevrolet Tahoe

Auteur: , 49 Reacties

De enorme Chevrolet Tahoe is in ons land een tamelijk zeldzame verschijning en een hybride Tahoe op Nederlands kenteken ben ik zelf nog niet eerder tegengekomen. De Duitse tuner GeigerCars komt met een LPG conversie voor de hybride Tahoe.

De hybride Chevrolet container (voormalig Green Car of the Year) wordt standaard aangedreven door een dikke 332 pk sterke 6,0 liter V8, goed voor 498 Nm koppel. Dit blok wordt bijgestaan door twee 60 kW (81 pk) sterke elektromotoren. De SUV kan desgewenst een beperkte afstand volledig elektrisch rijden. Het verbruik is met 11,2 liters per 100 km alleraardigst wanneer je bedenkt dat dit een Amerikaanse auto is en de omvang heeft van een klein appartement.

GeigerCars maakt van de hybride Tahoe een Tri-mode Hybride. De Duitsers vertellen er dan weer niet exact bij wat het verbruik van de auto op LPG is, maar melden wel dat de brandstofkosten kunnen worden gehalveerd door op LPG te rijden. De conversie kost 4.000 euro.

Chevrolet Tahoe Hybrid GeigerCars

Chevrolet Tahoe Hybrid GeigerCars



49 reacties

LPG + Hybride = goedkoop. Jammer dat de ombouw 4000 euro kosten, dan duurt het even.
Opzich is dat wel veel prettiger voor je portemonnee, zeker als je veel rijdt;) En veel beter voor ’t milieu, niet dat dat uitmaakt maar toch..
wat een hok. Doe mij maar een Lupo 3L als ik de wereld wil redden.

http://www.autokaranasios.gr/images/lupo%201.jpg
@floryn: Bespaar me de foto voortaan..
OT: Mooi dat een auto met een verbruik van 1 op 9 Green Car of the Year can worden! Hoezo was de M5 dat niet dan?!
@John:

Omdat je in de M5 niet kan wonen..
@EJS: Ik weet niet of jij Ludo Sanders kent maar die heeft ook een tijdje in een BMW gewoond !(red. excuses voor mijn secretaresse)
@John:

Hehe, nee, die ken ik niet.. Maar er wonen vast mensen in kleinere auto’s, en dat is ook prima mogelijk, maar eigenlijk ging ’t niet om ’t wonen opzich maar om de grootte van dat ding, echt huge namelijk, veel groter als ’t op foto lijkt;)
“De Duitsers vertellen er dan weer niet exact bij hoeveel zuiniger de auto op LPG is”

Dat is omdat de auto (zoals alle LPG-conversies) niet zuiniger is op LPG: er gaan meer liters doorheen omdat de energie-inhoud van LPG lager is dan die van benzine.
@hobbes: Dat klopt, wat ik feitelijk bedoelde te zeggen is: “De Duitsers vertellen er dan weer niet exact bij wat het verbruik van de auto op LPG is”.
Nette prijs, dat heb je met twee weken forenzen er weer uit
Maakt auto’s als de X5 of ML tot miniatuurauto’tjes..
Een stoer voorkomen maar er “Hybrid” opplakken is natuurlijk ronduit belachelijk. Een moddervette 6 liter V8 wat zal zuipen als de malle icm 2 elektromotortjes maakt zo’n ding echt niet “zuinig” of “groen”.

Volkomen nutteloos dus (in mijn ogen althans)
@Benz..:

Niet zuinig of groen is niet hetzelfde als niet hybride..
Hybride is nutteloze techniek als het om verbruik gaat. De accu’s maken kost veel meer energie dan dat de accu’s gebruiken bespaart. http://www.cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/Hidden%20Cost%20of%20Driving%20a%20Prius%20Commentary.pdf
@Seroo: Jezus, dat rapport is allang achterhaald als leugens man.
jee-oekeloeres
SOW! Is dat inclusief kewle groene stickers op de achterruit?
De wegenbelasting alleen al is 3800 euro. De benzine uitvoering is 2400. Moet je aan LPG 100 euro per maand besparen ivm de “gewone” hybride. Weet niet of dat rendabel is. Hij gebruikt 11 liter gas per 100km en de benzine variant doet ongeveer hetzelfde volgens US website. Hoe dan ook: Alle beetjes groener helpen. LOL
@Autogek:
welke idioot koop nu ook een Tahoe in europa, koop je een Avalanche (bijna voledig de zelfde wagen) betaal je niets want die is taks vrij
@six-trey: Als ik zo’n grote SUV koop is het een Disco III of een Range Rover. ;)
@Autogek:

Dat is klein hoor vergeleken met dit..
@EJS: Niet bij alles gaat het over het formaat. ;)
@EJS: Dat snap ik.. Echter: Zou dit rendabel zijn? Ook als je kijkt naar de langere termijn.. Het lijkt me sterk!
@Benz..:

Nee, tuurlijk niet.. een geblazen 3.0 zes cilinder was zat geweest als benzine motor.. Maar als je gaat kijken hoe groot dit is, en wat de prestaties van dit ding zijn valt ’t relatief gezien allemaal erg mee met dat verbruik hoor;) Je moet dit gewoon niet willen vergelijken met een prius, dat ding is namelijk maar half zo groot:P
ik denk dat als je constant rijdt .. dat ie dan wel zuiniger is ..

volgens mij klopt dat niet ??
da’s prijsverschil 90 ct/l, 100/0,9=111 liter per maand is 1200 km per maand. Dus rendabel vanaf 24000 km/jr. Niet verkeerd.
@hobbes: Dat is alleen de wegenbelasting kiet spelen. Nu nog de ombouwkosten. LOL. Maar bedankt voor de berekening Hobbes. :)
@hobbes: Oh, dan heb ik niets gezegd..
@EJS: Ik trek ook geen vergelijk met een Prius o.i.d. Ik vind het alleen nogal typisch dat men juist van dit model een Hydride maakt. Okay, het is (nog) geen productiemodel maar zeg nooit nooit.
@Benz..:

Ik denk dat als je van Auris een hybride kan maken dan waarom van deze niet? Beide worden er zuiniger op, en geloof me, deze dingen rijden in de VS een hoop rond dus dit heeft wel degelijk zin!
Iedereen aan de Tahoe. Zijn we binnen de kortste keren van Grun af…
welk lekker groen hoor ..
2,5 ton meesluren om je luie cadaver te vervoeren ..
@EJS: Ja, natuurlijk worden ze zuiniger ivm hybride-techniek.. Ik ben alleen benieuwd wat voor rendement het uiteindelijk zal opleveren. Ook met het oog op het constant fluctueren van de brandstofprijzen zal het nog de vraag zijn of zoiets zal aanslaan.
Op 28 jan 2008 begon ik een vergelijkbare discussie. Zou een Tahoe in aanmerking komen voor de 14% bijtelling? :-)

http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/28/hybride-auto-plus-lpg-14-bijtelling-en-goedkoop-tanken
@L-Fred: De CO2 uitstoot is bij lange na niet laag genoeg om te voldoen aan de 14% bijtellingsregeling. :)
@EJS: Als ik een SUV zou kopen, zou ook ik kiezen voor de Range Rover (De normale versie, niet de Sport)
Da’s nu jammer. Ik zou toch graag een zeer ruime auto willen zien, waarmee je zo weinig mogelijk belasting betaald. En nu zou dat eens een keer niet een oudere wagen moeten zijn.. Die Prius ziet er, net als de hybride Civic niet uit. De Lexus komt al in de buurt, maar ja, dan rijd je in een Lexus…
Heb ook al Priussen en RX450h’en op LPG te koop zien staan. Lijkt me niet zo simpel met dat start-stopsysteem.
Mja maar toch… Is toch veel te groot zo’n wagen voor hier rond te rijden…
Ik vind hem eigenlijk ook niet echt mooi…
Ik zie it soort auto’s als camper! Heeft het dan nog steeds geen nut? Mountainbike en matras achterin ;-)
@Autogek

Jij had ’t over “als ik zo’n grote suv kocht”, daarom ging ’t mij;) Het deed me sterk denken dat jij ’t formaat gelijk trok:P

ps. als ik een suv kocht zou ik ook zekerweten voor een RR gaan, veel mooier en nog ruim zat..
@EJS: Ik zie maar 3 maten SUV’s. Klein, middelgroot en groot. Als je trouwens echt wat grootst wilt rijden moet je voor een Excursion gaan. Heb je wel je eigen oliebron nodig. ;)
Een RR is vanaf 135000,– een Tahoe heb je voor minder. Doe mij maar gewoon een X6 als we toch SUV’s aan het uitzoeken zijn.
@rick-dos: lijkt me een mooi streven, Grunn als onafhankelijke staat :-)

Zit er bij die 4000 euri ook hulpvering inbegrepen?
Een zootje batterijen, LPG tank, al die spaarpasjes van de tankstations, dat weegt allemaal wat…
@Simpson: Alleen de LPG tank komt erbij als extra hoor. En als die het reservewiel vervangt wordt hij juist lichter. LOL Die krengen wegen nogal wat van een Tahoe.
@Autogek:

Haha, dan is een RR een middelgrote suf en een Tahoe een grote^^ maar, groter kan altijd natuurlijk:P
Even opgezocht:
CO2 uitstoot, 366 g/km.
Geluidsniveau bij 100/120 km/u, 66,5 dB/68,0 dB

Om in aanmerking te komen voor een Energie A-label, mag je de volgende waarden hebben:

Uitstoot CO2 (in gram per kilometer)
Type auto Zuinigste benzine-auto Zuinigste dieselauto
Klein (miniklasse en kleine middenklasse) 99 87
Middelgroot (middenklasse en medium MPV) 123* 99
Groot (grote middenklasse en MPV) 134 104


Met z’n 366 gram zit de Tahoe redelijk boven de gevraagde 134 gram/km..
@L-Fred: Die A B C labels slaan helemaal nergens op en zeggen helemaal niets meer. Dus ik begrijp niet dat men deze steeds weer noemt in bv autoreclames en wat dan ook. Gewoon de CO2 uirstoot per km geven. Daar hebben mensen die dat intressant vind tenminste wat aan. En die het niet intressant vinden kunnen die info altijd links laten liggen. :)
@Autogek:

Jij kan die labels toch ook links laten liggen?:P
@EJS: Dat kan, maar dat doe ik niet. Hier absoluut geen Groen Links, maar wel groen. ;)
@Autogek: eens, die slaan ook helemaal nergens op. Het gaat mij om eerlijk te zijn ook niet om het milieu, maar om het geld wat ik op mijn bankrekening kan houden… Zo eerlijk ben ik dan wel, om dat toe te geven. Net wat ik al zei, ik wil groot rijden, maar het mag niets kosten :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).