Afgaande op de dikte van de laag stof staat dit beestje al een flinke tijd stil. De APK is sinds 14-03-1999 niet meer vernieuwd en de Dino 308 GT4 lijkt na die tijd ook geen kilometers mee gemaakt te hebben. Roest zacht, helaas.
Of een vergeten Ferrari Dino meer of minder erg is dan een stervende Jaguar XJ220 doet er nu even niet toe. Het blijft een doodzonde. 33 jaar oud en nog maar 18.781 km’s op de teller, tenzij het hier een klokje-rond-auto betreft natuurlijk.
Dit type Dino werd ontworpen door Bertone en geleverd met een 3.0 liter V8. Het was voor Ferrari de eerste keer dat ze een productie-auto met een achtcilinder middenmotor leverden. Maar zal deze legende ooit nog gered worden van een ongewenste roestdood? Hoop het met ons mee. (bron: Ferrari-Chat via Autogespot)
GT’4tje?
Die waren toch lelijk :P De eerste V6 Dino’s waren schone karretjes.
@bozewolf: Ferrari’s met v6 zijn geen ferrari’s voor mij :P
@5 cil Audi: Audi’s met motoren kleiner dan een V16, zijn geen audi’s voor mij! ;-)
dat doet pijn. waar staat ie en wat moet hij kosten en misschien nog wel belangrijker, wat mankeert er aan?
mwa.. sja niet echt mijn cup of tea.. wel een gaaf nummerbord!
Opsturen naar Wheeler Dealers. :P Mag ik als Ferrari-fan zeggen dat dit toch wel een van de meest afgrijselijke modellen is?
Minder erg dan een XJ220, maar alsnog extreem zonde :( Opknappen gaat je ook een flinke duit kosten denk ik, kun je waarschijnlijk een in goede staat van kopen, maja.
hij zal best binnen het budget vallen, maarja dan heb je alleen die auto en moet je ongeveer alles nog opknappen…
gingen de dino 206 en 246 gt, 365 gt/bb en 512bb niet voor deze als middenmoterconcept? klopt niet helemaal wat betreft ‘eerste middenmotor personenauto’ geloof ik…
@integralechubasco: Dit is de laatste telg uit de Dino familie en de Dino’s waren de eerste MR Fezza’s. 356 en 512 kwamen later pas.
@integralechubasco:
Correctie: dit was de eerste Ferrari (productie-model) met een V8 als middenmotor.
Toch iets beter je research doen jongens. De GT4 was zeker niet de eerste Ferrari productieauto met middenmotor. De 365 GT4 BB en de zescilinder Dino’s kwamen eerder dan de 308 GT4…
Jezus, geef dat ding dan aan mij. Heb ik ook meteen een leuk autootje voor over een jaar of twee.
de eigenaar moet natuurlijk zelf weten wat ie er mee doet maar als ik hem was zou k maar gaan verkopen of nu opknappen want dit kan zo natuurlijk niet.
mooie, vroege kenteken trouwens… waarschijnlijk in nieuwstaat ingevoerd in nederland. dat is het alleen al waard om hem helemaal in oude luister naar authentieke staat terug te brengen…
ik snap niet waarom de eigenaar ‘m gewoon niet verkoopt. wat heeft hij eraan als hij die auto daar zo hard laat weg rotten. kan hij ‘m beter verkopen, heeft hij wat geld voor gekregen.. de ferrari word dan meest waarschijnlijk opgeknapt, weer een dino gered. en of het nou een mooie auto is of niet, als auto liefhebben zie ik ‘m toch liever gered dan verwoest!
Hm jammer is het zeker wel, maar ik vind die Dino 308 GT4 toch één van de alltime ugliest Ferrari’s die er rondrijden. Desalniettemin zonde dit!Heeft iemand wat meer informatie over deze auto/locatie/eigenaar/verhaal?
Doodzonde…maar deze Ferrari is niet echt mooi.
Maar waarom zo’n auto laten wegrotten? Verkoop dat ding dan, dan heb je tenminste weer pegels in de knip.
@Dennis: daar gat het niet om, waarschijnlijk heeft die auto emotionele waarde voor de eigenaar.. en heeft heeft hij/zij geen geld om er iets mee of aan te laten doen.
volgens mij staatie trouwens in een schuur als ik de foto’s zo zie.. en dan heeftie niet of minimaal last van vocht en dus roest…
ken ook iemand met een opel rekord van ’58 in zn garage, maar dan met meer stof… krijg je er zelfs niet af met zn hogedrukreiniger!
Mja toch altijd jammer als ze een wagen totaal laten verkommeren zo in een garage… verkoop hem dan als je er geen zorg voor kan dragen…
Geef het een opknap-beurt en hij is weer zo goed als nieuw ;)
volgensmij is hij met een beetje werk zo weer mooi te maken, en dan heb je toch een leuke wagen!
Geef maar aan mij ik maak er wel wat van.
Die zou ik met veel liefde en plezier restaureren!
Jammer dat mensen het voor elkaar krijgen zo’n auto maar te laten staan…
Als ie nou wel netjes bijgehouden was dan was hij op z’n minst nog een paar centen waard… nu helemaal niks, of iig een stuk minder!
Alleen al voor de kentekenplaat zou ik hem willen hebben, en dat is dan ook meteen de enige reden. Als je aan iedereen moet uitleggen dat het ’n Ferrari is… Nee… :?
Wist dat dit nog kom in Nederland?
Want dan zou de RDW toch aan de bel trekken o.i.d.?
Hoop ooit eens net zo ’n een “schuurvondst” tegen te komen. Reken maar dat ik dan die kar inlijf…
Enne, die Ferrari? Mss. van een crimineel geweest, die intussen al drie keer ‘omgelegd’ is of zo?
Ik kan geen andere reden bedenken, want bij een natuurlijke dood van een eigenaar, zou de wagen kunnen worden verkocht door de nabestaanden…
Toch zonde, want van het geld dat je kwijt bent aan deze wagen…kun je volgens mij twee 308GT’s kopen!!!
:(
ik zal mn kennis inlichten!!! xD
geef die maar aan mij hoor ik zal er voor zogen !!
Waar staat deze? Heb plek genoeg, als de prijs naar de staat is kom ik hem ophalen.
Zet hier maar neer! Ik ga er wel mee aan de slag:D
Lekker weg laten rotten. Die dingen zien er toch niet uit.
Ik heb deze auto drie weeken geleden live gezien , hij staat wel in een schuur maar de grond is zijknat . Echt heel zonden ! Maar hij is nog wel te redden en volgens de eigenaar gaat dat ook wel gebeuren .hoe komen die foto’s hier eigenlijk ? Wel leuk en toevallig dat ik ze hier tegen kom.
@Vfr800i:
Kun je mij niet mailen aub over deze Ferrari, want ik ben serieus van plan om hem te gaan restaureren! Ben grote Ferrari-fan namelijk. Mijn mailadres is: [email protected]
Bij voorbaat dank!
Een van de minst geliefde Ferrari’s. Deze auto is vrijwel niet economisch te restaureren. Maar is er een liefhebber die er geld in wil stoppen, hier wat inspiratie:
http://www.youtube.com/watch?v=yiO8KkAjHPM&feature=PlayList&p=1A0339FF62DAD324&playnext_from=PL&playnext=1&index=51
De kofferruimte al gecheckt? ;-)
Wel een mooi nummerbord!
Zeker van dat het geen oud Portugees kenteken is?
@DTB:
oude portugese nummerplaten waren 2 letters en dan 4 cijfers.
Mooi of lelijk is een persoonlijke smaak.
Omdat een ander hem lelijk vind hoef je die auto niet te laten wegrotten.
Opknappen en weer rijbaar maken.
Anders zijn er genoeg bedrijven die daar hun handen wel vies voor willen maken.
LOL auto heeft geen apk meer, maar is momenteel nog wel verzekerd! Ook heeft de huidige eigenaar hem al sinds 1996 en is het inderdaad een originele nieuw geleverde nederlandse ferrari.
zonde!
wat een zonde!
verkoop hem dan toch i.p.v. hem te laten wegrotten!
allemaal weer een grote smoel knullies ..
put your money where your mouth is ..
anders koop ik em .. steek em in de fik .. zet de foto,s op autoblog.nl ..
enkel en alleen om de tjenkerts hier te zieken ..
’t is en blijft een Ferrari, of je hem mooi vind of niet, daarnaast is restaureren van gelijk wlek merk of type never nooit een lucratieve business, maar een business van liefde voor het merk.
Al restaureer je een Trabant, of een Opel B Kadett, als dat je liefde is en je bent een freak heb je mijn respect.
Vast verwende rotjochies met ‘de lelijkste Ferrari ooit’, die hebben vast nog geen fiets met een lekke band.
@de sjonnies:
eerder zo,n bollenboer die in een gek half uurtje dat ding koopt ..
of wegtrekt bij een wanbetaler ..
“alleen de bougies zijn een beetje vettig” zei de verkoper nog ..
“ja .. daar kijk ik morgen wel effe naar” zei de bollenboer ..
want wat in het vat zit verzuurt niet ..
ken zo 20 van dat soort lui ..
@lincoln:
en probeer maar met een gewone bougie sleutel die dingen uit dat blok te draaien ;)
@de sjonnies:
heb er bij mijn Maserati toen ooit anderhalve dag over gedaan ..
tevens een hoop nieuwe scheldwoorden bij opgedaan ..
die stee-vast begonnen met een ziekte en eindigde op Maserati ..
lincoln en een maserati??
is dat niet al genoeg gevloek?
@jan1666:
van uit impuls wil ik nonchalant reageren ..
in de trant van “een auto is een auto” ..
maar ik denk idd dat er geen groter verschil is tussen een 78er Towncar coupe en een 83 Maserati ..
Quattroporte? Mooie auto…maar niet echt de meest betrouwbare
Towncar is minder mooi dan de QP, maar ik vind de meeste amerikanen een beetje…TE
lelijk?
vind het een van de mooiste autos uit de seventies..
ik ben wel een liefhebber van die wigvorm
Bah :x Zonde dat die auto staat te vergaan. Love de GT4. Als ik het geld had….kocht ik deze niet. Een spik en span exemplaar zou mij i.v.m. twee linker handen beter uitkomen. Hopen dat ie gered wordt!
Ik ben geen Ferrari-fan maar dit gun je geen enkele (je mag toch wel zeggen) ‘klassieke’ supercar.
Ik vind de Ferrari in het algemeen erg lelijk.. Maar de Dino vind ik echt heel mooi! Dood en doodzonde!
Misschien is de eigenaar failliet gegaan en schraapt hij nu van zijn bijstandsuitkering elke vrije cent bij elkaar in de hoop deze auto ooit weer in showroomstaat te kunnen (laten) brengen. Ik ken het verhaal niet hier achter.
Beter stof op je auto dan roest in ieder geval.
Ik kan bijna niet begrijpen hoe je zoiets kan laten gebeuren. Kwam deze bizarre ook nog tegen vandaag, http://englishrussia.com/index.php/2010/05/08/from-toys-to-royce/ Dat nieteens de velgen gejat zijn vind ik ook een wonder.
‘Wat mankeert eraan’, vraagt er eentje. Hahahahaha.
Deze Ferrari is om meerdere redenen het redden waard. De meest belangrijke is -wat mij betreft- dat hij NIET ROOD IS!
Deze 308 GTB4 in het blauw metallic mag dus zó mijn (droom)garage in. Toegegeven, ook ik vond ’t ooit een lelijk hok. Maar die dagen zijn voorbij. En ik ben niet eens een Ferrari-die-hard.
Zonde van de auto, de 206 en 246 Dino’s zijn wel mooier, om nog maar over de 2 concepten te zwijgen…
Ik kwam pas in Duitsland ook een Ferrari die onder ’t stof lag tegen, alleen dat was een 599 :). Ik post de foto’s aankomende week wel op autojunk.