CDA wil zwaardere straffen voor verkeershufters

Auteur: , 47 Reacties

Als het aan de partij van Balkenende en Co ligt dan gaan veelplegers in het verkeer een zware tijd tegemoet. Aso-automobilisten waarop boetes geen enkel effect meer hebben, en lichamelijk letsel veroorzaken bij anderen, moeten dubbel zo hard gestraft worden als nu het geval is. Want ook bij het CDA beseffen ze dat het verkiezingstijd is zo niet langer kan.

Recalcitrant gedrag in het verkeer moet maar eens afgelopen zijn, vindt CDA-Kamerlid De Rouwe. Al dat ge-bumperkleef, afsnijden en rode verkeerslichten negeren moet veel zwaarder bestraft worden. Veelplegers (maatstaf volgens CDA: dertig acceptgiro’s per jaar) die ook nog eens verwondingen bij anderen aanrichten moeten de daarvoor bestemde straf x 2 krijgen. “De politie moet de tien gevaarlijkste verkeersovertreders per regio op de hielen zitten en dat ook laten weten”. Gewoon aan de bumper van bumperklevers blijven kleven, of iets dergelijks.

Dit geintje werd al eerder gedaan in Oss. Politie-auto’s die continu de grootste hufters-op-wielen op de hielen zaten. Dat schijnt gewerkt te hebben. Maar wat is nou écht een effectief middel om asociale verkeerstokkies de les te lezen? Creatieve oplossingen mogen achtergelaten worden in de comments. Oh, en is er nog een politiek partij die het idee van ‘160 is beter‘ gaat opnemen in het partijprogramma? (bron: Telegraaf)



47 reacties

Die veelplegers zijn dan ook wel echt een stelletje ramdebielen als ik het zo lees, prima dat die hard worden aangepakt! Hoe stom ben je trouwens met 30 boetes per jaar én ongelukken met verwondingen, pak dat rijbewijs bij voorbaad af! Verder vind ik elke extra controle vervelend aangezien ik me ook niet dagelijks aan de snelheid kan houden.. Soms is de Vmax ook gewoon belachelijk laag! A4 8baans weg waar je 100 mag.. A16 ook zo`n drama…
Begin dan maar is met het straffen van al die agenten die aso rijden

Voor het stoplicht zwaailichtje aan, kruispunt over, zwaailichtje uit….of die agenten die in woonwijken lekker met 50 rondscheuren etc
Typisch nederlands om zoiets te doen.
Goh, 50% tot 100% zo hard straffen als ze 30 bekeuringen per jaar krijgen. Streng hoor.

Debielen: Bij de tweede bekeuring 100% erbovenop en bij de derde dat weer verdubbelen enz. Bij 50 km te hard auto inleveren en pakje terugkrijgen ( maak niet uit welke auto dan ook). 2x 50km te hard 2 jaar zitten. The End.
@Autogek: de splinter en de balk? Wat doen we met subsidie fraudeurs, die meer dan 87 gram/km uitstoten :-)
Eerst Koos Spee oppakken en dan praten we verder…
@Mr. V8:
Want Koos Spee doet namelijk wat verkeerd?
Beetje kansloze opmerking… alleen omdat hij het gezicht is van de authoriteit die jou blijkbaar vaak moet hebben.
Misschien omdat je aandacht trekt?? Misschien dus boos zijn op jezelf in plaats van op Koos Spee?
Ze hebben groot gelijk. Die hufters die tegen beter weten in de straten onveilig blijven maken, mogen ze thuis eens een bezoekje gaan brengen. Soms is de enige aanpak de harde!!!
De meeste hufters zijn lease rijders of audi rijders.

Ik vind dat snelheidsbegrenzers voor transport & leaserijders wel een goed idee is om ze aan te pakken tot max 140 km/u. Indien deze mensen harder rijden dan 120 km/u met een begrenzer, dan moet je de boete verdubbelen.
De meesten van deze veelplegers zitten zodanig in met hun imago dat ze onbewust tegen wil en wet ingaan. Hoe harder de aanpak, hoe beter!!!
Een nekschot?of mag dat niet meer?
Dat vind ik ook.. alleen roept de CDA slechts tijdelijk dit soort verstandige dingen. Dalijk komt er ongetwijfeld weer een links georienteerd regeerakkoord.
integralechubasco
Koos Spee is het ‘as van het kwaad’ … logisch dat je daar boos op bent, iedereen wordt toch boos van het ‘as van het kwaad’?
160 is idd prima dan verbruikt mijn auto 1:10 en hoor je geen enkel motorgeluid in zijn 6. Perfecte maximumsnelheid.
Zet ze een week in een jetta 1.6d uit de jaren 80, of een C-kadett 1.7d dan weet je je plek op de weg te waarderen.

ot: symboolpolitiek, uit de kast gehaald en afgestoft voor de verkiezingen. Vriendelijk bedankt en tot over 4 jaar.
@Simpson: Ja en? Dan gaan die aso’s bumperkleven in hun jetta 1.6d uit de jaren 80 of C-kadett 1.7d… Ik weet niet wat gevaarlijker is…
Rut Zwabberkut
@TWJ

Veel mensen hebben een hekel aan Koos…
wat zeiken ze toch allemaal dat het hier zo gevaarlijk is op de weg… ze moeten eens naar kuwait of china gaan, daar vallen veel meer doden en is het stuk erger hoor, ik vind het hier juist eng omdat mensen zo rustig en aan de regeltjes houden als ik bij mensen in de auto zit… (ben 16 dus mag officieel nog niet rijden…)
Dus er volgt nog een zware straf voor balkie ivm zwaarlichaamlijkletsel toebrengen aan de afghaanen tijdens vliegverkeer boven afghanistan
owjah, dat is wat nodig is… want de controle is nu al zo denderend. CDA=exit
laat ze dan ook een wat gaan doen aan die trutten doen op de weg 70 waar 80 rechts blijven plakken enz als je dat soort van de weg zou plukken zou een hoop ergernis en ellende schelen.
Alsof er nu al zoveel word gedaan laat me niet lachen.. CDA = exit!
En het zijn voornamelijk de leaserijders die zo hard over de snelweg knallen maar ook binnen de bebouwde kom!!!
integralechubasco
@hupke
cobra vs daytona… goeie film is dat!!
@integralechubasco:

“Some things get meaner as they get older.” Zalige film idd
bekijk dit filmpje maar eens even
http://www.youtube.com/watch?v=RI-kT1hzVJ8#t=06m12s
bij de 6 minuten
Wat een apaat @hierboven
Svenska Aeroplan AB
Ik heb nog een oplossing: ABS en Airbags uitschakelen, en gordels verwijderen…

Lost het probleem zichzelf op!
;)
OT; Hufters dienen aangepakt te worden. Ten alle tijde!!! Helaas hoor je dus alleen in verkiezingstijd zulke stoere praatjes! Enne, ook dat bange vrouwtje die links blijft plakken met haar Fordje Ka is in mijn ogen een hufter!
“Ik rij 100 en anderen moeten zich maar aanpassen”




@Svenska Aeroplan AB:

Of koop een 2CV uit 1970…of een ongemodificeerde Ford Mustang uit 1965. Die heeft zo’n ‘fijne’ stuurstang, dat 1 geheel is…Leuk bij een frontale botsing!




@Lincoln:

Dat is toch typisch CDA? “Hard aanpakken”, “daadkrachtig optreden”, “waarschuwen”, “pas op de plaats maken”…en weet ik nog meer! :roll:

Het CDA mag van mij weer voor 12 jaar in de oppositie zitten! Paars mag wat mij betreft zo terugkomen, in ieder geval een liberaal-sociaal geluid en beleid zonder antidemocratische radicaal rechtse clubjes als de PVV en non-confessionele partijen.
PvdA, VVD en D66, met steun van GL. Droomcombinatie.
whahahahaha ..
gaat die halve tamme weer “hard aanpakken” ..
en weer “daadkrachtig optreden” ..

wie heeft er eingenlijk op die infantiele bloedmongool gestemt ??
@lincoln: Pas maar op, als ze weer wat macht krijgen gaan ze ook gelijk Balkie-bashers zwaar straffen. ;)
Verplicht auto inruilen voor een Chinese Landwind of iets dergelijks waar je gewoon 100% zeker bent dat als je hard moet remmen je op z’n minst invalide je auto uitkomt.
Toch is het waar, auto’s zijn eigelijk veel en veel te goed geworden, de bedoeling van de fabrikant, om ons veilig en comfortabel van A naar B te brengen wordt grotendeels teniet gedaan door ons eigen risicovolle weggedrag.
Vroegâh keek je wel uit om met een Ford Taunus op een natte weg te gaan stunten, of een Kadett met achterwielaandrijving.
iedereen een lelijke eend of een Renault 4, dan denk je eerst na voordat je je wagen voor een vrachtwagen ‘pleurt’
Eerst realistische regels maken, regels die met redenatie uitgelegd kunnen worden, regels die voor het grootste deel van de tijd correct zijn, dan zijn mensen ook eerder geneigd zich aan deze regels te houden.
Nu zit er te veel flauwekul tussen, idd 100 op een 2-3-4 baansweg, daar is natuurlijk geen echte goede reden voor; in de spits haal je het niet, buiten de spits is er geen reden om zo langzaam te rijden.
50 op een snelweg omdat dat ineens binnen de stadsgrenzen valt (het gebeurt hier in Nijmegen), hoe verzin je dat…de weg is echt aangelegd als snelweg….
Dan hebben we nog de tijds-ongebonde flauwekul; je zal mij niet te hard door wegwerkzaamheden heen zien rijden, zolang deze mensen bezig zijn, maar wanneer ze niet bezig zijn wil ik ook geen 30 rijden…Zelfde geld natuurlijk voor drukke snelwegen, ’s nachts is 200 nog veilig te doen, vanwege de ruimte die je voor je kunt uitkijken.
Nee in plaats van flauwekul oplossen; lijkt de overheid zich meer te interesseren in burger pesten, als teveel motorrijders zich vermaken op de dijken waar wij als Nederlanders zo trots op zijn, dan worden deze omgetoverd tot 60km gebied; nee daar zal het aantal gemaakte verkeersovertredingen van naar beneden gaan!
Ik vrees dat het ‘we rijden gevaarlijk’ sentiment wat in de overige comments te vinden is, misplaatste irrationele angst is, het Nederlandse verkeer is uiterst veilig.
prima dat ze zulke mensen harder aan willen pakken, maar.. dan wil ik wel ergens een plek waar ik wel hard over een circuit kan gassen,.. en niet alleen bovenin het land!!
Die uitspraak is weer iets met “De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet”. Als die Balkende/CDA nou gewoon eens zijn snater dichthoudt in plaats van 4 of 5 kabinetten ruimschoots voor het einde van de termijn te laten klappen.
.
OT De boetes gewoon inkomens afhankelijk maken, daar straf je overtreders veel meer mee…..
@Kyanite:

Gewoon de mensen die veel vaker boetes halen harder bestraffen en dan vooral zij die asociaal rijden.
S’nachts een aantal keer bestraft worden op een lege autsnelweg tegen 140 of neem nog 190 zou veel minder erg moeten zijn dan een petje dat iedere dag een poging doet om een schooltje uit te moorden door daar roekeloos te rijden en asociaal voorbij te steken, over de pechstrook rijden of gewoon zoals het crapuul in Brussel rijden zoals een 10 jarige in GTA doet.


Waarom zou iemand die wat meer verdient meer moeten betalen zelfs al word hij maar eens 1 keertje gepakt. Dan krijg je van die pech vogels die eens 1 keer veel verdienen (zie het voorbeeld van de Fin of Zweed van overlaatst)

Daarbij een bedrag is een bedrag en geen percentage.
Verkeershufters, dat zijn toch die mensen die onnodig met 60 op de linkerbaan hangen, en boos worden als je ze na een kwartier seinen een keer rechts inhaald?
Ik vind alles best als ze maar hardrijden gaan belonen!!!
Bumperkleven, afsnijden, onnodig links rijden, bellen en door rood. Allemaal 10x zwaardere boete’s! Daarentegen mag de maximumsnelheid op de linkerbaan best naar 160 voor daarvoor geschikte auto’s, en uiteraard na een aantal doeltreffende trainingen!
Eerst het CDA maar eens hard aanpakken bij de verkiezingen. Zij staan voor repressie = onderdrukking. Daar kan je als vrijheid minnende westerling toch nooit voor zijn!
En fietsende en lopende hufters die zich nergens iets van aan trekken, hun veiligheid in handen van de automobilist leggen en om niks een middelvinger opsteken – worden die ook aangepakt? Of is het weer de auto die altijd fout zit?
@Hupke
Je idee is leuk alleen niet uitvoerbaar. Het idee is namelijk gebaseerd op volstrekte willekeur.
Het idee om te beboeten op inkomen is vele malen eerlijker, waarom? Je verdient 1.000 euro en je krijgt een boete van 100 euro… dat doet pijn. Je verdient 15.000 euro en je krijgt een boete van 100 euro… dat zie je niet eens terug op je rekeningafschrift, een boete van 10% zoals het eerste voorbeeld, 1.500 euro dus, zal je wel voelen. Iets van een bonussysteem zou geen kwaad kunnen, één keer te hard een ‘normale’ boete en dan iedere keer dat je opnieuw gepakt wordt een hogere boete (wel een soort vervaltijd inbouwen uiteraard, bijvoorbeeld 3 maanden geen boete kwijtschelding van je boetebonus).

@Ines
Goed idee, pak de (brom)fietsers en voetgangers ook eens aan. Die veroorzaken vaak ook levensgevaarlijke situatie’s. Maar dit is weer eng voor de politie, je moet dan namelijk de mensen aanspreken.
Zelfs met mn 28 jaar oude golf 1600td was ik al bijna mn rijbewijs kwijt pas. Zo ver heeft de betutteling al toegeslagen dat in NL totaal geen zin heeft om een vlotte auto te kopen.

En dat allemaal om die linksplakkende slapers tevreden te houden… laat ze eens linksrijders beboeten dan lost het hufterprobleem zichzelf op
Aan asogedrag in het verkeer kan wat gedaan worden, verplicht een cursus volgen namelijk
Maar dan niet de cursussen die daarvoor nu gegeven worden, deze bieden totaal geen soelaas. De aanpak zoals dat in de UK gedaan wordt werkt zeer effectief, en deze cursus is ook in ons land voorhanden. Probleem is echter dat in ons land een aantal partijen bepalen hoe de cursus eruit moet zien. Met als gevolg dat effectieve trainingen hier niet ingezet worden.
Verkiezingsretoriek, CDA faalt in de aanloop, Eurlings faalt, Klink maakt er een zooitje van, Hirsch Ballin ontspoort, dus redden wat er te redden valt.

Dan maar wat spierballentaal die ze na 9 juni opeens vergeten zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).