Kies maar: Porsche GT2 RS, Lexus LF-A Nürburgring of Ferrari 599 GTO

Auteur: , 221 Reacties

We gaan los! Een speciale editie van de kies-maar waarin je mag kiezen uit 3(!) snelsten. De snelste Porsche, snelste Lexus of snelste Ferrari. Ooit. Geld speelt vandaag geen rol.

De keus tussen deze drie is niet zozeer de keus tussen drie snelle auto’s. Het is meer een keus hoe je het liefst je einde tegemoet rijdt. In alle drie raak je op een gegeven moment je zelfbeheersing kwijt, probeer je toch de grens op te zoeken en gaat het gruwelijk mis.

Laten we beginnen met de underdog. Voorzover daar over te spreken is bij drie auto’s die amper meer dan 3 seconden nodig hebben om de 100km/u te bereiken. Met 570pk stond deze Lexus LF-A Nürburgring niet vooraan bij het uitdelen van vermogen. Toch moet je de Lexus niet onderschatten, want de manier waarop de LF-A deze paarden gebruikt is ongekend. Het blok klimt ongeloofelijk snel in de toeren, en het maximaal toerental ligt veel hoger dan bij de concurrentie. Daarbij heeft de Lexus een zeer verfijnd onderstel. Deze achterwielaandrijver heeft niet voor niets het snelste rondje in de regen neergezet bij Topgear.

Nummer twee, de Porsche GT2 RS. Eigenlijk een update van de Porsche GT2. De GT2 RS heeft met zijn 3.8 boxer en twee turbo’s flink wat vermogen paraat; 620pk. Toch is de Porsche vanuit stilstand niet veel sneller dan de Lexus. De sprint naar 100km/u duurt ook gewoon 3,5 seconden. De wegligging van de Porsche is dik in orde. Er is een rondje ring genoteerd van 7 minuut 18. Het is nog maar de vraag of de andere twee in dit vergelijk daar aan kunnen tippen. Wees wel gewaarschuwd dat je tanden er uit kunnen trillen in deze snelste, meest hardcore straat-Porsche ooit.

Bij een eerste blik lijkt Maranello’s finest te hoog gegrepen voor de eerder genoemde kemphaantjes. Was het niet dat Ferrari tegenwoordig hard moet vechten om de reputatie hoog te houden. Niet voor niets zijn ze met de 599XX helemaal los gegaan op de Nordschleife. Uit de 599XX is de Ferrari 599 GTO geboren. Vrijwel gelijk in gewicht (Ferrari weegt 1495kg) aan de LF-A (1480kg), één tiende sneller in de 0-100 sprint dan de Porsche. Weinig mensen zullen “nee” kunnen zeggen tegen V12 met 100 extra pk’s in de Ferrari. Daarbij rij je in de 599GTO noch in een heel dure spelcomputer, noch in een Duitse stijgerconstructie, je rijdt comfortabel en omringd door heerlijk Italiaans leer.

Waar er onbeperkt Porsche’s en 500 (eigenlijk 50) Lexii gemaakt zullen worden, is de oplage van deze 599GTO beperkt tot 599 exemplaren. De Lexus en Ferrari zullen beiden een exorbitant prijskaartje van rond de 5 euroton aangemeten krijgen. De Porsche zal waarschijnlijk voor een ton minder in je bezit zijn. Kies maar, welke van deze drie komt bovenaan de try-before-you-die lijst?



221 reacties

Ferrari!
Hahaha eeeeeuuuhhh de Ferrari. Het snelst, het minst lelijk en (nipt) het beste geluid.
De LF-A!! ZEKER!
De GTO.
porsche, als ik dan crash leef ik tenminste nog en de auto is een doorontwikkeling dus heeft geen kinderziektes
LF-A
Porsche, een fan kan niet echt anders :P.
Dilemma’s, dilemma’s… Ik twijfel tussen de LF-A en de GTO, maar ik neig naar de Ferrari.
De Ferrari. Exclusief, mooi en Italiaans.
Porsche valt als eerste af. Vooral de achtervleugel ziet er niet uit! Het is toch weer meer van hetzelfde, alleen dit keer in een lelijkere verpakking.
Lexus heeft een heel mooi geluid, maar na de filmpjes van afgelopen week van de 599…. Moeilijke keuze, maar zou toch voor de v12 gaan en het steigerende paardje:-)
@david: het punt van de porsche is niet mooi zijn maar gewoon de beste…Purpuchefull rather than beautiful
Ferrari
Porsche: lekker Hardcore en veel werken.
GT2 RS
De Ferrari heeft al niet het beste geluid (LF-A), dat maakt de keuze eenvoudig…
Als ik voor de keus zou staan, zal ik al meer dan genoeg geld hebben om niet te hoeven kiezen ;)

Als het toch moet…….moeilijke keuze tussen de GTO en LF-A

Toch maar de GTO.
de ferarri natuurlijk lfa is lelijk en porshe zie je teveel dus…
MAG IK EERST PROEFRITJES MAKEN WANT IK KAN ECHT NIET KIEZEN :mrgreen:
Dat is net zoiets als je moet kiezen tussen Megan Fox of Angelina Jolie….. Je zegt tegen beide geen nee.

Maar met het mes op mijn keel, de GTO. Of toch de gt2 rs. gto, rs, gto, rs enz…..
Porsche valt af omdat er nog te weinig van bekend is.
Dan gaat het tussen de andere twee.
Ferrari is kwa uiterlijk denk ik de mooiste.
LF-A heeft duidelijk het mooiste interieur.
Kwa geluid hou ik het op een gelijk spel.
Moeilijk, Wil ze eerst beide naast elkaar zien en er een stuk in rijden voordat ik een definitieve beslissing maak.
De 3e vrouw is ieder voor zich…….
Sowiezo valt de Toyota als eerste af. De keuze is best lastig aangezien de Porsche leuk is, maar het kwa uiterlijk verliest van de Ferrari.
Lexus LF-A… Alleen dat geluid al laat de andere twee terugkruipen in een hoekje…:p
Met stip de Porsche
De FERRARI GTO natuurlijk!!!

1. Ferrari 599GTO !!
2. Lexus LF-A Nürburgring ..
3. Porsche GT2 RS ..
Trouwens, hoeveel inhoud heeft de motor van de Porsche nou? Want in het vorige bericht over de Porsche GT2 RS werd gesproken over een 3,6 liter 6 cylinder en nu wordt ineens 3,8 liter geschreven…
Ferrari.. zonder twijfel :)
Ondanks dat ik een porsche man ben valt de GT2 rs toch af…. sja dan hebben we de LF-A en de Ferrari nog. Ik vind de 599 gewoon niet zo’n hele mooie Ferrari. Dus dan de LF-A maar. Geluid is fantastisch. Het uiterlijk is ook erg netjes. Alleen de perfomance is iets minder vergeleken met de andere 2.
@Seroo
Een Ferrarifan kan ook niet anders.
aangezien in het artikel nogal veel vergelijkingen worden gemaakt met ”ring” tijden ga ik voor de meest hardcore auto :D GT2RS
@xiran; de ferrari is toch ook doorontwikkeling van 599 > 599XX > 599 GTO?
@Patrick: fuck hij heeft gelijk, mwaah niet helemaal de xx was alleen een track versie.
In dit rijtje zeker de Ferrari 599 GTO, Prachtig geluid!!
De uistraling van Porsche is te clean te soft
LF-A hoewel ik die gt2 en gto zeker niet verkeerd vind!!
De Ferrari natuurlijk, die ziet er zooooooooo gaaf uit!
Vraag eens verder:”

Koenigsegg CCXR, Pagani Zonda R of Maserati MC12?
@BmwMPower: Het lijkt alsof je mijn hersenen kan lezen, ik zat zelf daaraan ook te denken. Met Koenigsegg de Pagani Zonda en de Ferrari Enzo (of Bugatti Veyron of de Maserati MC12 ipv de Ferrari)
integralechubasco
porsche is een platgeslagen kever…
toyota heeft geen remmen…
ferrari begint gelijk te fikken…

ik loop liever.
zonder enige twijfel de LFA,
Maar dat mag ook een gewone zijn, dat beetje extra PK/carbon/spoiler meuk hoeft van mij niet. een heel bijzonder vormgegeven stukje engineering met een prachtige soundtrack en interieur..
uiteraard zeg je tegen de anderen ook geen nee, maar toch geef mij die LFA maar. subliem statement..!
Het lijkt een keuze maar is het feitelijk niet:
De porsche, ach ja de snelste manier om je dood te rijden opmdat ie gewoon niet te handlen is. En voor dat geld een V6 motor achterin.. Nee dacht het niet.
De Lexus is leuk maar een Lexus, deze auto moet je in een poll naast de BMW M5 en Audi RS nogwat zetten.
De GTO is een hypercar en heeft de uitstraling, beleving, techniek en snelheid die daarbij hoort.
Dus de GTO aub
Lexus, maar dan wel in het wit aub
Lexus Lfa, zonder twijfel.
FERRRRRRRAAAARRRRRRIIIIIII.
Niets gaat over de Hoogtoerige V12 met bijna 700pk!

Echter de Porsche is zo makkelijk te tweaken, maar omdat die niet hoogtoerig is, valt die voor mij af. de RS zal wel de beste straatauto van het stel zijn…
ipv de Lexus heb ik liever de LP570..
Waar blijft de lelijke 458 Scuderia!!!!
Lexus LFA natuurlijk, de meest exclusieve van het stel.
Mag ik niet gewoon een Clio RS? Ik vind dit alle 3 zulke onzinbakken.

Als ik dan toch moet kiezen dan het liefste de Porsche, die ziet er tenminste nog enigsinds smaakvol uit. Ook is het geluid van zo’n 6-cilinder boxer gewoon lekker en niet zo schreeuwerig als de 599 en de LFA.
De Ferrari 599 GTO zonder enige twijfel!!
Lexus, die blijft heel en als je dan toch stuk rijdt dan geef je de remmen de schuld.
Porsche valt af omdat we die looks nu wel kennen (niet heel anders dan de op elke hoek van de straat geparkeerde reguliere of gekietelde 911) en het geluid nog steeds doet denken aan een stofzuiger met steroids (zoals elke geblazen 911 eigenlijk). LFA en GTO klinken beide magnifiek, maar qua looks gaat de voorkeur overduidelijk uit naar het Italiaanse paard. Goede bonus: ook de snelste van het stel.
Koenigsegg CCXR :p
GT2 RS no doubt!
LF-A; voor mij de meeste beleving, ervaring, het kippevel gevoel:P
lastig. De LF-A of de 599. De porsche valt sowieso al af :twisted:

aan de ene kant zou ik gaan voor de ferrari, maar die lexus is weer eens wat anders. en die vindt ik ook prachtig.

Ik zou denk ik toch voor de LF-A gaan.
599 gto : price $ 430,000
@CSL: right, want daar komt gelukkig geen dik pak belastingen bovenop in Nederland…
458
-edit: jij begrijpt de vraag niet?-
Ferrari 599GTO Zonder twijfel!
Ferrari 599 GTO. Voor mij geen enkele twijfel over mogelijk.
Die GTO is zooooooo de king… Ik ben normaal echt een die-hard 911-fan, en die GT2 is ook een pareltje, maar de GTO is echt een hele andere klasse.
Ferrari 599 GTO, de 599XX in straatuitvoering voor een fractie van de prijs, met een hoogtoeren V-12, voor minder doen we het niet.

Oh ja, plus een Nissan GT-R voor de vrouw, de kinderen en de bagage!
De maitresse rijdt met mij mee.;-)
De Ferrari,maar ik zou toch een wiesmann MF5 opteren in dit segment…
Twijfel nog tussen GT2RS en 599GTO…. Dan is natuurlijk de vraag welke auto ‘in het echt’ het meest imposant is. Met een mooi (rs) kleurtje is de GT2 een genot voor het oog, maar toch de Ferrari springt er met meters bovenuit. Ik denk dat dat alles te maken heeft met onder andere naambekendheid, maar vooral het brute uiterlijk en de kippenvel-leverende-V12 die het hem helemaal doet. Bovendien is de 599 way more exlusive dan de GT2. Tenmiste in het oog van een leek dan… GT2RS zal denk ik toch wel één hoopje exclusief bij elkaar zijn. Maar nóg is de 599 een hoop exclusiever. Dus: 599 boven GT2.
Mijn hart zegt ferrari, altijd al een zwak voor gehad… maar mijn verstand zegt Lexus..wat een heerlijke bak!
De porsche is te saai en die GTO valt na 10.000km uit elkaar.

Doe mij maar de Lexus
ferrari zonder twijfel, dan de Porsche
GT2 RS. Dat nerveuze aan je stuur, retedirect insturen en achterop het koppel van een locomotief.. kilometers mee kunnen wegtuffen zonder door iedereen nagestaard te worden. Ja, dat lijkt de dikste pret.
Ferrari 599 GTO zonder een seconde na te denken.
pfff moeilijk fla of ferrari … toch maar de lfa net dat tikkeltje meer… of nee de ultima gtr een 10de van de prijs maar zo monsterlijk veel sneller
gdvrdmm wat is dit nou weer voor een ktvraag,

Ferrari GTO
Geld speelt geen rol? Een McLaren F1.
moeilijk, de 599 is de mooiste, maar italiaans (gevoelig voor brand & defecten).
De 911 is niet de mooiste, maar wel lekker bruut.
En de lexus zal technisch ongetwijfeld goed in elkaar steken (en bij toyota weten ze tenminste hoe je gas geeft)

dan toch maar voor de lexus: minder poenerig dan de Ferrari en exclusiever dan een 911.

conclusie: Lexus op 1, 911 op 2 en de Ferrari als laatste alternatief.
Ferrari op 1 dat is tenminste een echt ras merk,
en geen Porsche met hybride SUV’s en kappersauto’s en weet ik veel.
En de LFA is wel leuk maar niet overtuigend genoeg.
Voor mij de Ferrari a.u.b. mocht ik het geld hebben.
Een niet zo lastige keuze voor mij.

Qua geluid vind ik de Ferrari en de Lexus super. dat van de Porsche 911 GT2 RS heb ik nog niet gehoord….

+1 voor de Ferrari en de Lexus dus.

Qua looks staat de Lexus bij mij bovenaan, de Ferrari kan mij niet pakken. +2 voor Lexus dus.

Maar…
Ik kijk sinds de teaser al uit naar de Porsche! Achterwielaandrijving, 620 pk, handbak en maar 1370 kilootjes (jaja, nog minder dan de andere 2) lijkt mij toch aantrekkelijker dan al het andere wat ik weet van de Lexus en de Ferrari.

Mijn keuze valt dus op de Porsche, toch zou ik het ook niet vervelend vinden om eens een keertje kennis te maken met de Lexus of de Ferrari. :)

Ik hoop dat Autoblog in de toekomst een rijtest doet met deze 3 wagens. Wellicht maakt dat de keuze wat makkelijker.
Doe maar de duurste.
Dan verkoop ik m en koop ik een Delta Integrale en een leuk huisje ;)
Ik hou van porsche, maar de 599 is gewoon prachtig in elk opzicht ..
LF-A: Beste geluid!

waarom geen Pol?!?!?!
ik snap niet waarom mensen denken dat in het normale leven een LFA exclusiever is dan een GTO.. een GTO mag niet eens de weg op! dus die zie je uberhaubt nooit!

ik zou toch echt voor de LFA gaan, dat japanse design+ de superieure techniek; moet een genot wezen
@Patrick:

Een GTO mag wel degelijk de weg op een FXX mag de weg niet op! In het filmpje van Autcar heeft hij toch echt kentekens en rijdt hij op de openbare weg.
Voor mij de GTO. Van dat geluid krijg je nooit genoeg!
Lexus LF-A aub
@Patrick: jij bedoelt de XX? De GTO is gewoon een toegelaten straatauto.
FERRARI, die andere twee zou ik ook niet weigeren als ik ze zou krijgen.
1. Lexus
2. Lexus
3. Lexus

Bloedmooie auto, geluid om bang van te worden en het feit dat het geen dietser of italiaan is.
GT2 geen twijfel mogelijk.
Eigenlijk wil ik ze alle 3 wel proberen voordat ik dood ga.. maar als ik er perse 1 moet kiezen, dan ga ik wel voor de Ferrari 599 GTO
Ferrari 599 GTO. ook al zal hij niet de snelste zijn op de ring. er is geen mooiere manier om met een symphonie van V12 ten onder te gaan!
even voor de volledigheid, de stoelen zijn niet met leer bekleed in de Ferrari, alleen delen van de deuren en het dashboard/hoedenplank. de rest is zoals bij de 430 Scuderia.
de 599 GTO, natuurlijk
al vind ik die GT2 RS ook wel bijzonder lekker
Zo makkelijk dit: de Ferrari. Meer klasse en uitstraling dan die andere 2 bij elkaar. Doorgaans zijn ze toch lastiger hoor de ‘kies maar’s’.
de lexus!
doe mij de GTO die is super de super hardcore !
Koning van de ring, Porsche…
Altijd de Ferrari, en doe dan maar in het geel!!
ik wil ze alle 3 Ferrari in het Rood, LF-A int zwart en de Porsche in het Gebroken Beige.:)

en als geld geen rol speelt wil ik ze met alle opties
haha
599: heb ik nooit echt mooi gevonden.
Porsche: ongetwijfeld heel heel goed, maar qua uiterlijk een beetje gewoontjes.

LFA dus: heerlijk geluid, bijzonder exclusief.
LF-A, pfoeee, wat een techniek en design. ontzettend mooie details en zo strak uitgelijnd. een V10 die compacter is als een V8 en lichter dan een V6, hoe kan iemand daar nou nog negatief over zijn? een 399,995,00 euro kostende auto waar Lexus geen enkele euro aan verdient. Een visitekaartje, exclusiviteit, een auto voor een echte autoliefhebber die het niet uit maakt wat iets kost, zolang het maar GOED is.

Ik hoef geen ‘snellere’ 599 voor minder geld. De LF-A leeft; de LF-A is een monsterlijk ontworpen machine die qua techniek gehakt maakt van de GT-R, welliswaar niet -veel- sneller maar vooral béter. Een ontzettend luxe JAPANSE supercar, beter afgewerkt dan een Gallardo en met meer luxe dan een GT2.
GTO!
Cker weten de ferrari 599 gto ,dat geluid het uiterlijk ik vind zelfs dat hij het niet eens waard is om te vergeleken te worden met deze auto’s ik vind ze niet lelijk stom maar ik ben er niet weg van :D
Doe maar een vergelijking met de gallardo lp560-4 superleggera en de 599 gto en dan alsnog zou ik voor de gto kiezen ;)
zonder twijfel de GTO!! daarna de GT2RS en daartussen nog lambo’s en dikke merc’s daarna komt ergens de LF-A
1. GTO
2. GT2 RS
3. LF-A
Je mag al een geweer tegen mijn hoofd houden vooraleer ik tussen dit zootje kies…
Lastig, want je vraagt me om te kiezen tussen Fiat, Toyota en VW.
Aangezien Toyota’s tegenwoordig terug geroepen worden, ga ik dan maar voor de FIAT. VW koop ik dan wel voor erbij….;-)
Waarom moet ik juist kiezen tussen mijn 3 favoriete sportwagens?

GTO: Geweldige techniek, V12 huil waar je haren van gaan rechtstaan, Italiaanse volbloed, mijn Favoriete Ferrari…

GT2 RS: bergen vermogen, sportiefste van de hele 911 familie,…

LF-A: Een geluid dat NOG mooier is dan de V12-huil van de GTO, kan van en GTR winnen in een dragrace, veel luxe aan boord, fantastische motor die blijft doorgaan,…

resterende 2: LF-A en GTO

“Ik heb de snelste Ferrari” klinkt beter dan
“Ik heb de snelste Lexus”

*twijfel twijfel*

Lexus LF-A!
@vale46:

Haha verrassende eindconclusie..
@ErikkNL: Jah idd! Ik heb liever een wagen waar je elke dag mee naar je werk kan rijden en in de weekends over het circuit kan scheuren dan een wagen die amper luxe bied voor in de week maar die net die seconde sneller is in het weekend.
Ik begrijp jouw mening ook hoor! Een Italiaanse volbloed, daar kijk iedereen naar op :)
@vale46:

Ja klopt voor een deel, maar weet niet hoe comfortabel de Nurburgring editie zal zijn ;) Maar dan hebben we tenminste wel mooie meetings met wat variatie i.p.v. dat iedereen in een GTO komt aanzetten ;)
@ErikkNL: Haha! Het zou idd zielig zijn dat iedereen met een GTO komt.
1: LF-A
2: GT2 RS
3: GTO
Lexus LF-A:
-Mooi (uiterlijk en geluid)
-Japans
-Techniek
-Exclusiefst
599 GTO ! :D Gewoon al om de looks en die prachtige V12!

en omdat ik porsche niks gun die moeten maar is een keer met een nieuw model komen ipv die uitgemelkte koe van een 911

en de lfa kom je de bocht al niet mee om want de remmen doen het niet.
LF-A; meest unieke van het stel
599 GTO , de rest is ook lekker maar de porsche is een beetje been there , done that… De lFA is ook bloedgeil maar verliest echt wel qua uiterlijk.
Als eerste valt de ferrari af, blijft toch italiaanse electronica in zitten….en da’s nou niet echt betrouwbaar.

Blijft de keuze tussen porsche en lexus over. En dan slaat de weegschaal bij mij toch meer uit naar de lexus. Daar ziet iedereen vanaf dat het een bijzondere auto is. En porsche leuk, maar het blijft een 911 met extra spoilers.
Porsche GT2RS
De LFA is een overprijste Lexus, hoe goed en geweldig hij ook is, het blijft een Lexus! Dan blijven de Ferrari en de Porsche over… De Ferrari is bloedgeil, de Porsche is lelijk… MAar in de Porsche kan ik wel zelf schakelen! Maarja… Als iedereen mijn GT2RS voor een basismodel aanziet? Dan toch liever de Ferrari! Alleen als ik ECHT mocht kiezen, dan eerder een Lamborghini, Porsche GT2 RS of een 458 Italia;)
Keuze tussen GTO en LFA is toch wel heel moeilijk hoor. De ultra-high-tech of de Italiaanse volbloed. Ik denk toch de gto dan…
Porsche GT!!3!!RS
1. Ferrari 599GTO
2. Lexus LFA
3. Porsche GT2RS

Als ik heel veel geld had kocht ik de eerste 2, de porsche moet ik niet hebbe
Uhm de keus is niet zozeer moeilijk omdat ik ze allemaal wil, de keus is moeilijk omdat ik eigenlijk geen van deze 3 auto’s zou kopen als ik het geld had. Dus welke auto zou ik het minst niet willen hebben…? Nja goed dan maar de Ferrari denk ik.
GT2 RS ! natuurlijk
1. GTO
2. GT2 RS
3. LF-A

Maar volgens mij worden er van de GT2 RS ook maar 300 exemplaren gemaakt? Ik heb dit gelezen in een persbericht, daar staat overigens wel ”waarschijnlijk”. Het zou dan namelijk wel een behoorlijk exclusieve bolide worden.
Eigen geld?.. GTO..
sportspotter13
ik houd van de V8! V6 vind ik wat te laag klinken en de motor inhoud vind ik dan weer te klein. En v10 vind ik weer iets te hoog klinken. De meeste V8 vind ik het mooist klinken. Ik kies daarom ook de Audi R8 V8 inplaats van de V10
Ook lollig dat Autoblog, wat je toch bijna als halve journalisten moet beschouwen, die 7:18 zonder slag of stoot aannemen.

Komies.
@bozewolf: wat zit je nou op die tijd te vitten… Dat is de vraag nou toch niet!?
@Ferdinand1: Nouja, een journalistiek blog mag wel IETS kritischer zijn toch?

Enfin, om de vraag te beantwoorden…als ik mocht kiezen, doe me de Lexus maar. Meest high tech en op een bepaalde manier ook meest exclusief. Mag ik wel.
lexus is t coolst, de porsche het mooist. En met de GTO mag je niet eens de weg op!
@AudiQuatro: GTO mag wel de weg op ;)
De 599 XX niet :P
@Ikke_ferrari: 599 XX vereist wel een vliegbrevet ;)
@Ikke_ferrari: owja! , nja dan nog blijft het italiaanse rommel. Het enige goede dat uit Italie komt is Lamborghini.
ik snap het niet in een vorig topic staat dat de lexus 0-100 in 3.7sec doet en nu word die evensnel genoemnd als de porsche wat dus 3.5sec is wat is het nou?
Duidelijk 599GTO.. Heb je dat geluid gehoord?!?!
Er staan wel triest veel fouten in de tekst, maarja…

Onmogelijke keuze.. De Lexus valt af. Daar ligt mijn hart gewoon niet. Dus Porsche of Ferrari. Beide goed te gebruiken als dagelijks vervoer, vergelijkbare prestaties, de Ferrari klinkt beter, de Porsche is puurder… Ja, mijn hart ligt écht bij Porsche, en deze GT2 RS is de absolute top, maar stiekem vind ik de GT3 RS iéts lekkerder. Dus hou ik het voorlopig op de 599 GTO.. :|
What is there to choose? De GTO natuurlijk!
geen 1 van de 3 geef mij maar een aston martin dbs volante
10x beter geluid
LFA maar niet die Nurburgring-versie
De LF-A Nürburgring zonder twijfelen! De GT2 RS is in mijn ogen gewoon weer de zoveelste ‘speciale’ 911, het begint een beetje saai te worden. De 599 GTO vind ik ook vet maar telkens ik die naam hoor denk ik aan de 288 GTO en die maakt een grotere indruk op mij dan deze 599 GTO, een gemiste kans van ferrari denk ik dan. Hadden ze gewild konden ze zeker een versie maken die iedereen’s mond doet open vallen maar deze doet dat niet. De LF-A Nürburgring daarentegen is wel uniek en doet mijn mond wel open vallen … de keus is dan snel gemaakt.
Ferrari voor mij! Wat een lekkertje is het toch ook!
Geen van allen!

Doe mij maar Nissan GT-R =P
@Gamekiller: Hieronder citaat van iemand die een LP640 gereden heeft en nu een GT-R en een Gallardo LP560-4 rijdt…

‘Hoe valt dan de GT-R mee qua baanvastheid ? beter dan de lambo of…’

‘Nah, GT-R zijn rijstbakken, die hebben nog ni van baanvastheid gehoord.’

Zegt genoeg over die cheap ass GT-R zeker? Dus maar goed dat die niet tussen het rijtje van deze GT2 RS, LF-A Nürburgring en 599 GTO staat.
@G: Hoe valt dan de GT-R mee qua baanvastheid ? beter dan de lambo of…’

‘Jah europese supercars zijn overprijsde bakken die hun gevraagde prijzen qua prestaties niet kunnen rechtvaardigen,die hebben nog ni van baanvastheid gehoord.’

Zegt genoeg over die winner van een GT-R zeker? Tja bij elke vergelijking tussen een gt-r en een (pl)eurobak zakt de ”euro” in waarde…
fail @ stijgerconstructie
barmhartigeharm
rs
599 GTO.. Bekeken zaak.
STAND

ferrari: 55
lexus : 30
porsche: 14
de Porsche zie je te vaak
de Lexus vertrouw ik niet


dus het wordt de FERRARI
Makkelijk…. Ferrari GTO ;) Na het zien van dit filmpje ben ik verkocht…

http://www.youtube.com/watch?v=cV-O4RWcSHM
@Blitz:

dankje voor het filmpje!
lfa :D
Zeker weten de 599 GTO!
1.PORSCHE GT2 RS ZEKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dan een hele tijd niks.
dan de (2.)LF-A
dan weer en hele tijd niks en dan nog niks.
vervolgens dan toch maar de (3.)Ferrari omdat het moet!!! vooruit dan maar
De GT2. Lekker analoog met niet teveel techo mumbo jumbo! Al geef ik grif toe dat de Ferrari een wonderbaarlijk begeerlijke machine is! Maar de gewone 599 is eleganter.
Ai, moeilijk, moeilijk… Ik denk dan toch de GT2 RS, lekker hardcore. Voor het comfort koop ik wel een F430 er naast ofzo. ;)
aangezien ik erg porsche fan ben, denk ik gelijk porsche!
maar de lfa ziet er heel stoer uit, en is heel exclusief.
dus ik denk maar de lfa…
De Porsche is een Duitser, de Lexus is een Japanner. Uitgemaakte zaak dus, het kan niets anders dan de Ferrari worden voor mij. :P
@Flamingo

Heb ik je overgehaald??? :p
@Blitz:

ik had al voor de ferrari gekozen maar na jouw filmpje sta ik nog meer achter mn keuze,ook na een aantal lf-a filmpjes gezien te hebben.
Wat een groot dilemma is dat, maar ik denk toch de Porsche GT2RS, 2e plek de ferarri en daarna de Lexus ondanks het prachtige geluid.
puuuuu, moeilijke keuze, maar ik denk dat het de LF-A wordt!
de GTO, alleen al de afwerking…
Zeker de GTO, maar zo’n GT2 met handbak lijkt me ook een ervaring apart..:D
De ferrari = een iets mooiere fiat
De Lexus 2de plaats
Sowieso ga ik voor de deutsche grundlichkeit porsche gt2 rs :)
@simon:

De Lexus een opgefokte Toyota en de Porsche een beetle met een trainingspak ;) Maak dan wel je rijtje af! ;)
@ErikkNL: je vergeet de anabolen…
@w0o0dy:

Excuses :) Volgende keer beter. Mis nu toch die edit knop
De Lexus zonder twijfel, mooier dan de andere twee en hij blijft heel.
Ik zou sowieso de Lexus al niet moet hebben… Dan heb je nog de keuze tussen de Ferrari en de Porsche… Das al iets moeilijker..
Maar ik zou waarschijnlijk de Ferrari nemen ;)
vanaf de zijkant en de achterkant is de 599 gto geniaal!!!, maar als je hem vanaf de voorkant ziet is het net een verlegen kleuter. Ik ga daarom tog voor de LFA
Geen moeilijke keus, de 599 GTO!
de GTO!
599 GTO! Alleen Italianen kunnen zoiets bouwen!
599 GTO
lexus valt af.. blijft een lexus, de porsche koop ik het zelfde model 2dehands voor een prikkie… 599 GTO it is
Ik ga voor de LF-A, dat geluid is monsterlijk :D
En hij ziet er ook nog is tof uit :)
dat is een moeilijke zit dan tussen de GTO en de LFA….
Na het zien van dat filmpje toch maar de 599, het blijft nu eenmaal een Ferrari. De Lexus is ook erg bruut, maar mist die passie.
De GTO!






Alhoewel… de LFA-nurburgring met die ongeloofelijk snel revvende V10 is natuurlijk ook bijzonder lekker.
En exclusiever.

De LFA!


….


Hoewellllll….. De GT2 is natuurlijk het ultieme monster uit de porsche stallen. En ik heb hem net met de configurator in het wit met zwarte velgen gezet, en oei wat is dat lekker..


Aaaaargghhh… Ik weet het niet!

De GTO dan maar.
Porsche, lekker puur!
1. GT2
2. LF-A
3. Iets anders dan de GTO
50. GTO
You’ve gotta be kidding. Die Lexus en Porsche maken geen schijn van kans tegenover de Ferrari!
uiterlijk: lexus
motorisch: Lexus
interieur: Lexus
moet ik nog verder gaan, of kan ik ook gewoon zeggen dat ik de Lexus het liefst op m’n oprit heb?
@NLBUURMAN:

Denk dat het duidelijk is ;) de Porsche :O
zonder twijvel de LF-A
Moeilijke keuze: gt2 rs: niet mijn smaak qua uiterlijk en die motor zover achterin maakt het moeilijk er op te vertrouwen dat het goed komt met 620pk en veel koppel. Aan de andere kant… zoveel pk en koppel bij dit gewicht is ongetwijfeld spectaculair, maar het blijft een 911.

De LFA is niet de meest potente, wel de meest exclusieve en de meest bizarre. 9500 toeren uit een atmosferische v10? Damm! De gewichtverdeling schijnt ook amazing te zijn 48% voor, 52% achter en de aerodynamica is ook topnotch. Verder de meest luxe van de 3.

De GTO is zwaarder dan hierboven staat 1592kg curb weight in vergelijking tot de 1495kg van de Lexus… De V12 is natuurlijk ongelofelijk…

Ik zou ze het liefst allemaal eerst rijden op de openbare weg en op het circuit… voor nu? Ehm flip maar een muntje.. kop de GTO, munt de LFA.
Hmm grappig deze. GTO video van Autocar gekeken en dan denk ik “How can i not choose the GTO”

Kijk (en luister) ik een paar video’s van de LFA en dan denk ik… mix van Ferrari v12/ M5 v10/ Porsche Carrera GT v10 en een bizar maar daardoor ook absoluut herkenbaar en hypermodern uiterlijk…. toch de LFA?….
Hadden we deze gt2 RS video al? (waarom laat Porsche zo vaak zijn auto’s versneld of in slowmotion zien in video’s?)

http://www.youtube.com/watch?v=dCRkt7BfMz8
Zonder twijfel de Porsche, de enige echte sportwagen van de drie, De LFA is een slappe en veelste dure bak, wint het niet eens fatsoenlijk van de veel goedkopere en hierdoor superieure Nissan GT-R. De GTO is het zoveelste probeersel van Ferrari, om een auto te bouwen die de laatste hardcore Ferrari, de F40 moet doen vergeten, but it will fail.
F*ck, voel me net een vrouw…heb last van stemmingswisselingen. Nu wil ik de Ferrari weer.. Weet je wat, als je toch zoveel geld hebt dat je hiervoor op de markt bent, dan koop je toch de Ferrari en de Porsche. Kan de Lexus er misschien ook nog bij :D
Ja toch de GTO denk ik! Ook al is de LF-A best speciaal… wat moet het erg zijn om er ook nog het geld voor te hebben!
Stoplichtsprintertje
@ Markus

Die staat r niet bij vriend…
Ik zou de Lexus zelfs zonder badges nemen en een toyota logootje op de neus plakken.

Wat een held ben je dan.
Ferrari 599 gto









































































porsche











































































lexus
de porsche :)
“Geld speelt vandaag geen rol” Eeuhh, nou dan maar alle drie?….
De Lexus dan maar.. o zo fout maar ziet er een stuk spectaculairder uit dan de GTO of de zoveelste 911 met bumperkit.
Met afstand de GTO, daarna de Porsche en dan een lichtjaar later het japanse blik
Het is wel grappig mensen over keuzes te zien maken over zaken waar ze geen enkel benul van hebben, laat staan dat ze ooit in hun leven aan die keuze zouden toekomen. Praatjes vullen geen gaatjes. Alleen de economische werkelijkheid spreekt voor zich: Porsche verkoopt meer sportwagens dan Ferrari en Lexus (sportwagenfabrikant ? Prh, wah ha, ha !) bij elkaar. De echte kopers hebben dus een duidelijke voorkeur.
@tom: gemiddelde leeftijd van een porsche 911 “coureur” is 104,6. en das maar goed ook, want als je zo’n ongeleid projectiel als een 911 in handen geeft van iemand die nog wél tanden en haar heeft, dan ligt tie in no time op z’n kop.
@tom: verreweg de meeste Porsches die men verkoopt zijn geen sportwagens dus zeggen de aantallen een stuk minder. Overigens kun je je sfvragen wat verkoopcijfers zeggen over kwaliteit… ik zeg niets.
sorry ! Het woord “over”in de eerste zin hoort er natuurlijk niet thuis.
Ferrari!!
599GTO !!
@tom: Natuurlijk heb jij er wél enig flauw benul van.. En kom jij toe aan die keuze? Nee ook niet lijkt me.

Porsche verkoopt meer auto’s dan Ferrari.. Maar het meerendeel daarvan zijn de Cayenne en de Panamera en verkopen goed. Zijn dat sportwagens? Nope.. Ferrari-killers? Lijkt me niet. En dus zeggen die aantallen heel wat minder dan dat jij redeneert.
@Benz..: achja, tom is pas 16 en roept daarom allerlei onzinnige dingen op internet :)
De ferrari zonder twijfel :D
De 599GTO!!!
zoiezo de LF-A!
599GTO
die porsche blijft maar een variant van een 911 waarvan er zoveel rondrijden en de LF-A vind ik niet mooi met dat pakketje, heb ik hem liever standaard in het wit!
Zonder de minste twijfel de Ferrari 599 GTO natuurlijk !
de Porsche & de Ferrari graag. die LFA is gewoon veels te lelijk
Die Porsche 997 GT2 RS is toch ook gelimiteerd?
Porsche GT2 RS. Die is ook het lichtste . op de site van importeur Pon staat te lezen dat de Porsche een leeg gewicht van 1370 kg heeft.
freude am fahren
hmmm, ik denk dat ik misschien toch voor de porsche ga…
Ik vind hem net iets mooier, en volgens mij rijdt hij ierdereen kwijt.
Alhoewel, nee toch de ferarri…
of nee, toch de porsche…
alhoewel…
ik ga voor de milieuvriendelijkste, nja ik hoopte natuurlijk dat de lfa met een elektromotortje ging komen maar helaas, misschien zit er wel een startstopsysteem in dat zou mij en mijn langharige slechtgeklede vrienden blij maken evenals de vogeltje en de bloempjes
911GT2RS aub!
ferrari 599 gto lijkt me wel duidelijk
1 : Lexus LF-A
2 : Porsche RS
3 : Ferarri 599
Zonder enige twijfel de GT2 RS!
zonder twijfel de porsche ,
De Ferrari natuurlijk!
@agera: De Ferrari natuurlijk! als je hem wil laten branden :) , niet zo moeilijk natuurlijk de Porsche GT2 RS

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).