Wat is de ergste auto die je ooit gereden hebt?

Auteur: , 229 Reacties

Je kent het waarschijnlijk wel. Als oprechte autofanaat heb je door de jaren heen al flink wat voertuigen versleten. Maar altijd zul je er één (of meerdere) blijven herinneren als een rampzalig stuk schroot, waar je achteraf gezien beter niet aan had kunnen beginnen. Dus kom maar op met jullie slechtste ervaringen!

Een auto met je volle verstand kopen kan altijd nog. Veel leuker zijn die min-of-meer impulsaankopen op autogebied. Dat ene exemplaar waar je jezelf ooit wel in zag rijden, en die toe opeens te koop stond voor een habbekrats + inruil van een ouwe fiets. Opgetogen een proefritje maken en ondertussen alle zichtbare mankementen afdoen als “ach, dat valt prima zelf te fiksen” of “ja, maar voor die prijs mag er best wat mankeren”. En dat is vaak nog maar het begin van een lange reeks auto-ellende.

Eenmaal na aankoop blijkt je occasion (of gloednieuwe vierwieler, kan ook) een horror-auto te zijn met een belabberde wegligging en dito zitpositie. Roestplekken onder de dorpels en de gehele linkerkant is voorzien van een meermaals gespoten sinaasappelhuidje. En regelmatig een bezoekje van de Wegenwacht krijgen, ook dat kan er nog wel bij. Enfin, zo kunnen we lang door gaan met potentiële mankementen. Maar wat is jouw slechtste ervaring en met welke auto?

Foto-CC: Joost-IJmuiden @ Flickr.



229 reacties

Snap naam v/h plaatje niet echt? @lincoln weet er alles van?

Of heet onze lincoln ook ooit een roestbruine 100GX gehad?
aaaahhhh .. dat ding is zooooo lief ..
net een eenden-kuikentje ..

je kan er ook net zo veel mee als een eenden-kuikentje ..
geen ene flikker dus ..
behalve in je binnenzak steken ..

@Vinny_93:
ja tuurlijk wel ..
alles wat leuk en verrot is is ooit wel eens in mijn bezit geweest ..
voor 180 gulden mocht ik em meenemen ..
the-budel-guy
de fiets van mijn broer
opel combo van de shoarmazaak in utrecht
friezenstraat 28
@ali baba:
jongenman bedoel je mischien de bezorg auto van pizza roos
van maarssen als dat zo is dan geen ik je groot gelijk
Audi A2
Mijn ergste auto was een alfa spider uit ’99. Gekocht bij Milano en een beste duit voor betaald, en derkra laten keuren Een echte 3.0 en getund bij savali, maar toen ik er echter een dag mee reed gaf hij me een naar gevoel, dus naar de plaatstelijke dealer en gevraagd of hij er eens naar wilde kijken.
Die belde na een uurtje op en vertelde dat deze wagen een ontzettende klapper heeft gemaakt want drie van de vier wielen waren krom en het carterhuis was dicht gekit enz, enz. Ik heb toen Milano gebeld met het verhaal en eiste dat ze de auto terug namen, na veel gesputter hebben ze dit gedaan.
Ik heb de auto uiteindelijk 10 dagen in bezit gehad.
Het waren tien verschrikkellijke dagen, hahahah maar kan er nu wel om lachen.

Groetjes Z4
ik heb me 2 jaar terug helemaal de pleures gewerkt voor een 2e hands Lexus ISF, maar toen ik em uiteindelijk had bleek het echt een onding te zijn.. navigatie wat je letterlijk het bos instuurt wanneer je de ‘snelste route’ instelt en ga zo maar door! alleen die motor kon mij overtuigen :)
een 18 jaar oude mazda 623, zo’n vage hatchback
best wel rap naar de 100
Renault espace 4
matiz
lelijk, en rijdt egt niet
Ferrari FXX
jongens, hou het even serieus, of geef meer info.
Ik heb zelf nog niets gereden, maar wel op mijn 360. En ik moet toch wel zeggen dat daar de slechts rijdende auto gewoon de veyron is. Verder zou ik niets weten
Toyota starlet van 18 jaar oud:S
een geldwagen van de geldtransporteur……..
oud hok, helemaal verrot gereden en ontzettend smerig. en dat vervoert je geld…..
@Wat_een_gezeik:

Heb je dan bij Brink’s gereden?
Die hadden / hebben idd. van die prehistorische MB 402 karretjes!
Saab 93 aero, wat een miskoop!
Geloof dat dat ding vaker in de garage stond dan op de oprit!
Toyota Auris
Hyundai Galloper 2.5 TD 100 pk Automaat. Meest trage auto ooit en remt voor geen meter (trommelremmen). Was alleen niet kapot te krijgen…..
Opel Corsa B, een diesel (weet niet wat voor motor het had)
Wat een rampending is dat om te rijden..
Renault Megane Scenic 1.6, heeft helemaal niets met “Auto” te maken…
Peugeot Expert,
Deze auto heeft me vaak laten staan…
een mistubishi colt cz3 was me niet heel erg bevallen… zelfs mijn18-jaar oude Volvo 480 rijdt beter
Das makkelijk, de Fiat Croma van m’n ouders destijds. Gelukkig ging het van daar alleen nog maar omhoog.
Mn ergste was een beige Slopel Vectra 1.8 uit 1990 op LPG die stiekem van mams was maar die ik heb opgeëist zodra het roze papiertje binnen was.. Ding had 387.000 km op de tellert en heb er na een flinke klapper nog een half jaar mee rondgereden. Onderdelen vielen eraf, de pasagiersdeur ging niet meer open dus je moest dukes-of-hazard-style naar binnen klimmen door het raam :D
Maar NIEMAND die het in zn hoofd zal halen om je geen voorrang te geven of tof te gaan doen.. Geweldig

Nu rij ik trouwens ook een goed foute bak, een rode (in die tijd waren auto’s nou eenmaal nog niet zo groen) BMW 633CSI uit ’77 die rookt als een stoomboot en klinkt als een ouwe bommenwerper. MET vossenstaart bij de binnenspiegel :D

http://94.100.118.206/898700001-898750000/898731601-898731700/898731661_5_1KhC.jpeg
@GBNOLET: wat een prachtige wagen! die BMW is echt super!
Mitsubishi carisma TDi echt KUT!!!! maar ja 9mnd en dan terug buiten
Een gehuurde Nissan serena na 20km viel de schuifdeur eruit..
Mercedes c-klasse sport coupe, was gelukkig ook niet van mij haha
PS> Voor de politiek incorrecte liefhebberts; hij is te koop ;)
het vorge model audi rs6 gewoon eng snel en erg vet:D
Denk dat dat hier thuis een door mijn vader in impuls gekochte 404 was.. Ding roeste aan alle kanten, ook al stontie binnen en werd ’t ding elke keer drooggepoets als we thuiskwamen etc., geen houden aan.. Brandstofpomp van de diesel elk half jaar vervangen etc.. Uiteindelijk kwam dat ding niet meer door de apk vanwege te grote (roest)gaten in de bodem, je kun ‘m letterlijk als flinstone auto gebruiken.. De carrosserie was overigens net zo goed een ramp qua roest, die is wel 3 keer volledig herspoten in 6 jaar..

Wel één van de mooiste auto’s die we ooit gehad hebben=)
Een BMW Z4 1.8 vorig model. Niet sportief genoeg om een roadster waardig te zijn, het zicht rondom was om van te huilen en ook de motorkap zat in de weg van het vooraanzicht. Het was een huurwagen, gelukkig.
Een Daihatsu Cuore, volgens mij al ergens uit 1992. Auto van een vriend van mij, had hem gekocht voor 2500 euro met 225000 kilometer op de teller en een versleten koppeling, hij vond het nog een goede koop ook. Heb een keer in dat ding gereden en dat was echt niet te doen, lag bijna op mijn kant toen ik heel normaal een rotonde rondreed!
Merc-S420-CDI
mercedes E AMG uit 1980 ofzo :p
een de polo (1999) haha stoom kwam onder de motorkap vandaan!
Een microcar virgo Mk2.Had misschien iets minder moeten driften en dat soort dingen. Elke maand was er wel weer wat anders aan de hand.
Mijn ergste auto ooit: een Vectra 2.0 DTH uit 1999, type na de facelift:
http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0004802/OPEL/OPEL-Vectra-1-6-Edition-2000–1999-2000-.jpg

Omdat ik vrij veel kilometers was gaan maken, dacht ik in 2003 verstandig te zijn door mijn dorstige Alfa 155 in te ruilen voor een recente, Duitse diesel. Degelijker kan niet, zou je zeggen…
Zo kwam ik uit bij een kleine vier jaar oude Vectra. Was toen die tijd nog best een redelijke auto. Met een 2.0 16V turbodiesel was hij redelijk vooruit te branden. Motorisch vond ik ‘m beter dan de concurrentie van VW.
Enfin, van die Duitse degelijkheid ben ik wel genezen. Ik heb deze auto van zomer 2003 tot zomer 2009 gereden. In deze zes jaar heb ik ongeveer EUR 8.000,- aan onderhoud besteed. Nu kwam dat deels ook door de Opel-dealer. Die rekenen voor ieder schroefje grof geld. En daarbij mag je ook nog regelmatig terug, omdat ze in rekening gebrachte reparaties niet uitgevoerd blijken te hebben. Ik moet er wel bij zeggen dat het wel per Opel-dealer scheelt. Maar sowieso was er continu iets mis met dat ding.
Bij ca. anderhalve ton op de teller stopte de brandstofpomp ermee. Dat nam met EUR 2.250,- al een redelijk deel van die EUR 8.000,- voor z’n rekening. Domme pech, zou je zeggen. Maar later heb ik begrepen dat dit ongeveer standaard is bij dit type motor, bij die kilometerstand.
Hij reed wel lekker. Echt een ideale auto voor lange afstanden. Maar ik ben blij dat ik vorig jaar zomer weer voor Italiaanse degelijkheid ben gegaan. Ik rijd nu weer Alfa…
@F355GTB: jou naam is bij deze post irritant, lol

@GBNOLET: Over die slopel van jou. Okeej, een slopel, maar onderhouden kan altijd he;)
@the_rabbit: ?? Leg uit…?
Ik heb eens overwogen een nieuwe Corolla te kopen… gelukkig had een vriend een mooie BMW 2000 te koop… eigenlijk nooit probleemauto’s bezeten, alles was waar naar het geld, behalve waarschijnlijk die Toyota :-)
Peugeot 306… zelfs de meeste eenvoudige mekaniek ging wel kapot..
mercedes ml

alles gaat kapot zoals elektronica ( spiegels, luchtmanometer, ….)
ophangingspunten,…

en dan de afwerking is slecht ( veel te veel plastiek )alles komt los.

en dan met de sportophanging rijdt de auto veel te hard
en ook rolgeluiden en windgeluiden zijn voor zo’n dure wagens ( 76 850 ) te fel hoorbaar

kzou em nooit meer aanschaffen
Met stip op 1!

Romeens kippenhok a.k.a. Dacia Logan
Ik rij iedere anderhalf jaar wel een andere auto. Nog nooit problemen gehad tot ik stage ging lopen en een volvo 460 GLE kocht. Was heerlijk comfortabel, maar dat ding zoop olie en het was zelfs een keer zo erg dat ik getankt had en 200 km verder de tank leeg was. Toen ben ik toch maar eens verder gaan kijken en kreeg ik er nog 2500,- voor tijdens een actie bij een occasion center in Tilburg.
Toen daar een Toyota Corolla G6 gekocht. Dat was tenminste wel een betrouwbare auto.
@ F355GTB, bekend verhaal.. Ik heb van 2003 tot eind 2006 een Vectra B 1.8 (benzine) gereden waar ruim 6000,- aan onderhoud in is gaan zitten! Oa distributieriem geknapt, brandstofpomp gaar, koeling etc. Onbetrouwbare kut perenkist dat ding..
Hij reed wel fijn maar had dat ding echt veel eerder weg moeten doen
SjonnieKroket
Audi RS4
@SjonnieKroket: Verklaar je nader..!? Mijn ergste ervaring is een Suzuki Alto uit 1982 met 240.000km op de teller, dat zegt al genoeg..
alto van mijn moeder: lekte van boven en van onder. Wel eens te snel mee over een drempel gekomen, waarna ik overwoog om een grote 01 op de deur te schilderen.
@Simpson: Ook niet aardig om over je moeder te zeggen ;)
@GBNOLET, wat moet je vangen voor die 633 ?
OT: Een 2001 Chevrolet Impala.. Lekker geluidje maar dat ding ligt echt als een natte dweil op de weg..
peugeot 206. kakkerij! trekt op niks
Offt: die 100(0)GX van de foto is wel helemaal geweldig overigens
Fiat Doblo
VW Passat 1.6 ’97. We hebben t ding 3 jaar gehad en in die heeft hij 4 nieuwe draagarmen gehad. Ook kraakte dat ding bij een drempel als een spookhuis.

Daarna 2 Renault Laguna’s gehad die het perfect hebben gedaan, geen enkel probleempje mee gehad. Nu een Focus, die rijd vooralsnog perfect zijn kilometers.
opel omega GL 2.0i
WA NEN BROL !
Heeft me meerdere malen in de file op het linker rijvak laten staan !
Audi a2
Als klein jochie was een Alfa Romeo 75 een grote ramp. Zover ik mij kan herinneren was die Alfa 90x bij de garage geweest.
De 75 kwam in mijn geboortejaar 1985 op de markt. 75 jaar na de Alfa 24 HP, het eerste eigen model van Alfa Romeo. In de Verenigde Staten werd de wagen ook verkocht als Alfa Romeo Milano. De opvolger was de 155, later de 156 en nu de 159!
Welke specificaties de 75 had weet ik niet meer.
Een van het onderstaande:

1.8 Turbo (1986) 155 pk 7.7 sec 214 km/u
3.0 V6 (1987) 188 pk 7.9 sec 220 km/u
3.0 V6 QV U9 (1990) 192 pk 7.8 sec 240 km/u
2.0 Twin Spark (1987) 148 pk 8.5 sec 205 km/u
1.8 IE (1988) 120 pk 10.2 sec 192 km/u
2.4 Turbo Diesel (1988) 110 pk 11.3 sec 188 km/u
porsche911964
vel roze Suzuki Alto, was niet van mij…
hahaha een yugo (zastava) 45..
Niet vooruit te branden, schakelen zonder gebruik van de koppeling en een remweg die langer was dan die van een containerschip..
om nog maar te zwijgen over onderstuur en overhellen in de bochten
@G-power:

LOL!!! containerschip.. haha!
Ligt het aan mij of is een Opel Vectra van de vorige eeuw dus gewoon de slechtste auto ooit? Ik zie al aardig wat negatieve ervaringen hier…
Een laat jaren ’90 civic sedan diesel.
Godverdomme zeg.
Een splinternieuwe Renault Scenic uit 2005 :x die ik als vervangingsauto kreeg toen mijn 75 voor een week op zijn nieuwe automaatbak moest wachten uit Engeland (elke dag min. 10x revven en/of kickdownen tot zijn max. van 7200rpm’s en dat al 5-6 jaar lang was fataal voor mijn oude differentieel).

Gelukkig was deze ook maar een weekje gehuurd. Dat ding veranderde zelf van rijbaan op de snelweg bij een lichte stoot door de wind en reed echt als een hok. Owja, dat ding zag er ook niet uit.. Het waren erg gênante momenten voor me toen bekenden mij erin zagen!!
nou ja ik heb ook nog wel een paar verhalen…
niet van mezelf dan maar van anderen.

eerst het verhaal van me opa,
iedere 5 á 6 jaar kocht hij normaal een paar jaar oude
mercedes. nou had hij een keer een bijna nieuwe bmw(5 serie uit eind jaren 80 ergens, is ook al ff geleden)
dat ding heb in de 6 maanden dat hij hem in zijn bezit had
5 maanden in de garage gestaan, alleen maar problemen.
daarna is hij wijselijk weer mercedes gaan rijden.

dan het verhaal van me moeder:
ze had een peugeot 306 die alleen maar problemen gaf.
vooral de electronica, de ven die bleeg altijd draaien…
dus dan weet je ook wel hoelang je accu meegaat…
die heb ze toen gelukkig ingerolen voor een 2002 polo.
nooit problemen mee gehad!

nu nog even een leuk verhaaltje van me vader:
die had voor gratis een oude renault 5 opgeraapt,
had de afgelopen 7 jaar buiten gestaan en niet gelopen.
nieuwe accu erin en lopen! ongelofelijk!
even op de brug gezet om te kijken voor roest,
totaal niet aanwezig! kogelhard!
daar heeft ie 2 jaar mee gereden, en toen heeft hij een
vw caddy gekocht(ook nog nooit problemen mee gehad)
en de renault verkocht aan zen baas voor 350 euro die
nog steeds zen personeel erin laat rijden.
SjonnieKroket
@alltimer:

hebben jullie je niet gewoon laten naaien met een 306 waarvan de temperatuur sensor aan gort was en de Fan doorverbonden was met een draadje?
De suzuki Alto FX, zo eentje met complete glazen achterklep. (gekregen van mijn zus)
en een Opel Corsa… (commentaar overbodig lijkt me)
Een Hyundai Excel die zeer slecht onderhouden was, ik heb er gelukkig maar twee uur in hoeven rijden, maar het was een ramp. Boven de 110 ging alles trillen, de bumper was los en het stonk naar rook en niet geleegde asbak. Met het model zelf zal niets mis zijn (technisch), maar als je een auto niet onderhoudt wordt het een ramp. Ik voel me dan ook niet veilig in dat soort auto’s. Waarschijnlijk zijn de banden en remmen ook in geen jaren nagekeken.
Een Suzuki Alto 0.8 BigBlock
Opel agila 1.6
@ Rabbit, ik heb al mn auto’s goed onderhouden behalve die Vectra, die heb ik in een jaar ernstig afgestampt ;)
@ John, hij staat op speurders voor 3 maar dat is bespreekbaar
@IksEm

Had Honda toen al diesels?
FrankypankyV8
Hebben jullie even?

1. Subaru Mini-jumbo twee cilinder 600 cc(?)Mijn eerste autootje. Kostte mij GEEN geld, dus als 18 jarige ga je niet zeuren, maar gassen!
Brulde als een motorfiets, maar had ook de wegligging van een motorfiets met lekke banden. Heb er toch 6 maanden mee gereden! :D
Kwam niet door de keuring, omdat de dorpel links geheel weggeroest bleek. Zonde van de tijd dus, aan het laswerk wat ik aan het RECHTER dorpel had besteed… *zucht*



2. Renault 5 uit 1981. Had vervoer nodig (mijn 2e wagen was een Colt, die door een dom wijf die van links kwam, kapotgereden werd) en het mocht niet teveel kosten. Gekocht voor 500 gulden!
Wat mankeerde eraan?
Trommelremmen rondom, waarbij de rem L.V. een gebroken as bleek te hebben. De schoenen sleepten dus tegen de trommel aan. Ook moest ik steeds harde trappen om überhaupt te kunnen afremmen.


Er zat een grasmaaier-motortje erin. 850cc of zo! Het ding had net zo veel power als een fietspomp…nul dus!

Stoelen waren niet, ik herhaal, niet verstelbaar. Dus de rugleuning kon je niet even naar achter zetten. Leuk voor als je een ritje van 120 km voor de boeg hebt!


De versnellingsbak kampte met een versleten schakelmechanisme, daar waar de pook overgaat in de schakelstang naar de bak.
Daardoor kreeg ik de 1e nauwelijks te pakken. Dus trok ik op in de 2e versnelling. En dat ging moeizaam met die 850cc fietspomp… :roll:



3. Na de Renault wilde ik een karretje met wat meer power, zonder leeg te lopen op de verzekeringskosten! Dus werd het een VW Polo 1 Liter uit 1984. Ik had een coupe op het oog (later zou ik wel een Polo-coupe in mijn bezit krijgen), maar die was al weg. Dus maar zo’n “afgezaagde stationcar-achtige” gekocht!

Motorisch was het een hele sprong vooruit ten opzichte van de Renault. Alleen jammer dat de reactiearmen van dat ding overdreven gevoelig waren. 3 keer, DRIE keer armen vervangen, omdat je banden anders verkeerd slijten…Dat vond zelfs een dealer die ik om raad vroeg niet normaal.
Bleek dat de auto (onderhuids) scheef was!!! Van buiten zag je niets, maar als je de auto op een brug zette en de bodem vergeleek met een normale Polo…Brrrr!!!!

Maarja, ik was bijna 20…Weinig geld, want huisje…Toch nog bijna een jaar gereden voor 750 gulden. Uiteindelijk de boel opgelost, door rubbers van een Transporter erop te zetten.

Elke keer die *kloeink* bij het remmen…Ik word er nu nog bang van!

Zo komt het dat ik nog voor mijn 20e verjaardag VIER auto’s gehad heb…En mijn vrienden maar denken; “die gast heeft geld”… :roll:

4. Als laatste rampbak had ik een Ford Orion 1.6 diesel uit 1986. Ik werd geconfronteerd met een flinke woon/werk afstand, dus moest ik een diesel hebben. Traaaaaaaag!
En echt traag, he! Gelukkig had ik een Polo coupe en werkte ik dichter bij huis, toen de distributie-KETTING brak… :shock: Kon ik hem naar de sloop brengen, i.p.v doorverkopen!!! :evil:
Maar toch bijna 2 jaar gereden voor 950 gulden! De techniek was ok, op die ketting na.


Daarna er zijn nog heel wat (gelukkig betere) auto’s erbij gekomen :mrgreen:
Jongens, ik zie hier Spyker C8 Spiders en Ferrari FXX’en langskomen. Alsof jullie daar in hebben gereden :P (met name die FXX)
Even samenvattend.

Goedkoop is vaak duurkoop, vooral als de voorgaande eigenaren schade hebben gereden of slecht onderhoud hebben laten plegen. Ik raad je aan. Haal je auto in Duitsland of Zwitserland, daar worden de auto’s lekker punktlich onderhouden.
fiat stilo abarth uit 2003, na het vervangen van de motor dreigt de versnellingsbak het nu te begeven, en dat na 150.000 km! Helaas rij ik er nu nog in…
@mezelf, ik bedoelde de MB 406!!!
Patrick Savalle
De ergste auto die ik ooit gereden heb, twee jaar lang, was de laatste Passat. Ik had een nieuwe 2.0 TDI High-line. Alles is slecht aan die auto. De ophanging piept en kraakt op grotere hobbels, alsof er van alles kapot is. De stoelen gaan niet laag genoeg, de achterleuning van de stoel is tekort waardoor je niet lekker zit (ik ben niet eens heel lang met 1.88), als je de zonneklep naar beneden doet kijk je er tegenaan. Het ding stuurt echt als een dweil. Het nepnotenhouten dashboard gedoe piept en kraakt. De motor dreunt en bromt zo rond de 2000 toeren en heeft geen mooi vlak koppelverloop. De auto had ook to-taal geen tractie op de voorwielen, zeker niet in de regen. Wegligging nul. In mijn ogen is het een complete ontwerpfout die hele Passat. Het enige positieve aan die kutkar was dat hij er wel ‘representatief’ uitzag. Zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal wel ok uit, maar meer dan week houdt geen enkele autoliefhebber het uit met dat ding.

Ik heb me twee jaar lang zitten ergeren aan die klotekar. Gelukkig kon ik er toen vanaf en rijd ik nu een normale Seat Leon 1.9TDI Sportup. Eindelijk weer een normaal sturende lekker zittende auto. Lekker stuur, briljante sportstoelen, goede wegligging, strak sturen, verder geen pretenties maar gewoon alles goed in orde.
Mag in gezeten ook? Ik ben nog een achtien, maar de ergste auto waar ik ooit in gezeten heb is die van mijn opa. Een Yaris met automaat, zodra je er langer in zit dan een half uur krijg je spontaan een hernia van die stoelen en elke keer als de auto schakelt rem je direct 5km/u af. Echt een kut auto.
landrover freelander. 2 liter diesel. met 230000 kilometer. het ene na het andere ging stuk. rij nu met veel plezier in suzuki grand vitara. gewoon veel beter auto!
bmw 3 serie uit 94, was van een vriend van me, niet eens heel veel kilometers maar t was echt een drama
Kia sorento van 2007. Wat een rampenbak, we zijn nu 1 motor en 3 turbo’s verder. Met het vorige model (met andere turbo) probleemloos 250.000 km mee gereden.
En ik rijd em netjes warm, de eerste 10 minuten niet boven de 80 en ook netjes na de snelweg de motor even laten draaien zodat de turbo wat kan afkoelen. heeft niets geholpen blijkbaar. Gelukkig alles onder garantie vervangen..
@mc: Ze geven ook niet voor Jan lul 7 jaar garantie op iedere Kia. Zijn ze in iig zeker dat ze geen slecht imago krijgen omdat het “toch wel” gefixd wordt.
toyota corrolla uit 2002, gebruikt 1 liter olie op 1000 km, ontwerp foutje van het onderblok. en ik maar denken dat toyota staat voor kwaliteit. ik rij nu in een peugeot 205 accent, weggedrag 10x beter en stoelen zijn fantastische… alleen de power, je kan niet alles hebben
De MGF van mijn vrouw, voor veel geld tweedehands gekocht, Twee motoren en een hoop reparaties verder is de MG vier jaar later naar de sloop gegaan. Nu tot volle tevredenheid een nieuwe Mini One.
@pccb lekker bullshit verhaal z4 is nooit geleverd als 1,8.
Zal wel een z3 zijn geweest maar dan vraag je er ook om als je een dames auto koopt.
Enige juiste versie is de m versie
@Bohica: Inderdaad geen 1,8. Het was een 2,0. Het was de lichtste motorisatie beschikbaar op een Z4 en ik moet toegeven dat ik dacht dat er een 1,8 in lag. Als niet-BMW-fanboy een niet onvergeeflijke misser. En het was een huurauto.
Een gehuurde citroen C3 1.1 i. Ding had ook nog eens een automaat.

Echt alles, maar dan ook alles was slecht aan die auto.

Optrekken deed hij niet. Top bergop (snelweg) 65 km p/u in zn 4. Automaat was eerst 5 volle seconden aan het nadenken voordat er daadwerkelijk geschakeld werd. Besturing was gevoelloos. Echt een ramp op 4 wielen.
De Renault Clio van de eerste generatie die m’n vader meekreeg van de garage omdat de motor van de Sierra weer eens niet vlekkeloos startte, was mijn dieptepunt.

Natuurlijk, leenauto’s zijn al snel afgetrapter dan gangbaar maar deze auto piepte en kraakte bij elke drempel, en dat met zo’n hard knettergeluid dat de auto op elk moment doormidden leek te vallen. Dag pap, rijd vooral verder, ik blijf hier wel op de achterbank. Exact hetzelfde euvel had de tweede leenauto die we bij het Westerborkse bedrijf kregen. Dat was een Chrysler Neon van de eerste generatie. Maar bij de Clio waren ook de zittingen (bij ongeveer 100.000 kilometer op de teller) belachelijk doorzeten. Zacht Frans comfort? Veren in je derrière, en niet om complimenteuze redenen!

Ook de Fiat Ritmo was een trieste bedoeling. Als kind bleef ik bij enige warmte al helemaal vastplakken aan de leren stiksels tussen de stoffen bekleding en ik weet nog dat ik veelvuldig heb meegeholpen aan het verwijderen van lak op de binnenkant van de deur. Een kind kon de was doen met de roestplekken die er in de binnenkant (!) al waren.

Mijn eerste auto was een Suzuki Swift uit 1998. Juist, zo eentje met een carrosserievorm uit 1988. Die bleek bij de eerste keuring volledig verroest aan de onderkant, maar het karretje reed na de eerdere ellende die ik had meegemaakt best aangenaam.
Kia Ceed stationcar dieselding als huurwagen voor een dag op vakantiejob een jaar terug (ipv de Peugeot Partner). Ideaal voor iemand met een kort linkerbeen en lang rechterbeen die bovendien graag met zijn benen gespreid rijdt. Voetsteun links zit te links en te dicht ten opzichte van de gaspedaal die te rechts en te diep zit.
@Thibaut:

Die auto’s hebben een overgevoelige stuurbekrachtiging.
Ik ken er 1 die met 120km/u de vangrail in probeerde te sturen. Gelukkig net niet gelukt. Nu mag het kreng weer terug omdat er tegenwoordig 3cm speling in het middenpunt zit. De eigenaar van de auto heeft mij al gevraagd om met de dealer te praten omdat hij hun niet vertrouwd na het bijna vangrail incidentje. Hij voelde al een tijdje dat er iets niet klopte. Volgens de dealer was dat niet het geval en lag het aan zijn eigen gevoel. Drie keer nakijken verder ging de stuurbekrachtiging een z’n eigen gang.
Dat is dus ronduit eng en gevaarlijk.
Het betreft een station met 1.6 benzine. Momenteel zo’n 68.000km op de teller.
zonder enige twijfel een Honda HRV
Fiat Panda uit het jaar nul. Kort geleend en snel weer terug gebracht. Met 135 bandjes windje mee de Beneluxtunnel in tikte het ding net 150km/u aan op de teller. Stuurgevoel was er nauwelijks.
Toegegeven. 150km/u was met die auto spannender dan 235km/u met de huidige auto. :)

Leasbak genaamd Peugeot 206 was ook een verschrikking. Belabberde wegligging en te weinig gevoel in de besturing.
Later die dag nog een Scoda Fabia gereden. Dat was echt een veel betere auto voor mijn gevoel. Degelijke wegligging, afwerking en een goed stuurgevoel. Stuur was ook lekker dik en klein. Helaas wel een diesel..

Onze huidige auto is een pechmagneet. De auto zelf doet het prima. Hij heeft echter een onweerstaanbare aantrekkingskracht op lompparkeerders en vandalen.
=> Leasebak..
Ghettoblaster
Voor mij , de eerste generatie van de Opel Tigra.
Was een impulsieve koop .Wat een hoop ellende op wielen was dat. Ik had het ding 4 jaar en er werden maar liefst 6 EGR kleppen vervangen.
Ik herinner me dat als ik 140 KM/H reed de temperatuurmeter razendsnel naar het rood ging en er was voldoende koelwater hoor
Het ding was de onbetrouwbaarheid zelve
@Ghettoblaster: Nu ga ik toch bullshit roepen want in een Tigra sluit je de EGR dan toch gewoon af, welke malloot gaat nu moeite doen 6x een niet noodzakelijke milieuklep te vervangen terwijl de motor ook beter loopt zonder EGR.
Ik vind die Suzuki er best grappig uitzien.
BMW 318 uit 92 op LPG. Deze auto was helemaal uitgeleefd. Interieur versleten, deurpanelen lieten los als de deur te hard werd dichtgedaan. Roest, slecht starten, olie van hydraulische koppeling om de twee weken bijvullen anders geen koppeling ;) traag, lawaaiig, stuurbekrachtiging had een eigen leven, CV die maar soms werkte en elke week weer een nieuw euvel. Slechts 5 maanden in bezit gehad.
@Punk: ik zie in jouw reactiegeschiedenis dat je niet echt een grote Audi-fan bent.
Nu zie ik hier dat je de audi A2 als slechtste wagen aanduid. Ik rijd momenteel zelf met een audi A2 en ik vind het een geweldige auto om mee te rijden. Velen vinden hem niet zo mooi, ook ik heb er mijn twijfels over aangezien ik de wagen gekregen heb.
Hij stuurt zeer direct, vinnige motor, aluminium chasis…

Tenzij je dagelijk met wagen van meer dan 100.000 euro rond rijdt en de A2 de enige wagen was onder die prijsklasse kan ik jouw reactie niet echt vatten.
bmw-330i-touring
nissan micra 1.0

Zo een drama dat het nog best grappig was om er in te rijden.
Een Mitsubishi Colt 1200 GL automaat van ’83. Was van een oude man geweest. Had een paar jaar stil gestaan, wat de prestaties niet echt hielp. En standaard was die al heel snel. Toch nog aardig wat mee gereden, totdat die gekeurd moest worden, fail natuurlijk. Teveel roest.
Alfa 159 2.2 JTS.

Zeer fijne auto, zalig geluid…
maar zuipen, niet normaal…
Ik heb mij die aankoop echt beklaagd.
Opel Corsa en verder alle Opel diesels…
Mijn eerste auto, een Fiat Pinda 45 uit 1983, een van de eerste, nog met zo’n blikken broodroostergrille. Leuk autootje om mee te beginnen, echt waar, maar al mijn kaarten waren bemost want hij was lek en de kaartenbak is van dezelfde stof als de tuinstoeltjes. Het ding zat vol roestgaten, de lak was dof blauwgrijs geworden zodat het wel een auto van de Marine leek, maar het ding haalde wel mooi 140.
Ik zou het nu niet eens meer durven, 140 in zo’n broodtrommel. Niet een echt slechte auto, maar wel de slechtste van allemaal.
@Rob:

Tot 130 gaat het zelfs vrij probleemloos. Harder dan 140 wil je ook echt niet met zo’n ding. ;)
Mercedes 300ce-24 op LPG uit 92 met 260.000 op de teller

Auto heeft 5 en een half maand van de 6 maanden in mn bezit in de garage gestaan of voor de deur. alleen maar problemen, het enige, maar dan ook het enige positieve aan de auto was het geluid, voor de rest was het gewoon een waardeloze bak, dus nooit kopen!!
vw caddy van op het werk, tussen de middag snel even een broodje gaan halen.
Nooit meer, nog liever te voet -)).
Het is weer heel wat jaren geleden dat wij snel een tweedehandsje nodig hadden. Het werd een Renault 12. Die zat niet, reed beroerd en remde even beroerd. Dat bezit heeft ook maar heel kort geduurd.
Range rover elke 2 kilometer aan de kant omdat de motor te heet werd
(o ja en hij reed ook ongeveer 1 op 1 :P)
ik heb met mijn eerste wagen meteen de hoofdvogel afgeschoten
daewoo matiz met een 3 in lijn 800CC motor
gaat totaal niet vooruit
eenige pluspunt , op 7 jaar nog nooit in de garage geweest
volgende is waarschijnlijk een nieuwe corsa
@ricardo ..
over de 100 zwaar emotioneerde comments ..
high five dude ..
mijn ergste fiets was een peugeot
@RenesisHP:
Voor wat ik er nog van herinner, vond ik eigenlijk alles wat overbekrachtigd en te elektronisch in die Kia: een versnellingspook die in versnelling klikt, een rem die bij ligt induwen niet reageert en bij meer induwen plots een noodstop lijkt te willen uitvoeren, een wel heel erg licht stuur, …
Ik moet wel zeggen dat ik wagens van minstens 7 jaar ouder gewend ben, maar ik voel liever dat ik de wagen zelf in handen heb.
@Thibaut:

Het is inderdaad een zeer gevoelloze auto. Toch is de handling niet eens zo gek slecht. Die auto is nog best goed uitgebalanceerd in het grensgebied.

Ik heb dat bij een Opel Vectra GTS 1.9 diesel een stuk anders ervaren. Overall een veel betere auto. De handling in het grensbereik was echter waardeloos. Die auto is gebouwd om met hulpjes te rijden. Zeer slechte balans in het grensgebied.
Volkswagen Kever ’71:
Natuurlijk zijn we verwent geraakt, maar keer op keer schokkeerde de kever me:
* Voor zo’n kleine auto is de draaicirkel belachelijk, en het moment waarop ik daarachter kwam was niet handig.
* Als je bergop rijdt, denk je eerst “snelheid valt niet tegen” dan denk je “hmm, waarom ruik ik benzine?”.
* Met 80+km/h blijkt plotseling dat de combinatie van slecht uitgelijnde wielen en aerodynamica van een conservenblikje niet handig is, ik dorst simpelweg niet hard te rijden.
* Als je zacht op het rempedaal drukte remde die niet, als je iets harder drukte blokkeerde alle 4 de wielen en remde die dus nog steeds niet.

Suzuki swift ’88, mijn eerste
20 graden volledig vrije speling, op het stuur. Het voelde eng als er op de autobahn (dat gekke 1.3Ltje ging 160km/h) weer een bocht aankwam. De remmen voelde toen ook niet goed, bij de apk bleek dit ook goed mis te zijn.

In beide gevallen was de motorisering goed, maar al het andere niet. Ze hebben me echter nooit laten staan.
2002 Audi A4 2.0 20V… De ene miserie na de andere
De ergste moet de voorloop-auto zijn geweest voordat ik begin 98 mijn Alfa 156 (nog steeds verliefd) kreeg. Het was een Mazda 323. Een sedan. Een 2.0d zonder turbo. Traag, saaaaiii en lelijk. Echt heel erg dat ding.
mijn slechtste auto was ook mijn beste een fiat stilo abarth 2.4 20v ik stond denk ik elke maand bij je garage met een elektrische storing
Die Lancia Delta klonk prachtig, heeft me twee keer naar Le Mans gebracht, maar God, wat een rampenplan was die auto.
Een 93’er opel omega 2.4. Ding was altijd stuk en zoop als een ketter.
integralechubasco
Sinds de integrale is alles waarin ik gereden heb ‘useless rubbish’ …
@integralechubasco:

Die auto rijd inderdaad best lekker zolang de pakkingen er niet uit klappen. De kwaliteit van de turbo schijnt ook wat beter te kunnen. Mooie auto, fijne handling en hoge onkosten bij problemen. Dat was 10 jaar geleden het geval bij een kennis.
de Citroen Xsara Picasso van mijn moeder
toen ik door een putje reed kwam er een stuk dashboard los( zo dat groot stuk plastiek voor je neus) gewoon op kloppen en het zat terug goed.
tegen 35km/h een bocht nemen van 90° en hij begon al te schuiven
tegen 80km/h de afrit/oprit nemen en je denkt dat hij gaat kantelen.
plankgas geven en er komt wel veeeel meer lawaai, maar niet echt meer snelheid
Een Audi A6 2.5 Tdi.
Dat ding ging alleen maar kapot en heeft me vaak laten staan. Versnellingsbak problemen en veel electronica ellende.
Een kia picanto! Die na het invoegen net 90 reed en 2 km verder net 120 aantikte met zeer veel windgeruis en een motor geluid zo hard dat je je radio van 2 watt ook niet meer hoort!

Wat een zwaar berroerde auto is dat!…
Een Slopel Vectra C 1.8 , De grootste miskoop uit onze autohistorie. Zo vierkant als een Rubik kubus en vanbinnen materialen zo nep dat het zich verontschuldigt als je er naar kijkt.
Dan koop je die bak plastic goedgekeurd uit de garage en ga je een half jaar later terug om hem te laten keuren voordat je op vakantie gaat, blijken twee schokbrekers, de waterpomp en de distributieriem aan vervanging toe te zijn. Compleet niet verwacht dus. Dan als nog ergste de foeilelijke plastic wieldoppen en bumpers/dorpels. LELIJK ZWART PLASTIC op een lichtgrijze auto.
Gelukkig nu in het bezit van een mooie Mercedes C en voor de Slopel nog een handje vol mooie Alfa Romeo’s gehad.
VW transporter, wat een klote bus was dat. Als je gas gaf en de koppeling te snel op liet komen bij het wegtrekken viel die altijd schijt olie zuipen als een gek etc.


Beste ooit was een Mercedes sprinter uit ’96, niet kapot te krijgen. Vooral het driften met veel regen of sneeuw was Top :P goeie ouwe tijd. *traantje weg pinkt*
Ik heb een tijdje in een Passat (B4) rondgevaren:

http://www.moto24.tv/jamnik/img/galeria/3191/vw_passat_b4_2.jpg
Nja…een witte Citroën ZX Avantage uit 1991…bleek ooit de ‘inkoop-hoerenauto’ van de oud GAK-controleur(s) te zijn…dus totaal al afgereden door stressige baasjes, die zelf nog zieker waren dan hun bezochte mensen…wát een wark bleek dat zeg ! 9000 gulden voor betaald, 4000 onkosten, en door middel van ‘geweld’ bij de garage met een aantal (verbouw-)vrienden nog 1000 piek teruggehad…
Simpel, VW New Beetle TDI, als eerste firmawagen ooit. Ding ging vlot vooruit, dat wel, maar met een kaal en lelijk interieur. Daar kan je eventueel mee leven, maar het onding probeerde me regelmatig te vermoorden door de rechtervoorrem opeens dicht te laten slaan zonder enige aanleiding – echt tof als je rustig 120 cruised op de autosnelweg om 7u s’morgens, terugkomend van een feestje. Sinddien dierven een paar vriendinnen niet meer in die auto stappen – en ik kan ze geen ongelijk geven. Ding is er 3 keer in de garage geweest voor zover ik weet, en is nooit opgelost geworden. Toen hij de laatste keer in de garage stond ben ik van job veranderd, dus ken de verdere geschiedenis van dat onding niet :)

Op de 2de plaats komt ongetwijfeld m’n baas z’n toenmalige A6. Die had zoveel electrische problemen dat Audi die auto uiteindelijk is komen ophalen en hem een nieuwe heeft gegeven (die ook niet zonder problemen was, maar lang niet zo erg). Lijstje van mankementen: electrische autoruiten, ruitewissers en electrisch dak die een eigen leven leidden, airco die een voorliefde voor 16 graden leek te hebben, motor die soms niet afsloeg wanneer je het contact afzette (dus dan maar in 5de zetten, op rem gaan staan en koppeling laten schieten), … Ook de kilometer teller bleef soms gewoon dezelfde snelheid aanduiden. Nu ik heb met deze wagen maar 1 keer moeten rijden (om hem naar de garage te doen trouwens :P) – daarom dat dat maar de 2de plek verdient :)
M’n eerste, een Opel Vectra 1.7 diesel met 60 pk geloof ik.
Op topsnelheid (155km/h) koppakking eruitgeblazen. Motot ging zijn eigen sneeroplie opbranden en de diesel sloeg op hol, toen: een grote knal. Dat was einde Vectra…
Opel Manta
Subaru Mini-Jumbo. Gelukkig nooit in mijn bezig geweest maar wel in gereden. V-r-e-s-e-l-i-j-k.
altijd coole bakken gereden.
Alfa’s, Mini Cooper, Lancia, landrover..
op auto’s moet je niet beknibbelen, lekker doen wat je wilt
Ben pas bij mijn tweede auto, een Peugeot 206cc. Had ervoor een Golf 3. Ook dat was een fijne auto!
peugeot partner, kwam niet boven de 120 uit echt verschrikkelijk!
@Gijsm: En brullen voor dood bij 100km/u?
opel zafira toen de sintra van mijn ouders naar de garage moet heb zelf nog geen auto.
@karelV: ik rij zelf ook met een audi a2 momenteel, er scheelt toch wel meerdere dingen met die auto hoor, tenzij je rustig rijdt en hier dus geen last van hebt maar er zit toch een groot turbogat ze, en laten we maar zwijgen van de geluidsisolatie van deze auto… wilde onder de moterkap kijken hebde ze vast in u handen. ik vind audi’s prachtig maar met de a2 zijn ze toch even de mist in gegaan.;)
De Peug 404 van m’n moeder.. Het ding roest zo ongeveer onder je reet vandaan, veel motorproblemen en het weggedrag zou ik willen vergelijken met “levensgevaarlijk”..

Ook m’n ouwe E300 Diesel was een rampenbak..

Ik rijd nu al een tijdje rond in een donkergroene S400 (W220 model) en dat bevalt me best.
Aangezien ik nog maar een jaar met de auto rijd kan ik nog niet zo’n groot lijstje hebben, maar de ergste auto waar ik al mee reed is de Peugeot 306 van m’n zus….
Een aftandse Renault (weet het type niet eens), toen ik net mijn rijbewijs had, in Oostenrijk… Ik kwam er pas na de helse rit (in de bergen, waar iedereen 80 rijdt waar je gezond verstand zegt: hier moet ik niet harder dan 40) achter dat er niet zoiets bestaat als APK in Oostenrijk, dus ik mag van geluk spreken dat de remmen het nog 20% deden.
Maar goed, de Corsa van mijn ma (een 1.2tje) met alle koppel bovenin de toeren is ook echt een ramp af en toe, dat ding acceleert echt als een slak maar kan dan plotseling wegknallen als een gek, niet echt prettig op de snelweg…
Een vw lt.Niet vooruit te branden.Gelukkig was er ook een sprinter beschikbaar.
@mb man: grappig, t zijn precies de zelfde bussen, zelfde fabriek alles.
@Jipp: Idd, zal wel aan de motor hebben gelegen, zit namelijk ook nogal wat verschil tussen bijv. een Sprinter 209 of een 318 á la ambulance.. Motor types bij LT’s weet ik niet uit m’n hoofd..
@troublesome88: idd, als je de kleinste moter hebt en die hele lt hebt volgeladen snap ik het, als je vervolgens in een sprinter met een grote moter stapt rijd t wel beter ja.

Overigens staan er wel veel aziaten tussen, en zuid europeanen…..!
@Jipp:

Het valt mij vooral op hoeveel Duitsers er nog tussenstaan..
@EJS: dat vind ik wel mee vallen, als je gaat bekijken hoe en welke duitsers bekritiseerd worden, een getunede polo dat die de drempel niet over kan ligt bijv niet aan de fabrikant, de opels daarintegen weer wel. Maar ook een aantal oudere bmw’s en merc’s die ik nooit zou kopen, omdat je weer dat er meesal wel wat aan mankeert.
@Jipp:

Ik vind dat voor een forum van 90% ’t vaak over “Deutsche Grünlichtheit” heeft er wel degelijk veel Duits tussenstaat.. En relatief weinig Italiaans(voornamelijk pindaatjes)^^
@EJS: het is maar wat je leest he, maar even terug gekeken staat er zelfs en maserati tussen, veel fiats, geen lancia maar wel alfa’s dus weet niet wat jij leest. Het overgrote merendeel gaat over suzuki, kia etc. En dan nog iets, nogmaals gaat het vaak om opgereden auto’s waar iets over word gezegt als het duitsers zijn, problemen waar de fabrikant niet iets aan kan doen zoals een kaal interieur. maar ook onzin zoals een sprinter die beter rijd dan een LT wat onmogelijk is, die wagens helemaal het zelfde, dat is alleen omdat mensen naar het tekentje kijken.
Citroen Berlingo
Een verlaagde VW Polo met uitlaat waarin je zo je schoenen kwijt kan.. Jezus wat een rotzooi. Ten eerste kun je niet eens fatsoenlijk over een drempel, zeker niet met personen op de achterbank, die moeten gewoon uitstappen dan. Ten tweede maakt de auto met zo’n uitlaat meer herrie dan dat ie vooruit komt, volgas merk je eigenlijk niet.. Ten derde was het toch wel erg om te zien dat beide sideskirts er in één week tijd afvlogen op de snelweg. Oja, hij had ook nog een roze interieur..
mn fiat 128, gans doormidden geroest maar de motor bleef lopen
rij nog steeds fiat ondanks alle gebreken, lol mag wat kosten…
Mijn ergste was een Fiat Palio Weekend 75. Ik vond dat ding niet vooruit te branden, en het zuipt ook als een gek.
slechtste auto was een renault 5 het eerste model met vloerversnelling. Deze was snot rot,voor de rest alleen maar fijne auto’s gehad zie mijn site http://jefs4wielers.web-log.nl/ .
Mijn ergste auto-aankoop ?
Geen. Ik koop enkel auto’s die ik leuk vind. Of ze goed rijden interesseert me niet. Zolang ze maar binnen mijn smaakgebied vallen :)
Peugeot 607 2.2 Twinturbo Gekocht : dus we rijden naar thuis een hij geeft al een Probleem aan de Elektronica een na 2maanden pas Gemaakt maar toen wij die net kochten een aankwamen thuis waren wij de Koffer eens open doen een zoeken zoeken en zoeken een gevonden bij de 607 teken een nog ook dit : was de alarmsysteem als we de auto op slot doen ging hij automatisch de alarm aan na 5maanden VERKOCHT dat was mijn slechtste barrel aller tijden.
Een peugeot 205 GTI 1.9. Op zich een puik ding, maar als je ene beetje gas gaf, dan maakte hij zo’n herrie, dat je dat maar niet meer doet. Wel sportief maar dat was ik dus snel zat. Ook verbruikte hij flink olie boven de 3000 toeren.

Ik heb hem een half jaar gehad, en heb de startmotor laten reviseren (nieuwe was heel duur en tweedehands niet te vinden). Ook ging het kat lampje vaak branden, dan liep hij op het noodprogramma, toen dat steeds vaker voorkwam heb ik hem snel ingeruild.

Wel bijna hetzelfde voor gekregen als wat ik er voor betaald had.
Naast mijn matzwarte DS, is zo’n GX erg leuk.
Waarschijnlijk ben ik met 1.87 te lang bedenk ik mij net…
Schokkend om bij dit onderwerp zo’n schetige Suzuki GX te zetten. Leuk ding, alleen kleine mensen passen erin. Maar on topic mijn allerslechtste auto met bijbehorende waardeloze flessentrekkende dealer, een Mitsubishi Lancer uit 1980. Nooooit weer zo’n shit auto, de dealer is later naar Leeuwarden verhuisd en daar zijn Mitsubishi dealerschap kwijtgeraakt. Blijkbaar haalde hij bij meer mensen dit soort nare grappen uit (de motor beschadigen tijdens een onderhoudsbeurt en zonder iets te zeggen je zo wegsturen zonder de rekening ivm bewijsmateriaal wegwerken).
@midasracer:
Mijn pa heeft ook een slechte ervaring met zijn Mitsubishi gehad. Het was een Galant turbo diesel EXE uitvoering uit ergens mid-jaren 80, nieuw gekocht en nieuw model. Eerst was pa enorm tevreden: ruime wagen, vrij modern (digitale radio, stuurbekrachtiging, …) Maar naarmate de jaren vorderden heeft de wagen vaak in de garage gestaan. Altijd maar problemen die volgens de dealer te wijten waren aan de batterij. Maar na een 3tal nieuwe batterijen in korte tijd moet er toch iets ernstigers mis zijn. En toen begon het. Allerhande onderdelen gaven er de brui aan, oa de startmotor. Nooit kwam een degelijke uitleg van de dealer, wel gepeperde rekeningen.
Toen de wagen ook spontaan begon af te slaan, deed mijn pa na 7 jaar de wagen de deur uit. Te gevaarlijk met 3 jonge kinderen als de motor in een bocht uit slaat en je rembekrachtiging ook en je zo de bocht uit rijdt. Of als je een inhaalmanoeuvre wil uitvoeren op het derde vak en wanneer je naar 5de schakelt de motor er de brui aan geeft.

Soit. Geen splinternieuw model meer voor mijn pa. Liever beproefde modellen.
Zonder twijfel de Suzuki Grand Vitara diesel. Traag, enorm lelijk vanbinnen en vanbuiten, onplezierig om rijden, niet erg groot vanbinnen, en bovenal zeer onveilig op nat wegdek tenzij je de vierwielaandrijving inschakelde.

En verder een Ford Escort 1.4: stuur en versnellingsbak en wegligging voelden aan als rubber. Bovendien ook nog eens onbetrouwbare elektronica.
De slechtste auto was zonder twijfel de Fiat Panda 45S uit begin jaren 80: deze kon niet tegen regen. Ik had 3 spuitbussen in de auto liggen om het ding aan de praat te houden/krijgen: iets om het vocht uit de verdelerkap/bougiekabels te verdrijven, een of andere etheroplossing om in de carburateur te spuiten om te kunnen starten en een luchtverfrisser als er vocht in het interieur was gekomen.
Overigens vond ik het toch een fijne auto. Eind jaren 80 waren we gewoon nog niet zo verwend met goede auto’s als nu.
De meest irritante auto was ongetwijfeld een VW Jetta Diesel. Niet vooruit te branden, wegligging als een dronken kleuter en olie zuipen als een scheepskameel.
Van de modernere auto’s was de VW Passat waarschijnlijk de meest kostbare qua onderhoud met z’n slechte draagarmen, homokineten, katalysator, kachelradiator en ga zo maar door. En duur!!
Meest onverwachte meevallers qua uitstekende betrouwbaarheid: Lancia Kappa en Citroen Xantia/XM.
een trabant, en dan nog door de landschap bulgarije, met de bocht vloog deur constant open, steeds aanduwen, veel roest etc. verder wel leuke ervarig.
FrankypankyV8
@bmw7:

Roest bij een Trabant? Ik dacht dat het ding van een textiel/hars composiet gemaakt was?


Het binnendeel van de carrosserie was zelfdragend van metaal, maar de buitenzijde van de spatborden, portieren, dak, motorkap en kofferdeksel waren vervaardigd uit Duroplast, een kunststof gebakken van katoenvezels gedrenkt in phenolhars.

Of je had die Trabant al deels gesloopt?
@frankypankyV8
roest kwam tijdens het rijden onder de stuur vandaan op me broek,omdat het geregent had, Buitenkant van de auto zag er idd wel netjes uit.
Het vorig model VW passat, van een nonkel van mij. de ruiten gingen spontaan naar beneden bij 70km/uur en een 0-100tijd van ongeveer 3 weken
Ooit eens een Kia Sephia ’98 geleend van een maat van me, wat een plastiekerig rothok was dat… Schakelen leek nog het meest op roeren met een pollepel door een pan erwtensoep, wegligging alsof er een overbeladen caravan achter hing en de helft van de elektrische accessoires deed het niet meer.

Daarnaast nog eens bedrijfsmatig een Leyland/Daf bestelwagen moeten rijden, gruwelijk slecht… roest, kapotte bak, gare motor en verder alles wat er op zat ging vroeg of laat ook stuk. Had misschien ook te maken met de werkgever die ons met een anderhalf jaar verlopen apk liet rondrijden, dus ook nul-komma-nul onderhoud. Maar toch, in de basis klopte er al helemaal niks van dus geen wonder dat ze failliet zijn.
Jaren geleden toen ik alleen nog in de leasebak van mijn vader kon rijden had ik eens een week die auto tot mijn beschikking. Keurige Toyota Avensis Wagon diesel uit 2003 (toen nieuw)

Me ouders gingen een week weg en ik was er koning mee. Helaas moest hij op de eerste dag van dit “feest” onverwachts naar de dealer en kreeg ik een Toyota Yaris Verso Type1. Vreselijke auto zeg. Kots en kots misselijk wordt je erin, rijd enorm slecht en icm de Luchtverfrisser van de dealer geen pretje
De toen nieuw gekochte Maserati 4200 gt, na een week viel bij het sluiten van de deur de speaker eruit. Weer een week later begon bij 160 het raamrubber omhoog te komen. Ook heeft de auto 4(!) koppelingen verslonden, 2 versnellingsbakken en 2 cardanassen. verder het geheimzinnige uitvallen van de xenon-verlichting die ook net zo spontaan weer aan als uit ging, het weigeren van de f1 versnellingsbak pomp, wat ook weer zo snel was verdwenen als verschenen en het afbreken van de deur scharnieren waardoor de deur er dus gewoon even uitviel. Uiteindelijk na 4 jaar, heeft mijn vader met vrij hoge snelheid een aanvaring gehad met een lantaren paal, de auto was total-loss. en toen kwam nog de schrik van wat de dagwaarde was, kortom KUT AUTO!!
Ik heb vier Volvo’s 340 CVT gereden. Daar zat een 1400 motor in, met het luchtfilter op de carburateur geschroefd. Die drie tapeindjes gingen voortdurend los waardoor de motor valse lucht aanzoog, stotterde en/of afsloeg. Ik had permanent borgvloeistof en vloeibare pakking in de kofferbak liggen, maar om de 1000 kilometer trilde de hele boel weer los. Ik heb nooit enig sentiment gehad bij die auto’s, wat ik wel had bij mijn Dafjes en nu mijn 440, waarmee ik alweer 80.000 kilometer heb gereden in 5 jaar (incl. 3 x Barcelona, 1 x Tsjechië). De kofferbak van de 340 sedan was wel fenomenaal, zo groot heb ik ze nooit meer gezien.
@DafMaf:

Die hadden idd een grote kofferbak voor zulke kleine wagentjes.. Wij hadden een 360 geprepareerd voor rally’s, met rolkooi en Saabturbo motor.. Geweldig ding!
Ik heb stil gestaan met deze: http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/68/Seat_Malaga_85-92_30.jpg
Omdat mijn vriendin, nu mijn vrouw, de lichten had laten branden. Er zat namelijk op deze auto al automatische verlichting en dat had zij niet in de gaten. Zij kwam mij op halen van het werk en moest toen even wachten waarbij zij vergeten was dat de lichten aan stonden, gelijktijdig met de radio.
Of deze auto: http://www.automarket.ba/listing–26260.html?navigationtabs=0
Althans een gelijksoortige.
Hiermee stil gestaan bij Thermae 2000 in limburg. Omdat de accu kapot was. Weggesleept door de ANWB naar een garage en daar voorzien van een nieuwe accu.
Heel simpel bmw 318tds was een dure brol.En de 320d bwj 2002 gekocht op 78.000km. nu 122.000km dak heb is precies het zelfde toer op aant gaan.
turbo kapot op 90.000km dan sleutel kontact op 96.000km 400km verder waterpomp en op 110km driehoeken versleten niet door apk geraakt.
geen bmw niet meer voor mij na den deze.
Met mijn audi s2 uit 1993 met 354.000 gekocht op 187.000km nooit buiten de onderhoud na geen kosten.
Voor de vrouw wordt de volgende dus ook maar audi.grts
Mercedes C klasse 2 liter 16-klapper, de grootste pokkewagen die ik ooit heb gereden hij ligt nu op de sloop zodat ie geen schade meer kan aanbrengen aan de wereld.
Hij was pas 6 jaar oud !

Opel Omega Caravan ondingos.

Ik koop het liefste merken waar iedereen met een boog omheen loopt, Range Rover, Citroën, Alfa Romeo, daar heb ik de beste ervaringen mee
En VW eerlijk is eerlijk, maar bij Audi moet ik wegblijven.
Een talbot samba cabriolet , van oktober (toen werd ik 18) tot maart mee gereden, toen begon de zon te schijnen en begaf de samba het…
ik heb een jaar in een oude rolls royce rond gereden, veel bekijks maar ik hat het beter als jeremy clarkson op kunnen lossen
Een Hyunday Pony. Gelukkig was ie niet van mij. Rijden erin was een combinatie van rodeo en een zeepkist!
Het model lijkt bovendien van de aardbodem te zijn verdwenen…
Mazda 121, kwestie van geen comfort, geen vermogen, geen vlotte versnellingsbak, geen radio, een aangename plastic geur en een zweterige rug van de zetels te hebben.
Hyundai Pony. De eerste auto ZONDER wegligging.
Seat Malaga 1990 (was inruil op mijn astra) 1,5 km mee gereden daarna wilde ik hem niet meer starten want dat was de hele beurt wakker.

Het stuur stond niet in het midden, rempedaal lag halverwege en deed niks, gaspedaal veel te hoog dus kramp in je poten en bij 1 bewegen 4000 toeren. Versnellinghendel van 1,5 meter lange vaagheid.
Mijn trauma:

Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik begonnen met een Ford Escort. Een oud model uit 1983. Best wel wat leuke dingen aan gedaan. Spoilertje op de achterklep gezet, leren sportstuurtje er in, mooie Pioneer headunit en composets.

Het was geen fijne auto. Altijd motorische ellende, hij startte nooit, en als hij dan liep inhouden, bokken, afslaan, verzuipen, enz. Ik heb er alles aan gedaan, een hele grote beurt met alles nieuw, een nieuwe ontsteking, de carburateur laten reviseren, etc. Het kwam niet goed. Na twee jaar ellende dit ding een rotschop gegeven.

Vind het wel jammer, het heeft stiekem mijn gevoel voor het merk Ford flink vernield. Heb jaren geen Ford meer kunnen luchten of zien. Pas de laatste paar jaar zit er weer een beetje stijgende lijn in. Dankzij de nieuwe Focus RS e.d. Dit was het rothok, hoop dat hij al jaren geleden vermalen is:

http://members.home.nl/huijskes/History/Escort2.jpeg
een oude minicooper, zo’n kleine 4bak

het ding had gaten in de vloer, de stoel kon niet verschoven worden(zat vast) en ik ben 2meter lang
Afgelopen winter met een vriend van me en zijn moeder op wintersport geweest naar Zwitserland. In een Opel Astra Stationwagon 1.6 8V automaat uit ’98, volbepakt met dakkoffer enal, hond mee… Dat trok werkelijk voor geen meter.
De ergste auto’s ooit zijn de Seat Malaga, http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/68/Seat_Malaga_85-92_30.jpg, van mijn oudste broer, de Volvo 340, die ik meekreeg als leenauto van de Volvo-dealer, bij onderhoud van mijn Volvo 440 en de Lada 2110;http://www.petrivka.com.ua/content/photos/big/lada_2110-(3)-76f21.jpg , van mijn oude dansleraar. Allemaal auto’s die vaag sturen, zonder stuurbekrachtiging, slecht remmen en niet vooruit te branden waren. Oftewel rotzooi bakken.
Mijn slechtste was een Volvo 340 DL, underpowered en altijd gezeik mee gehad!
Eén vakantie naar Roemenië gereden met dat ding en bij terugkomst in Nederland direct verkocht, we kregen gelukkig heel het aankoop bedrag terug en daarvan een 440 GLE gekocht.

Daarna een heerlijke auto waar alleen de dealer ons hard genaait heeft: Volvo 850 2.5 20V GLT, een heerlijke auto die ook nog eens snel is. Enkel een reparatie van 2500 euro tegenover een verkoopprijs van 1500 euro… Terwijl de reparatie bij een ander bedrijfje 500 had gekost…
Kia Picanto, tijdje meegekregen als leenauto… Wat een kleine, ontzettend trage en oncomfortabele auto was dat zeg, en niet eens zuinig…
Allemaal exameplarische problemen… Mijn slechtste ervaring was de Opel Meriva. Zegt genoeg dus.
ja jongens .. bewaar dat geneuzel maar voor de topic “kleinleed” ..
@lincoln: Zegt genoeg dus.
@Ferdinand1: m’n ouders hebben een Meriva. Oke hij is niet mooi of snel maar hij is zeker niet slecht. Maar iedereen z’n eigen mening he ;)
@599fiorano: Dat is dus al wat ik zei: zegt genoeg. In de zin van: ik heb niet met écht slechte auto’s gereden. Wat mij irriteerde was de slechte zitpositie (de goede positie was onvindbaar) en het hele stuurgevoel.
1992 Renault Clio 1.2

enorm traag (amper 120 met manieren), maakte enorm kabaal en trok voor geen meter en had bij het schakelen soms de versnellingspook vast. Heb dikwijls mijn hart vastgehouden met deze auto.
Dat moet toch wel de Renault Megane Cabrio zijn… Die nieuwe, echt een pauperbak op 100 manieren:S Werd er echt gek van! Of de Opel Meriva automaat van mn opa, die schakelt zelf zo verschrikkelijk, bah!
Ex 307 uit 2001 , 1 jaar gehad en bijna 2000 euro aan reparatie gehad .
Smart ForTwo met zon automatische shiftbak. schakelt supersloom en met schokken op en neer. en naar ze 1 op rotonde’s die je ook in 2 kunt nemen etc etc
In mijn 1 jarige autorij geschiedenis heb ik nog maar vier auto´s gereden, waarvan 3 met dezelfde motor.

Een VW Golf 1.9 TDi(lesauto)
Een VW Passat 1.9 TDi(van mn pa)
Een Skoda Octavia 1.9 TDi(van mn opa)
Een Mini One(van mijn ma´s werk)

Allemaal geen minne auto´s. Qua rijden is de Mini het best, de Passat het best qua feeling en comfort(aan het begin had ik wel gigantische ruzie met de koppeling aangezien deze veel gevoeliger was als in de Golf). De das blijft de minste auto voor mij de Octavia denk ik, ook al doen ze niet veel voor mekaar onder. Gelukkig nog geen slechte ervaringen. Houden zo.
Ik rijd nu ongeveer een jaartje rond, en heb toch al de nodige vierwielers in mijn bezit (gehad).

’98 Toyota 1.3 Starlet , ge-wel-dige auto. Ik mis hem al.
’96 Toyota 1.8 Celica, al de nodige sores aan gehad, en counting…
’90 Mazda 1.6 MX-5 NA, recent aangeschaft, en vol aan het klussen
’90 Land Rover Discovery 200TDi, 4 ton gereden en dr zit geen bak onder…

Allemaal impuls-aankopen, en ik geniet met volle teugen :D
@Jesper: vooral die laatste lijkt me een leuke bak om onder handen te nemen, die mx5 kan je zodra hij goed is een hoop geld op leveren, en in de zomer een hoop open rij plezier.
hmn,,

Gloednieuwe Opel Frontera (diesel) destijds gekocht,, ( rond 1998)

Bleek een maandagmorgen auto te zijn, teveel problemen mee gehad.
in 2004 kochten mij ouders toen nog de nieuwe e klasse het was een e 270 cdi wat een comfort, maar wat een problemen ook erbij alles is wel is kapot gegaan en mijn vader geloofde er nog heilig in dat het niet de auto was haha, in 2006 de nieuwe 3serie gekocht een 325d geweldige auto,wegligging,prestaties maar ook de helft ging kapot, nu een audi a4 van 2008 en die blijft het tot nu toe gwn nog doen op een losgeschoten intercoolerslang na
Heb nog steeds mijn eerste auto, een 2002 E39 530i. 0 problemen tot nu toe.
Nu dan ingelogd:

Heb nog steeds mijn eerste auto, een 2002 E39 530i. 0 problemen tot nu toe.
Heb zon beetje alles al gereden.
van 10pk suzuki alto’s tot en met GT3 klasse racewagens.
Ik ben iemand die net zoveel plezier kan hebben in een alto als in een 911 GT3.
Zo lang het maar handgeschakeld is vind ik het best.
Ik vermaak me wel.
Ik rij een Reliant Robin. Rijdt wel leuk op 3 wielen maar is vooral lekker goedkoop. Is een oldtimer en officieel een motorfiets dus geen apk en belasting. Verder wel warm en droog en met een radio met cassettedeck :)
mazda premacy of nissan sunny (met verrotte koppeling)……
…zeer beschamend…
de eerste keer dat ik in een auto reed… en wat voor 1…
een DAIHATSU CUORE 0.8!!!!
Ik ben NOG NIET EENS 16!!!:|
Ergste auto ooit gereden? Ehm een oude Escort diesel? Een rampzalige afgetrapte Sunny diesel? Mijn eerste auto een 4-bak 1,2 Kadett e (overgenomen van een kennis die er nodig vanaf moest en ondanks verkoop met kapotte koppakking toch met winst doorverkocht, lol) Of toch die Alto? Maar ach, tegenover iedere ramp op wielen staan inmiddels 5 tot 10 erg leuke auto’s die ik gereden heb…. snel vergeten die rommel.
Het valt me op dat er geen een Renault Laguna II tussen staat, terwijl er zo slecht over werd gepraat!

Zijn het dan toch wel goede auto’s;)
een mazda mx5 die op 3 cyl. liep (kapotte bougiekabel) en aan het doorrotten was naast de deur en met een kapotte kap (ritssluiting)
@rick: een mx5 die doorrot? Lijkt me een slechte schadereparatie of zoiets…. Ze zijn niet roestvrij maar doorrotten komt toch weinig voor.

@Cono: de Laguna is een fijne auto om mee te rijden, maar wel erg onbetrouwbaar… misschien is dat het. Niet erg, wel een bodemloze put qua reparatiekosten.
Ik heb pas weinig ervaring met verschillende auto’s, maar één ervaring is nu al negatief te bestempelen. Vlak nadat ik mijn rijbewijs had moest ik even met een oude rode G-klasse diesel van een vriend van mijn vader rijden. Bwoah, dat reed afschuwelijk zeg. Nou ja, hij had dan ook al een flink leven achter zich en de vorige eigenaar (hij was net gekocht) had zich er flink op uitgeleefd met nutteloze accessoires, maar onderhoud was wat minder geweest. Wat goed onderhoud en hij zal vast een stuk beter aanvoelen.
veel auto´s gehad. de één beter dan de ander, maar de slechtste was zonder twijfel de impulsief aangekochte pontiac trassport se 3.8 uit 1992. (ik surf veel en wilde een busje of andere auto waar mijn boards in pasten en ik in kon slapen)

ding was te goed geprijsd voor een auto van 6 jaar oud. en later bleek waarom.

-Versnellingsbak wilde na een lange snelweg rit niet meer uit de overdrive.
-als de deur te hard dichtgegooid werd kon je hem uit elkaar halen om de slotonderdelen eruit te rapen
-achterwisser vastgeroest
-achterklep kon niet op slot
-verkeerd ingebouwd alarm (spontaan afgaan op de snelweg)
-bij verstellen van de electrische buitenspiegel viel de hele unit eraf. die bleek met kit vast te zitten..
motorkap afdekstrip kwam los bij windkracht 6. best schrikken in het donker..
alle electronica viel regelmatig uit. drie dynamo´s en 4 accu´s later heb ik hem na 7 maanden maar doorverkocht

enige voordeel: als hij liep ging hij als de brandweer. Ik ben er een paar keer mee naar Oostenrijk geweest met 160 op cruisecontrol en een verbruik van 1 op 9.

zo een dus:
http://autobazar.od.ua/brands_marki/96_oldsmobile_silhouette_1.jpg
@wimbers: Grappig, precies de auto die ik ook in gedachten had. Wat een ramp zo’n Transsport!
Alfa Romeo 146. Na nog geen 10.000km gaf ik het uiteindelijk op. Nieuwe koppeliing, nieuwe batterij, en nog het een probleem na het andere.
Fiat Barchetta, nieuw gekocht. In het jaar dat ik em had meer bij de garage gestaan, ondertussen mocht ik telkens lekker rondtuffen in een vervangwagen van de zaak (een fiat cinquecento, luciferdoosje op wielen).
Enkele vorbeelden. Na een paar dagen lag er al een plas onder de motor. Bij de garage: gekend probleempje met het reservoir van de ruitensproeier, we vervangen dat even, hier is de sleutel van de vervangwagen. Paar weken later hing de knalpot op de grond… gekend probleem met de knalpot (zwakke lasnaad). We vervangen dat wel even, hier zijn de sleutels van…
Problemen met de nokkenas, de auto klonk als een diesel. Me echt heel kwaad moeten maken voor dit werd opgelost. Enz, enz… Verkocht met heel veel verlies. Geen enkel autodealer (en ik heb er heel wat gedaan) wou een deftige overnameprijs geven.
Nooit van mijn leven rijd ik nog in een wagen van de fiat groep, al zijn ze de laatste autofabrikant op aarde.
herman rarebell
@Bert: Fiat, dat betekent toch “Fix It Again, Toni”? Dan weet je het toch al?
Zo had ik een oude Peugeot 306 Break. Ik heb hem 5 jaar gehad, en toen trapte door de koppeling. Dat stuk schroot vergeet ik nooit meer. Ik heb nu een Peugeot 3008.
Humanspectrum
Ik heb nog niet in zoveel auto’s gereden, maar met de Toyota Auris sedan diesel kon ik maar geen vriendjes worden. Hoewel ik veel meer diesel rijd dan benzine, kon ik het aangrijppunt van de koppeling maar met moeite vinden, het schakelen wilde slecht, kortom geen goede ervaring met de beste auto ter wereld (dit was nog voor throttlegate). Hoewel ik geen topautomobilist ben, zijn er benzineauto’s waar ik beter mee uit de voeten kon. Volgens mij lag er in die auto een benzinemotor die deed of ‘ie een diesel was. En dan een sedan in Nederland, wie verzint er zoiets!?
De slechtste meerijervaringen had ik met een oude Opel Ascona en een Toyota Hi-ace. Die Opel Ascona was een witte in een tijd dat dat niet cool was, waarvan een van de achterruitjes miste. Het kon de eigenaar niets schelen. Mij wel bij een gevoelstemperatuur onder nul, op weg naar school, een slecht lopende motor en een keer verkeerd rijden door diezelfde kerel.
Over de Toyota Hi-ace kan ik kort zijn. Rijd er niet mee over een veerooster of over nog grotere hobbels. Ik had het gevoel of het ding uit elkaar rammelde.
Mini CooperS… Leuk als je ff een stukje wilt scheuren maar om het daadwerkelijk als je dagelijkse auto is het een waardeloos apparaat. Koppeling veel te zwaar, schakelgangen zijn niet prettig, hard onderstel met harde stoelen die niet lekker verstelbaar zijn. Snelheidsmeter in het midden.. Elk stoplicht moet ik me helemaal naar voren buigen om de lichten nog te kunnen zien, overzicht is sowiezo niet erg goed. Ergonomie raakt ook kant nog wal. Conclusie, leuk voor erbij om even een keer te scheuren maar in het dagelijks vervoer is het een helse rit.
herman rarebell
Beroerdste auto? Peugeot 405 1.6, die verbruiken meer koppakkingen dan benzine -door een ontwerpfout. De cylinderhuizen die in het aluminium blok geperst zitten drukken omhoog de pakking stuk.
Ook waardeloos: Ford Econoline E150 bus, 5.0l 302 motor die krukaslagers van pisbakkenstaal heeft: na 160000km (niet veel voor een bus) kon je met de hand de krukas op en neer bewegen. Liep nog wel, maar lekte zo hard olie dat hij meer olie dan benzine zoop. En dat wil wat zeggen… Verder had het ding een pitmanarm (zoek op!) die door boog als je snel stuurde. Hij was gemaakt voor de rechte wegen in Texas, zullen we maar denken. Ford = Fix Or Repair Daily, ofwel Found On Road Dead. Rij nu Soebie, onverwoestbaar en betrouwbaar.
Ludo Verhoeven
Mijn huidige bedrijfsauto : Opel Vectra Break 1.9 CTDI 120 pk. Enige dat een beetje acceptabel is, is de audio. Die staat dan ook altijd hard zodat ik die koffiemolen van een motor niet moet horen. Voor een autoliefhebber is deze bak een afknapper van jewelste, een mens wordt depressief van daarin te moeten rijden. Ik hoop iedere keer dat ik hem start dat ie in de fik vliegt ofzo, de brandweer hoef je echt niet te bellen. Een Opel dat is kotsen en diarree tegelijk. Heh, daar gaat m’n goed humeur voor vandaag.
BMW 525tds uit ’98,
afgelopen weekend in portugal op vakantie. Opzich klinkt het raar als slechtste auto ooit gereden, maar dat ding had 489.000km op de teller en had duidelijk zijn beste tijd al gehad.
Problemen:
-Het stuur is zo vaag dat je in de rechtuitstand bijna een kwartslag kunt draaien voordat ie uberhaubt van richting veranderd.
-Zware trilling wielkast rechts achter bij het nemen van linkse bochten.
-Hij is gechipt. (193pk 400nm) Leuk zal je denken, maar dat betekend dat er onder de 2250tpm niks maar dan ook echt helemaal niets gebeurd.
-Als je hem dan eindelijk in de koppelzone krijgt bij 2250tpm en op het gas gaat, dan is de kans ongeveer 50-50 dat hij er voor 3000tpm ermee kapt en je geen voorwaartse versnelling meer krijgt (leuk bij het inhalen of in de bergen)
-Als je de 3000tpm wel haalt, dan rammelt de aandrijving zo hard dat je vanzelf wel 500toeren later lift of naar een hogere versnelling gaat.
-Remmen? Trekt behoorlijk naar rechts. ABS werkt niet
-Airbags? Die werken volgens de eigenaar al jaren niet meer en het rode lampje op het dashbord getuigd daarvan
-Het scuifdak gaat prima open, maar om hem dicht te krijgen moet je eerst aan een geimproviseerd touwtje trekken anders gaat ie gewoon even vrolijk weer open.
-Hetzelfde gend voor de bestuurdersraam, die gaat niet dicht dus moet je de elektrische ruit een handje helpen (handig als je weg rijdt op TOL wegen)
-De verstelling van de rechterkoplamp werkt niet (links grappig genoeg wel) waardoor die ’s avonds slechts 2m voor de motorkap belicht. Ach, links werkte nog al zat er een irritante trilling in.

Maar buiten deze problemen was het een prima auto :p
Elke rit was in ieder geval spannend en dat zal mij nog wel een tijdje bijblijven.
Stoplichtsprintertje
Fiat Panda… op een lege weg kon ik niet harder meer dan 154 km … en heel instabiel
bah ik begin ook steeds meer te geloven in slopel als opel die van ons in sinds 2 week 5 cilinder :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).