Ze hebben in Zuffenhausen toch betere auto’s om om te bouwen tot circuitbrenner, maar toch koos N.Technology voor de relatief grote en zware Panamera.
Nu hebben ze de boel wel goed aangepakt. Onder meer dankzij een aluminium spaceframe is het totaalgewicht slechts 1320 kg en dat is toch 500 kg minder dan een reguliere Panamera S. De racer is gebaseerd op de Panamera S en heeft dus een atmosferische 4,8 V8 onder de kap. Met een topvermogen van 450 pk levert die 50 pk meer dan de straat Panamera S, maar nog wel 50 pk minder dan de Panamera Turbo.
De Panamera wordt straks ingezet in de Italiaanse Superstars race serie. Na de eerste tests zal de Panamara debuteren op de Hockenheimring in Duitsland op 13 juni. Achter het stuur zit de 44-jarige Fabrizio Giovanardi. (via Jonsibal.com)
Hij lijkt me allesbehalve afgewerkt. Ik ben wel benieuwd om het eindresultaat te zien. Geen evidente keuze voor een racer.
Staat nog trots naast de auto ook, dat is het ergste.
Kan je niet een van die vele getunede Panamera’s menemen???
@GOD: en waar staat uw racewagen?
Ik heb respect voor zulke projectjes, en aangezien ze zoiets al kunnen bouwen zullen ze ook wel met verstand en reden hun keuze voor de panamera gemaakt hebben! Alleen maar steun voor dergelijke bouwsels!
Hha, deze heb ik 5 minuten geleden ook geschreven :P. Stoere bak wel! De bumper lijkt net op die van de Gemballa Mirage!
@OJSpots:
Nog best stoer. Hier heb je gemballa niet meer voor nodig lijkt me
@JamesBond007:
Die is toch nergens meer te vinden;) De auto ziet er inderdaad niet ‘af’ uit!
Hebben ze niet wat meer foto’s dan 2 keer de voorkant en de die trotse pauw met z’n hand op de A stijl. Zo zie je toch nog niks.
Wat een lekker gevoel moet dat geven als je het geld er voor hebt en het nog echt goed weet uit te voeren ook…
wel weer grappig dat we weer geen fotos zien van die uber lelijke achterkant :P
Waarom leg je geen dikke v12 in de mega achterbak? achterbank zit er toch niet meer in, plek zat:D
@RICK;D: omdat de serie van oorsprong V8Star heette, daarom.
Gewoon lekker dik! Porsche, misschien tijd voor een Panamera RS? ;) *Wishful thinking..
Een standaard Cerrera GT is nog beter!
Het Italiaans Superstars kampioenschap is naar mij mening een van de leukste tourwagenkampioenschappen van het moment. De wagens staan dichter bij het standaard product, zijn een stuk zwaarder dan een DTM wagen, hebben niet de aerodynamica of het raceonderstel van de DTM en bewegen dan ook heel anders op het circuit. Belangrijk verschil is niet alleen dat deze wagens een stuk goedkoper zijn, de races zijn ook interressanter. Hier wordt namelijk wel ingehaald !
De serie is te zien op motorstv (zit in een plus-pakketje op de kabel)…
@JamesBond007
Lijkt toch best ;)?
@OJSpots:
zeker! Wel leuk als je een gezin hebt en je geen zin hebt om ze allemaal 1 voor 1 mee te nemen voor een ritje ( Gemballa Mirage ) Kan je makkelijk een panamera kopen die er op lijkt en dan is iedereen gelukkig :p
even op nivo
Hij zal niet ver komen, hij heb nameluk een lekke motorkap.
@ Wouter
Voor dit kampioenschap is een 4-deurs sedan verplicht geloof ik. Vandaar de keuze van N Technology.
@Casey: kijk, jij hebt verstand van zaken ;) De keuze voor de Panamera is dus helemaal niet zo vreemd. Nu alleen nog wachten op iemand die de Rapide gaat gebruiken (wellicht volgend jaar?). Er doen iig genoeg leuke auto’s mee:
http://www.autoblog.nl/archive/tag/superstars
hij blijft hieroplijken…
http://pa4.pokemonaaah.net/pokemon/2-fake-cards/12-to-be-a-fake-master/images/psyduck.gif
Wrm nemen ze niet de Turbo, ondanks dat hij 50PK meer een 600KG lichter is vind ik hem niet mooi, nee, ik zeg:NIET DOEN!
@The360box:
Een turbo mag niet gebruikt worden in de regelementen. Anders kan je met een restrictor nog vermogens halen waar je u tegen zegt. Gelijkwaardigheid….
@Kevski-Style: Oh, rare classe, ik vind de dutch GT4 al 10x niks want volgens mij moeten alle auto’s even veel wegen, wat natuurlijk niet kan! En dan krijgen ze maar 100KG extra mee.
@ Robbie
Een Panamera is toch een 4-deurs sedan…? Het ding heeft in ieder geval 4 deuren. ;)
@Casey: darom past ie toch ook prima in dat kampioenschap. Ik ben het alleen maar met je eens hoor :D
Filmpje?
had t dan met een a5 sportback gedaan of een aston rapide
ze hebben wel heel veel gewicht bespaard op de motorkap!
Niks Zuffenhausen, Leipzig! Wikipedia:”Engines are first assembled in Stuttgart, and the car’s body is built and painted at the Volkswagen Group facility in Hannover. The final assembly of the vehicle takes place in Leipzig, Germany, alongside the Cayenne.”
Maar uiteindelijk gaat het wel naar Zuffenhausen, klopt.
@ Robbie
Dat had ik in de gaten, ik vroeg me alleen ineens af of de Panamera niet zo’n 4 deurs coupe geval is (Mercedes CLS, AM Rapide, VW Passat CC etc) i.p.v. een sedan?
@Casey: een echte sedan is het natuurlijk niet, maar het criteria is volgens mij eerder “4 deuren” dan “4-deurs sedan”.
@robbie: misschien als het echt een grote hype zou gaan worden : 4door sportcars challenge. is eigelijk wel een leuk ideetje. :)
Casey en bekende van deze raceserie: er rijden ook M3 coupes (2 duren dus) mee, 1 is van Morbidelli (ex-F1).
Is niet de meest voor de hand liggende keuze, maar Aston Martin heeft ook een “race” versie van de Rapide…. dusja… Is wel niet zo extreem als deze, maar toch ;)
Hupakee, xenon erin, alles! :P
leuk! italiaantjes pesten in een grote 4deurs uit duitsland :P
@NLBUURMAN: in het kampioenschap doen m3’s, m5’s, Rs4’s, de 300c, de XFR, de Quattroporte en nog wat ander spul mee…. allemaal v8 atmosferisch en allemaal 4 deurs “grote lompe hokken”.
Een 4-deurs cruiser ombouwen tot racebak? Okey… Wat jij wil joh!