Gaan we weer. Er zijn wederom geruchten over een snellere versie van de Veyron. Yada yada, 425 km/u en een vermogen van 1200 pk. Of ging dat over de volgende generatie?
We weten het niet, maar volgens recente geruchten staat er op het Pebble Beach concours (augustus) dan eindelijk een gepeperde Veyron te wachten. De productie zou gelimiteerd worden tot 30 units, de gewone exemplaren zijn immers nog steeds niet uitverkocht. Onze collega’s van autoblog.it schrijven over een acceleratietijd van 0-100 in 2,2 seconden. Tuurlijk. Eerst zien, dan geloven… Tot die tijd kun je terecht bij Mansory (ruim 1100 pk).
45 reacties
1200Pk, now we are talking ! ;-) Eindelijk pit in deze motor !
dat vind ik het “mooie” aan de veyron. Je kunt niet “even” een ander setje velgen, spoilertje of koplampje in deze auto laten zetten, laat staan ‘even” laten chippen. het is technisch gewoon niet verantwoord.
Als alle normale Veyrons nog niet zijn uitverkocht voorspel ik een sombere toekomst voor het merk, de VAG pompt veel te veel geld in deze gesubsidieerde hobby voor oliesjeiks (grapje natuurlijk, maar VW maakt nog altijd verlies op elke auto als ik het goed heb).
Wellicht is het motormanagement van een Veyron al wel redelijk geoptimaliseerd om er 1001pk uit te halen. 30 a 40 procent meer vermogen lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.
En wat hierboven ook staat, als je zo’n auto in elke omstandigheden kan rijden betekend het dat je er nog meer uit kan halen.
Overigens zitten er in een veyron, onder perfecte omstandigheden, meer pk’s in dan 1001. Omdat die gemeten zijn terwijl de turbo’s niet onder perfecte omstandigheden aan het werk waren.
de supersport is de afsluiter van de Veyron reeks, een soort final edition
Wellicht dus wel geoptimaliseerd voor alle temperatuur- en weersomstandigheden.
Maar reëel gedacht is + 30- a 40% door een chiptuner niet haalbaar.
De Bugatti Veyron, de eenheidsworst onder de supercars…
1 De veyron is geen supercar, het is een hypercar
2 Porsches en Lamborghini’s dat zijn pas eenheidsworsten onder de supercars.
dat bugatti er nu misschien 200pk bij doet kan ook alleen omdat zij weten waar de stelsleutels zitten om alles aan te passen.
die 2,2 seconden geloof ik zomaar. zelfs bugatti was al onder de indruk van de sprintkwaliteiten van de veyron. laat maar komen die extra gepeperde versie, zal tijd worden.
3000+pk……heb je daar een bron voor? Volgens mij was het probleem juist dat ze veel te weinig pk’s uit t blok kregen, omdat de boel te warm werd.
was het bij die reporate van de bugatti fabriek niet zo dat ze (met de hitte meegerekend ofzo) op de 3000 pk kwamen? de hoeveelheid hitte die dat ding genereerde?
Het probleem zit ‘m in de plaats van de motor. Een motor achter de voorstoelen zit niet direct in de rijwind dus kan niet gemakkelijk gekoeld worden.
Valt wel mee. Immers, de radiateur kun je nog steeds wel in de rijwind plaatsen. Het probleem is de rijwind zelf: Diezelfde rijwind zorgt namelijk voor turbulentie bij koelopeningen. Kortom: de topsnelheid zou erdoor afnemen. Bij de Veyron is er gekeken naar zo klein mogelijke koelopeningen en deze zo efficient mogelijk gebruiken. Daar zit hem de crux. Wil je dat efficienter krijgen dan neemt automatisch ook de weerstand toe bij gebruik van dezelfde soort onderdelen. En moet je weer meer vermogen hebben om die weerstand teniet te doen. Kortom: Lood om oud ijzer….
Jaja, alive and kicking ;)
Nee juist andersom: Koelvloeistof zit bij hedendaagse motoren op 90 graden of zelfs hoger. Aangezien we niet in een sauna leven koelt het altijd af. alleen de motor warmt het op. Thats it….
De Mclaren is michael jackson,
Wanneer komt die Galibier er eigenlijk?
daar rekenen wij ook vaak mee?
who the fck are you en waar rekenen jullie dan aan?
johan