Bugatti Veyron SuperSport: 1200pk?

Auteur: , 45 Reacties

Gaan we weer. Er zijn wederom geruchten over een snellere versie van de Veyron. Yada yada, 425 km/u en een vermogen van 1200 pk. Of ging dat over de volgende generatie?

We weten het niet, maar volgens recente geruchten staat er op het Pebble Beach concours (augustus) dan eindelijk een gepeperde Veyron te wachten. De productie zou gelimiteerd worden tot 30 units, de gewone exemplaren zijn immers nog steeds niet uitverkocht. Onze collega’s van autoblog.it schrijven over een acceleratietijd van 0-100 in 2,2 seconden. Tuurlijk. Eerst zien, dan geloven… Tot die tijd kun je terecht bij Mansory (ruim 1100 pk).



45 reacties

Jemig, dacht toch wel dat alle exemplaren waren verkocht ? Niet dus ! hmmm….geeft toch te denken…

1200Pk, now we are talking ! ;-) Eindelijk pit in deze motor !
Eerst maar eens zien hoe al die pk’s de weg op komen
Voor die 2.2 seconden bedoel ik dan hè
Afscheidsmodel. En dan de nieuwe generatie. Volkswagen mag lekker betalen. Ik hoop dat er nog meer Bugatti modellen komen en dat ze er vooral wat winst mee kunnen maken. Zodat wanneer er een nieuwe president bij VAG is er nog steeds iets uit Molsheim komt.
Dat er nog steeds geen chiptuner is die zich wil wagen aan een Veyron en er voor een paar honderd euro 30 of 40 procent meer vermogen uithaalt. Zou toch een mooie marketingstunt zijn!
@mrp:
dat vind ik het “mooie” aan de veyron. Je kunt niet “even” een ander setje velgen, spoilertje of koplampje in deze auto laten zetten, laat staan ‘even” laten chippen. het is technisch gewoon niet verantwoord.
@mrp: Ehmz, ik denk dat ze bij een merk als Bugatti echt geen beperkingen hebben ingebouwd hoor, dus lijkt me sterk dat een chiptuner er even 30 of 40% meer vermogen uitperst, zou leuk zijn natuurlijk, maar ik denk dat dat vrij moeilijk gaat worden.
Als alle normale Veyrons nog niet zijn uitverkocht voorspel ik een sombere toekomst voor het merk, de VAG pompt veel te veel geld in deze gesubsidieerde hobby voor oliesjeiks (grapje natuurlijk, maar VW maakt nog altijd verlies op elke auto als ik het goed heb).
@mrp,

Wellicht is het motormanagement van een Veyron al wel redelijk geoptimaliseerd om er 1001pk uit te halen. 30 a 40 procent meer vermogen lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.
@tuurlijk: 150pk per liter is echt peanuts voor een turbomotor. Daar zit het probleem niet, op deze schaal gaat het om het samenspel van ALLES.
@sciurida: Als deze auto net als alle andere auto’s bij -30 tot +40 graden zonder problemen kan rijden en ook nog eens gemaakt is om vele km’s te rijden is het motormanagement zeker niet geoptimaliseerd ;)
ligt eraan wat je onder geoptimaliseerd verstaat….. ;-)
Het was toch ook wel bekend dat toen de veyron uitkwam er werd verteld dat ze langs niet alles uit het blok hebben gehaald.
En wat hierboven ook staat, als je zo’n auto in elke omstandigheden kan rijden betekend het dat je er nog meer uit kan halen.
Overigens zitten er in een veyron, onder perfecte omstandigheden, meer pk’s in dan 1001. Omdat die gemeten zijn terwijl de turbo’s niet onder perfecte omstandigheden aan het werk waren.
doe maar mansory ziet er strakker uit ;)
Nog sneller naar de 100? Ik dacht dat de Veyron in de eerste versnelling ‘maar’ 800pk naar de wielen kreeg. Of heeft men er nóg bredere banden onder gekregen?
er zijn nog steeds maar 245 vd 300 Veyrons verkocht, en de cabrio loopt ook niet zo super las ik in een frans magazine

de supersport is de afsluiter van de Veyron reeks, een soort final edition
Jan1666 doet een tiroler pakje aan en gat een koe melken. ”Hee. Een nieuwe Bugatti uit deze koe gemolken.”
Bij VAG slaat de machtsgeilheid nu wel echt toe. In het begin hadden ze gezegd: 300 exemplaren. De ‘gewone’ Veyron wordt nu wel erg gewoon… Zo zie je WEER maar eens dat uitspraken in autoland nooit au serieux mogen genomen worden!
@ac.

Wellicht dus wel geoptimaliseerd voor alle temperatuur- en weersomstandigheden.

Maar reëel gedacht is + 30- a 40% door een chiptuner niet haalbaar.
1200pk? mooi:) nu nog naakt carbon en dan is ie af!
2.2 sec naar de 100 en hoe snel naar de 400?
Geert Schoots
Voor hetzelfde geld koop je meerdere auto’s die wel exclusief zijn.

De Bugatti Veyron, de eenheidsworst onder de supercars…
@Geert Schoots: wat een bullshit opmerking.

1 De veyron is geen supercar, het is een hypercar
2 Porsches en Lamborghini’s dat zijn pas eenheidsworsten onder de supercars.
gaaf. dat er geen chiptuner is die dit project van een snellere chip voorziet heeft denk ik niet zo zeer met bugatti/vw te maken als wel met de koeling. je moet dan ook echt alles aanpakken. mansory zelf maakt de veyron immers ook niet sneller, wel sterker door andere in en uitlaten te gebruiken. maar ook die gaat nog steeds 407,5km/h. mansory zegt dat het te riskant is om harder te gaan zonder de rest van de wagen op deze snelheid verder aan te passen of zonder airborn te gaan. bij deze snelheid luisterd alles extreem nauwkeurig op het samespel van alle componenten. even 200pk erbij is niet het probleem. wel om alles duurzaam heel te houden en op topsnelheid ook op straat te houden.
dat bugatti er nu misschien 200pk bij doet kan ook alleen omdat zij weten waar de stelsleutels zitten om alles aan te passen.
die 2,2 seconden geloof ik zomaar. zelfs bugatti was al onder de indruk van de sprintkwaliteiten van de veyron. laat maar komen die extra gepeperde versie, zal tijd worden.
De W16 kan makkelijk meer aan, bij de eerste testruns kwamen ze op 3000+ pk uit. Feit is, je wilt ook nog blijven leven.
@mrtn

3000+pk……heb je daar een bron voor? Volgens mij was het probleem juist dat ze veel te weinig pk’s uit t blok kregen, omdat de boel te warm werd.
@BasaBas:
was het bij die reporate van de bugatti fabriek niet zo dat ze (met de hitte meegerekend ofzo) op de 3000 pk kwamen? de hoeveelheid hitte die dat ding genereerde?
@BasaBas: was een aflevering van national geographic channel, weet niet juist hoe het programma noemde maar daar werd de motor getest in afgesloten ruimte en daar kreeg ie inderdaad +3000 pk, van die hitte kan ook wel kloppen, kan ik me niet herinneren
Er schijnt ook een Blue-Motion uitvoering te komen.
2.2 sec naar de 100 moet ik nog zien.
de mansory edition blijft de mooiste :)
1500 nm koppel misschien?
3000 pk op de krukas inderdaad. Maar daar rekenen we inderdaad ook vaak mee.

Het probleem zit ‘m in de plaats van de motor. Een motor achter de voorstoelen zit niet direct in de rijwind dus kan niet gemakkelijk gekoeld worden.
@Jochempie:

Valt wel mee. Immers, de radiateur kun je nog steeds wel in de rijwind plaatsen. Het probleem is de rijwind zelf: Diezelfde rijwind zorgt namelijk voor turbulentie bij koelopeningen. Kortom: de topsnelheid zou erdoor afnemen. Bij de Veyron is er gekeken naar zo klein mogelijke koelopeningen en deze zo efficient mogelijk gebruiken. Daar zit hem de crux. Wil je dat efficienter krijgen dan neemt automatisch ook de weerstand toe bij gebruik van dezelfde soort onderdelen. En moet je weer meer vermogen hebben om die weerstand teniet te doen. Kortom: Lood om oud ijzer….
@Kevski-Style: Hoi Kevski !
@de sjonnies:

Jaja, alive and kicking ;)
een motor heeft ongeveer een rendement van 33%, 1000pk naar de wielen en 2000pk naar warmte dus, vandaar de 3000 pk
@Kevski-Style: als de koelvloeistof een langere weg moet afleggen warmt hij onderweg sneller op denk ik. Maar de luchtdruk is aan de neus van de auto gewoon verreweg het hoogst.
@Jochempie:

Nee juist andersom: Koelvloeistof zit bij hedendaagse motoren op 90 graden of zelfs hoger. Aangezien we niet in een sauna leven koelt het altijd af. alleen de motor warmt het op. Thats it….
En dan is de tank binnen 5 minuten leeg i.p.v. 10 minuten op top speed? :P
Haha alweer een bugatti gayron…
@kro: Je kan beter lachen om jezelf, met je infantiele reactie
Wat iedereen ook roept, de veyron is de king, de elvis onder de supercars
De Mclaren is michael jackson,
Nog een actiemodeletje? Mja misschien afscheidsmodel…
Wanneer komt die Galibier er eigenlijk?
200pk meer op een auto van bijna 3 ton moet hem zo’n 10% sneller naar de 100 laten gaan? Dat is best veel… Ik vraag me af of ze dat lukt!
@ jochempje

daar rekenen wij ook vaak mee?

who the fck are you en waar rekenen jullie dan aan?

johan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).