Oorspronkelijk ontwerp Mercedes SLS was Dodge Viper

Auteur: , 107 Reacties

De Mercedes SLS AMG is een uiterst potente speelkameraad. Een vermogen van 571 pk, een acceleratie naar 100 km/u in 3,8 seconden en een topsnelheid van 317 km/u. Eén brok Duitse degelijkheid zou je kunnen zeggen. Maar het schijnt dat het oorspronkelijke ontwerp van de SLS feitelijk een Amerikaans ontwerp van een nieuwe Dodge Viper was.

Het is een gerucht, maar volgens interne bronnen, zou de voor de ontwikkeling van de SLS zijn doorgeborduurd op een redelijk gevorderd ontwerp van een nieuwe Dodge Viper. Chysler, het moederbedrijf van Dodge, was ooit eigendom van Daimler. Eén en ander zou als volgt zijn gegaan:

Bij Dodge was men al zover dat het ontwerp van een aluminium chassis was afgerond en men bezig was het ontwikkelen van de vering en wielophanging. Designers van Mercedes kregen lucht van het project en zagen in het ontwerp van Dodge een perfect startpunt voor de nieuwe SLS. Toen de financiele positie van Chrysler ernstig verslechterde en daarmee ook die van Dodge, is de ontwikkeling van de nieuwe Viper stopgezet. Bij Daimler had men echter nog wel voldoende middelen om door te borduren op de ontwikkelingen van Dodge, met de huidige SLS AMG als resultaat. Laten de doorgewinterde SLS fans het maar niet horen. (via: insideline)




107 reacties

ik geloof er niets van!
MB heeft dit al heel lang geleden toegegeven.
Hij ziet er in ieder geval niet uit als een dodge, en de rij-omstandigheden worden ook niet als ‘Amerikaans’ beschouwd, dus waar de bron van waarheid ook zit, het is toch maar in een zeer begin fase van de SLS geweest dan.
@sven2: nee, zo’n lage, brede auto met lange motorkap heeft helemaal niks amerikaans gelukkig…
@sven2: De carrosserie die je er op kleeft heeft niks te maken met de auto zelf. De carrosserie is puur design, daarom dat men soms 10 jaar aan een auto kan ontwikkelen (Lexus LF-A) zonder dat deze er gedateerd uit ziet omdat de details van de carrosserie toch maar op het einde komen.

Een mooi voorbeeld is deze Devon GTX. Dit is een Dodge Viper met een andere carroserie. Zie jij nog veel Viper?

http://massiveideas.files.wordpress.com/2009/08/3367818.jpg
Ook al was het eerste idee van Lada, als het uiteindelijk maar fatsoenlijk is dan is er geen man overboord.
Dat was eerst ook al zo met het camouflagemodel. Die had in het begin al erg veel weg van een viper, zo veel zelfs dat sommige twijfelde of het nou niet om een viper ging.
“Ahh ja, nu je het zegt!”
Nog nooit bij stil gestaan.
Er zit misschien wel wat waarheid in, lange motorkap, stoelen op de achteras,… Allemaal Viper stijl.
Het chassis mag dan Amerikaans zijn, de ophanging is Europees en die bepaald voor het grootste deel de wegligging.
Ik wist het!!! De neus van de Viper is zo typerend.
Wel grappig eigenlijk dat een “premium” merk een Viper design als basis kiest
Ik weet niet of iemand de spionagefoto’s van de sls nog herinnert maar die was helemaal volgeplakt met stukken viper.
Dit merk is gedoemd om te falen. Nadat hij de accenten kreeg van de Chrysler crossfire, Nissan 370Z, Porsche 911 en zelfs BMW. Is het nu de beurt aan de Dogde Viper. Als ik de SLS omschrijf in 1 woord, dan komt dit eruit: Inspiratieloos.
@Majinstar: Ah je maakt m’n dag weer goed, je hebt me weer aan het lachen gekregen. Chrysler Crossfire is in feite een oude SLK met een ander jasje eromheen trouwens. Het maakt mij niks uit of de SLS AMG eerst een Dodge Viper zou zijn, het is gewoon een schitterend design geworden.
@skier:

Dat jij nog in staat bent om te lachen met de gegeven feiten. :D
@Majinstar: Ach jij noemt het gegeven feiten ik noem het een ontspoorde fantasie van een Mercedes-basher wat dan voor mij tamelijk vermakelijk is. Zelfde als dat ik zou zeggen dat BMW zichzelf de afgrond in aan het duwen is met al die afgrijzelijke modellen, X6, 5GT, X1, 7-serie
@skier:

En denk je dat dat mij iets boeit ? Ga een leven zoeken.
@Majinstar: Haha nee maar dat hoeft ook helemaal niet, mij interesseert het ook vrij weinig wat jij allemaal uitkraamt maar lachwekkend is het wel. Verder ben ik tevreden met het leven dat ik heb dus hoef niet zo nodig opzoek naar een nieuw leven.
Heb er nog steeds niet meer woorden voor dan: LELIJK HOK!

Wat is dat toch met al die babyboomers en hun ‘retro looks’?
majinstar droom lekker verder en kar lekker rond in je laeasebak van je.En subaru man.hoe kan je dat zeggen als je zelf subaru rijdt.over een inspiratieloos merk gesproken.
@mb man: He ik heb ook een Subaru hoor, net 2 weekjes geleden gekocht;) heerlijk auto’tje moet ik zeggen voor niet al teveel geld. Subaru Impreza 2.0 (Boxermotor) station uit 1998.
@vale46,

Ja, de voorruit en de daklijn zien er nogal gedateerd (=viper) uit. ;)
Raar stukje. Wat bedoel je met ontwerp?
Het uiterlijk is gewoon een evolutie van de 300 sl dus dat heeft geen snars met een Dodge te maken.
Het plan om een opvolger voor de SLR te ontwikkelen is ook al jaren oud, dus het kunnen hooguit wat onderhuidse dingen zijn. Who cares?
Ah sleutelwoord hier is ontwerp.

Het gros van de mensen hier denkt natuurlijk bij ontwerp aan uiterlijk, iets wat waarschijnlijk met opzet is gedaan door de schrijver van dit artikel om veel reacties lot te wekken.
@JPM: het ‘ontwerp’ waar jij op doelt is volgens mij ‘design’. Het ‘ontwerp’ van een auto heeft in dit geval niks te maken het hoe het beessie eruit ziet. Het gaat puur om de basis van de auto hoe die ontworpen is.

En voor dat design is de basis dus gelegt door Dodge, daarna is Mercedes aangeschoven en hadden ze allebei en project lopen met dezelfde ‘basis’. Daarna is Dodge gestopt en is Mercedes, met die van oorsprong Dodge ontwerp, doorgegaan met het ontwikkelen van een nieuwe auto.
maakt het eigenlijk iets uit?
dan kan je dat zeggen van de slr ook, want die had ook een lange motorkap …

geruchtjes, ik heb ondertussen geleerd tot er deftige bewijzen zijn, niet een paar mensen die het direct geloven en met argumenten afkomen :) (zie reaguurders boven my)
Hopelijk zijn de ontwikkelingen nog beschikbaar voor de Chrysler/Fiat groep , dan zal de nieuwe Viper ook snel klaar zijn!
Ach, dat maakt eigenlijk ook niks uit.. Zag ‘m gisteren in Veenendaal rijden, in ’t donkergrijs en kan niet anders zeggen dan dat hij er prachtig uitziet en echt prachtig klinkt…. En ik maar denken dat mijn aprilia veel herrie maakte^^
Kan zijn..het eerste ontwerp van de SLS was iets van 80mm breder en 40mm lager en dat vond Mr.Zetsche iets te extreem. Vvoorlopig worden er toch genoeg SLS’s verkocht dus who cares…
Dit vooral een bewijs voor het feit dat de SLS helemaal niet door AMG ontwikkeld is maar gewoon door Mercedes.
@mashell: Het is slechts een GERUCHT en kan aldus never nooit niet als bewijs gelden!
http://static.blogo.it/autoblog/MercedesSlc_01_01.jpg
http://cache.jalopnik.com/cars/assets/resources/2007/08/Mercedes-Benz-SLC-Mule.jpg
Niet voor niets dat deze zo op Viper leken dus
@cheetacars: Tering wat een lange motorkap zeg.
@cheetacars: Daar moest ik gelijk aan denken toen ik dit artikel las :)
Wat maakt het uit jongens, het is nu een Duitser geworden waar we trots op kunnen zijn! Plus die lange snuit had de oorspronkelijke SL 300 ook …
@SHFT: helemaal mee eens. Als twee mensen het met elkaar doen en het zaadje is gepland, weet je ook nog niet of het een mannetje of een vrouwtje wordt ;-)
Een paar maanden terug was hier toch een grote discussie bij de reacties omdat iemand zei dat het design van de SLS op de Viper leek? (ook al gaat het hier om het ontwerp dat grotendeels onderhuids zit en dus niet te zien is).
In verband met gecamoufleerde prototypes. In de jaren zeventig reden er ook enkele rond. Je mag raden wat er onder deze Golf zit.
http://www.vodcars.com/photos/1/654.jpg
Ik denk ergens dat als het een Viper was geworden, hij niet zo goed zou zijn als dat ie nu is als SLS. Ik ben iig blij dat het een AMG is.
wat een verrassing, lelijk hok en geen concurrentie voor Ferrari…je kunt je geld dus beter besteden.
@Vincenzo:
Nee geen concurent inderdaad, de MB is een veel betere auto dan die rijdende brandhaarden uit Italia.

Ik heb toch leiver de SLS dan een 599 of 612 wat een ouwe mannen wagens zijn dat.
Dit is style.
@Merry: Ah das toevallig, nagenoeg zelfde reactie.
@skier: iedereen kan over elk merk zeggen dat ze lelijke auto’s hebben en daardoor de dieperik in gaan.:-) Gelukkig verschillen smaken maar er zijn heel veel mensen die dat niet snappen EN niet kunnen accepteren. Jammer.
@York: Achja ik begrijp het ook enigzins wel aangezien ik eigenlijk ook niet begrijp dat mensen deze auto lelijk kunnen vinden. Toegegeven, ik vond hem eerst op de foto’s ook niet denderend maar ik zie hem nu elke dag in het echt en het is zo’n schitterende wagen, voor mij is het nu al net als de 300SL de icoon van de toekomst.
@Vincenzo: Klopt is inderdaad geen concurrent voor Ferrari, de SLS is een stapje beter. De SLS kan knetterhard gaan en toch dagelijks gebruikt worden, heeft een geluid waar niet aan te tippen is en zal hoogstwaarschijnlijk veel betrouwbaarder zijn dan een Ferrari.
@ Luc : 928
Maar dat was geen proto maar een ombouw.
hij blijft lelijk, punt uit
Vandaar dat niet-van-Mercedes-gewend-zijnde spuuglelijke design. Vind dit echt de slechtse creatie ooit van MB
inderdaad ‘avenger’ heeft het al eens eerder aan gegeven. de Spyshot lijken inderdaad op een viper. dit geeft alleen maar hoop op een nieuwe viper. en die gaat ook nog eens goed sturen…
@Laue: over de nieuwe Viper is nog NIKS bekend. En die zal NIKS te maken hebben met deze SLS. De volgende generatie Viper zal door Dodge (samen met Fiat?) ontworpen hebben en dus niks met dit ‘oude’ project te maken hebben.
@robbie:

yeah i know, het was even een luchtige opmerking voor de komende reacties die zeggen dat amerikanen enkel recht door kunnen ;)
Maarja smaak blijft smaak
ot: blijft en ugly wagen.
Niet ontkennen nou he fanboy’s. :P
Logisch en overduidelijk.
@ robbie

Ja dat begrijp ik wel, maar gezien de comments 99 van de 100 bezoeks hier niet. Daarom zeg ik, misschien handig om dat wat beter toe te lichten.
Als het andersom was geweest zouden mensen dit zeggen: “OMG THEY COPIED THE DESIGN FROM MERCEDES, F***ING BASTARDS!”
nou ik heb veel liever de viper, ziet er een stuk mannelijker uit dan dit ;) :D
IK ZEI HET!
Mensen, ik werd gebasht. Ik werd gehaat. Ik werd voor leip en gek uitgemaakt.
Maar wat zei ik?
Het leek mij TE toevallig dat een SLS op een Viper lijkt. Oftewel, want kan je concluderen?
Duitsers bakken niks van extreme supercars. Only in America ;)
Ik zeg Viper FTW!
@Avenger: SLR McLaren, Carrera GT, Gumpert Apollo… niet? :P
@Avenger:

De SLS is gebaseerd op een chassis en suspensie die voor de Viper zou dienen, dus enkel onderhuids is deze (misschien) op een Viper gebaseerd. Enkel de lange motorkap is een mogelijke gelijkenis, maar dat hebben zoveel andere ook (en de Gullwing ook)
Doorgewinterde SLS-fans? De SLS is nog niet eens 1 winter op de markt :lol:
@cheetcars
Moet ik de lijst geweldige muscle cars nou echt gaan noemen?
@Avenger: musclecars zijn wat anders dat supercars hè, maar ik wilde duidelijk maken dat de Duitsers er wel wat van kunnen bakken ;)
de viper is toch geen slechte auto om mee te beginnen en het eindresultaat is toch echt een volwaardige mb geworden dus wat maakt het dan uit???
@cheetcars
Charger geen supercar? Challenger SRT8 geen supercar?
Gt500 geen supercar? Camaro SS geen supercar?
@Avenger: nee, ”Supercar is a term used most often to describe an ultra-high-end “exotic” automobile, whose performance is superior to that of its contemporaries.”
aldus wikipedia. Die auto’s zijn moderne musclecars, maar niet zo overtuigend goed dat ze een Audi R8 op het circuit eruit rijden en zeker niet zo zeldzaam als de echte supercars. Onder een Supercar versta ik auto’s als de Pagani’s, Koenigeggs’s, Ferrari’s met V12’en achterin en andere zoals de F40, 288 GTO. Dus auto’s die uitspringen in hun tijd, er niet veel van gemaakt zijn

Dus hoe leuk die auto’s ook zijn, het zijn geen supercars imo
@cheetacars:

Vallen die niet onder hypercars?
@SHFT:

“Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings”
Jeremy Clarkson ;)
@Avenger:

Jouw lijstje toont opgefokte basismodellen. Supercars en hypercars zijn nooit gebaseerd op een standaard model.
@ avenger
een supercar is meer dan hard rechtdoor gaan he;)
@avenger: nee, dat zijn musclecars, die gaan bloedsnel rechtdoor maar in de bochten bakken ze er niks van iets wat supercars wel goed doen. De Corvette en misschien ook de Viper zijn wel amerikaanse supercars omdat die WEL bochten kunnen nemen.
@CLK-GTR: moderne musclecars, de echte musclecars zijn in de jaren ’70 al uitgestorven
@cheetacars: het principe blijft hetzelde he. Tegen supercars kunnen ze niet op.
@cheetcars
Mijn definitie van ‘supercar’ is een auto waar je als klein jongetje een natte droom van krijgt.
Enfin, Koenigsegg, Pagani okee, maar Ferrari? Ik zie Ferrari toch eerder bij de sportscars…
@ Avenger

Ferrari heeft de supercar zowat uitgevonden. 250 gto, 288, F40, F50 de Enzo stuk voor stuk ultieme supercars.
@JPM
Ik zie Ferrari de laatste tijd toch meer leuke maar snelle sportautootjes maken. Niet echt meer een supercar ala CCXR… Meer leuke Porsche pester…
hier schrok ik wel van! Dat had ik nu niet echt verwacht! Hij ziet er wel niet echt Amerikaans uit vind ik…
Ik heb vorige week 2 keer eentje zien voorbijrijden (heel waarschijnlijk was het 2 keer dezelfde).
Hij is in het echt nog veeeeeel mooier dan op de foto’s. Zo ongelooflijk elegant.
Hij heeft zo een typisch roffel-achtig gebrul, zeer bruut.
Ok. Enkele uitzonderingen zijn mogelijk. SL65 AMG Black Series is zo’n voorbeeld.
Welke term je erop plakt verschilt een beetje per persoon. Ik zie Ferrari juist als supercar. De Pagani’s en Koenigseggs zijn weer een stapje hoger. Zoals ze bij Top Gear ooit mooi zeiden: “Supercars are designed to mess with G-forces, hypercars are designed to mess with G-strings’. Met hypercars worden dus de echt extreme supercars bedoeld zoals de Pagani Zonda, de Koenigsegg of oude Lambo’s.

Maar goed, zoals ik al zei verschilt dat beeld een beetje per persoon.
Lol @MJB: :lol:
ok, nu ik het testmodel zie met camouflage, heeft hij inderdaad wel veel weg van een viper…
nou boeien… ze zullen er vast wel heel veel aan veranderd hebben, de Quattroporte staat ook op een bodem van chrysler. en daar merk je ok weinig van, zolang ze de ophanging maar zelf ontwerpen en het heel blijft zal niemand er ooit iets van merken.
Er zijn hier blijkbaar echt mensen die er nu vanuit gaan dat de SLS gebaseerd is op een viperontwerp terwijl het hier puur om een GERUCHT gaat, waarschijnlijk gelanceerd door sensatiezoekers.
Het bericht komt oorspronkelijk van een Amerikaanse site, zegt genoeg lijkt mij. Ze voelen zich waarschijnlijk in hun gat gebeten dan Mercedes Chrysler heeft laten vallen.
@CLK-GTR: de BASIS van het chassis/core structure van de SLS kan prima oorspronkelijk uit de koker van Dodge gekomen zijn. Daar zal je aan de buitenkant niks, maar dan ook niks van terug zien.

Een Audi A8 en Bentley Mulsanne delen ook hun basis, maar die auto’s lijken in geen enkel opzicht op elkaar. En zo kan ik nog wel meer auto’s opnoemen waarbij het (basis)ontwerp (= technisch design/platform etc) grote overeenkomsten toont, maar die qua design (oftewel uiterlijk) compleet niet op elkaar lijken.

Verdiep je eerst eens in de manier waarop een auto wordt ontworpen (en dan heb ik het dus niet alleen over wat ‘zichtbaar’ is…). Er zal een wereld voor je open gaan.
Nou, vind nog steeds mooi auto. Ik zie eigenlijk meer een stukje geschiedenis (300SL) dan een Dodge Viper maar ja das mijn mening.
Close call voor de Viper aficionado’s, vind het toch niet zo’n geslaagd ontwerp.
So what, de viper is helemaal geen slechte sportwagen, integendeel zelfs. Behalve de proporties is het ook helmaal niet te zien aan de SLS. Een auto is veel meer dan de som van de onderdelen. Het verschil tussen een goede en een slechte wagen is veelal een kwestie van afstelling. Een sportwagen maken is trouwens niet zo heel moeilijk, dat bewijst het grote aantal kleine constructeurs dat er in slaagt een degelijk product af te leveren.
@Robbie idd, er zitten er genoeg componenten in die door Mercedes/AMG zelf zijn ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld die torque-tube, motor etc. Ik vind het wel slim van Mercedes om zo te kosten te drukken. Ooit hoorde ik ook dat veel componenten van de Audi Q7 ontwikkeld zijn door Seat, en dat Techart/Gemballa originele (OEM) onderdelen maakt voor Porsche. Dit soort dingen zijn gebruikelijk. Beetje overrated allemaal…
@ Avenger

Haha dus een Challenger en Camaro zijn wel supercars maar Ferrari’s niet? Dream on…
@ robbie: Ik ontken dat toch nergens. Ik benadruk alleen dat het hier om een gerucht (gelanceerd door Amerikaanse site) gaat. Ik weet maar al te goed dat vaak meerdere auto’s (eventueel van andere merken) hetzelfde platform delen. Ik zelf rij met een Hyundai i30 die is onderhuids identiek met de Kia Ceed, dat fenomeen is mij dus niet onbekend. Ik ben al jarenlang autoliefhebber en volg avondschool automechanica, een leek ben ik dus zeker niet.
@CLK-GTR: zo’n raar (of vreemd) gerucht hoeft het toch helemaal niet te zijn? Stel je even voor:

Dodge is bezig met een gloednieuwe opvolger van de Viper (logisch). Vervolgens wordt Chrysler overgenomen door Daimler. De mensen van Daimler gaan eens rondkijken wat er allemaal voor projecten lopen bij hun nieuwe aanwinst.

Ze komen er achter dat de ingenieurs van Dodge bezig zijn met de ontwikkeling van een RWD supercar met ruimte voor een grote motor (dikke V10). Zelf lopen ze al een tijdje rond met het idee om een nieuwe ‘supercar’ in eigen huis te ontwikkelen (opvolger SLR). Op het moment dat je er dan achterkomt dat er binnen je concern al het nodige werk gedaan is voor de ontwikkeling van een lichtgewicht aluminium RWD chassis.

Vervolgens pik je die (ruwe) basis op en pas je het naar eigen smaak aan. Dit scheelt Mercedes/AMG een heleboel onnodig ontwikkelingswerk en dus geld. Dat is uiteraard ook een van de redenen waarom er fusies en samenwerkingsverbanden zijn in de autoindustrie.

Er is dus wel degelijk meer dan genoeg reden om aan te nemen dat er een forse kern van waarheid in dit verhaal zit.
Who cares?? Die auto is zo goed…
Humanspectrum
Wow, wat een verhaal! Ik wist dit helemaal niet en heb die spyshots van de toen nieuwe (maar nooit gelanceerde) Viper ff gemist.

@Robbie: Nu je schrijft dat heel veel auto’s onderhuids dezelfde basis hebben, is mijn interesse gewekt. Natuurlijk weet ik dat ze binnen VAG nogal heen en weer schuiven met (delen van) chassis (Polo = Ibiza = Fabia = voorkant van de Roomster, die ook de achterste helft van een Golf-chassis heeft), maar kan ik een keer college bij je komen volgen? Of kan ik op internet hier meer over vinden? Gaarne meer info.
@ robbie: ik vind dat ook helemaal geen raar of vreemd gerucht, het is gewoon een gerucht. Ik zou er zelfs niks mee inzitten moest het waar zijn, ik heb altijd een zwak gehad voor de Viper. De rest van uw verhaal klinkt ook heel geloofwaardig en het kan ook best zo gegaan zijn maar dat is door beide partijen niet bevestigd. BTW: Daimler en chrysler zijn in 2007 uit elkaar gegaan dus een vergevorderd ontwerp zal Daimler niet meegenomen hebben dan.
Mja wat doet het ertoe? Het is een mooie wagen.. Sportief en voorzien van alle luxe… Dusja.. En vergeleken worden met een Viper is nu ook niet bepaald zo negatief..
Volgends mij niet hoor, ik heb in alle twee gereden en compleet anders, geen familie
Man man, dikke zever. Zo zijn alle auto’s met een zekere gelijkenis gebaseerd op elkaar.
@ Mr. V12

Volgens mij ben jij een van de mensen die niet gelooft dat er motorblokken van Mercedes in Korea gemaakt worden.

Zoals sommigen hier aanhalen, het lijkt echt niet onlogisch dit te doen om de kosten te drukken en als je testen leest van Vipers zijn het qua wegligging echt niet de slechtsten dus het zou me echt niet verbazen.Ik ken trouwens een autojournalist die eentje getest heeft. Het is echt niet moeilijk om de afstelling van de auto zo te ‘veranderen’ dat je niks merkt dat het oorspronkelijk een Viperontwerp is.
Wat je zou kunnen doen is een aantal zogenaamde hardpoints vergelijken.
Werkt ook bij verwante modellen als Polo/Ibiza

De afstand tussen de vooras en de onderkant van de voorruit is bij alle modellen met een zelfde bodemplaat hetzelfde. Dit komt omdat de afstand van voorwielophanging tot en met de bulkhead (scheiding motordeel van cabine) niet goedkoop te herontwerpen is.

Wie heeft er een meetlint
Niet dat de discussie erg boeiend is tenzij je vindt dat de wielbreedte en basis allesbepalend is voor het stuur en rijgedrag.
het is gemakkelijk commentaar te geven als je zelf met een aarslelijke leasebak rijdt….
@thierrygolf
Het is echter nog makkelijker commentaar te geven op mensen die commentaar geven als je zelf niet eens in een aarslelijke leasebak rijdt.
Tenzij jij een Golf III least, of je Batavus?
@Majinstar: Grappig dat jij nog altijd denkt dat het grote Mercedes-Benz gedoemd is te falen..

Ik lach je dan ook keihard toe, niet uit. :D :D

OT: Grappig om te weten dat het ontwerp van de Dodge Viper komt. Ben benieuwd naar de nieuwe Viper.

@Avenger: Ga je mond even spoelen. Ik heb nu wel genoeg onzin aangehoord. ;)
@Avenger: Wat voor een leaseslet rijdt jij dan precies?

Tenminste, die indruk wek je wel een beetje.
De auto valt best mee maar de auto kan nog beter.Ik wordt nog een ontwerper en dan gaat mij bedrijf GI-JO-NIC heten en ook de auto ook.Maar later wil ik bij julie als asistend komen bij julie om te helpen dat is ook mijn droom en dan mij eigen bedrijf samen met julie.

met vriendelijk groet:Nicsen.K

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).