Jaguar XKR 75: limited edition

Auteur: , 27 Reacties

Ter ere van de 75e verjaardag van het merk Jaguar zal men tijdens het Goodwood Festival of Speed een gelimiteerde XKR presenteren.

De Jaguar XKR 75 krijgt extra power en is gelimiteerd tot 75 stuks. Vorig jaar zagen we ook een special edition, nu is het wederom raak. We schreven vorige week al over de komst van een nieuwe XKR (inclusief ringtijd) en gokten daarbij op 530 pk en 700 Nm. Alleen dat laatsten lijkt niet te kloppen, de XKR 75 heeft namelijk een max koppel van 655 Nm.

Ze hebben daarbij 0,2 seconden afgesnoept van de acceleratietijd. De XKR 75 doet 0-100 km/u in 4,4 seconden, terwijl de standaard 510 pk sterke XKR het in 4,6 seconden doet. De auto heeft diverse aanpassingen gekregen, waaronder een handling and suspension pack, 20-inch lichtmetaal en een aerodynamic bodykit (met front splitter, side sills extensions, rear diffuser en grotere achterspoiler). Lekkerrr!

* XKR 75 to celebrate Jaguar’s 75th anniversary
* Only 75 will be produced making it one of the most exclusive and exciting XKR’s
* Higher performance than standard XKR – 0-60 seconds time of 4.4 seconds and a top speed of 174mph
* Power and torque increased to 530PS and 655Nm respectively
* Upgraded handling and suspension package for increased precision and agility
* Sports exhaust with improved acoustics to match performance



27 reacties

Hoe heeft deze XK het eigenlijk gedaan wat verkoopcijfers betreft.
Ik heb er beetje een Maserati GranTurismo gevoel bij, fantastisch bij de introductie maar eigenlijk na een jaar al niet meer al te interessant.
@JPM: grappig, ik heb het gevoel bij de Granturismo dan hij Juist nog zo mooi is terwijl hij al best wel oud is!
nu hopen dat de prijs een beetje oke is.
En vooral die stickerts zorgen natuurlijk voor de nodige PK’s extra..
@Mr. V8: lol ;)
Nog een paar aanpassingen en hij lijkt al helemaal op de DB9, is toch waar ze bij Jaguar voor gaan zo te zien, alhoewel deze dan weer neuselementen van de DBS heeft, beetje jammer dat ze zelf niks kunnen bedenken, maar goed het is een mooie advocatenauto natuurlijk
zet maar af hoor!
Sneller en sneller.. Lekker boeiend. Doe toch eens iets aan die prutskoplampen! Verreweg het lelijkste van de hele auto.
Woop Woop Ik ga naar Goodwood! Zo’n zin in!
Ziet er wel lekker dik uit :D
@renesis hp: ga jij liever naar een proleten blog om je wansmaak tentoon te spreiden, hier zitten we daar niet op te wachten. Kijk eerst maar is goed naar je eigen auto voordat je over deze klasse bak begint te zaniken. Dada!

on topic:
Geweldige wagen met stijlvolle striping, laat de concurrentie ver achter zich.
@XK: Vreemde reactie. Hij geeft een mening waar jij misschien niet op te wachten zit, maar daarom mag hij hem nog wel geven.

Ik ben het zelfs met RenesisHP eens. Koplampen zijn niet erg mooi. En die strepen zijn gewoon lelijk. Doe mij maar een normale XK. Die is bloedmooi!
@XK:

En waar rij ik dan in? :lol:
Lekker boeiend uiteraard..
Maar goed, meningen zijn aan jou niet besteed.
Overigens ook knap dat jij weet wat iedereen denkt. ;)
Ik vond de koplampen in het begin ook erg lelijk, net als die van de XF trouwens. Ik begin aan beide echter te wennen. De lijn van de auto is gewoon erg mooi en ik vind hem onderscheidend genoeg tov de Aston Martins, maar dat is mijn mening.
Hij was al vrij snel, nu nog net iets sneller, ze hadden van het opporren van de motor mischien wat meer werk kunnen maken…
edit: dank u, is inmiddels aangepast

vette bak, sowieso.
Mooie kar! Wat zou hij gaan kosten?
Ik ben eerder te vinden voor een XKR-S :)
Renesis als ik jouw eerste reactie lees heb ik ook het gevoel: pessimistisch reactie voor iemand die het duidelijk niet voor Jag’s heeft maar eerder voor gepimpte Mazda’s. Weinig mensen zitten hierop te wachten. Daarenboven rijdt deze heerlijke en stijvolle jag elke (productie)Mazda serieus zoek. Maar goed, 2 merken die absoluut niet te vergelijken zijn.
@Fout:

Beetje vreemd eigenlijk.
Mijn mening gaat enkel over de koplampen. Niet over de gehele auto.
Dus je gevoel ligt echt aan jezelf. Ik ben zelfs nog enigzins fan van bepaalde Jaguars. Iets wat in mijn ruime reactieverleden al vaker is verduidelijkt.
Dit is een prachtbak(cabrio helemaal). Ik kan echter niet aan die goedkoop ogende koplampen wennen.

Over gepimpde Mazda’s… Bullshit. Ik hou van goed rijdende auto’s met aanpassingen tbv een beter rijgedrag. Uiterlijk staat bij mij op een lager niveau. Mazda maakt fijne stuurmansauto’s. Ook snelheid is dan van ondergeschikd belang. Mijn droomspeeltje is niet voor niks een Lotus Elise. Ik mis de MX-5 nog dagelijks.

Mijn laatste comment sloeg vooral op de gemiddelde azijnpisser die andermans auto wil afzeiken omdat hij/zij het niet eens is met de mening van een ander. Vandaar mijn vraag in de laatste comment. Even kijken of meneer niet compleet stom zit te lullen.

Dus anderen zitten niet te wachten op een comment die ze niet snappen. :roll:
die koplampen kijken gewoon droef ..
kan je toch weinig tegenin brengen ..

en die peekaas weten we nu wel ..
dat zijn er zoals elke auto in deze catagorie 100 teveel ..
Ik heb de XK vanaf het begin mooi gevonden en met de koplampen vind ik niks mis. Punt. ;)
correctie .. daar kan 1 iemand iets tegenin brengen ..
Ik neem het origneel wel de bumper staat me niet zo aan en toch liever het vorige model.
Ik blijf dit gewoon echt een prachtige wagen vinden…. Vind die stickers eigenlijk wel nog iets hebben op deze wagen….
@ XK: alleen proleten maken zulke opmerkingen als dat jij doet. Halve tamme.
Lekker? Ik vind het er niet echt mooier op worden… Die strepen op de zijkant vind ik er al helemaal niet bij passen!
Waarom legt iedereen de link, dat de Jag op de Aston gaat lijken dan?
Bij mijn weten was de XK er eerder…
@Evert-Jan: Ja, maar ze zijn wel samen ontworpen en ze delen één en ander, dankzij Ford destijds.

Doet er trouwens niet toe. Het zijn 2 sportwagens dus is het normaal dat ze enige gelijkenis hebben. Daarnaast zijn ze alletwee mooi, maar de XK vind ik wel de mooiste. Zelfs de koplampen zijn mooi :p

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).