Bodykit-tip: nieuwe neus voor oude VW Jetta

Auteur: , 32 Reacties

De Chinezen krijgen maar geen genoeg van de Volkswagen Jetta MKII. Tijd voor nog maar eens een restyling dus. Zo kan de oeroude Golf-met-kont nog tot 2015 door. Het moet gezegd: hij knapt er van op. Tuners onder ons: bestellen zo'n bodykitje!

Sheesh. Die oude Jetta is in China dus nog gewoon leverbaar. Ondertussen hebben wij de Vento, de Bora en de volgende Jetta voor onze kiezen gehad en kijken we uit naar het net gepresenteerde nieuwe model. De Chinese klant krijgt een iets opgefrist neusje (de auto had al een paar keer een lichte retouche gehad), wat meer pk’tjes en vast iets meer Yuans op het prijskaartje. Hoe zo’n nieuwe neus staat op je Golf II weten we niet. Maar er zal toch wel iemand mee aan het knutselen gaan? Plaatjes zijn zeer welkom.

Het is geen rocketscience om in te zien dat zo’n oud modelletje ook een hoop voordelen heeft ten opzichte van nieuwere versies. Je kunt er gemakkelijker aan sleutelen en de onderdelen zijn een stuk minder duur. Overigens: rond 2015 zal deze vernieuwde Jetta naar verwachting toch echt het veld ruimen. Waarschijnlijk slaan ze wat tussenliggende generaties over en kan de klant ook bij de Chinese dealer het op dat moment nieuwste model Golf-sedan aanvinken. (Via: gasgoo.com)



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik heb wel wat met oude, hoekige VW’s. Maar deze laat ik toch aan me voorbij gaan.
Zijn die mallen dan nooit versleten…
In nigeria kon je tot voor 2 jaar terug gewoon nog splinternieuwe eerste generatie kevers kopen. daar was de productie in hun volkswagen fabriek gewoon blijven doorlopen
@sven: Mexico bedoel je denk ik. En de productie stopte daar in 2003.

By 2003, Beetle annual production had fallen to 30,000 from a peak of 1.3 million in 1971. On 30 July 2003,[4] the final original VW Beetle (No. 21,529,464) was produced at Puebla, Mexico, some 65 years after its original launch, and an unprecedented 58-year production run since 1945, the year VW recognizes as the first year of non-Nazi funded production.


PS Deze facelift van de Jetta is volgens mij een tijdje geleden al onthuld.
http://www.faw-vw.com/model/mod_jetta.htm
http://www.jetta.com.cn/
@sven: Zuid-Afrika bedoel je, de Golf 1….

Lekkere bak hoor ! Laat maar voorrijden, dan zet ik er een terrorist in die zichzelf mag opblazen !
¬¬

Dat is niet alleen wat ik ervan vind, dat is ook wat de auto er zélf van vind.
Het neusje van de zalm :lol:
Tja… Het idee van de Citi-Golf. Alleen dan lelijker! Zo’n MkII Jetta is mooi voor autocross. Niet voor om anno 2010 nog nieuw te kopen…
die dingen zijn zoooooo oer-degelijk ..
perfecte taxi,s ..
rijden over 20 jaar nog ..

en met een nieuw neusje kan VAG zich geen betere reclame wensen op de Chinese markt ..
@lincoln:

Daar heb je gelijk in. Dit is de Mercedes 190D van Volkswagen. ;)
Ik zie eigenlijk helemaal geen verschil tussen de oude en nieuwe neus. Het Volkswagen design is dus `heel verassend` in de loop der jaren bijna niet verandert.
1.4 tsi met 180 pk er in en je hebt een snel en zuinig autotje.
Leuk idee voor je Golfje idd ;)
Gaat ‘ie alleen wel een beetje op een latere Polo lijken:
http://sites.google.com/site/leemstudios/stort/golfje.jpg
Nostalgie, mijn pa had een Jetta II (in de jaren 80 dus). Daar heb ik veel tijd op de achterbank besteed. Er zijn slechtere oudere auto’s die je als Chinees zou moeten kopen iig :D
komt er dan ook een verlengde versie? :mrgreen:
Dat de Chinezen van VW houden is mij in het echte leven eens opgevallen. Het is zelfs een op sessie van mij geworden. Het begon op de camping in Zuid Frankrijk. Daar was een kamp met Chinezen . Wat opviel is dat zij massaal met Volkswagens met Franse kentekens naar de camping kwamen. Al die Chinezen.

Eenmaal terug in Nederland houd ik iedere Chinese restaurant in de gaten. Ik zie daar veel Volkswagens staan :). In mijn woonplaats staat permanent een VW Fox bij de Chinese afhaal.

Valt mij gewoon op.

Als VAG problemen krijgt met de verkoop van auto’s in Europa en de VS, dan zal China de redder in nood zijn. VW is China, Ching dong dasching Autosjung.
Volgensmij werden deze daar veel als taxi gebruikt.
De Santana ook
SjonnieKroket
Woehoeoheoehehhahahhhahaah en ik maar denken dat de Multipla en Allahhambra een lelijke auto was
Jeetje wat klopt er weinig van dit design zeg! Als ik al mijn hoofd schuin moet houden om het plaatje te bekijken, het lijkt wel een illusie van Escher – lijkt helemaal scheef te staan.
Dit zal wel als voorbeeld gebruikt gaan worden in designscholen van hoe het niet moet.
Hier zal wel een medewerker van de designstudio aan gewerkt hebben die eigenlijk de koffie normaal rond brengt. Wat een gedrocht..
Lijkt wel een Lada 111…
Het staat hem wel goed.

@sven

Golf I: Zuid Afrika, t/m 2010
Jetta II: China, nog steeds
Kever I: Mexico, t/m 2003
Sharan I: Overal, t/m 2011
de auto staat precies naar boven vooraan.
Je kunt in in China ook nog de T1 transporter kopen.
Heb een een chinees jaarboek uit 2010, je kunt daar de meest idiote auto’s kopen, veel ook als de jetta een oud model met modern neusje.
die T1 wordt ook in brazilië nog verkocht volgens mij, met 1.4 benzine achterin en radiator op de neus
@ HDM

LOL!! Shin Chan style :lol:
@Pallut: ???
Wat was er mis met de Jetta met dubbele vierkante koplampjes?
Ik vind het er nog best geinig uitzien:P
ladas zijn moderner tegenwoordig

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).