Fiat 500 van Pogea Racing: 268 pk!

Auteur: , 41 Reacties

Als een doorsnee 500 niet meer voldoet aan je pk-behoefte, dan is er altijd nog de Ferrari Dealers Edition met 165 paarden. Is ook dat niet meer genoeg, dan heeft Pogea Racing een oplossing voor je. Zij kunnen dit Fiatje wel even oppeppen naar 268 pk.

Zoveel paarden op je voorwielen afsturen, het lijkt vragen om serieuze onderstuur-problemen. Toch geloven ze er wel in bij deze tuningfirma, en brengen ze het vermogen dankzij een een grotere uitlaat + downpipe, een andere katalysator, een grotere turbo en een aangepaste ECU (een gemodificeerde versie van de Abarth-versie) omhoog richting de 268 pk’s. Samen met het koppel van 330 Nm is dit goed vertoeven bij verkeerslichten die op groen springen. Om de remprestaties te verbeteren worden er grotere schijven en een setje remklauwen met vier zuigers gemonteerd aan de voorkant.

Aan de binnenkant van deze Italiaan zijn de standaard zetels vervangen door twee -met leer beklede- sportstoelen en is er rondgestrooid met wat carbonfiber. Het onderstel is stugger gemaakt door een setje veerpoten van Pogea Racing. De prijs van dit alles is nog onbekend.



41 reacties

Sapper de flap. Heel erg smakelijk.
wow een beetje ordinair, maar dat maakt helemaal niet uit!
prestaties gezien hebben ze leuk werk geleverd maar het ziet er echt uit als een “sjonnie” bak.
Ik vraag me af, wat weegt zo’n autootje?
264 pk is redelijk behoorlijk!
Dat owned je wel bij de stoplichten xD
@Anoniem: of 268pk? Ik weet het ook niet zeker..
OT: vet ding, hier zou ik nog best in durven rijden zonder me een reetridder te voelen..
De diffusor hadden ze beter zwart kunnen laten. En er staan te veel Ferrari logo’s op.
1 keer goed optrekken en dat ding stuurt zichzelf de vangrail in volgens mij.

Kan me niet voorstellen dat dit echt bruikbaar vermogen is.
Tum-Tum on steroids!!! :D
@ricardo: er staat in de tekst 268 en richting 264 pk, wat is t nou? :P
OT: best een pittig wagentje maar vliegt het motorblok er niet uit met optrekken? sta je dan met je voorwielloze 500..
@Chriss: Scuzie, het zijn er 268. ;)
niet heel mooi, met al die Ferrari Logo`s
maar daar moet je idd geen stoplicht sprintjes gaan doen :’)
Denk dat mijn vrouw dit wel heel leuk vindt.Ik ook wel trouwens.Maar ik twijfel of het nog rijdbaar is…”Het onderstel is stugger gemaakt”… Kon dat nog dan? DRive happy
Technisch gezien gaaf, uiterlijk wat minder.

De stoelen zijn overigens standaard voor de ‘Ferrari Dealer Edition’, carbon is vooral aan de buitenzijde aanwezig.

http://www.fiatblog.nl/wp-content/uploads/2009/07/500ferrari.jpg

Hier ( http://www.fiatblog.nl/?p=4 ) een ‘standaard’ versie.

Anders dus dan de 695 Tributo Ferrari die binnenkort komt ( http://www.fiatblog.nl/?p=7035 ).

http://www.fiatblog.nl/wp-content/uploads/2010/06/tributo_695_002.jpg
Autsj Ferrari logo’s op een fiat 500 :S, maar voor de rest leuk om tegen een boom te parkeren, want dat gaat sowieso gebeuren met zoveel power…
mmhmm leuk, wrom hebben wij geen ferrari edition 500 in de showroom staan? of zijn die ferrari editions een abarth?? kan iemand me vertellen?
Hoe kan dit nou goed gaan. Ik reed is in een fiat 500 met z’n 3en nog wel. We namen een iets hogere drempel met 40 en hij ging de lucht al in hehe. En dat was dan de 1.2 met 69 pk…..
integralechubasco
ik vindt bmw logo’s op een mini leuker…

of lamborghini logo’s op een audi…
Niceee!
@Spykerboy: het zijn inderdaad Abarths, bedoeld als uitleenauto’s voor de Ferrari dealers als de Ferrari voor een beurt komt.

Er is wel een gewone Fiat 500 voor Ferrari dealers geweest trouwens: http://www.fiatblog.nl/?p=453
Doe mij die motorische upgrades maar. Al da tupperware mogen ze houden
Fokking vet dit. Je zou maar bij het stoplicht staan met je getunede Golfje :)
@Nick: met je getuned golf R rij je wel deze plat
Trekt dat arme versnellingsbakje dat wel? of is deze ook aangepast om met dat vermogen om te gaan?
Maar goed leuk spul, maar niet zo leuk dat ik denk van die wil ik wel hebben ofzo.. maar desalniettemin vind ik het wel een kek dingetje
m vind alleen de uitlaat in die luchthapper niet mooi, die andere dingen wel en dan vooral dat luchtuitlaat ding in de motorkap!
fiat abarth ferrari car ! dat is toch ook niet meer leuk je weet niet wat je hebt :P
Erg dik! Zo maak je een Fiat 500 interessant :) (Abarth ook natuurlijk)
wat kost dit kekke karretje?
Tsjonge wat een pak vermogen. Lol @ de Ferrari logo’s :|
halen ze dat allemaal uit een 1.4’tje ??
Super vet dit
is die Ferrari 500 nu net als die Aston Vignet ontstaan vanuit dezelfde beweegreden?
@Henk: Met een beetje moeite haal je zelfs 1000+ pk uit een 1.4tje, maar dan wel met een onderhoudsinterval van elke 300km ofzo :)
@Dog: Denk eerder 2km al :P Het is inderdaad wel goed mogelijk.

Maar ik hoop toch echt dat er een goeie versnellingsbak en goed Differentieel inzit want anders heb je meer torquesteer dan de Focus RS, als je uberhaupt al vooruit komt. Alsnog wil ik hem best hebben zo wat een gek sterk blok is die 1.4 zeg.
Wow, they really went to town on this!
Hoewel ze natuurlijk om het geheel af te maken, hadden moeten kijken naar de aandrijflijn en de versnellingsbak etc, toch zou ik me meer dan veilig en gerust voelen in deze getunede fiat! :)
Niceee :D
verschrikkelijk, wat een vermogen. dat fiatje word ook elke 100km een cm langer neem ik aan?

En je hoeft er ook geen tomtom in, die zegt toch alleen maar “indien mogelijk, keer om”
695 Tributo Ferrari is te koop in beperkte oplage bij de Abarth verdelers, reken op een vlotte 40.000€ in België, verkrijgbaar in rood , maar ook enkele in blauw en geel
Al die Ferrari badges hoeven van mij niet op een Fiat 500… Laat die badges maar voor een echte Ferrari ;)
Verder wel een krachtige motor in zo’n klein bakje… vraag mij af of dit nog enigzins deftig kan rijden….
269pk in zo’n klein bakje? Daar durf ik me als man prima in te vertonen hoor!
Volgens mijn andere betrouwbare bron is het 277 Bhp en niet 268 Bhp ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).