BMW M3 Frozen Gray met verfcontract?

Auteur: , 37 Reacties

BMW gaat waarschijnlijk een contract aanbieden aan de 30 toekomstige (Amerikaanse) eigenaren van een Frozen Gray M3. Betutteling ten top?

Eigenaren van zo’n prachtige Frozen Gray M3 moeten een contract tekenen waarin ze aangeven op de hoogte te zijn van de verschillende factoren die nodig zijn om de lak in een goede conditie te houden. Het zou gaan om de volgende regels:

  • Never polish or wax the frozen gray paint as it could lead to a glossy surface.
  • If washing your frozen gray M3 in a automatic car wash choose a car wash that does not apply vehicle wax. Rinse the M3 with high pressure water to remove dirt before sending it through the automatic car wash to avoid scratches from sand, dust and other micro-particles.
  • Remove bugs, bird poo, tree sap, tar, fuel spills or oil immediately using a soft sponge.
  • Avoid strong rubbing while cleaning the frozen paint. BMW sells suitable products for maintaining the frozen paint at your local dealer.
  • Repairs to the paint (scratches, dents, etching) must be completed by a BMW trained body shop. Most auto body shop will not be capable of repairing the frozen gray paint.

Het is schijnbaar een nogal kwetsbaar verfje waar zeer zuinig mee moet worden omgesprongen. Om te voorkomen dat ze straks door 30 Amerikanen aangeklaagd worden voor een falend lakwerkje heeft BMW het dus nodig gevonden om een apart contract voor het Frozen Gray lakwerk op te stellen. Betutteling? Misschien, maar in de Verenigde Staten is het blijkbaar nodig.



37 reacties

Niets voor mij dus.. Wel echt een prachtige lak!!
Doe mij maar interlagos blauw :)
Zeker een mooie lak. Wel slim van BMW, die Amerikanen kunnen overal een rechtzaak over beginnen. Dat is gewoon ronduit irritant.
@Vanquish: pas maar op of je hebt een rechtszaak aan je been om dat je de waarheid verteld
Je hoort zoveel, iedereen denkt zoveel “Only in the states”…
Vandaar waarschijnlijk de contracten…
zijn dit tips of heeft dit ook directe gevolgen op garantie bv?
“Remove bugs, bird poo, tree sap, tar, fuel spills or oil immediately using a soft sponge.”

is behoorlijk vergaand en vaag, elke keer als ik over een snelweg rijd bij redelijk goed weer, plakken er wel enkele insecten tegen mijn auto
@Invictus66: Gewoon rijdend uit je raam klimmen, op de grond vallen en ze alsnog aanklagen omdat ze zeiden dat je het onmiddelijk moet verwijderen.
Deze kleur vind ik dan handiger en veel mooier

http://www.dmmultimedia.com/e92/BMW_E92_M3_Yellow_Custom.jpg
Wat een machtige kleur zeg!
Hadden ze beter een folie gebruikt. Zo konden ze reparaties sneller uitvoeren. Op BMWblog stond dat de 30 wagens op 15 minuten waren verkocht!!! Blijft een mooi kleurtje trouwens.
Ach, sinds iedereen in nederland zon achterlijke rechtsbijstandsverzekering heeft, denken ze ook hier overal een rechtszaak van te kunnen maken.
Super mooie kleur!
Maar zou niks voor mij zijn zo’n kleur. Je kunt hem niet eens echt normaal wassen.
Ik vind het wel een erg kwetsbaar lakje. Dan hebben we het nog niet over steenslag ed.
nou met dit lijst voorkom je echt geen krassen hoor.. carwash moet je sowieso niet doen, allemaal swirls. Een spons is ook een echte no go!
*dit = deze
Ik zou nooit van mijn leven zo’n kleur nemen op zo’n prachtige auto.

“Rinse the M3 with high pressure water to remove dirt before sending it through the automatic car wash to avoid scratches from sand, dust and other micro-particles.”

Dit moet je ook met je standaard auto doen!!
Trouwens bekijk deze leuke test:

Jay Leno 2011 BMW M3:
http://www.jaylenosgarage.com/video/2011-bmw-m3/1232499/
Dit is bij elke auto met een gespoten matte kleur toch.
Niet meer dan normaal dat ze dit tegen de klant vertellen.
Contract gaat wel wat te ver.
niet waxen… wtf ;p wax geeft toch ook uv bescherming?

wel een makkelijk kleurtje voor de ‘poetser’. gewoon schoonmaken en klaar;p
Een matte lak kun je nu eenmaal niet op dezelfde wijze behandelen als een lak met een blanke laklaag. Waxen en polijsten zorgt ervoor dat het gaat glimmen en dat is niet de bedoeling. In tegenstelling tot een normale lak kunnen krassen niet weggepolijst worden. Er moet daarom extreem voorzichtig met de lak omgegaan worden. Eigenlijk kun je het niet met goed fatsoen gebruiken op een auto die dagelijks wordt ingezet.

De meeste mensen weten dit niet (ook de schrijver van het artikel kennelijk niet) en dat kan voor ongewenste verassingen zorgen.
Heeft BMW de verfmakert van de Stealth-Superbommenwerper gecontracteerd ?!?

Dat ding mocht niet in de regen vliegen, dus mijn vraag;
“Mag je met die Frozen Gray BMW in de regen rijden ?”
:mrgreen:
wel goed van BMW dat ze dit door hadden, dan krijg je niet straks weer een paar idiooten die 100.000 dollar gaan eisen voor de lak.
Heb exact deze zien staan in de luchthaven van Munchen (BMW-reclame stand) vorige maand. In het echt errrug vet!
BTW,

Dit is enigszins met elkaar in tegenspraak;

“# Remove bugs, bird poo, tree sap, tar, fuel spills or oil immediately using a soft sponge.”

Maar…


“# Avoid strong rubbing while cleaning the frozen paint. BMW sells suitable products for maintaining the frozen paint at your local dealer.”

Ja ja…En wat kost dat? Zo’n ‘suitable product’ met ongetwijfeld een BMW-embleem erop?!?
Ik doe een gok…50 euro. Voor een BMW-spons… :D
deze auto wordt in het distributie centrum van bmw voorzien van een wrap….. vandaar dat dit dus een zachter matriaal is en er dus voorzichtiger mee moet worden omgegaan…. er is overigens 3 jaar garantie op de wrap….
@karel: 5 jaar op de verticale delen en 3 jaar op de horizontale delen.
@ Karel

Dit is geen wrap maar gespoten ;)
Ik heb nergens gelezen dat deze auto gewrapped is.

Op E90post.com las ik Frozen Gray wel een blanke laklaag heeft, maar dat deze laag poreuzer is en het licht diffuus in alle richtingen weerkaatst. Door te boenen wordt de poreueze laag gladgepolijst en gaat deze glanzen.

Een M3 Frozen Gray die dagelijks gebruikt wordt zal na een paar jaar waarschijnlijk overgespoten moeten worden om de auto toonbaar te houden. Normaalgesproken ga je dan polijsten maar dat kan hier niet.
Dit is de enige Gay matte kleur en combinatie die best aardig is, maar verder dan aardig kom je met Gay mat nooit!
dit is zeker geen wrap…(wel in wrap te krijgen)
is opzich wel goed…volgens mij kan ook niet iedere spuiter het spuiten zonder verschil te ontdekken…
Over grijze muizen gesproken….
@ Femme

Klopt de kleur word het zelfde gespoten als metallic, alleen doen ze een speciaal goedje bij de blanke lank.
Die zorgt er voor dat de blanke laag structuur heeft omdat de lak niet in elkaar kan vloeien zoals normal wel het geval is, en hier door een mat effect krijgt.
Hoeveelheid van dat goedje in de blanke laag zorgt voor meer of minder mat effect.

Matte lak is eigenlijk alleen voor dure auto’s of speciale uitvoering zoals deze M3, die normaal gesproken niet veel kilometers maken.
Voor dagelijks gebruik is matte lak gewoon af te raden aangezien je dan na max 5 a 6 jaar de auto op nieuw kan laten spuiten.
Zelfde effect hadden vroeger van die gasten die hun brommer zelf met spuitbussen spoten en er geen blanke lak overheen spoten, dat was volgens hun niet nodig. 1x benzine morsen bij de pomp en ze kwamen er achter hoe belangerijk blanke lak is. overal waar gemorst was zag je allen nog de grondlak zitten.
Bij matte lak is de blanke laag vermengd met dat goedje wat dus de bescherming verminderd en zelfde effect geeft maar dan op kleiner schaal.
Prachtige kleur en inderdaad best dat ze zo’n contractje geven… want die Amerikanen zouden je voor alles aanklagen ;)
Een fatsoenlijke sportauto heeft kleine krasjes en putjes en onzuiverheidjes waardoor je kan zien dat het ding gebruikt wordt.

’t is toch potdorie een auto, geen Monet.
Wel dan mogen ze hun Vozen Gray wel houden.
nidal benhamou
raar….ze hebben hem de achterlichten gegeven van de nieuwe facelift, maar de voorkant van het vorige model bleef hetzelfde
Achja, een contractje zorgt er alleen maar voor dat zo’n prachtige auto in topconditie blijft! Helemaal super dus;)
ja inderdaad

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).