Porsche 918 Spyder: half miljoen ex. belastingen

Auteur: , 63 Reacties

Twee mensen van Porsche hebben hun mond voorbij gepraat tegen journalisten van Bloomberg. Dat levert leuk nieuws op: de Porsche 918 Spyder komt er en zal een vermoedelijk prijskaartje hebben van zo'n 500k.

Officieel is de komst van de Porsche 918 Spyder nog altijd niet, maar dat het in de lijn der verwachtingen ligt dat de Hybride-Porsche er komt, was al lang duidelijk. Er hadden zich eerder al negenhonderd enthousiastelingen gemeld voor de auto. Nu hebben twee medewerkers van Porsche officieus aan Bloomberg laten weten dat die teller inmiddels op tweeduizend staat. En dat moeten er toch genoeg zijn om er een enigszins rendabel verhaal van te maken, want Volkswagen gaf eerder aan met duizend orders genoeg zekerheid te hebben.

De prijs zal dus uitkomen op zo’n half miljoen, gaven de ‘lekkers’ aan. Daarmee is de auto – zonder belastingen – nog duurder dan die andere exclusieve Porsche, de Carrera GT. Natuurlijk zal er bovenop dat halve miljoen nog wel wat BTW komen, maar met een uitstoot van 70 gram CO2 lijkt het erop dat de auto BPM-vrij is. De Spyder zou (inderdaad CSL en Robbie) in Nederland dus best wel eens goedkoper kunnen zijn dan de Carrera GT. En bovendien: wat dacht je ervan? Een Porsche in het 14% bijtellingstarief?

In een reactie laat de Nederlandse Porsche importeur weten de komst van de 918 Spyder nog niet te kunnen bevestigen. Op dit moment wordt de haalbaarheid wel serieus onderzocht. Vooral technisch vormt deze studie met benzine én elektromotoren een grote uitdaging voor het merk. Maar: op het moment dat de kogel dan ook echt officieel door de kerk is, weten wij het als eerste… (Via: Autonews.com)




63 reacties

Veels te veel geld voor zon opgedirkte tesla!
@mb man: Je moeder is een opgedirkte Tesla.
@Bastiaan: Niet te persoonlijk worden sukkeltje.Ga je school eerst maar is afmaken.
@mb man:

“@Bastiaan: Niet te persoonlijk worden sukkeltje.Ga je school eerst maar is afmaken.”

Tussen sukkeltje. en Ga moet een spatie, en het moet eens afmaken in plaats van is afmaken zijn. Misschien moet jij nog even terug naar het ROC?
Bastiaan vs Mb man
1-0
@mb man: Opgedirkte Tesla? He kneus, toch echt heel wat exclusiever en mooier dan de zoveelste Ferrari. Echt gave bak!!!
Zal wel weer een topper worden!
Als je een tesla ‘opdirkt’ met een porsche V8, dan wil ik em wel hebben hoor… D’r is niks mis met deze hybride zeg ik!
heftig. eindelijk weer een mooie opvolger voor die fantastische carrera gt. maar of ze de belofte gaan houden over de CO2 uitstoot en brandstofverbruik lijkt me sterk. maar we zullen zien, misschien hebben ze wel een verrassing.
500pk v8…. 14% bijtelling not very bloody likely en dus ook Bpm en Co2 heffing. Kortom reken maar op 8 ton rijklaar…. en ze hebben daar 2000 kopers voor? Right.
@w0o0dy: de gemiddelde CO2-uitstoot is 70 gram per kilometer en het verbruik is 3l/100 km. Dus deze auto is BPM & wegenbelasting vrij. Ook krijg je lekker 14% bijtelling ;)
@robbie: Het concept stoot 70gr/km uit, het productiemodel zal wel wat meer uitstoten denk ik…
@Yeelen: omdat?
@robbie: Het concept is nog niet aangepast aan de straatlegale normen qua veiligheid enz., dus er zal wat gewicht bijkomen (en we vergeten de accu’s niet…). Daarbij is het gemiddeld verbruik denk ik slechts een theoretische opgave, omdat hij nog niet op de openbare weg is getest en alleen aan optimistische simulaties heeft blootgestaan. Misschien geven ze die waarden wel op bij het productiemodel, maar die zullen ver van de eigenlijke waarden liggen.
@w0o0dy:

De kopers voor de Carrera GT waren ook redelijk rap gevonden.
En er worden op dit moment maar bar weinig Carrera GT’s te koop aangeboden. degenen die te koop staan, gaan allemaal richting de 3 á 4 ton.. niet slecht voor een auto van 6 á 4 jaar oud toch? en ‘maar’ een tonnetje onder de richtprijs van zijn opvolger..
laat maar komen. de prijs zal niet veel klanten laten afhaken denk ik zo. als je zoiets wilt kopen zul al wel andere dure wagens hebben
Ferdinand Porsche bedacht de eerste hybride auto in 1899, ze hebben dus al even kunnen bedenken hoe en wat. Zou toch best leuk moeten worden denk je dan. Zeker voor dat geld.
Nu het bedrag bekend is zullen er minder dan 900 enthousiastelingen zijn. ;)
A fool and his money…
@w0o0dy: waarom geen 14%? Hij kan de combined cycle volgens mij volledig electrisch rijden, dus de CO2 zal zeker onder de 99gram/km uitkomen. Volgens mij heb je dan geen BPM en geen CO2 tax… Waarom zou dat niet zo zijn?
@MDA+robbie: hoe wil je dat gaan doen met 200+pk electromotoren? Die trekken in (ruim) minder dan 5 minuten je accu’s leeg…. of je auto wordt loodzwaar door flink veel accu’s. Bovendien heb je dan dus geen 500pk maar slechts 200 en een beetje.
@w0o0dy: hoe ze dat doen moet je aan Porsche vragen ;) Waarschijnlijk is de V8 vooral een aggregaat? Plug-in hybrid principe zeg maar.
wel wat duur, maarja het is ook wel eenr revolutionaire wagen!
Ik zoek een CGT met meer dan 30.000 km op de teller…

OT: goed idee om zoveel geld uit te geven aan zo weinig werkelijke CO2 besparing!
Natuurlijk zal er bovenop dat halve miljoen nog wel wat BTW en BPM komen, alhoewel: met een uitstoot van 70 gram CO2 lijkt het erop dat de auto BPM-vrij is. En bovendien: wat dacht je ervan? Een Porsche in het 14% bijtellingstarief!!

Inderdaar maar 70gram uitstoot!!
Wat een kanon uit Duitsland zeg!!!
“Daarmee is de auto nog duurder dan die andere exclusieve Porsche, de Carrera GT.”

Dat moet dus blijken!!
@CSL: idd! In Nederland zal de 918 Spyder waarschijnlijk goedkoper zijn dan de Carrera GT!

Nieuwprijs Carrera GT: €646.605,-
Nieuwprijs 918 Spyder: €595.000,-
lelijke voorkant
dat mensen dit kopen, na 5j is batterij kapot en rij gewoon op de V8
@robbie: als die v8 ook maar start ga je die 70gram niet halen… dus 300kg aan accu’s of nog meer?
@w0o0dy: Porsche zal ongetwijfeld gebruik gemaakt hebben van de Europse verbruikscyclus die gebruikt wordt om de gemiddelde CO2-uitstoot vast te stellen. Op bepaalde momenten zal de co2-uitstoot ongetwijfeld heel hoog zijn, maar als je elektrisch rijdt is het natuurlijk nul.
@w0o0dy: je snapt toch wel hoe Porsche aan die waarden komt?? Tuurlijk ga je dat in de praktijk niet halen, maar dan nog! Is toch geen probleem; alle EU-merken krijgen op deze manier hun waarden toegekent.


OT: kan niet wachten op deze Prius killer! ;)
@Ferdinand1: ik snap wel dat het een trucje is om te kunnen pronken met een mooie waarde, maar dan nog… met 200pk trek je die accu’s erg snel leeg…. 3kwh is namelijk al vrij veel voor een accupakket en reken maar eens uit hoever je daarmee komt als je 200pk gebruikt. Oftewel… als een slak rijden op stroom en alleen met volle accu’s en volop schreeuwende v8 krijg je (korte tijd) in de buurt van de 600pk…. maar je moet wel altijd die accu’s EN die V8, met versnellingsbak (pdk waarschijnlijk) en koeling enzovoort rondslepen….

Moet nog even zien wat ze hiervan bakken. Ben in ieder geval niet zo blind positief als sommigen hier. Moet wel zeggen dat ik een nieuw ontwerp (eindelijk!) wel graag welkom heet.
Maar: op het moment dat de kogel dan ook echt officieel door de kerk is, weten wij het als eerste… (Via: Autonews.com)….. Wie weet het nu eerder? Jullie of Autonews.com?? ;-)
De verschrikkelijke Barbiepop
@ mb man…

“Ga je school eerst maar IS afmaken?? Is??? Ik geloof dat jij degene bent die z’n school maar EENS af moest maken.

En een opgedirkte Tesla?? Wow, je hebt veel verstand van auto’s!! Echt, wat een hopeloze opmerking van je!
OT: dikke bak en zeker produceren!
Co2-uitstoot zal de gemiddelde 918 koper geen zak schelen.
De toegevoede waarde zal dus ergens anders in zitten.
zo, de Merc SLS kan inpakken, wat een beauty is dezr Porsche
Voor nog geen 500 knikkers zou ik dit gedrocht willen hebben. Weeeeer een 911 kloon, kom eens met iets nieuws porsje.
70 gram mn kont, er lag toch ook een dikke V8 in met weliswaar een elekromotor met 217Pk…
Wordt toch wel met een RC afstandsbediening geleverd?
Ik ben geen Porsche liefhebber, maar dit is een erg leuke auto. Het extreem lage verbruik en CO2 uitstoot zijn wat discutabel, maar welk merk overdrijft niet een beetje met de cijfers (mijn Ford rijdt helaas ook geen 1:15)?

Ten slotte: de opmerking van MB man was inderdaad niet van het hoogste niveau, maar om er zo’n opmerking tegen te maken (Bastiaan) getuigt toch wel van een erg lage intelligentie of gebrek aan humor.
Hebben, hebben, hebben. 500K als ik mijn huis en mijn nier verkoop moet dat net lukken ;)
@w0o0dy: Nou gewoon: de combined cycle (NEDC) is helemaal niet zo lang (bijna 7 km om precies te zijn), dus zelfs met een kleine accu ben je daar zo door zonder uitstoot. Waarschijnlijk moet de V8 officieel wel iddle draaien tijdens de test, maar als porsche het zo ge-engineerd heeft dat ie alleen op elektra kan draaien, dan haal je dat zo…
jahoor waarom geen 1 euro

wat weegt ie?
Ex belasting? Ja, ex belasting. Want met 70gr CO2/km is deze auto BPM-vrij en wegenbelastingvrij! :D :D :D :D :D
Oh, wacht, het stond al in het nieuwsbericht. Sorry, had ik niet gezien. :X

Maargoed, ben benieuwd :) Ik zei al eerder dat dit een mooie showcast was tegen de Europese ECE-meetcyclus. Deze auto zet ze echt te kakken straks!
Hopelijk is het ook exclusief die wielschijven…
Heel benieuwd wat dit uiteindelijk gaat worden. Hopelijk bewijst Porsche dat je met hybride toch een hele toffe supercar kunt maken.

@911GT2:

Voor een nier krijg je niet zo heel veel, hoor ;) Markt is beetje ingestort.
Dit is natuurlijk een puur persoonlijke mening!
Porsche heeft voor de Hybride technologie bij Toyota aangeklopt, je kan dus van nen veredelde Prius spreken of de Prius 918 Spyder.
500k in welk land?
@w0o0dy: wat begrijp je niet aan die combined cycle? Het is 7 km die je aflegt met snelheden tussen de 0 en 120 km/u. Het duurt in totaal 400 seconden. A: je hebt geen 200 pk nodig om 120 te rijden. Noway. En een deel van de cyclus sta je stil (idle). Dus je hoeft zeker niet 7 minuten lang 200 pk te leveren, maar minder. B: stel dat je gemiddeld 50 pk moet leveren tijdens die 400 seconden van de test, dan heb je niet meer nodig dan 4kWh om volledig electrisch rond te gaan. Dat kan een accupakket echt wel leveren.
.
Aan het feit dat ze op 70g/km uitkomen blijkt dat ze niet alles op de electromotor doen, maar de V8 een heel klein beetje laten bijspringen. Dus je hebt dan nog minder dan die 4kWh nodig…
In mijn ogen is hij alleen goed genoeg als hij minstens dezelfde prestaties levert als de Carrera GT.
Stel hij komt in de 14% bijtelling, dan is dat dus nog steeds 14% van 500.000 euro = 70.000 euro per jaar!
@L-Fred: maar dan koop je hem wel zakelijk. Dus kun je hem ‘bruto’ kopen, en day scheelt al gauw 42%… (dus exact 210.000 euro). Kun je mooi 3 jaar de bijtelling van betalen!
Ik kan niet wachten op een test van deze kanon.
Heel slim iedee eigenlijk! VAnmij mag de hele accupakket er later eraf! Wat scheelt dat enorm in de belastingen zeg!!!!
en iedereen maar lopen ‘schreeuwen’ dat de LF-A te duur is…
@MDA een zakelijk auto koop je niet zonder BPM hoor, alleen zonder BTW……
En daarbij…. 500.000 is ex belastingen…. de auto wordt BPM vrij, en blijft dus 500.000 + btw in NL
Zoveel voor een Porsche? Nee bedankt. Ik ga voor een Quattroporte Sport GT S, Grancabrio en een Range Rover (Sport).
Het zou toch wel heel gaaf zijn om dit hier in de straat een keer tegen te komen zeg! En dan lekker Groenlinks-mensen uitlachen omdat je geen extra belasting hoeft te betalen;)
Echt balle dat ie zo duur is, want het is zo’n mooie wagen!!
kan haast niet wachten om deze wagen in het echt te zien rijden, op de duitse autobahn ofzo…hopelijk maakt ie wel een redelijk geluidje

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).