Meer details bekend van Volkswagen Lupo

Auteur: , 23 Reacties

We worden al bijna drie jaar door Volkswagen gek gemaakt met de Up concept en variaties daarop. Als hij eenmaal in productie gaat zal deze Lupo gaan heten, dat weten we al een tijdje. Nu is er meer bekend over de motorisering en te verwachten prijsstellingen, dus tijd voor een "Up"date.

De Lupo wordt een zuinige, kleine auto die gepositioneerd zal worden onder de Polo. Ook Audi, Skoda en Seat gaan kleine auto’s bouwen op basis van de Up, waarmee een klein legertje aan concurrenten voor de Aygo, 107 en C1 zijn weg naar de markt zal vinden. Keus genoeg dus in dat segment over een paar jaar, de Lupo staat namelijk volgend jaar zomer in de showroom. Ga er maar vanuit dat de prijs iets boven die van een Aygo of C1 komt te liggen. Wellicht dat de alternatieven van Seat en Skoda later iets gunstiger geprijsd zullen worden in ruil voor iets goedkoper plastic en een iets mindere afwerking.

De Lupo wordt gebouwd in Slowakije en zal waarschijnlijk worden voorzien van een 1 liter grote 65 pk sterke driecilinder. Eerder bereikten ons al berichten dat er een twee cilinders tellende 0.8 TDI zou komen en wij gaan er nog steeds vanuit dat dat het geval is. Autocar maakt nu echter melding van een 1.2 TDI met 75 pk en een uitstoot onder de 80 gram CO2 per kilometer. De 1.2 TSI motoren van Volkswagen zullen ongetwijfeld ook in het vooronder gelepeld kunnen worden en er komt waarschijnlijk ook een elektrische versie, waarvan we de concept –de eUp– al in Frankfurt zagen vorig jaar. Deze elektrische versie wordt in samenwerking met Audi ontwikkeld. Een vierdeurs Lupo verschijnt in de zomer van 2012.






23 reacties

wordt toch nooit zo cool als concept..
@KaCh1ng:
Spijtig genoeg niet, nee…
zeg, ik liep te denken… moeten elektrische motoren ook zo veel gekoeld worden? want als dat niet zo is zal de voorkant erg gaan veranderen omdat er dan geen grill meer nodig is. zeker bij supercars
handrem trekken is fijn!
Zie ik dat nu goed!?? staat hij in de brand???:-)
@handrem trekken is fijn!: Nee, dat zie je niet goed…
Ik heb hier een kettingzaag liggen die heeft een grote motor dan deze auto.
Die 1 liter levert dus minder vermogen dan de aygo/C1/107, die alweer uit 2005 stamt. Dit wordt dus echt niks….
@Henk

Ja die 2 extra paarden krijg je niet.
“Wordt gepositioneerd onder de polo”. Daar zit nog steeds de fox… het wordt druk in dat segment of gaat Reynaerde al weer met pensioen?
De Fox staat tussen de polo en de golf toch?!
@Headhunterz: nope, de fox is nog kleiner dan de polo. De golf is 4.53 meter lang, de polo meet 3.97 meter en de fox is 3.83 meter. Ook qua breedte zit de fox er onder.

De fox zal inderdaad wel weer plaats gaan maken voor deze lupo zoals de oude lupo vervangen werd door… de fox :). Da’s om het makkelijk te houden denk ik – LOL. Ach ja, VW…
Jammer dat ie ook zo’n Scirocco snuitje lijkt te krijgen.
Vond het eerste concept (RWD + dicht front) eigenlijk veel leuker, als snap ik wel dat het makkelijker is als de motor voorin komt te liggen.
Heb paar weken geleden een ’99 Lupo gekocht, en is nog steeds een leuk autootje. Super degelijk en met 850kg is die 75pk eigenlijk zat om lekker door te kunnen rijden.
Ben benieuwd omdat ik VW modellen in het echt meestal aansprekender vind dan op de foto.
@Griffin: Wolf eet vos.
ik snap het niet he, die golf was vroeger een kleine auto en toen voegden ze de polo er aan toe, die werd ook weer te groot net als de golf… laat het gewoon normaal en je hoeft ook niet telkens nieuwe modellen te maken/ oude uit de sloot te trekken
Tjonge jonge, die autootjes worden écht steeds kleiner…
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Volkswagen/Up_Concept/volkswagen_up_concept_11.jpg
;)
:( mislukt… zou dit plaatje tussen moeten staan…
http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Up_Concept/slides/volkswagen_up_concept_11.jpg
@Henk_he: handvaardigheids bij vw
@Henk_he:

Die foto verklapt meteen waarom VW zo verschrikkelijk saai is.
Arosa ook weer terug, Audi A0 en Skoda hmmmz…Rapid ofzo
Mijn verwachtingen liggen hoog…
Ben benieuwd. Wel leuk.. krijgen we op termijn ook weer een Audi 50, net als vroeger..
Bij Volkswagen is de marketing beter dan de auto’s.
HET concept
DE concept car

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).