James May deed 416.92 km/u in de Bugatti Veyron SS

Auteur: , 38 Reacties

Captain Slow was niet de waaghals die een whopping 434 km/u wist aan te tikken in de overtreffende trap van de Veyron. Wel durfde hij het aan om plaats te nemen in de snelste Bugatti ooit, en de 416 km/u te halen. Mmm, misschien moeten we maar opzoek naar een andere bijnaam voor May.

De keuze om May neer te zetten achter het high-tech stuur van de Veyron Supersport was natuurlijk vrij logisch. Hij was immers ook degene die veel eerder al eens de ‘normale’ Veyron op z’n staart wist te trappen in een test. Toen haalde de Top Gear presentator een snelheid van 407 kilometer per uur op de testbaan van Volkswagen in Ehra-Lessien.

Wanneer we bewegend beeld krijgen te zien van zijn run in de snelste productie-auto van dit moment is nog niet bekend. Maar om jullie alvast lekker te maken voor de 1.200 pk sterke Veyron SS: hieronder nog eens het filmpje waarin Cpt. Slow een iets minder snelle Bugatti Veyron de sporen geeft. Want dat blijft leuk.



38 reacties

Poesie!
als ze aan 420 zitten moeten ze stoppen omdat de tank leeg is, daar gaat de snelste wagen ooit
@laurens324. mss beter ook. al eens 400 km/u gereden? hou je niet lang vol…
@tist: en waarom dan niet? jij zeker wel. geloof er helemaal niks van dat ook maar iemand hier op autoblog ooit 400km/h heeft gereden!!!
Fr€d€r!k_EE8
en als je er langer of een kwartier (15minuten) met rijdt ontploffen de bandjes,of is dit al opgelost.
@Fr€d€r!k_EE8:
is een kwartier 15 minuten? :O
OT : Toch wel heel vet om in zo’n auto te rijden :)
Ik zie dat die testpiloot een Parmigiani Fleurier Bugatti
horloge draagt. Deze is speciaal voor de Bugatti Veyron gemaakt klokje met een gedraaid display zodat je op de topsnelheid niet je hand hoeft te draaien om de tijd af te lezen. De kast is van 18 karaat goud. De prijs? Goedkoper dan een Veyron.
http://www.geekwatches.com/wp-content/gallery/86/parmigiani-fleurier-bugatti-type-370.jpg

http://www.lacotedesmontres.com/mesIMG/imgStd/17153.jpg


Bron: http://myadbox.com/tag/parmigiani-fleurier-bugatti-watch/
@betonstaal: Mooie klok, die gedraaide wijzerplaat is erg handig. Al ben je in een Veyron altijd op tijd.
De tank zal niet zo’n vaart lopen, na 15 minuten is hij leeg. Ik mag hopen dat hij wel wat sneller in de 400-regio zit dan dat. ;)

En dat klokkie.. Heel leuk, maar als je niet loopt te vlammen in een auto moet je dus je pols draaien om wél de tijd te kunnen zien..?
Liever James May als Hammond want die begint ook oud te worden en saai. Die zouden ze eens moeten vervangen vind ik zo.
Veyron Suypersport ? hoort het niet veyron supersport te zijn?

OT: wel leip dat hij het doet en niet clarkson :P
Ja ik denk dat 416 al voldoende snel is…..
Die eerste poging met die Veyron blijft natuurlijk ook een prachtig filmpje ;)
@Pallas: op een langere rit >250km met verkeer is er een goede kans dat je sneller aankomt met een doorsnee 520d, gewoon omdat die Veyron zo onzinnig veel verbruikt met bijgevolg erg kort rijbereik. Gebrekkig als GT én als circuitbeest (te lomp) IMHO. Mooie engineering maar als auto… vlees noch vis met een verkoop daarna.
haha ja ik wil idd ook echt weten hoelaat het precies als ik 400+kmh aan het rijden ben..
Volgende zondag (niet morgen) allen kijken naar TG dus
@Onehp

Volgens die redenering is elke snelle diesel een betere GT dan éénder welke sportwagen dan ook.
Wanneer ik de ik Veyron SuperSport zie vind ik de standaard Veyron er ineens een stuk beter uitzien. Die SS is echt fugly. Maar goed, tis natuurlijk wel een heel rap karretje.
Wat wel cool is, het power-metertje op het dashboard gaat nu tot 1200 !! ;-)

OT: kom maar op met die Top Gear aflevering!
Hij heeft z’n record dus verbroken van 407!
Heeft iemand er al eens bij stilgestaan dat je in de praktijk de 400 niet gaat halen? Hoeveel km recht, leeg, vlak en overzichtelijk asfalt heb je nodig om 400km/u aan te tikken? Anyone?
Kom op fanboys last je horen.
@w0o0dy: Tja het gaat er niet om of het in de praktijk lukt. Ik denk dat het al moeilijk is om 300 te rijden in de praktijk, toch zijn er genoeg auto’s die dat kunnen.
Wat belangrijker is de topsnelheid van je auto heeft namelijk direct verband met de lengte van de penis. Of dat willen dat soort mensen toch in ieder geval uitdragen. ;)
@w0o0dy:

Natuurlijk blijft dat een probleem.
Toch blijft het een klasse apart. Een auto waar wij ons eigenlijk geen voorstelling van kunnen maken. Zoiets moet je echt gereden hebben om het te begrijpen. 400 bereiken gaat hem niet worden. Daar naartoe is echter ook al bizar genoeg. ;)
Ik ben geen fanboy of tegenstander. Het heeft gewoon iets.
En James heeft dat begrepen. :)
Captain SS (Super Slow)!
Ff offtopic: hoe vaak moet ik op ‘annuleren’ klikken voordat die irritante enquête definitief verdwijnt van mijn scherm?
Mijn favoriete Topgear presentator is zijn bijnaam de laatste tijd inderdaad ontgroeid. Magic Marshall May een idee?
Kippenvel, zo’n Veyron is niet bijzonder mooi maar wel erg indrukwekkend. Top Gear weet er ook een prachtig filmpje van te maken met de juiste muziek etc.
ooit eens 415 km/u gereden ..

en dat al is rete-snel ..
Ben weleens benieuwd wat de Bugatti Veyron SS doet naast de SSC Performance Aero (en andersom natuurlijk) :)

http://www.youtube.com/watch?v=eb6QYBD5UzA
Ik hou van die man.
Henk_he
17 July 2010 om 13:49

Dat ligt aan je cookies instelling.
zodra je je cookies verwijderd verschijnd die banner weer.
stoor me er ook wel eens aan :)
Niemand die een gokje wil wagen? Hoe lang heeft de Veyron SS nodig in tijd en in meters om vanuit stilstand 400 km/u aan te tikken?
Overigens is 15 seconden naar 300 met 1200 pk volgens een sofwarematige berekening niet haalbaar… ergens in de 15 (lees 15,9 zou redelijk overeenkomen met 1200pk, voor een vlakke 15 zou er 1310pk nodig zijn…)
@ w0o0dy:

Fijn! BOEIUHHHH!
@VeniVidiVici: Ja, gewoon niet verder kijken dan je neus lang is en je toetsenbord onder kwijlen na de claims van een fabrikant… je zou denken dat je 16 bent. Maar ik zag dat je 30 bent…. grow up, in de echte wereld heb je geen reet aan marketing gelul, tenzij marketing je baan is.
@ Wooody,

Hhahahahahahhaha, ga toch weg man! Ik zie dat jij met je software matige berekening rekening hebt gehouden met de vermogenskromme, versnellingsbak verhoudingen, grip van de banden, omgevingstemperatuur, type ondergrond etc?
Indrukwekkend!! Zou snel gaan soliciteren naar een baan bij een autofabrikant.
@jv0: misschien in het vervolg niet met een slok op bloggen, je roept het dan namelijk over je af dat iemand je de oren wast.
vermogenskromme en versnellingsbakverhoudingen en drag coeffiecient zitten er natuurlijk in. Temperatuursinvloeden kun je aanpassen evenals de grip vd banden en nog veel meer…
Het blijft theoretisch, maar de tijden kloppen over het algemeen redelijk goed als je kijkt naar de resultaten van tests in (online) magazines.
Bij een schatting van een sprint naar 400 valt de invloed van grip overigens best mee, het weer doet veel meer ter zaken.
Als ik het zelf kon maken zou ik zeker bij een fabrikant of raceteam solliciteren, maar helaas is het spul van iemand anders.
@ w0o0dy:

Kun jij wel een ander gaan zitten betichten dat die een klein kind is van 16 maar als ik jou manier van discussiëren zie (ook naar jv0) en je je opsteld alsof je door een wesp gestoken wordt dan heb ik sterk het idee dat jezelf nog in de adolescente fase verkeerd!!!
@VeniVidiVici: kun je verwachten dat iemand subtiel reageert als jij aankomt met “Boeiuhhh” terwijl iemand IETS inhoudelijks probeert toe te voegen aan het ooooeeh en aaaah-niveau hier? Lijkt me onredelijk. Lets face it jullie hebben gewoon moeite met inhoudelijke kritische reacties… Pech gehad, je krijgt ze toch.
@ w0o0dy:

Nou sorrie mijn oprechte excuses dan zal het volgende keer wat subtieler brengen meneer w0o0dy :)

By the way hoe gaat die software matige berekening dan eigenlijk??
vanaf 300 wordt alles nogal vaag, bij 330 was ik een mietje.
dan moet zo’n auto toch echt wel supersonisch aanvoelen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).