Maserati Quattroporte door Novitec: 590 pk

Auteur: , 62 Reacties

Opnieuw bereikt ons het bericht dat Novitec Tridente een Italiaan op de pijnbank heeft gelegd. Want volgens de Duitse tuner kon het bij de Quattroporte S (en de Sport GT S) alemaal wel iets extremer. Met superchargers, grotere wielen en een spoiler denkt Novitec dit wel te kunnen klaarspelen.

Veel liefhebbers van het Italiaanse staal zullen zeggen: “Een Quattroporte? Daar blijf je vanaf!” Helaas voor hun, Novitec doet dit regelmatig bij merken als Ferrari en Maserati (oké, en Fiat). De Quattroporte S levert af fabriek een vermogen 430 pk. Prima mee te leven, dachten we zo. Novitec vindt dit wat aan de lage kant, en laat dit getal stijgen tot 590 pk dankzij een compressor (werkdruk: 0.35 bar). Het koppel stijgt hierdoor naar 572 Nm. Ja, een abbo bij je bandenber is aan te raden na deze conversie. Hard optrekken naar de100 kan in 4.6 seconden, eenmaal op top zal de snelheidsmeter zo’n 290 km/u aanwijzen.

Het driedelige lichtmetaal is 21″ groot en gewikkeld in Pirelli P Zero-rubber. Voor 255 mm breed, achter 295. Het onderstel ging ook op de schop, en maakte plaats voor stijvere veren en dempers. Op de achterklep wordt een subtiel spoilertje van carbonfiber aangebracht en verder blijft de buitenkant -op de wielen na dan- ongewijzigd. Het interieur van de Quattroporte kan naar eigen smaak worden ingericht en aangepast, mocht je dat willen. Leer, alcantara, Blue-Ray spelers en andere multimedia, Novitec wilhet met liefde voor je monteren. Een totaalprijs is nog niet bekend.



62 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Die compressor mag er op, maar die velgen vind ik wel zo godsgruwelijk lelijk
Maffiosi’s plaatsen nu massaal hun orders bij de Maserati dealer.
Wat een brute bak, zit er ook een gun-rack in de kofferbak?
@RickB: helaas is het niet de ideale maffia auto. Er zit een hendeltje in de achterklep zodat je hem van binnenuit kan openen. Je wil niet dat je slachtoffer er tijdens zijn laatstbedoelde ritje nog uit springt :-)
@zdev:
Bind je hem vast… of knip je dat kabeltje los :)
@RickB: Goodfellas style! Eerst afmaken, dan pas vervoeren. Toch lastig om bij een politiecontrole uit te moeten leggen waarom je altijd landbouwplastic, ducttape en touw bij je hebt :) maar dat zal vast wel indruk maken als je de kofferbak toont aan wanbetalers :) In de Sopranos ging dat mis, met die Rus in het bos, hartje winter. Beste aflevering van de hele serie.
@zdev: Is verplicht hendeltje voor amerikaanse markt.
Bizar maar waar.
@Pallas: geweldig hè zo’n anti ontvoer hendeltje. Maar met een kniptangetje in die feature zo verwijderd ;)
Voor de maffioso met een ´need for speed´ ;)
Vind de velgen onder de Granturismo en diverse Ferraris dik staan, maar hieronder vind ik het niet zo gepast.. Zou dan eerder iets van HRE of DPE kiezen.
Prima conversie dunkt me. Alleen die velgen, BAH.
Ik heb ooit velgen gehad van Novitec voor op mijn alfa 159. dat model van velg plaatsen ze echter ook onder een Quattroporte… velgen van novitec zijn ronduit rommel en veel te duur…. de binnenste lip is van veel te zwak metaal en dat maakt het onmogelijk om je er nog maar mee op de openbare weg te begeven omdat de lip gwn omplooit…als je grote velgen onder je wagen zet mag je idd niet door putten gaan rijden maar dat doe je niet…. de velgen moeten sterk genoeg zijn voor dagelijks gebruik en dat zijn ze niet! de velgen waren na 3 maanden om weg te gooien…. natuurlijk heb je wel garantie! maar die vervalt van zodra je de velgen monteert op je wagen… nouja wat heb je er dan aan eh…

NOVITEC IS ROMMEL! afblijven dus
vet! maar hoeveel komt er bij de GTS bij? staat in dit bericht aleen de S…
Duitsers schroeven maar turbo’s/compressoren op motoren.
Dat ze dat op een Boxer 6 motor doen is begrijpelijk, een slechte motor word zo iets beter.
Maar op een stuk edel techniek a la Ferrari/Maserati V8 is echt godsgeklaag!
De compressor is wel leuk, alhoewel de sport gt s nou niet bepaald verlegen zit om pk’s. De rest: niet doen. De spoiler is fout, de velgen zijn fout en de auto is al prima geveerd.
badmotherfucker
Kun je nog langer onderhoudsvrij rijden….
Neem die wagen ook nog eens met een sequentiële versnellingsbak en je weet zeker dat je na 5000km stil komt te staan.
@ G-power:

Sluit er geheel bij aan! Die velgen zijn redelijk op een Ferrari maar een Maserati is te chique voor die velgen. En het extra vermogen mocht de Maserati onderhand wel hebben.

@ andy:

Hmm is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je met dure velgen door putten en tegen stoepranden rijdt en als je veel op de snelweg zit dan lijden velgen niet hoor maar zo te merken ben jij wat gebruik beterft beter af met BBS, Kahn of AEZ velgen :)
@VeniVidiVici: Juist, onder bijv. een F430 kan ik ze nog wel waarderen, maar ik vind deze maserati idd gewoon te chique om er een ‘racer’ van te maken, dat is net alsof je een dikke vette taartschep op een Rolce Royce zet.. Vermogensaanpassingen ok, maar laat het exterieur lekker voor wat het is :)
Dit is drie keer niks…..desondanks wordt je er uitgetrokken door een m5 (waarvan de begrenzer eraf is). En alsnog weten ze bij een Maserati de magische 300 km/u niet te bereiken.
@y.master: Ik denk niet echt dat er veel mensen zullen zeuren of het nou 290 of 310 o.i.d. is, ik heb een keertje 280 gereden en ik kan je vertellen, dat is toch echt hard zat
@G-power:
Ja, dat is waarschijnlijk iets te snel voor jou!!! Jij mag je luier gaan wisselen…..maar voor de echte snelheidsduivels is 290 het topje van de ijsberg. Voor een auto van anderhalf ton is 290 toch echt te langzaam. Als je de begrenzer van een Volkswagen r32 verwijdert kan je ook met gemak 290 aantikken en die kost toch echt veeeeeell minder.
@y.master: vanwaar die kinderachtige opmerking? ik denk dat jij eerder je luiertje moet gaan wisselen :), ga maar lekker in je golfje crossen meneer de ‘echte’ snelheidsduivel, 290 is te langzaam, hahaha ik kan uit je opmerking opmaken dat je die snelheid nog nooit gereden hebt, als je uberhaupt wel een rijbewijs hebt, snotneus
@G-power:
Ga toch een realistisch leven zoeken, lompe boer. Jij beweert dat je 280 heb gereden. Het waarheidsgehalte van jouw bewering vind ik sceptisch. Deze snelheid heb je zeker alleen achter je Xbox/ Playstation kunnen halen en met volle trots (zoals een echte boer dat doet) probeer je ermee te pochen. Alleen mensen met een auto syndroom (zoals jij) zullen dit geloven. Bovendien is het verkeer in Nederland zo traag als dikke stront door een trechter. Dan is het mij een vraag waar jij met je “supercar” (maar niet heus) 280 heb gereden. Opscheppertje !!!!!!
@y.master: Ik geloof dat jij in een andere wereld leeft als je denkt dat een standaard R32 zonder begrenzer 290 rijd. Misschien een zwaar opgevoerd model maar 250 pk is te weinig om dergelijke snelheden te halen.

On topic : De Quattroporte GT-S is de allermooiste auto die je samen met de Gran Turismo GTS kan kopen. Liever vanaf blijven door tuners. Tuning is meer voor Duitse auto`s !!
@ferry832:

Ik bedoelde ook geen standaard r32….ik ben vergeten erbij te melden dat het gaat om een model met (twin)turbo…..deze levert namelijk 507 pk op de rollenbank.
@y.master: Met zo’n auto accelereer je niet altijd voluit en ik durf te beweren dat veel QP’s hun top bij de eerste eigenaar nooit rijden. Dus wat doen die cijfertjes ertoe? Er zijn genoeg mensen die het niet erg vinden dat hij ‘niet eens’ harder dan 300 km/h kan.
@y.master:

Ik vind een tot 507pk getunede R32 wel even heel afwijkend van je uitspraak.
“Als je de begrenzer van een Volkswagen r32 verwijdert kan je ook met gemak 290 aantikken en die kost toch echt veeeeeell minder.”

Zo kan ik het ook. Ik kan ook 270 op teller(!) aantikken in de 6. Dit met 231+ pk. En nee, dit is geen bluf.
En dat gaat al verrekte hard.

Vergeet ik wel even te vertellen dat je dan berg af moet rijden op de A61 richting Oostenrijk. ;)
@RenesisHP:
@ferry832:

Ik bedoelde ook geen standaard r32….ik ben vergeten erbij te melden dat het gaat om een model met (twin)turbo…..deze levert namelijk 507 pk op de rollenbank.
@y.master:

Vandaar mijn comment ook. Ik had de rest al gelezen. ;)

Maar goed. Jouw straatje dan.
Ik kan harder met een Lada. Kwestie van goed tunen.
Kost in vergelijking nog een stuk minder dan de R32.

http://www.youtube.com/results?search_query=lada+vs+m6&aq=f

Maakt het echter nog geen Maserati.. :roll:
@RenesisHP:

“Zo kan ik het ook. Ik kan ook 270 op teller(!) aantikken in de 6. Dit met 231+ pk. En nee, dit is geen bluf.”

Ik ga ervan uit dat jouw auto niet zo licht is als een Lotus Elise….voor een gemiddelde auto van 1200 kg is 231+pk wel erg weinig om 270 aan te kunnen tikken. Mijn hart gaat dan ook uit naar jouw arme versnellingsbak. Als je structureel 270+ wil rijden heb je toch wel meer paardjes nodig onder de motorkap. Iedereen kan zijn auto wel zodanig laten tunen dat je 270 is een keer aantikt, maar vroeg of laat rijd je die motor van je wel aan gort.
@y.master:

Lees nu nog eens overnieuw. Staat toch duidelijk berg af.
Onze 6 is een overdrive.
Leeggewicht is 1290kg.

Mijn arme versnellingsbak kan het allemaal prima aan. Motor trouwens ook. Die smeekt om toeren.
Inderdaad afblijven van de Quattroporte. Wat een lelijke velgen en dat terwijl Maserati super mooie modellen heeft die je kan kiezen.

Trouwens, het is Blu-Ray niet Blue. ;) en Novitec wilhet, vergeet de spatie niet. :P
Motor: ok , velgen: neen…
Voor de rest hebben ze het bij Novitec wel begrepen…
Een Maserati Quattroporte is qua looks as good as it gets en dus hebben ze (behalve dat spoilertje die eigenlijk totaal niet opvalt) niets aan het uiterlijk gedaan..
Begrijp ook niet waarom ze niet gewoon het blok verder door ontwikkelen á la Ferrari 458… dan heb je 570 PK en geen compressor/turbo nodig. Vervolgens auto op dieet(staal vervangen door aluminium (circa -/- 20%) en carbon) en voilá zie daar de ideale quattroporte.. Misschien voor de opvolger???
Waarom niet het blok uit de Ferrari 458 gebruiken(570 pk) en de auto op dieet zetten(staat door aluminium/carbon vervangen) en dan ben je er ook al… Misschien ideeën voor zijn opvolger? NB vindt de topsnelheid toename met 160pk meer vermogen beetje teleurstellend…Had toch wel iets van 301 oid mogen zijn.. Of zit deze tekortkoming in de overbrengingen van de bak?
@Tvr1974:
Das een schijtblok, geluid kan in de verste verte niet tippen aan het huidige blok in de masser.
Laat die novitekkers nou lekker die duitse hokken aanpakken….Italianen kunnen dit zelf wel.
“Quattroporte S (en de Sport GT S) alemaal wel iets extremer.”
Allemaal met dubbel l.
Ik vind die velgen best wel vet…

Maar niet op een “what the Italians like to call “Four Doors””.
@y.master: 70% van de “petjes” rijden een Golf, aangezien jij dat een stuk mooier neem ik aan dat je een petje bent.

een Maserati is meer een “zakelijke” sportauto dan een “race” sportauto zoals een ferrari f430. dan moet ik zeggen dat 290 km/h een nette topsnelheid is.

Als je een topje van de ijsberg wil … koop dan een Veyron supersport (-_-)
@autosport-media:

Nee sorry….dat ben ik niet…en als ik het wel zou zijn, dan is dat nog altijd beter dan een stelletje boeren in lompen die met hun vriendin op de tractor van hun vader rijden. Vind je niet? By the way, ik rijd zelf in een Volvo s40.
@y.master: wel veilig :P Zelf rij ik in een E34 525i (nostalgie !) en nee ik ben geen marokaan of een petje ! (-_-)
@y.master: oja, want natuurlijk heeft alleen Nederland snelwegen? zie je nou niet wat voor onzin je uit loopt te kramen? Kijk toch eens verder dan dat je neus lang is, wat dacht je van onze oosterburen? Duitsland? begint het kwartje al te vallen? Mijn punt was dat 290 heel erg snel is, dat jij nou de stoere vent uit moet hangen en moet roepen dat zo iets 3 keer niks is toont weer aan dat jij zelf in een playstation/xbox fantasiewereld hangt en niet weet waar je over praat.. Ga maar weer lekker forza of grant turismo spelen en roep niet meer van die onzin aub, want je laat alleen maar zien wie hier nou de echte lompe boer is..
@G-power:
Ja, en natuurlijk ben jij de lompe boer!!!! Wat denk je nou wel; dat die tractor van je vader 280 haalt. Wacht maar totdat je vader dit leest, dat wordt voor jou weer boerenkool eten vanavond. Bovendien heb ik geen playstation nodig om op te scheppen dat ik 280 heb gereden. ‘k heb zelf een Volvo s40 (2 liter), deze haalt niet de 280 maar wel de 210 op zijn sloffen. De snelheid die jij hebt gehaald is waarschijnlijk even geloofwaardig als je leeftijd; meneer van 110 jaar, of bedoel je toch 11 jaar, want daar gedraag je je wel naar. Alleen 11-jarigen met zo’n wilde fantasie lullen de domste dingen!!!
@y.master: Natuurlijkk venttt, je hebt helemaall gelijkk :-) ik vind jou gewoon zoo een tijdverspilling dat ik niet meer op jouw onzin in ga, en oja, ga je wel even aan de kant met je volvo als ik aan kom rijden in de ‘traktor’ van mn vader
@G-power:

Daar ben ik het helemaal met je eens over….”Natuurlijkk venttt, je hebt helemaall gelijkk”. En ff over de tijdverspilling…..je vindt dat blijkbaar een knelpunt in je leven. Als een vent geef ik je dan een goed advies: wissel die tractor van je in voor een normale auto, dan zul je ook geen last hebben van tijdverspilling. En ik wil best wel voor je aan kant gaan als je in je tractor komt aanrijden, maar het probleem is dat ik nooit op het platteland kom.
Kwijl… Love it! Vindt de mooiste Quattroporte de GTS die onlangs bij top gear voorbij kwam. Zelfde kleur, zelfde velgen.
@mezelf, Gran Turismo natuurlijk
Bellismi !!!
Excuus, deze dan maar.
http://www.youtube.com/watch?v=Hdt0DHKm5Uw
@RenesisHP:

Geweldige video…. :mrgreen:
@RenesisHP:

Geweldig……een oude Lada houdt een m6 bij….. lijkt me leuk bij een stoplicht sprint :lol:
@y.master:

http://www.youtube.com/watch?v=3MI53JkB0BY

Dit ben ik overigens niet.
Velgjes zijn superlekker op de novitec rosso california of 599… maar voor deze quattroporte heb je toch wel iets zwaarder nodig. Een van de mooiste 4-deurs luxesedans die er is, en wat een geluid! Geef mij liever zo een dan een duitse AMG Sl of een 7.60Li, hoewel die betrouwbaarder en luxuezer zijn, puur om de beleving alleen!
Verder reacties lees ik later op de avond. Ik ga nu even een paar uurtjes sporten. ;)
@RenesisHP:
Excuus, heb een beetje nonchalant gelezen. Sporten is goed voor vet verbranden…..kan er voor zorgen dat je een paar kilometer sneller gaat met je auto :D …In de kunst zeggen ze wel eens Less is More….en ik begin erin steeds meer te geloven dat dit op meerdere aspecten tot zijn uiting komt.

Tussen haakjes: het is NIET persoonlijk bedoeld.
@y.master:

Nu 15 min binnen. En dat meerdere malen per week. ;)
Ik weeg ook geen donder en kom ook niet aan. Puur door de vele verbranding. Wel handig met karten. ;)

Een Lotus Elise zal ook niet snel 270 aantikken met die pk’s. Gewicht is minder van belang bij topsnelheden.
Gewicht doet vooral veel met acceleratie en rijgedrag. ;)

Maar terugkomend op de Maserati.
In zijn klasse is 290km/u echt niet verkeerd. Tel daarbij het gehele plaatje op en de topsnelheid is echt niet zo belangrijk meer. Een Maserati moet je beleven. :) Zoals met de meeste Italianen het geval is.

Ik vind die compressor eigenlijk al bagger. Minder pk’s met het originele blok trekt mij eigenlijk meer. Deze auto’s klinken geweldig.

Topsnelheid zegt geen donder over rijbeleving. De meeste auto’s uit deze klasse kunnen zeer emotieloos verschrikkelijk hard rijden. De snelheid merk je vooral door het langzame verkeer om je heen. De schrik als je op de teller kijkt maakt het nog enigzins spannend. Voor de rest eigenlijk niks. Puur comfortabele oversized overpowered zakenbakken zijn het. Supergoed in het gene wat ze doen. Over het algemeen Duits en degelijk.
Sommige klinken geweldig aan de buitenkant. Van binnen hoor je echter vrij weinig door het overmatig strooien met isolatiematerialen.
Dan kun je onmogelijk hard op een weggefilterde manier. Complete blur met 300+ is de enige toegevoegde waarde. Sportauto’s zieken kan ook leuk zijn.
Echter.. Die langzame sportautorijder heeft waarschijnlijk veel meer lol op hoge snelheid. Moet zijn stuur goed vasthouden boven de 200. Hoort een hoop kabaal en zit te zweten.
Toen kwam er een Maserati. Een zakenauto met sportautogenen en hart. 8)
Ik kan jullie verzekeren: de Sport GT S kan hard, maar het leukste rijden is op bochtige landweggetjes. Met de ramen open en de stereo uit.. En de sportstand aan. Bochtje uit, dot gas er bij, opschakelen, meer gas, bochtje inrijden, beetje remmen, terugschakelen… Het geluid is echt verslavend. Elke seconde een andere klank. Soms een mooie trompet, dan een rauwe kreet, dan weer een roffel, plop, een diepe brom, grom, een whoooom, en weer een andere trompet en dan een brul…
Nu 15min kan je na dit sukje met een mega korrel zout nemen. ;)
=>stukje.
hoe fucking geil is dat. zet alsjeblieft voor mijn deur!
y.master: leer eens spellen.

En wat is er mis met een boer? Die boer zorgt er mede voor dat jij lekker je zuivelproducten kan kopen bij de supermarkt.

Ben zelf geen boer maar met dergelijke opmerkingen laat jij al meteen zien dat je werkelijkwaar nergens kaas van hebt gegeten.

Raar ventje..
Voor wat betreft de Masser 4-deurs?

Standaard in deze uitvoering al een goedogende auto met een dijk van een Ferrari-V8 in het vooronder.

Gewoon van afblijven wat mij betreft.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).