
Lief he, die Leaf. Nissan zet groots in op deze elektrowagen die als een van de eersten redelijk betaalbaar is en op grote schaal in elkaar wordt gesoldeerd. Dat smaakt naar meer. Want wat Tesla en Fisker kunnen, kan Nissan wellicht ook: een sportauto met een stekkeraansluiting maken dus.
Voorlopig zijn het nog maar geruchten en heeft Nissan nog niets bevestigd. Maar het klinkt als een logische stap in de richting van de elektrificatie van Nissan. Deze -nu nog naamloze- elektrocar krijgt hetzelfde aandrijfsysteem aangemeten als de Leaf. Maar we mogen hopen dat er nog wel wat aan de specs gesleuteld gaat worden. De Leaf heeft namelijk een magere top van 140 km/u en een actieradius van 160 km. Prima cijfers voor een doorsnee forenz, maar een sportwagen? Nee, dat gaat met deze cijfers niet lukken.
Hoe het model er precies uit gaat zien is nog niet bekend. Ze kunnen hiermee namelijk verschillende kanten op. Een e-versie van de 370Z maken (ook wel 370Z-E genoemd), of ze hangen de Infiniti Essence Concept vol met enkel elektropower. De eerste optie is ook meteen de goedkoopste en meest denkbare. we zullen zien… (bron: Inside Line)
Ze kunnen ook de 240SX of de 100NX uit de archieven halen.
Daarnaast een cool idee, al blijft het nog wel erg niche vanwege de prijs.
Eigenaardig ,electrisch kan nu opeens wel.
Mij niet gelaten hoor.
Is alleen vreemd dat mensen zo snel veranderen ,waarschijnlijk bij gebrek aan technische kennis.
De meesten hier op ab krijgen zelfs geen nieuw stekkertje aan een strijkijzer ,maar koppel en PK’s weten (of denken dat ze dat weten)ze alles van.
Maar daar heb je boekjes voor natuurlijk.
“elektrische sportwagen”
Het wordt zeker een Porsche 918 Spyder killer?!
CSL,koppel met de meter ,geluid plak ik er wel aan ,uitlaatpijp zelf te verzinnen slijt toch nooit.
CSL, ook nog zo’n kolenkacheltje bij je thuis zeker?
Tandem kopen dan.
@rene: ???
Vind Laurens de oliestoker niet meer terug,weg met zijn caravanetje?
Merry, ben jij hier ook toegelaten?
offt.: moet dat dan geen 220Z worden? en 110Z in de US? :mrgreen:
ot: was te verwachten, en goed dat er ook een derde speler komt met een (hopelijk) iets betaalbaarder alternatief.
deze cijfers zijn alleen leuk voor een zondagmiddagcruiser, maar dat terzijde.
Zelf zou ik eerder verwachten dat men (zoals Screamer al aangeeft) de 100NX uit de kast halen. Kleine sportwagen gebaseerd op het Leaf platform en misschien wel invloeden van het Essence design.
@Donder: Ze kunnen toch wel wat beters doen dan de 100NX?
Daar zit niemand meer op te wachten.
@Pallas: Dan zullen ze een opvolger van de 180SX of 240SX kunnen maken, maar ik denk dat ze dat niet doen.
Een 100NX zou wel logisch kunnen zijn. De vorige was onderhuids ook gewoon een Sunny. Dus waarom geen nieuwe op basis van de Leaf.
Neemt niet weg dat ik er ook niet op zit te wachten ;)
@Donder: 240SX lijkt me leuk, ga nu opzoeken hoe een 180SC er ookalweer uitziet. Ben niet zo’n Datsun-kenner….
@Pallas: De 180SX, 200SX en 240SX waren allemaal de S13. Dus dezelfde auto, maar de benaming verschilde per regio. Maar per regio had men ook weer andere motorisering.
Op zich zie ik het wel zitten dat ze een opvolger maken voor de S13, maar dan moeten ze echt wat aan het aantal PK’s doen. Anders krijg je net zoiets als de CR-Z ;)
@Donder: Dankjewel voor de info, in tegenstelling tot de reacties van somminge anderen(rene,) steek ik hier wat van op.
@Pallas: die .ene, heeft er moeite mee dat zelfontbranders de technologie in transport zijn. En niet omdat bougies zo duur zijn :-)
@Laurens: LOL, humor dat had even nodig om door de werkdag heen te komen.
Simpson ,jij lijkt me een denkertje (beetje gok hoor)en daarom een beetje algemene vraag ,welk vermogen is nodig om een auto van pakweg 2 ton tegen 120km/uur rijdend te houden.
Daar zou je echt van achterover vallen.
Simpson ,zal je helpen ,zo’n 10a20 Pk mag het zelfs nog een (klein) beetje bergop zijn.
Dit staat echt niet in de boekskes hoor.
@rene: Theoretisch…
Theoretisch kun je Altootje ook een paar ton wegslepen.
Pallas ,opleiding was ook maar kort zeker.
@rene: Word ik nu “gedisst”? Er zijn vast mensen die lager geschoold zijn dan jij. Maar als jij deze ongrijpbare kennis bezit die niet in de boekskes staat, hoe weet ik dan of je overal rekening mee gehouden hebt? Mijn boekskes hebben plaatjes…
@rene:
Rene, als jij dan zo slim ben, hoeveel PK heb ik nodig om een nieuw setje Pirreli’s weg te roken in 30 seconden?
Prima als Nissan gaat voor de oplossing met de hoogste kostprijs. We hoeven de dingen niet te kopen tenslotte. Oh, subsidie, hmmm, verzorgingsstaat, China, de wal keert het schip?
Te gek, als je datsun.nl intikt kom je op de Nissan-site.
Laurens ,aangenaam en groeten uit Belgie.
Pallas ,er bestaan boekskes en boeken.
Plaatjes moet je echt voorzichtig mee zijn.
@rene: Jij wint. Zand erover, laten de ballast vallen en weer over auto’s praten!
Merry ,onzin ,veel.
@rene: daar kan ik toch niks mee.
Merry ,trouwens welke Pirreli’s ,die made in Germany (beste trouwens) of die andere die ook ongeveer rond zijn.
Merry ,rekenen man.
Laurens ,dan toch niet met de caravan weg ?
Pallas ,ik luister..
Nog een elektrische sportwagen? De (elektrische) sportwagenmarkt wordt overspoeld, en al die mensen die een gewone elektrische woon-werkauto willen vissen achter het net. :roll:
Laurens ,heeft er moeite mee dat zelfontbranders (voorlopig) de technologie in transport zijn.
Jochies, rustig nou…
:twisted:
@citrofiel: overspoeld? ik denk dat citroen meer picasso modellen heeft dan dat er elektrische sportwagens rondrijden. :mrgreen:
@rene: met een pk’tje of 10 en veel geduld & ruimte moet dat al lukken. met de cijfers bedoelde ik eigenlijk voornamelijk de actieradius.
Hoe hard een zondagmiddagcruiser loopt is helemaal niet belangrijk, daarmee haal je ff een visje in Lauwersoog of ga je bij je oma op visite. op je gemak dus.
@Simpson: Ik denk dat er ook meer mensen een Picasso-model zullen kopen dan een elektrische sportwagen. (ja echt! :shock: )
Goedkop elektrisch rijden kan eigenlijk morgen al ,alleen moet de mens er klaar voor zijn.
@rene: nou ben ik benieuwd, maak dat maar eens hard. Tenzij je bedoelt dat iedere auto op de startmotor al te verplaatsen is…
@rene:
Waar komt die stroom vandaan?
@rene:
“Goedkop elektrisch rijden kan eigenlijk morgen al ,alleen moet de mens er klaar voor zijn.”
Daar ging mijn vraag over.
Laurens ,natuurlijk met 1Pk ,heb je dat zelf nooit gedaan?
Laurens ,zal je helpen ,zet auto in tweede versnelling startmotor aan en je gaat zelfs bergop zo’n 30 meter verder.
Of je moest een Fiat hebben of zo.
Oh, je bedoelt de ezelkar, met jou ervoor, beetje prik op je ballen zodat je ook nog wat doorloopt… genoeg aandacht weer voor je onzin :-)
Laurens ,uit veiligheidsoverweging is dit geen kinderpraat.
Laurens ,als ik beter wist.
Laurens ,je caravan nog altijd niet ok.
Zomer is zo voorbij.
Laurens ,heb speciaal voor U nog wat speciale en gebaseerd op feiten onzin.
Maar karren en kloten lijken u belangrijker.
Je doet maar.
Ik weet ondertussen wel hoe technish sterk je bent.
Maar dat houden we onderons wel zeker.
@rene: barst maar los rene, en deel je kennis met ons: hoe is betaalbaar electrisch rijden nu al mogelijk. Ik wrijf me al vast in de handen…
Dag Laurens.
RenesisHP ,”Waar komt die stroom vandaan” wat bedoel je?
Je kunt misschien hard lachen met de opkomst van electrische supercars of sportwagens. Maar één ding is zeker ze zullen de huidige brandstofwagens op alle vlakken aftroeven alleen op het geluid zullen ze nooit hoge toppen scheren. Maar voor de rest… trekken snel op(veel koppel en onmiddelijk beschikbaar), electromotoren zijn lichter, kleiner en krachtiger dan de brandstofmotoren. Stoten geen CO2 uit. Dus ze hebben zeker een toekomst.
buyck , logisch denkend verstandig iemand ,jou ik van.
Je kunt misschien hard lachen met de opkomst van elektrische supercars of sportwagens. Maar één ding is zeker ze zullen de huidige brandstofwagens op alle vlakken aftroeven alleen op het geluid zullen ze nooit hoge toppen scheren. Maar voor de rest… trekken snel op(veel koppel en onmiddelijk beschikbaar), elektromotoren zijn lichter, kleiner en krachtiger dan de brandstofmotoren. Stoten geen CO2 uit. Dus ze hebben zeker een toekomst omdat er nog gigantisch veel potentieel in zit om het te verbeteren.
Laurens “beetje prik op je ballen”
zal je maar laten niet laten weten wat ik daar op Europees niveau van denk.
Laurens ,je moet mij echt niks leren over hybride of electrische aandrijving.
Vragen mogen altijd.
Laurens ,”Ik wrijf me al vast in de handen” ,jij?
Laurens “betaalbaar electrisch rijden nu al mogelijk ” nu al ,koop een Prius ,denk de buur betaald mee ,maar ik leef maar één keer.
De rest moet maar zo dom niet zijn.
Laurens ,ben jij God de Vader misschien?
Denk echt van niet.
@rene:
)
@Laue: Zou het helpen om dat plaatje hier te blijven spammen? Wat een vermoeiende ‘discussie’ hier zeg… :roll:
@Citrofiel:
geen idee of het helpt,de boodschap blijft echter briljant! met alle respect voor de mensen die het minder op orde hebben. Een luchtige discussie over auto´s e.d. is wel leuk maar dit gaat nergens over.
Laurens “deel je kennis met ons”, kennis delen vergt vooreerst ,juist, basiskenis.
Laue ,prachtig, winnen hoort erbij.
En weet je echt wat er echt gebeurd als je als niet meer wint ?
Stop game.
Laue, The fuck Up Foundation, als we daar ons (en uw) pensioen mee gaan betalen.
het is de “shut the fuck up foundation” en als je het gewoon de eerste keer rustig had gelezen had het je een extra post gescheeld.
Laue ,sorry verkeerd van mij ,vondt het alleen zielig.
subsidie is voor onrendabel volk ..
en onrendabel volk zijn ALTIJD zelfingenomen spasmo,s ..
@lincoln:
Hier in R’dam krijgen de eigenaren van de panden op de nieuwe binnenweg krijgen subsidie van de gemeente, ze moeten alleen het pand verbouwen naar de voorwaarden van de gemeente. Als je dat niet doet is de kans groot dat je je pand MOET verkopen. Al die eigenaren, wat een onrendabel volk…
@AriM6:
“Hier in R’dam krijgen de eigenaren van de panden op de nieuwe binnenweg krijgen subsidie van de gemeente”
de 2e krijgen moet weg.
RenesisHP ,sorry je antwoord nog.
De maatschappij moet op termijn leren leven met vervoerdozen die wat anders gemaakt zijn en zeer zeker andere aandrijfbronnen hebben.
Deze mentaliteitsverandering gaat niet in 123 ,maar zal sneller gebeuren dan je denkt.
breng je niet zo maar in ,een auto is(en gelukkig voor mijn job)nog altijd een duur statusssymbool.
@rene:
No offence, maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
Electrisch rijden klinkt momenteel mooier dan het daadwerkelijk is. Die stroom komt ergens vandaan. Dat ergens is grootendeels vervuilend.
Momenteel is electrisch rijden grootendeels probleemverschuiving.
De vervuiling blijft, echter wel op een andere plaats.
OT:
Ik ben benieuwd wat het de wereld gaat brengen, hoe dan ook zal de overheid in Nederland een belasting verzinnen zodat je alsnog evenveel kwijt bent als bij een normale auto.
lincoln, subsidie’s zijn gemaakt door mensen waarin je in een democratie zelf voor hebt gekozen.
Dus eigen schuld..
@rene: “barst maar los rene, en deel je kennis met ons: hoe is betaalbaar electrisch rijden nu al mogelijk”; heb ik het antwoord gemist?
@rene:
ik stem niet op subsidie kneusjes ..
dat doe je alleen als je onrendabel bent ..
en alleen retards kan je laten geloven dat ze in een vrij/tolerant/democratisch land wonen ..
ja ja .. de maatschappij verzwakt ..
(simpeltjes noemen dat “verhardt”) ..
@rene:
Begin overigens niet over democratie in Nederland.
Onze laatste verkiezingen hebben nog steeds geen ruk opgeleverd. De uitslag was vrij duidelijk. De formaties waar niemand voor kan kiezen zijn nog zeer onduidelijk op dit moment.
Het is echter wel duidelijk dat er 1 partij opvallend weinig bij de onderhandelingen aanwezig is. Lijkt ook niet erg gewenst..
Nou kan ik daar persoonlijk niet mee zitten. Het is echter de derde partij. En daar rammelt de democratie weer even verder. ;)
Wow, epische spelfout. :shock:
RenesisHP ,”No offence” ,akkoord alleen hoef je niet in elke vervoerdoos een chemische uitlaatgaszuiveringsinstallatie te stoppen die daarbij nog eens een pak rendementsverlies met zich meebrengt.
Neem een elektromotor ,een besturing daarvoor en een batterij en laat die zuivering om van wat dan ook elektrische stroom op te wekken op grote schaal gebeuren.
Ik veronderstel dat jij bij je thuis de elektrische stroom toch ook zelf niet opwekt (nu je weet maar nooit ).
@rene:
Ehh.. Nee. Dat doen wij niet zelf. :lol:
Voor de rest niets meer toe te voegen. We begrijpen elkaar al. ;)
RenesisHP ,”De vervuiling blijft” moet je wel even vertellen welke trukken constructeurs gebruiken om die dieselrommel nog gehomologeerd te krijgen.
1.Neem de roetmeting ,je stopt dat roet tijdens het homologatietraject in een doosje (roetfilter) brand dat ding achteraf uit,klaar is kees.
Normen ok.
Kan nog wel even door gaan hoor.
RenesisHP ,nog zin in wat uitleg bij gesjoemel met huidige (hoogrendement?) diesels ivm NOx ,met alle plezier.
Laue ,dit gaat toevallig wel ergens over.
Laurens , elektrische en hybride auto’s staan klaar bij iedere constructeur (ook bij je lievelingsmerk), kwestie van maanden .