
Liefde heerscht, mensen. Zelfs in de allerhoogste regionen der autofabrikanten. Zie hier hoe Ford’s topman Alan Mulally toenadering zoekt tot zijn Italiaanse Chrysler/Fiat-collega Sergio Marchionne. Ahhh…
Deze bearhug werd zaterdag uitgedeeld op een evenement ergens in Detroit. De topmannen mochten daar beiden een praatje houden. Toen Sergio vervolgens complimenten uitdeelde aan Alan, was deze hier schijnbaar zo door ontroerd dat een ferme knuffel uitdelen hem wel gepast leek. Voor de lenzen van talloze camera’s pakte hij Sergio (hij mag Serg zeggen) eens effe stevig vast. KNUFFELTIJD!
Dennie Christian, kom er maar in…
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop.
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop.
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop.
Hoeba hoeba hoeba hop.Wij zijn twee vrienden.
jij en ik.
Twee dikke vrienden.
jij en ik.
Wij blijven altijd bij elkaar,
al worden we meer dan honderd jaar.
Wij blijven vrienden.
Tot onze laatste snik.
lekker knuffelen.
zijn wel twee jongens van het zelfde caliber ..
o.k. .. in de aanpak van beide zit een wereld van verschil ..
maar wel long-term knakkers .. waard elke cent die ze verdienen ..
Die Mulally blijft een gekke gozer
kom ik nu pas achter ..
bindende factor is natuurlijk Lee Iacocca ..
de 2 groot-meesters hebben over de overgroot-meester ..
Mullaly ken ik niet goed maar als hij ook maar een beetje is zoals Marchionne dan komt het helemaal goed met Ford.
@JPM:
but then the other way around ..
ik denk dat Mullaly iets consistenter is ..
en minder bang om te investeren ..
iets wat moeilijk is om te vergelijken ..
aangezien Ford er een hoop merken heeft uitgegooit ..
en Fiat er een paar baby,s bij heeft ..
anyway .. Lee Iacocca (de eeuwige held van elke Italiaanse Amerikaan) krijgt na lange tijd weer wat veren in zijn reet .. helemaal terecht ..
@ Lincoln: in dat licht bezien is Iacocca de bindende factor van iedereen in de autowereld…
Klopt natuurlijk ook wel!
;)
@Svenska Aeroplan AB:
meer in de trant van Ford/Chrysler .. Italie/Amerika ..
@ JPM: Ook Mullaly is een topper hoor! De strategie om geen centjes van de US overheid aan te nemen, waar GM en Chrysler dat wel deden, en dat vervolgens flink marketen onder het mom van ‘wij hebben geen belastinggeld van u gepikt’, komt van hem en heeft tot booming Ford-verkopen geleidt!
@Svenska Aeroplan AB: Ook de shirthandel profiteert hiervan ;) :
ik vind dit gewoonweg schitterend :D
@ lincoln
Ik denk dat het verschil hem in de achterban zit. Marchionne heeft een heel andere cultuur waar hij zich moet verantwoorden en beslissingen moet toelichten. Waarschijnlijk een cultuur die veel minder tolerabel is omtrent verandering en investering.
@JPM:
klopt ..
maar Ford is ook een ouwe dinosaurus ..
met vakbonden en dat soort maffia-gerelateerde meuk ..
en boekhouders die niet weten hoe het ook anders kan ..
“daar heeft men de middelvinger voor uitgevonden” zou Lee Iacocca zeggen ..
voorbeeldje van niet bang zijn geld uit te geven ..
opheffen van Mercury kost Ford gewoon effe een half miljard dollar ..
alle Mercury dealers worden gewoon effe schadeloos gesteldt ..
denk niet dat Ford op klachten hoeft te rekenen ..
@ Lincoln: SOW! Het kwartje valt… eindelijk…
LOL @ Ricardo!
Dat bedoel ik!
Echt leuk, komt ook oprecht over integenstelling tot affiniteit tonende topsporters en politici die zich positief over elkaar uitlaten.
Een compliment van een gerespecteerd collega is een groot goed. :)
Mattie? wordt eens beetje volwassen;)
Als Mulally had geweten dat Marchionne elke dag deze zelfde trui draagt, had hij dit dan ook gedaan?
@mashell: hahaha, inderdaad!
Mulally zo blij met het onderstel van de 500?
Wel grappig ontwapenend toch. Zie je Rijkman Groenink dit doen bij Ad Scheepbouwer?
Spreekt goed Amerikaans voor een Italiaan!
@Marcel: Als ik me niet vergis is Marchionne een Canadese Italiaan , daarmee waarschijnlijk zijn obsessie om Alfa/Fiat in de VS terug te introduceren…
@Timo: zn kledingkeuze lijkt zijn Canadese kant…
Ik ken ze niet en kan er niet over oordelen