ABT is uiteraard bekend onder de Audi fanboys als tuner van alles wat uit Ingolstadt komt. Ook het kleine kekke stadswagentje mocht schijnbaar niet ontbreken in de ABT catalogus.
In lijn met de naamstelling van overige modellen heet de A1 bij ABT AS1. ABT kietelt niet alleen het uiterlijk, ook de motoren moeten eraan geloven. De 86 pk 1.2 TFSI van Audi wordt 115 pk sterk en de 1.4 TFSI mag voortaan met 150 in plaats van 122 pk door het leven. De 1.6 TDI wordt tot maximaal 125 pk opgetrokken, en dat allemaal dankzij een magisch iets dat ABT POWER heet. De A1 wordt uiteraard iets dichter naar het asfalt getrokken dankzij aangepaste vering.
Er zijn vooralsnog drie kekke kleurstellingen te krijgen. De rode moet staan voor Urban Lifestyle, wat wordt geïllustreerd door het KLECKS design, wat in Engels zoveel als “splash” schijnt te betekenen. De ALOHA is de “laid-back beach boy” versie en dan is er nog het “kwaadaardige broertje” HIGH-VOLTAGE dat het moet stellen met een paar doodshoofden. Alledrie de versies krijgen andere inserts in de spatborden, wat spoilerwerk aan de achterkant, andere spiegelbehuizingen, een front lip en gekleurde sideskirts. Zelfs de vloermatjes van de A1 worden in het gekozen design meegenomen.
Andere opties zijn de dubbele sportuitlaat, Z-wheels in 17 of 18 inch (optioneel met een ring in de kleur van de auto) en een ABT logo op de voorruit. Guitig hoor, maar als ik dan toch in een A1 moet rijden, dan liever die hotrod edition van Wörthersee.
Zo, ze vonden die rode zeker wel errrrrrg mooi!
Ze hadden die zaadvlek wel ff weg kunnen halen zeg…
bah
@Svenska_Aeroplan_AB: lol…zaadvlek…volgens mij krijgen Audirijders dat standaard op hun binnen- en buitenbekleding, omdat ze overdag alleen stoffige archieven moeten documenteren of de balansjes van een B.V.’tje mogen rechttrappen…;-)
… nee geen woorden voor.
Wielen zijn veeeel te groot.
Het was sportiever geweest als ze van die 14 of 15″ Smith wieltjes eronder hadden gezet.
Hoe kan ik van een wijvenbak een wijvenbak maken?
De ALOHA is de “laid-back beach boy” versie…..
Ik denk niet dat veel mannen onder ons met deze wagen gezien zouden willen worden….
Verder niet echt geslaagde aanpassingen… Lelijke stickers, lelijke velgen, lelijke achterbumper met centrale uitlaten… neen, het origineel is toch beter..
Toch knap hoe je een weinig verrassende auto, die qua design niet spannend, maar wel altijd safe is, zo kan verkloten..
LOL 115pk uit de 1.2 TFSI, mag dat me ff tegenvallen? standaard levert het 1.2 blokje al 105pk in de A3..
en de 150pk uit de 1.4, en 125 uit de 1.6 is ook niet echt spectaculair, de blokjes van FPT doen met gemak meer, ik krijg toch het gevoel dat ze bij ABT hun handjes uit S1 gebied moeten houden, vandaar geen 170pk 1.4
Ik hoop dat dit een photoshop grapje is van jullie maar ben er erg bang voor dat Abt dit serieus meent.
p.s. van een irritante k*tbanner van Ford op deze site. Zit o.a. voor de ‘plaats reactie’ knop.
Ik hoop dat het goed betaald want mij doe je er absoluut geen plezier mee. Helpt echt niet om een Ford te verkopen dacht ik zo.
Wauw een Audi met een trekvlek (foto 1)!
De “laid-back beach boy” zou mijn vriendin nog wel mooi vinden denk ik. Het lijkt alsof ze hier mannen mee willen aantrekken, maar ik denk dat dit meer bij vrouwen in de smaak valt. Het derde design is dan echter helemaal nutteloos. Hetzelfde geldt voor de velgen en het extra vermogen, want dat hebben vrouwen toch niet nodig.
@neptukker
Doe eens adblock plus installeren (je gebruikt toch wel een fatsoenlijke browser, firefox of zo?)
brrrrrrr een viezerikje! een hij lijkt op een Citroen Pluriel is een Volkswagen Polo en heeft een Audi Prijs!
ziet er mooi uit alleen wil ik hem in het rood zonder die vormen er op
Leuke kappersauto…
Als zelfs ABT het een vrouwenauto vind…
haha…het wordt nu al een petjesbarrel.
Sippe auto die A1.
stickers zijn zoo 1985…
Ja, geef maar aan mij.
Eindelijk fatsoenlijke velgen!
Ze zien er niet uit en zelfs na chiptuning zijn de vermogens nog om te huilen.
Veel te dure auto met veel te kleine krachtbronnen.
En als je een paar opties op je auto wil zit je al gauw rond de 30a 35000 euro.
Audi rijders denken altijd dat ze een Porsche rijden. Altijd op linkerbaan met een blauwe walm achter de auto van het trappen. had gisteren ook nog zo’n zieltje achter me aan met een 2.5 tdi. En helemaal gefrustreerd gaan rijden als hij geen pk-tjes genoeg heeft om je bij te houden.
@Dennis:
En als het een 525d was, was het ubah cool?
Ja idd zoooo 1985!
De A1 is lang niet zo mooi als een DS3, blijft een vag ontwerp.
@ Bob: helemaal gelijk! En VAG is saai!
wat een reacties! en toch wordt het verkocht…. gewoon omdat het duur is…. en daar wil men in gezien worden…..
Pussywagon.
@RickB:
Ook niet! Ik vind Audi gewoon uber saai! In mijn ogen een te dure VW.
Typisch een geval van “Al geef je een aap een gouden ring, het…..”
Geef mij maar de DS3. De A1 is geen lelijke wagen, en het zal waarschijnlijk wel een goeie zijn ook, maar Citroën heeft het beter begrepen.
Ik heb de eerste A1 al gezien:P in Veldhoven nota bene. Een A1 cabrio met 4 uitlaten eronder (2 echte 2 neppe).
Ik vind de Alfa Mito echt 1000 keer mooier