Jon Olsson nu ook aan de Ultima GTR

Auteur: , 39 Reacties

Met een Lamborghini LP670-4 Superveloce als daily-drive moet je het echt in de extremen zoeken voor een weekend-racer. Custom-made lichtgewicht extremen. Ultima-extremen!

Staat Jon Olsson niet op de latten en is hij niet onderweg in z’n Lambo, dan wordt er dus met deze Ultima GTR gereden. In de zomer is daar tijd voor, want zo veel sneeuw ligt er niet op dit moment.

Natuurlijk is de auto niet standaard. Het chassis is praktisch hetzelfde als bij de Ultima’s die we al kennen, maar de body verschilt behoorlijk. Het geheel weegt 990kg. Voorop nieuwe lampen en een F1-achtige neus. Waarschijnlijk ook een tikkeltje meer downforce. Dat mag ook wel, want de GM-V8 produceert in dit geval 800pk.

Dat Jon niet zo bang aangelegd is bewijst hij door Duitsland en Polen te doorkruisen, weer of geen weer. Allemaal onderdeel van de GT Polonia 2010. Onderweg zijn nog wat circuits aangedaan en de volgende filmpjes gemaakt. (via GTSpirit)



39 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Mooie 458 bij plaatje 3.
Ik zie dat hij over de weg rijd, mag dit monster over de weg dan??
@vis: de politie onderweg vindt het allemaal prachtig:
( http://www.jon-olsson.com )
Jul 30, 2010 Innsbruck
“Just got to our hotel in the strangest way!
We got stopped by the police, but instead of giving us troubles they showed us the way to the hotel and helped us check in, crazy what people do for a crazy car!”
Zolang ze NL maar niet aandoen denk ik.
Geniale plaatsing van Red Bull-reclame, op de achtervleugel.:P
en dat ding is straat legaal of wat? met zo’n enkelbijter voorop zou ik toch de binnensteden mijden, even in aanmerking genomen dat je met 800pk onder een race pedaal een stad in wilt..
brr, geef mijn portie maar aan fikkie, en scoor wel wat anders moois dat ook hard gaat.
I like it, I like it a lot.
http://www.youtube.com/watch?v=dRs7NsPapis

Die 670-4 SV blijft toch nog het mooist!
Ehm hallo kunt u ff aan de kant gaan met die Veyron Ss? Ik zit nu al 5 bochten achter u en u verpest mijn trackday een beetje met dat getreuzel ;-)
Wat zo ik dit zoveel liever hebben dan zo`n logge veyron, supersports of niet.
@Ruben00:
.
Logge Veyron…. toch niet echt geloof ik. Op Top Gear zet hij de snelste ronde ooit neer en dat is toch geen snel circuit.
@Steiger: Dit ding weegt de helft, heeft meer downforce en toch 800pk. Zelfs zonder de extreme vleugels van deze auto en met 720pk reed de testrijder van Ultima GTR een 1:9.9…… Zo’n 5 seconden sneller dan de Veyron Ss. Nog vragen? lol
@w0o0dy:

Op de een of andere manier klinkt je laatste comment als een Always reclame. :P
@RenesisHP: voor wie het in z’n broek doet nav de cijfertjes of het uiterlijk van dit monster…
@Steiger: even om het nog duidelijker te maken, de Ultima GTR720 heeft het absolute snelheids record op meerdere onderdelen. daar kan ook geen Veyron Ss tegenop. op het TopGear baantje is dat ding zelfs sneller dan een Ferrari FXX op slicks! Deze versie die Jon Olssen heeft is het nieuwste en nog snellere wapenfeit van Ultima.
Hier is hij al meer dan 1 jaar aan bezig geweest, eigen project! Ik heb ´m in december gezien toen alleen de achterkant nog af was in Malmö, overigens is de wing geïnspireerd op de Superveloce ;) .
@Steiger: Ja, verbaasde mij ook; zo’n groot – relatief log – ding en dan toch op een langzaam circuit de snelste zijn :) Misschien niet de snelste 0-100 ooit, maar vlak het beestje echt niet uit !
Donders wat een vet ding! :D
Daar wil ik wel een paar wallpapers in 1680×1050 formaat van ;)
Helemaal leuk is het als je beseft dat deze fabrikant eigenlijk een kit-car bouwer is, van origine. een fabrikant die niet over een high tech afdeling beschikt zoals bugatti of ferrari en niet over miljoenen beschikt om iets een seconde sneller te laten gaan.
@w0o0dy:

Maar *MET* slicks (…).
@TrojMacready: 1:12.8 op normale straatbanden en de auto reed naar het circuit en weer terug en was 100% roadlegal. Nog altijd 4sec sneller dus en DEZE zal nog sneller zijn….
En wat moet zo’n beest nou kosten?? Moet ik nu denken aan €200.000 of eerder aan €400.000.
@w0o0dy:
Het gekke is alleen dat niemand weet welke “road legal” banden dat precies zijn, idem voor de 0-100-0 tests. Ook heel gek dat niemand op straatbanden maar in de buurt van die tijden kan komen (met 2WD), ongeacht gewicht en vermogen. Als het inderdaad geen slicks zijn, zijn het custom made super zachte banden die hier in elk geval niet road legal zijn, maar in de UK wellicht wel. Zie ook deze rakker:
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4

Die komt met dragrace rubber aan deze kant van het water de weg ook niet op.
@TrojMacready: het is niet gebruikelijk om het type banden te vermelden… Heb jij rondetijden van auto’s onder de 1000kg met meer dan 700pk op straatbanden op het TopGear circuit? Ik ken ze niet. Het ding is gewoon enorm licht en tegelijkertijd serieus sterk met veel downforce… een echte trackcar, maar wel een normale straatauto als het moet (alleen lastig door de McDrive….)

De standaarbanden zijn normale banden met ook goede grip in de regen…. Goodyear Eagle F1 GS-Fiorano tyres
245/35/ZR18 front 335/30/ZR18 rear
Dat Jon niet bang is bewijst hij niet in een auto, maar meer als hij switch aankomt met 90 km/h op een 5 meter hoge schans met een 15 meter tafel. Om vervolgens een één of andere bizarre sprong te maken!

Coole dude, coole auto!
haha superbruut! mag die man wel :D
die bodykit komt bij custommania vandaan in Zweden:
http://www.custommania.se/produkter.php?n1=18
die gasten hebben ook de bodykit gemaakt voor de opel speedster badster
Ik ben heel erg jalours op die gast…!
vindt die voorkant echt superlelijk!
Overigens worden ook de Pirelli P-Zero Rosso’s gebruikt. “measuring 245/35R18 at the front and a very wide 335/30R18 at the rear. These Pirelli P-Zero Rosso tyres wrap OZ 18×9.5 front and 18×13.5-inch rear wheels”

“The Ultima GTR720 tested is a full road going car with compliant suspension and often used as a daily driver. All the vehicles produced by Ultima Sports Ltd have the usual road luxuries such as air conditioning, ICE, leather trim, sealed luggage carrying compartments and of course road car levels of ground clearance suitable for speed humps and other road obstacles. The Ultima GTR720 is equipped with a standard 5 speed Porsche G50-03 transmission and a standard production option 720bhp engine from the OE engine suppliers American Speed”
foto vergeten, lastig door de McDrive maar het gaat! lol
http://www.ultimasports.co.uk/records/pics/record200608s.jpg
Update van Jon… problems! Centrale wielmoer raakt steeds los.
http://www.jon-olsson.com/?p=2359
http://www.jon-olsson.com/?p=2364 Game over.
Hoe snel hij ook is, ik blijf het gewoon een lelijk gedrocht vinden! Sorry:$
@Cantago: Functie boven vorm…
@Pallas: Waar is dan mijn luxedeel? Deze kan niet functioneren als show-off car;) Dat is ook een functie van de Veyron! Want hoe vaak rij je er nu 400km/u mee?
@Cantago: voor de slordige miljoen euro die je in de zak houdt kun je vast wel één of twee leuke luxe GT’s (of een GT en een Sedan) uitzoeken…
@Relief: idem.. dit om echt te kunnen knallen op het circuit een range om de aanhanger met de GTR te trekken, een Bentley GT of zoiets voor de luxe vakanties… niet voor niets raken ze de 300 Veyrons niet kwijt… de nieuwigeid is eraf en nu ziet iedereen in dat je beter twee of 3 leukere auto’s kunt kopen
@w0o0dy: Goed punt… Beter een M3, een Murciélago, een Ariel Atom en een Quattroporte GTS. Hou ik dan nog geld over?
@Cantago: Daar heb je een punt, maar stel je voor dat ze van een Veyroneen gestripte hardcore versie van zouden maken. Niks luxe, 500 km/h!
@Pallas: 500km/u? En wat is daar het nut van? Ik denk dan dat ook niet iedere debiel er in kan rijden. Dat kan de Veyron, dat kan de Ultima niet. Zonder racelicentie rijden is ook luxe;)
Leuk dat ie sneller is wooody, maar de kans is veel groter dat de kwaliteit van deze auto geen zak voorstelt. Het mooie aan een bugatti is dat ie retesnel is ondanks alle luxe :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).