Scheisse! McLaren F1 crasht achterop file

Auteur: , 59 Reacties

Naar sommige plaatjes moet je niet te lang kijken. Deze McLaren F1 die in Duitsland in de kreukels werd gereden is daar een goed voorbeeld van...

Het blijft pijn doen, al die lekkere auto’s die worden gesloopt door hun eigenaren. Af en toe worden we er echt heel, heel verdrietig van. Dit is er ook zo één. In Duitsland nabij Trier reed een Amerikaan met zijn blauwe McLaren F1 in op een groep stilstaande auto’s. Au! De schade loopt volgens het politiebericht op tot 100.000 euro.

We zagen eerder al een afgebrande McLaren F1 voorbij komen en elders op internet staan er ook nog wel een paar. En zo blijven er steeds minder over van de 64 die er zijn gebouwd van deze beauties. De exemplaren die overblijven worden daarmee wel extra schaars, wat betekent dat ze vast weer in waarde stijgen. Zal de crashert van dit exemplaar allemaal een dikke wurst wezen: hopelijk krijgt ‘ie het voorkantje van zijn blauwe bolide nog een beetje opgekalefaterd…



59 reacties

Dit is gelukkig nog wel te repareren.
dat lijkt me inderdaad nog wel te repareren, voornamelijk “blik” schade, met een paar nieuwe paneeltjes en een koplamp moet het hele zaakje weer te fixen zijn.
ja. En dan stap je uit en denk je bij jezelf.. “Jeetje! Minder fijn”
So! Dat remspoor is ook niet te zuinig, die moet flink geschrokken hebben..
tsja als je zo’n auto kan betalen dan lig je ook echt niet wakker van zo’n schade wat is 100.000 nou in % van de waarde..
Volgende week ziet ie er weer als nieuw uit.. gelijk alle steen slag weg.
Lang leve ABS zo te zien..
@ardonjr: De McLaren F1 heeft geen ABS en geen ESP en andere hulpmiddelen. ;)
@klaas, wat een nare opmerking.
ja, hoezo zouden we ons druk maken om die Nissan Micra waar hij achterop gleed met 3 inzittenden…….
@John: die Nissan week (zonder te kijken) uit van de middelste baan naar de linker rijstrook. Vind je het dan gek dat er een McLaren F1 met hoge snelheid achterop knalt…
Iets met vooroordelen over Amerikanen en hun stuurmanskunsten gaat nu door mijn hoofd.. Zelfs rechtdoor rijden is schijnbaar nog te moeilijk ;-)
Verder misschien een beetje off-topic, maar ik snap niet dat (bijna) geen enkele andere supercar zo’n zelfde positionering van de bestuurder heeft.
Flink balen, maar dit gaat echt wel gerepareerd worden.
Het is gewoon een oude auto hoor, er zijn flink wat veel minder dure sportauto’s nu nieuw op de markt die beter presteren (ook qua veiligheid/emissie/comfort etc).
Zo te zien was een te hoge snelheid icm niet voldoende anticiperen de oorzaak (Snelle SUV/SAV is veiliger op de openbare weg: je kunt veel verder vooruit kijken dan in zo’n platgeslagen ding. Op het circuit is een echte sportwagen dan weer in ’t voordeel).
@DavidZ: ik hoop dat dat voor te lachen was anders ken je geen zak van auto’s
@DavidZ:
En hoe ver kunnen we vooruit kijken als we allemaal met SUV’s rijden? Dat is ook een beetje het probleem in de VS he! De SUV was veilig in een crash met een gewone auto, maar nu hebben ze allemaal SUV’s…
aaauwww dat moet pijn doen in hart en portemonee
Daarnaast gaf die auto geen richting aan bij het verplaatsen naar de linker rijbaan en kon heeft hij zich na het ongeluk snel uit de voeten gemaakt. Met de schade aan die andere auto zal het dus wel meegevallen hebben…
100.000 euro schade? Niet total loss dus! Die kan gewoon nog hersteld worden hoor!
scheiße dus.
verzekering zal blij zijn
Jammer, blijft een auto-icoon
Ik zou em gelijk overspuiten, wat een kotslelijke kleur zeg. Iets voor een Daewoo Matiz, of die lelijke boldak-Mazdaatjes.
@ DavidZ: Ik denk dat de McLaren F1 nog steeds z’n mannetje staat tussen het moderne geweld. In elk geval wanneer je naar prestaties kijkt.
En dit is nu eens géén gewone oude auto, maar een heus icoon. Een rijdende legende. Of je ‘m nu mooi vindt of niet.

http://www.youtube.com/watch?v=t7Azl-drqMk
@Klassiekerrally:
Destijds was die F1 een indrukwekkende technologische prestatie, alleen zijn de tijden veranderd. De prijs-kwaliteit verhouding was niet goed van de F1, en als ik interieur foto’s zie…..een nieuwe 911 turbo of 458 rijdt tegenwoordig net zo snel, tegen een fractie van de prijs, en met veel meer veiligheid, comfort en betere materialen aan boord. En ze vervuilen veel minder.

En McLaren zelf bouwt nu iets wat vrijwel net zo snel is, en veel minder kost. Vandaar mijn “toen vooruitstrevend, nu overschat” reactie.

(En een GT-R is op openbare wegen net zo snel, en heeft nog 4WD ook, en kost een fractie van wat die F1 kost. F1 heeft een handbak dacht ik, dus die acceleratiecijfers zijn meestal alleen haalbaar voor een professional, itt krachtige auto’s met moderne transmissies. Chris Harris vermeldt dit regelmatig, ik denk dat hij een punt heeft).
911 of 458 net zo snel?? De F1 bolt een 386Km/u (als ik mij niet vergis) Daar sta je dan in je blitse Porsche of Ferrari…
wat betekent dat ze vast weer in waarde stijgen. <<– scheve zin, zelfs ik als een turk ziet dat die zin niet kl0pt =p jammeerr we love f1
het goede nieuws in dit bericht: er zijn nog F1s die gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, nl. rijden!
Dit is nou waarom ik altijd van mening ben dat je zulke auto’s veilig en wel in een garage moet bewaren, en nooit meer ermee rondrijden.
Volgens mij gaat zijn portommonee heel wat lichter wegen na de reparatie. =P
Dit is de auto van Flemke, hij post vaak op PH.com. Deze F1 is nogal speciaal daar de beste man de remmen, banden, velgen, ophanging en nog wat andere dingen heeft aangepast. Er is ook een filmpje waar hij er voorzichtig mee rondrijdt op de nuerburgring.
Best een chille dude volgens mij, en zonde van de auto.
Wat zal de automobilist waar hij achterop is gereden balen zeg. Ik zou nooit meer rustig in een file aan kunnen sluiten als je zoiets op je geweten hebt.
@ DavidZ: Deels zal je gelijk hebben. Maar het feit dat een auto waarvan het concept al 20 jaar oud is het heel veel moderne auto’s heel erg moeilijk kan maken spreekt voor zich.
Nog steeds een auto om te watertanden. En niet zomaar een oude auto.
Een 911 uit de jaren ’90, da’s gewoon een oude auto. Een McLaren uit hetzelfde tijdperk, da’s nog steeds een supersportwagen.

@ Something: Hang er dan een poster van op de muur. Of bouw een 1:1 model. Auto’s zijn gemaakt om te rijden. En ja, dan kan er wel eens wat mis gaan. Geen reden om ze niet te rijden.
@Klassiekerrally: dat is jouw mening, mijn mening is dat ze veilig in een garage horen te staan.
Auto’s zijn gemaakt om te rijden ja, maar met zo een zou ik nooit van me leven rijden:) gewoon veilig en wel bewaren in een mooie verwarmde nette garage zodat er niet een of andere randebiel schade aan kan veroorzaken.
Dat jij het daar niet mee eens bent moet jij weten
@Something: Rest een simpele vraag: Waarom heb je een auto dan, als je hem alleen maar in de garage laat staan?
krijg ineens spontaan pijn in mijn borst en mijn linkerarm na het zien van deze foto. dokter bellen?

gelukkig ziet het er reparabel uit.
http://www.rhein-zeitung.de/cms_media/module_img/239/119728_1_gross_f1_3.jpg
Ik vind ’t trouwens echt een mooie kleur, en de zwarte velgen staan ook niet gek.
@Klassiekerrally: goeie kleur inderdaad.

Het voordeel van zo’n stervensdure auto is natuurlijk wel dat ie eigenlijk niet total-loss kan. In dit geval neusje fixen en weer verder. Kan waarschijnlijk gewoon bij McLaren in de fabriek.
ik vind zo’n uitgebrande 458 erger om te zien dan dit hoor… ben nooit fan geweest van de F1
@spykerboy:

De zelfvernietiging van een massa-product raakt mij toch veel minder dan het eervol gewond raken van een echte wagen.
Eentje waar 2 keer over is nagedacht en waarachter andere motieven zaten om hem te bouwen dan proberen er evenveel aan de man te brengen als van de VW Golf.
@RenesisHP;

Het schijnt dat ze heel veel takes van die dragrace hebben moeten doen, omdat de Veyron het niet aan kon.
Ik vind het trouwens fantastisch dat de F1 nog zolang vóór de Veyron kon blijven.
Mclaren F1 FTW, wat een auto.
Atmosferische V12 FTW.
Mijn favoriete Auto aller tijden.
Nou zeg, als je dan een ongeluk krijgt met je F1, doe dat dan op een spectaculaire manier. Een file zeg… Dat kan een Alto ook nog! :roll:

Blijft vervelend natuurlijk…
Aauuwtch.. that’s gotta hurt…
Als je zo even kijkt ziet de schade er wel herstelbaar uit.. dus hopelijk kan ie er binnenkort weer in rondrijden ;)
@ DavidZ
Qua prestaties sla je de bal wel hevig mis! De McLaren F1 is hierbij nog steeds legendarisch. Als je Evo zou gelezen hebben daar vergeleken ze inderdaad de nieuwe 997 Turbo S met de F1, naar 100 kan de Porsche bij blijven, bij 160 komt er al een verschil en dan is de McLaren gewoon weg! Daarvoor moet je niet kunnen schakelen, op hoge snelheid trekt het (buiten de Veyron en co (die ook hyperduur zijn)) alles eruit. Zal bijvoorbeeld snel even wat vergelijkingscijfers uit Car And Driver van de F1 vs F50 geven die ik hier snel vind geven;
0-60 mph F50 3,8s F1 3,2s
0-100 mph F50 8,5s F1 6,3s
0-170 mph F50 26,8s F1 17,2s

Zoals je kan zien is een F1 op snelheid een vrij goede wagen :).
@ Iedereen
Tuurlijk is de schade herstelbaar. Elke F1 die wordt verkocht komt terug langs de fabriek. Daar wordt hij aangepast aan de wensen van de nieuwe eigenaar (komen ook steeds nieuwe opties bij zoals Xenon-lichten), en worden wagens die het erg te verduren hebben gekregen nieuw leven ingeblazen.
@ Something: Is inderdaad mijn mening, en we delen elkaars mening in deze niet. Moet kunnen, maar ik blijf ’t raar vinden. Als jij een F1 zou bezitten, zou je garage geen grote deur nodig hebben. :)
OH NEEEE

Dit is chassis nr 040, ik heb die nog in perfecte staat gezien 5 jaar terug bij de Ring.

Eigenaar is Flemke, deze zal zeker opnieuw worden opgebouwd
@ Klassiekerrally “Een 911 uit de jaren ‘90, da’s gewoon een oude auto. Een McLaren uit hetzelfde tijdperk, da’s nog steeds een supersportwagen.”

Hiermee ben ik het helemaal niet eens. In de jaren ’90 heeft Porsche pareltjes afgeleverd. Kijk hoe geliefd de 993 nog steeds is, de waarde van een 964 RS of 993 RS en de prestaties van een 993 Turbo. Niets gewoon of ouds aan…
I stand corrected. Maar wat ik eigenlijk bedoelde, is dat de Porsches niet opvallen doordat je ze zo vaak ziet. En de laatste luchtgekoelde 911’s zijn natuurlijk net als de RS’en ook iconen. En terecht.
@ Klassiekerrally
Daar kan ik inkomen, een McLaren F1 heeft is bij een zéér ruim publiek gekend en geliefd o.a. door zijn records en zijn optreden in diverse racespelletjes.
Maar door kenners worden beide wel in dezelfde mate aanbeden, ik bijvoorbeeld sta gek van beide iconen.
@Citrofiel: waarom? omdat het een auto is die niet meer in productie is:) als ik ergens heen moet zou ik een normale auto nemen, maar zeker nooit van mijn leven niet een Mclaren F1.
@klassiekerrally : inderdaad! jij jouw mening ik de mijne duidelijk toch?
Misschien dat zodra ik afgestudeerd ben, en de juiste investeringen doe dat ik een dergelijke wagen kan betalen.
Dan blijft ie mooi veilig binnen waar niemand em kwaad kan, en ik gewoon er altijd van kan genieten.
@Something: Je wil een auto hebben puur en alleen omdat hij uit productie is? Dan heb je een lang verlanglijstje zeg…
@Citrofiel: nee dat heb je mij niet zien zeggen:)
@Something: Hoe moet ik dit dan interpreteren?

Citrofiel: “Waarom heb je een auto dan, als je hem alleen maar in de garage laat staan?”
Something: “waarom? omdat het een auto is die niet meer in productie is”
@Citrofiel: Inderdaad maar wat zei jij eerder:)? puur en alleen omdat een auto niet meer in productie is en dat is wat ik niet had gezegd.
Maar goed mierenneuker om wat preciezer te zijn dat is 1 van de redenen.
@Something: Ik zie je geen andere reden noemen, dus nam ik aan dat dat de enige reden is. Maar ik snap echt niet waarom je een auto zou willen hebben zonder erin te rijden, zeker een rijdersauto als de F1. Ga je er dan alleen maar af en toe naar kijken en er even in zitten? Hij is niet eens mooi. :P

Nou ja, meningen verschillen… Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken, anders zagen we deze auto’s nooit meer…
@Citrofiel: Ja snap ik:) maar inderdaad meningen verschillen.
Ik zou inderdaad af en toe even naar kijken en erin zitten ja :)
De McLaren F1 moet wel de meest extreme, meest geavanceerde en meest vermakelijke auto zijn waar ik geen reet om geef.
Deze McLaren is getuned door MTM!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).