Yummie! Bugatti Veyron SuperSport in blauw carbon

Auteur: , 68 Reacties

Toen ik de Veyron SuperSport voor het eerst zag kon ik mijn lunch slechts met moeite binnenhouden. Mijn exacte reactie was: Wat een verschrikkelijke hoerensloep is dit! Maar gelukkig heeft Bugatti het een beetje goed gemaakt door afgelopen weekend op Pebble Beach een variant te tonen die voorzien is van een blauw carbonfiber huidje. Me like!

En wat ziet dat er goed uit! Ik ben sowieso wel een fan van carbon in andere kleuren dan zwart. En dit donkere blauw ziet er echt geweldig uit! En hij is nog een stukje lekkerder dan de Grand Sport Blue Carbon die wel al kenden.



68 reacties

wees eerlijk, dit ziek er toch heel strak uit?
Echt super chique in die kleur! Dat metalen randje maakt het echt af.
Supervetjes dit.
Helemaal af. Wat een machine.
vet zo dat blauwe carbon, maar heb toch liever het normale zwarte carbon, aleen vind ik de veyron nogsteeds lelijk :D
prachtig! Ik wil er eeeeen :D
Dit ziet er opeens 10 keer beter uit zeg!
Erg mooi in deze kleur
-edit: nutteloze bijdrage-
Is dat even dik.
Waarom moeten duitsers eigenlijk toch weer terug komen op de SS?

Het verleden verteld dat dat niet veel succes op gaat leveren…
@joshodutch:

Het waren toch echt de Amerikanen, die al -voor zover ik weet- begin jaren zestig kwamen met een Chevrolet Impala SS. Dat “de Duitsers” er mee komen heeft te maken met het feit, dat de woorden Super Sport worden afgekort en heeft absoluut niets met het nazi-verleden te maken.

OT: Ieder zijn smaak, maar ik kan er beslist geen “verschrikkelijke hoerensloep” in zien. In welke kleur danook. Duidt volgens mij op een nogal beperkte woordenschat.
Ik vind het een buitengewone sportwagen, die door zijn (betrekkelijke) eenvoud al de andere in de schaduw weet te stellen. Echt in de traditie van Ettore, die geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid.
Da’s wel een lekker muziekje ;-)
Wat heeft iedereen toch met de bugatti Veyron. Maakt voor mij niet uit in welke kleur die is. Het blijft een verschrikkelijk lelijke wagen. Al de kleur blauw die is gebruikt wel een hele mooie kleur.
ze hadden wel een ander muziekje mogen kiezen
Hij ziet er nu ineens stukken mooier uit! Heerlijke kleur ook ;)
héél erg bruut!
komt er eigenlijk een opvolger?
Mooiste auto EVAH!
@Wits
Doe eens normaal… Jouw ibiza is zoveel mooier want hij heeft een grotere spoiler?
@Fout: Wat is niet normaal. Mag iemand geen mening meer hebben tegenwoordig. Ik vindt het gewoon geen mooie auto. De kleur doet er dan al helemaal niet toe. Doe mij voor het zelfde geld maar iets anders (Mclaren F1 oid).
echt heel erg mooi gedaan. nu is het helemaal een dijk van een wagen met een chique uitstraling.
Echt een zieke auto.
KoosSpeeTerreur
Dit is pure porno!
@ joshodutch:

Waar zit jij met je gedachten :?
Ben eigenlijk niet zo’n fan van de Veyron, maar voor deze Supersport maak ik toch graag een uitzondering.
Wat een bruut apparaat!
Die is echt prachtig! Een stuk mooier dan dat halforanje exemplaar… Wat ook echt mooi is, is dat chrome lijntje die mooi contrasteert met dat blauw.. :)
Als dit geen pr0n meer is dan weet ik het ook niet meer !
-edit: probeer nu eens normaal te reageren-
Prachtig prachtig
Ziet er zoveel beter uit als een standaard Veyron! En die ziet er al schitterend uit!
San Sebastiano
Jaguar heette voor WOII ‘SS’; dat is na WOII pas in Jaguar veranderd meen ik me te herinneren..
Lekker met 400 km/h op de cruisecontrol, jazztunes luisteren.
En dan na 20 minuten is je tank leeg. Oeps.
Even Apeldoorn bellen.
Perfectie. Klaar.

Dit is het dan, het einde van een tijdperk. 130 jaar verbrandingsmotor met als hoogtepunt en masterplan deze Veyron SS. Over 250 jaar kijken ze terug naar het verbrandingsmotor tijdperk en dan zullen ze het maar over 1 auto hebben en dat is de Veyron.
@ 9000cse

Excuse me? Geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid?
Pak er eens heel snel een geschiedenisboek over Bugatti bij en begin met lezen.
@JPM:

Oh, gij machtige en alwetende! :evil: Ik heb niet beweerd, dat Ettore Bugatti geen mooie auto’s heeft gebouwd! Waar lees je dat? Het ging hem daar echter niet om. Hij wilde zich gewoon niet meten met Mercedes, Maybach, Duesenburg, Rolls-Royce e.d. Bugatti wilde de snelste zijn en de -onder alle omstandigheden- meest bruikbare. Het is zelfs bekend, dat hij niet onder de indruk was van een geconstateerd te gering remvermogen van enkele types, omdat zijn devies was: Mijn auto’s zijn om te rijden, niet om te remmen. ;)
Mooie bak. Betere dan de “standaard” Veyron.
Heerlijke muziek van Kaskade in het eerste filmpje.
In stijl de 400km/h grens doorbreken…
Is het een blauwe kleur in de epoxy? Is het een transparant blauwe lak? Of hebben ze echt iets bijzonders gedaan zoals Koeningsegge met de Trevita??
Ik hou totaal niet van de Veyron maar deze ziet dr echt goed uit!!
Het blijft een Veyron he, een vrachtwagen met een goede stroomlijn…
En nee, dit heeft niks te maken met de oer-Bugatti’s van vroeger waarmee races werden gewonnen, deze Bugatti’s waren rank en slank.
Door het bouwen van extravagante automobielen (Royale) die niet goed werden verkocht, is de fabrikant in economisch slecht weer geraakt, met als gevolg een vroegtijdig dood.
Humanspectrum
@Bas_K: Ja, ik vroeg me ook al af hoe ze het koolstofvezel blauw kregen. Als je het spuit, wordt het toch gewoon een auto met een kleur? Hoe hebben ze ervoor gezorgd dat het koolstofvezel erdoorheen herkenbaar blijft, anyone? Verder een ongelofelijke auto. Ondanks de kennis en het intellect bij Bugatti, had ik niet gedacht dat er nog een Supersport uit Molsheim zou komen. Vond de Veyron met de “standaardprestaties” eigenlijk al Supersport genoeg, lol. Ongelofelijk.
@Humanspectrum: Je kunt alles spuiten met een blanke lak met daarin een kleurtje gemengd (zo maken veel Sjonnies hun achterlichten van hun golf ook smoke of groen of blauw). Maar hoe ze het hier gedaan hebben???
Briljante auto! Of hij mooi is? Naja daar valt over te twisten, maar supercars zijn er om over te twisten door de extreme eigenschappen…
Wat iemand al zei….in stijl de 400km/h barriere breken haha en wat een schitterend in mijn favo-kleur blauw, zwart ook mooi zeg pfffff!
ik vond de Normale Bugatti niet mooi, de Supersport zag er in het zwart wel aardig uit, maar deze blauw/carbon is echt supervet!
Wel goedkoop trouwens…het ontwerp nagenoeg kopieren van de JCW-velg ;-)

http://www.motoringfile.com/pictures/JCW_GP_10_460.jpg
@[email protected]: Mja.. als we al zo gaan beginnen…. De velgen zijn toch wel totaal anders hoor..
@ JPM

Precies, deze auto is wat mij betreft ook inderdaad het hoogtepunt geweest. Zelf denk ik niet dat er ooit nog zo’n soort auto met verbrandingsmotor gemaakt zal worden, omdat niemand op dit moment weet wanneer de olie pas echt op is.
@Hennep: Correctie op je comment. WIJ weten niet wanneer de olie echt op is, maar ik ga ervanuit dat er mensen op deze aardbol zijn die dit vrij precies weten.
on topic: Geinig karretje, veilig & automaat. Kortom dit vind ik wel iets voor de vrouw ;)

Ondanks dat de supersport wel gaaf is en de Veyron in het algemeen een (vanuit technisch oogpunt) briljante wagen is, doet het mij toch allemaal vrij weinig.
Geef mij maar gewoon een (standaard) Ford GT als sportauto en iets met vierwielaandrijving en 4 stoelen (of een bankje achter) voor het dagelijks vervoer.
@Hennep & Karel

Bij mijn weten is er nog voor minstens 50 J. olie volgens de meeste experts, vermoedelijk nog zelfs voor 100 j. als we de wetenschappers in kwestie mogen geloven.

En hm…, wat Bugatti op zich betreft, het enige wat mij aan Bugatti stoort is die hoefijzervormige grille vooraan, dat strookt in-tegen-alle logische stroomlijnnormen, qua design anderzijds kan het wel tellen, maar dan nog vindt ik de hoefijzervormige grille nóg meer geslaagd als ze gemaakt wordt door Mansory, dan is het pas echt aangenaam om ernaar te kijken en het te bestuderen.

Ik ben dus op vooral design vlak een echte die-hard van Bugatti. :D
@ Gerard

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat geen enkele fabrikant meer bereid is om zulke bedragen als VAG heeft gedaan te investeren in een auto die rijdt op de brandstof van het verleden. Hier en daar zal er nog een hypercar opduiken de komende 20 jaar maar wat prestaties betreft zitten we momenteel aan het maximum wat betreft de verbrandingsmotor. Er is geen enkele rendabele manier om een auto sneller te laten gaan dan de Veyron.
Dat is het absolute hoogtepunt, het summum van waar de mens toe in staat is op verbrandingsgebied.
De meest toonaangevende wagen op alle vlak (behalve verbruik) !!! Kan het bijna niet geloven 1200pk en dik 430km/h op het gras @Pebble Beach!
@ 9000cse

Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij hebt gezegd dat hij geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid, dat is je reinste onzin.
Het feit dat hij uit een familie voor kunstenaars kwam moet je al een hint geven. Nogmaals pak een geschiedenis boek over Bugatti erbij en ga lezen voordat je hier rare dingen zegt.
@JPM:

Welk boek kun je me adviseren met de zekerheid, dat het ook absoluut objectief is?
@ humanspectrum: Over het carbon fiber spuiten ze gewoon blanke lak gemengd met een soort kleurstof/inkt, net als een candy-kleur.

In een ander geval kun je bv een onderkleur kiezen, bv zilvergrijs ofzo. En dan die kleur eroverheen, zo onstaat een diepe gloed
@JPM
Zolang die olie blijft komen, zal er met fosiele brandstrof blijven gereden worden, nu die Sheikh’s baas zijn van OPEC hebben zij het roer in handen, en zolang zij het roer in handen hebben, zal geen enkele andere aandrijving het definiteif overnemen.
Echter, dat er met o.a. Bugatti er het maximum is uitgehaad, daar heb je anderzijds gelijk in, tenminste, voor wat openbare baanversies betreft.
Gaan ze nog verder, dan gaan er volgens mij opvliegers komen die te weinig downforce kunnen creëren, en dat, willen ze volgens mijn niet.
@ 9000cse

Sorry ik ga niet voor plaatselijke bibliothecaris spelen. Maar er zijn tientallen boeken over de geschiedenis van Bugatti en met name de gouden jaren 20 en 30. Ik weet niet hoe je frans is maar toen ik jong was heb ik aardig wat franse boeken over Bugatti versleten. Welke dat waren moet ik je schuldig blijven maar ik denk dat een tijdje zoeken op het web of in een bibliotheek je aardig op weg moet helpen.

Overigens zal ik nooit ontkennen dat Ettore een engineer bij uitstek was, dat bleek zeker uit z’n tijd bij DeDietrich maar uiteindelijk, zeker met de invloed van Jean (die vooral een ontwerper was) werden Bugatti’s niet alleen bekend om de resultaten uit diverse wedstrijden maar vooral om esthetisch redenen en de pure schoonheid.
@ Gerard

Niemand is baas van de OPEC, en al helemaal geen Sjeiks hebben ‘het roer in handen’.
De OPEC is stichting van 12 verschillende landen waarvan 4 inderdaad een sjeik hebben (maar wat dat er verder mee te maken heeft?) en die prijsstabiliteit en productieaantallen met elkaar bespreken.

Hoe dat invloed heeft op de hoeveelheid olie en de aandrijving van auto’s snap ik niet. Hooguit de lobby van grote Europese en Amerikaanse oliemaatschappijen hebben invloed maar die is nu toch ook erg sterk aan het afnemen.
lol @ baas van OPEC.
@ JPM

Als je geld hebt man, dan heb je macht, en niet andersom. En die Sheikhs hebben nu éénmaal hedendaags het grootste bedrijfskapitaal, dat weet zowat iedereen hedendaags.
En jawel maat, het zijn hedendaags in hoofdzaak de Sheikhs die de olieprijs per vat bepalen. Denk jij nu echt dat jij alles kent en weet.
@ Gerard

Je doet alsof de OPEC alleen uit een groep rijke sjeiks bestaat. Check eerst eens even wie er in de OPEC zitten en wat ze precies doen. En de prijs van een vat olie wordt bepaald door de vraag en het aanbod. Ze kunnen hooguit het aanbod manipuleren. Maargoed je hebt niet zoveel aan olie in je grond zonder Amerikaans of Europese oliemaatschappij die het voor je uit de grond haald, raffineerd en vervolgens ook verkoopt.

Het grootste bedrijfskapitaal? Wat is dat? Verklaar je term bedrijfskapitaal? Het is zeker niet van toepassing op sjeiks want de olie in hun land is prive en op conto van hunzelf. Over welk bedrijf heb je het?

Ik denk dat je wat meer achtergrond moet kennen vriend.
@ JPM

Ik heb veel meer achtergrond dan jij denkt, maar die geef ik niet via een platform, dat is beroepsgeheim, ik ben onder contract bij de Sheikh van Dubai.
@Gerard:

Je reactie van 21-08 om 22:46:
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen, dat je je nu echt helemaal belachelijk aan het maken bent.
Goed advies: Stop het geven van verder commentaar, om je niet nog verder te beschadigen!
Ik zie hem nu pas, maar WOW! Dat ziet er gaaf uit zeg!
@ 9000

Ah zo . . . , en jij bent god-de-vader mss . . .
Als ik de roze Bugatti Veyron van mijn vriendin krijg beloof ik jullie dat ik niet harder zal rijden dan 120 km/u/versnelling, ook in R.
@ george

Doe nu niet onnozel hé, mijn vriendin is wel degelijk professioneel bevriend met de Sheikh van Dubai en inmiddels ook met al de andere Sheikhs, inclusief mezelf.
Alleen hebben die Sheikhs ’n zodanig groot égo, dat je daar echt moet op inspelen, anders krijg je van die Sheikhs echt niks gedaan.
En voorts reageren die Sheikh’s niét als ze je niet in eerste instantie professioneel kennen, zo zijn die nu éénmaal, en dat dan gekoppeld aan hun geloof, de Islam of-te-wel, de Koran(m) genoemd, al is dat geloof inmiddels wel stilaan aan’t afbrokkelen, bij de leiders wel-te-verstaan, de bevolking zal daar moeten aan wennen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).