De Ferrari 458 heeft geen brand issues

Auteur: , 56 Reacties

Echt niet. Het is allemaal toeval of misschien nog wel erger: we vermoeden dat het een geraffineerde samenzwering is.

Iemand heeft het voorzien op de Italianen en steekt over de hele wereld 458’s in de hens. Allemaal op dezelfde manier, daarom start het vuur bijna altijd linksachter in het motorcompartiment. Door de supercar juist op die plek in de brand zetten, lijkt het net of de 458 een probleem heeft met oververhitting.

Overigens: met de 458 heeft Ferrari wel een echte messcherpe supercar neergezet. Net als met echte messen is dat niet voor iedereen het meest geschikte speelgoed en het gaat dan ook geregeld mis. Wreckedexotics becijferde zelfs dat er in de afgelopen maanden iedere 10 dagen een 458 plat gaat.

Met dank aan StijnB voor de tip!



56 reacties

Of autoblog is boos dat ze nog nooit een ferrari hebben mogen testen.


Is ook wel wat anders dan een A5 of een Focus RS
Weeral een kapotte 458… Ik denk dat we nu al ongeveer weten hoe die eruit zien….
RIP
@ Benjamin
Vrij weinig mensen van de pers mogen nog een Ferrari testen. Vroeger (toen Ferrari nog exclusief was) werd in België elke Ferrari onderworpen aan een gedetailleerde test door Autogids. Maar na de 612 niets meer (buiten wat korte testen op Fiorano ofzo…)
img-burn?!
Ik wete het niet maar de laatste tijd veel Ferrari 458 in de fik haha;)
Fr€d€r!k_EE8
Again?? Mijn woorden zijn nog niet kou (khad het er onlangs nog over hier op AB),of er is weer 1tje om zeep,dat kan nu toch niet meer?

Als dat zo verder gaat zijn er geen 458’s niet meer tegen volgende zomer..

En ik vermoed dat dit wel eens geen Ferrari klassieker word,ze halen niet eens de 3 maand,laat staan 30jaar (old timer)
Ik vroeg het al toen hij voor het eerst te zien was en gelukkig is mijn vraag met een volla ja beanwoord.

En maar zeiken op Toyota dat er van de 6 triljoen auto’s
1,5 gaspendaal blijft hangen.
Slaap lekker!
Denk dat ze zich bij Ferrari wel even achter hun oren mogen krabben inmiddels; dit is toch niet meer normaal? Duidelijk gevalletje overhitting door iets wat net even verkeerd ontworpen is in het motorcompartiment.

Zelfs met warme dagen zou je zo’n ding op zijn staart moeten kunnen trappen, eventueel soms wat minder als hij te warm wordt. Maar in brand vliegen?

Hoop wel voor Ferrari dat er garantie op de auto’s zit in dit soort gevallen. Dit lijkt me geen toeval meer of iets door toe doen van de eigenaar.
mooie theorie die oververhitting, maar deze is toch echt aan de rechterkant uitgebrand en niet linksachter….
@stijn B. Niet waar het Duitse blad Sport Auto heeft de 458 uitgebreid getest oa ook op de Nurgburgring.
Alles is te lezen in het augustus nummer.
@frarissimo:
Hallo! Ik zeg vrij weinig mensen, als in minder dan vroeger. Er mogen natuurlijk nog steeds journalisten Ferrari’s testen…
Iets te letterlijk een hot car. Begint zorgelijk te worden, net als bij de Lambo Murc. Te weinig koeling op die dikke middenmotor, daar moeten ze in Maranello toch iets op gaan verzinnen…
Hoop dat deze mensen wel een nieuwe krijgen van Ferrari. Beter een California gekocht?
Een technisch probleem dus, dat ze wel snel mogen oplossen!!! Technisch fout of montage fout. Hoop dat ze het snel oplossen want anders zijn er wel eens kopers die hun bestelling annuleren…. en overlopen naar de stier.
Misschien kan de eigenaar van de afgebeelde 458 even contact opnemen met de eigenaar van die laatst gepostte met een “nose job” kunnen ze van twee wrakken weer één goeie maken!
Gelukkig hebben de mooie Ferrari’s er geen last van
@masterrembo:
Jammer maar helaas is er op Wreckedexotics een nieuwe rubriek bijgekomen over brandende Ferrari’s en daar vinden we ook klassiekers als de F40 op terug…
@stijn. Logisch toch. je ziet wat er gebeurd als “mensen” met een peuk in de mond met de 458 gaan rijden.
Dan krijg je ongelukken :-)
@frarissimo:
Inderdaad, de 458 vond ik eerst een puike auto nu eerder een ‘peuke’ auto…
vermoed dat het wat te maken heeft met het nieuwe strakke ontwerp. Geen koelgaten in het zijaanzicht. Sleuven achterop moeten koellucht aanvoeren naar de radiator tussen de achterlichten. Nieuwe aero die niet goed getest is.
met recht: met de vlam in de pijp scheur ik door de brennerpas!
Arie op Safarie
Volgens mij is de komkommertijd voorbij …
@ Arie op Safarie
Komkommers gaan nochtans allerbest bij een barbeque :)
Heel erg zonde. Ik denk dat Ferrari toch eens naar dit probleem bij de 458 moet gaan kijken, want dit is niet normaal meer.
“De Ferrari 458 heeft geen brand issues”, nee inderdaad.
Maar dat de Ferrari 458 brandissues heeft, dat zou kunnen.
Mogelijk heeft de Ferrari brand-issues.
Trouwens, als je schrijft ‘brand issues’ heb je het in het Engels over merkissues (of merk-issues), waar brandgevoeligheid wel weer een onderdeel van kan zijn, natuurlijk.
Wat moet je ook met zo’n ferrari: gaat veel te hard; als het regent moet je aan de kant of 30 rijden; vliegt in de brand of uit de bocht; kinderen kunnen niet mee; bagage kan niet mee; kan nog geen caravan trekken. Nee, echt een waardeloze auto voor veels te veel geld.
Autoblog is precies toch niet al te oplettend … “Altijd linksachter in het motorcompartiment”, terwijl het hier duidelijk rechtsachter is :-)
links en rechts door elkaar halen! :roll:

Wijf!
Weer een technisch probleem?
Italianen moeten pasta’s gaan maken, en auto bouwen aan Japanners overlaten!
@MDV: dus jij rijdt liever in een nissan dan in een ferrari?
Ik blijf er bij dat dit net zo goed een fout van de eigenaar zijn geweest. Bijv. met de handrem erop wegrijden. Daar merk je met 600pk niets van. Zonnetje in de auto, dus het waarschuwingslampje valt niet op. Totdat het begint te roken en te stinken en dan ben je te laat.
Zonde van de wagen, gelukkig komt dit maar zelden voor… of wacht eens….
Binnenkort, veel te duur maar exclusief: de Ferrari BBQ, ontworpen door Pininfarina.

http://theurbangardendecospotter.typepad.com/.a/6a00d83451b60269e2010535ee4056970c-500wi
Serieus, die BBQ hierboven is echt ontworpen door Pininfarina. Ze moeten het gewoon nog rebadgen.
@Esprit_de_Flandre:
Leeft die man nog? en ontwerpt hij nog? Hij ontwerpte Ferraris enz in de jaren 60 dat weet ik maar nu nog steeds nieuwe ontwerpen? alsof hij nog niet rijk genoeg is ;)
@six-trey: Zijn designhuis staat nog steeds, maar de man is al sinds 1966 dood…
Wat wordt er hier Ferrari 458 gebasht… ‘Het gewicht is hoger dan beweerd wordt!’, ‘Ze branden allemaal uit!’, … Het kan ook aan de eigenaars/chauffeurs liggen. Dat ze de motor afbeulen nog voor dat hij ‘ingereden’ is.. Of dat er niet opgelet wordt naar de temperatuur van de motor.. Het is idd een probleem bij de 458, maar het moet niet altijd aan de auto liggen.
Moet nou altijd de mooiste auto van ferrari in fik vliege
Als er nou eens een bericht had gestaan van Ferrari zelf over dit onderwerp maar nee… Ferrari bashers.. ;)
misschien moet deze auto nog net als “vroegah” ingereden worden….
tlijkt mij dat die rechtsachter is begonnen?
Is idd een probleem, net zo als bij Audi R8, bij de ontwikkeling hadden ze erg last van hitte, zijn toen ook een paar af gefikt.
zal wel een technisch probleem zijn … spijtige zaak altijd…
Wat zit nou iedereen te zeuren? Ze gaan juist vooruit! Het is nu alleen nog maar de achterste helft die in de fik vliegt ipv de hele auto!
Misschien rijden ze er te traag mee, en krijgen die bescheiden koelgaten minder lucht binnen dan bij Ferraris testkilometers.

Ik herinner mij zoiest van de Hillman Imp (of andere Britse wagen). Ze lieten de wagen testen door studenten die er (zijnde studenten) behoorlijk vlot mee reden. Geen probleem, maar eenmaal de wagen normaal werd gebruikt door de consument bleek er een overhittingsprobleem te zijn.
@ iedereen die zeurt over de links-recht issue:

Wanneer een brand links BEGINT!!!, kan hij alsnog wel rechts uitbranden..
Ooit gedacht aan brandstof leidingen die van de rechterkant moeten komen waar de tank-dop zit, en waarschijnlijk ook de brandstof pomp+ leiding?

Waar het vuur begint boeit ook niet, maar geen onzin schreeuwen als het niet zeker weet..

Ontopic: Het begint wel op te vallen inderdaad, die 458’s gaan dood bij bosjes..
Ik koop gewoon nooit meer een ferrari!! (ook niet als ik hem kon betalen…)

maar het is gewoon belachelijk dat maar weinig supercars last hebben van dit soort dingen en veel ferrari’s en andere italiaanse raspaardjes wel… neem een voorbeeld aan duitse auto’s (ja ok op die r8 na dan…)
@six-trey: De legende leeft voort…
Ik denk dat dit een ander probleem is..

En die hardrem optie eerder genoemd, is inderdaad een goede! heeft de 458 een elec. handrem inmiddels? Elec. storing?

Verder niet vergeten dat het goed een universeel supercar probleem kan zijn, daar de murcielago en vooral de Gallardo in eerste instantie steeds in brand vlogen.
een enkele keer is het voorgekomen bij de 430 spider, en toen werd gezegd dat het het lekken van het hydraulische mechanisme van het dak geweest zou zijn.

Maargoed, dit wordt uiteraard vergoed! Wettelijk gezien valt daar -en neej Ferrari beulers- niet onderuit te komen, en dus ook niet door Ferrari.

Wat ik apart blijf vinden is hoe Ferrari deze berichten nooit tegenhoudt terwijl als je zou weten hoevaak vooral de duitsers, Mercedes, en Audi met de R8 alle gevallen van die plots afbrekende linkerachterwiel ophanging staat bij niemand nog in zijn geheugen omdat het erg goed tegen gehouden wordt!

Ferrari WEER te eerlijk… Hockemheim gevalletje ?

Hoop dat per geval oorzaak duidelijk gemaakt worden, dit is imo de allermooiste supercar van dit moment. dit mag dit niet overkomen!

Forza Ferrari!
Best wel slim eigenlijk van Ferrari. Zo krik je natuurlijk wel lekker je verkoopcijfers op.
Waarom legtie dan ook een baksteen op het gaspedaal terwijl hij in z’n vrij staat? :P
Jezelf tegen brandschade verzekeren is geen overbodige luxe als je een ‘Hot Car’ rijdt…
heb zojuist mijn nieuwe 458 gekregen maar hij komt niet meer uit de garage tot ik de oorzaak weet van die branden want ik wil het risico niet lopen dat hij in de hens vliegt.
geen brand issues!, idd lijkt maar zo, nix te zien mensen, gewoon doorlopen ( of doorklikken) :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).