Kies maar: Alfa Romeo Giulietta QV of VW Golf GTI

Auteur: , 221 Reacties

Omdat we allemaal schoon genoeg hebben van tests, artikelen en andere aandacht voor Duitse auto's, vandaag even iets heel anders. Een Italiaanse én een Duitser. Spreekt de Alfa Romeo Giulietta genoeg tot de verbeelding om het op te nemen tegen de benchmark? De 235pk multi-turbo-air-groen-blaadje heeft in ieder geval wel de potientie iets tegen de Volkswagen Golf GTI in te brengen. Maar wat rij jij het liefst?

Er wordt veel van de Alfa Romeo Giulietta verwacht. Het heeft verschrikkelijk lang geduurd tot de 147 eindelijk een opvolger had, en dat heeft ze nogal wat verkopen gekost. Om succes te verzekeren hebben ze heel veel nieuwe kennis en techniek in de auto gestopt. De basis mag dan wel een bolle Fiat zijn, de techniek is véél beturrr. Echt! Het paradepaardje, de Quadrofoglio Verde (spinazieblaadje, popeye, jeweetwel) haalt 235pk (!) uit een 1750cc viercilinder. Dat is nog niet alles, je krijgt er ook 340Nm’s bij.

Voor €32.950,- heb je een dergelijke Alfa Romeo Giulietta QV voor de deur staan. Een van de grootste hatchback’s van dit moment, die in 6.8 seconden naar 100km/u sprint en toch een verbruik van gemiddeld 7.6 liter/100km noteert.

De Volkswagen Golf GTI is er al weer even. Bij de overstap van Golf 5 naar Golf 5.5 is hij op een aantal punten wat aangescherpt. Groot zijn de verschillen niet. Voorin ligt de bekende 2.0 turbo viercilinder, nu met 211pk en 280Nm. Iets minder dan de Alfa, maar bij een stoplicht grand-prix zal écht hij winnen die het beste kan schakelen. De sprint naar 100km/u duurt officieel 6.9 seconden met de handbak.

Een Golfje GTI staat vandaag de dag voor €32.385,- voor de deur. Met de prijs is in dit geval zelfs het uitrustings-niveau bijna hetzelfde. Belangrijke zaken als cruise- en climate control zijn aanwezig, wil je een (onmisbaar!) schuifdak dan betaal je bij Alfa 500 eurie meer dan bij VW. De keus is aan jullie: gaan we vandaag voor revolutie of restwaarde, houden we meer van pizza of schnitzel?



221 reacties

koreantaxiproductions
alfa! veel meer klasse, in die Golf ben je maar zo’n eenheidsworst.
Alfa romeo – De looks doen het hem en tevens het interieur. De VW heeft de uistraling van een vliko bak
@sjaak:Uit (Alfa)ervaring weet ik dat het interieur na verloop van (niet al te veel) tijd uitelkaar valt. Het niveau van de afwerking bij VW ligt een stuk hoger.
handrem trekken is fijn!
ALFA NATUURLIJK!!!! Wie wil dr nou in zo’n golfkarretje rondtuffen!!!???
Alleen al omdat half nederland in een Golf rijd, kies ik voor de Alfa.

Uiteindelijk toch echt de mooiere van de 2.
the-budel-guy
Golf GTI A.U.B
De Giulietta voor mij, puur op looks!
Doe maar de Alfa, is weer eens wat anders dan je al op elke straathoek ziet staan ;)
ik hou meer van schnitzel dan van pizza, maar wat betreft de auto ga ik duidelijk voor de alfa, wat een mooie auto is dat nog een jaartje en dan mag ik een nieuwe leasebak, ik heb mijn keuze reeds gemaakt ik stap over van spaanse emocion naar italiaanse emotie!
Wie vergelijkt er nu een Alfa met een Volkswagen??? Alleen mensen, die geen gevoel hebben, kiezen voor een Duitser.
Golf VI GTI natuurlijk.

Te nare ervaringen met een alfa.
Golf VI 18t Limited Edition
Golf GTI aub! Alfa lijkt te lijden aan het syndroom van down. Wat een afschuwelijke verschijning!
@Golf VI 18t Limited Edition: je bent volgens mij de enige op de gehele aardbol die de alfa lelijk vind, prettige dag verder, ik rijd liever in de alfa, alleen al om de exclusiviteit
@NLBUURMAN:
Mijn dodge is nog exclusiever dan een fiat multipla. heb ik nu een hogere status?
@VonStroke
zie hier boven.
@Laue, iedereen heeft meer status dan een multipla
Spider Serie IV en 939
Da’s toch geen serieuze keuze???
een recht toe recht aan vrij anonieme leasebak of een Italiaanse schone.

Glas bier met wat chips (OK superchips) of een schitterend glas wijn met wat mooie olijven. Ik ga zonder twijfel voor de wijn!
Alfa by far!!!
Waarom? de betere looks en heeft meer een ziel!
De Alfa vanzelfsprekend. Looks, rijden, alles beter. Geen twijfel mogelijk.
Ik ben vorige week gaan kijken voor Giulietta met in het achterhoofd om hem meteen te bestellen, echter viel de sexy alfa toch erg tegen in echt.. maar dan blijft de vraag:”wil je een petje op of een kaal geschoren koppie met een rozenkrans om je nek”. puur gekeken naar de auto! oke doe dan maar de Golf …
Giulietta is een schoonheid
maar de Golf GTi heeft toch wat meer imago en vertrouwen.

de GTi.
Ik heb pas een testrit gedaan met de alfa (niet de QV).
Het interieur is 10x spannender als dat van de golf, net zoals het exterieur.
Als je voor de golf zou gaan ga niet alleen voor de minder sturende en minder krachtige auto maar dus ook voor de saaiste.
Gelukkig voor golf zijn er genoeg grijze muizen die liever op veilig spelen.

Alfa, alfa en nog eens alfa
alfa = lelijk, VW=saai.

moeilijk, moeilijk, moeilijk,
anonymous coward
De alfa!

@Autoblog, Quadriofoglio Verde betekent groen klavertje-vier (vierblaadje, quadri-foglio, get it?) laat de spinazie er dus maar buiten
duidelijk de alfa..
laatst klein stukje kunnen rijden in de 1.4 turbo met verrassend veel vermogen (voor een 1.4tje).. echt wat een heerlijke auto.. vooral ook het geluid van de turbo die je goed kan horen..
daarbovenop, de looks.. golf zou verboden moeten worden.. wat een saaie bak
Aangezien er van de golf de laatste tijd zowat iedere 6 maanden een nieuwe generatie uitkomt zal de restwaarde ook sneller dalen als je lief is.
De Giulietta QV natuurlijk! Waarom: omdat ik er al eentje heb! Stuurt fantastisch, grandioze motor. Ga er maar eens in proefrijden als je de kans krijgt!
Alfa Romeo QV NATUURLIJK ;)!!!
@ Autoblog: open dak bij de Giulietta voor 500 euro? Doe dat maar maal 3, en dan 50 euro eraf………………
-edit: nee open dak 500 euro duurder-
De Alfa, daar hoef ik niet eens over na te denken.
Allemaal de Alfa , dat is natuurlijk niet waar.
ALFA NATUURLIJK!!!! Wie wil dr nou in zo’n golfkarretje rondtuffen!!!???

Antwoord op deze vraag: “Ike”
@Laue: Zegt de man die met een Dodge rijdt…
Alfa
Die 13 in 1 dozijn Golf GTI mag van mij thuisblijven. Er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze moeten kiezen en dus voor deze kubus kiezen. Wat nou imago, wat nou vertrouwen? Dat is een denk- en aannaamwijze van meer dan een decennia geleden.

Alfa je bent weer goed bezig. En dat is bij ons automobilisten ‘iets’ los maken. Ik kies duidelijk voor de Guilietta.
Dé alfa, natuurlijk (:
Ik heb een testrit in de 120 pk Giulietta gemaakt en onder de indruk van de wegligging, kwaliteitsgevoel en uitrusting.
De DNA knop om dempers en bak naar sportief te zetten is echt een vondst en werkt goed.
Voor het geld zal de Alfa meer plezier geven.
Gelukkig koopt 9 van de 10 NL ers liever een Golf omdat de buurman die ook heeft.
Zo koop je voor een leuke prijs een onderscheidende wagen.
Een mooie Alfa maakt altijd je dag goed. In dit geval de Golf GTI graag!
Alfa staat helemaal boven VW, dat is een ander niveau, VW is Uber saai.
Nu VW met Zoekzoekie (Suzuki) in zee gaat zal het nog slimmer worden…
Die Alfa lijkt gewoon echt teveel op een Opel Astra. In een Opel wil ik niet gezien worden, dus doe mij maar de Golf.
Ik zou rijden wat iedereen al rijdt! De Golf!

Nee, ik zou kiezen voor de Alfa, maar je ziet niet voor niets veel Golfjes rijden! Kwalitatief kan je je geen buil aan vallen bij een Golf, maar ik verwacht dat de Giulietta op een soortgelijk nivo zit nu.
Doe mij van die 2 dan maar de Giulietta. Vind die een stuk mooier en lijkt me leuker om in te rijden.
De Alfa natuurlijk.
Kwaliteit, techniek en uiterlijk is hoogstaand.

De Golf heeft noch kwaliteit, superieure techniek en is niet hoogstaand. De benchmark is trouwens de BMW 1-serie. Dat U, scribent, dat natuurlijk wel even weet ;-)
De Alfa, ik snij nog liever me ballen er af dan dat ik een VW moet kopen.
Ik zou het leuk vinden als jullie deze eens tegenover elkaar zetten in een video (inclusief dragrace natuurlijk).

Ik weet wel dat we dan geen objectieve mening hoeven te verwachten, maar die zullen we dan zelf wel vormen.
Golf GTI natuurlijk!!!!

Dit was, is en blijft het origineel. Daarnaast is de kracht van de GTI dat iedereen er goed mee voor de dag komt. Of je nu directeur bent of een yup, de Golf GTI staat ze allemaal. De Golf GTI is klasse, design, superkwaliteit, sportief, en niet voor niets nog steeds de benchmark!

En de reden waarom de Golf zo veel rondrijdt moet je in mijn ogen alleen maar als een compliment zien:

Het is gewoon 1 van de beste auto’s in zijn klasse.

Wat betreft de Alfa Giulietta: mooie auto maar niet mijn keus.
@Kor: Een Golf en klasse? Dat gaat echt niet samen in één zin hoor.. Een Golf is voor petjes!
@Kor:
De Golf GTI was het idd.
Maar toen kwam de 205
En toen de 205 1.9
En toen werd de Golf GTI dik en zwaar
En toen was er geen ene reet meer aan de Golf GTI
En toen kwam de Golf VR6
En toen kwam de Golf TDI
En toen was de Golf GTI helemaal nix meer.
ik kies voor de fiets
Golf = Sjonnie maar de neus van de Alfa vind ik ook niet mooi…. moeilijk ja, maar toch maar de Alfa.
Alfa Romeo Giulietta QV, lijkt me geen moeilijke keuze..
@rsh en in de AutoBild is die “benchmark” verslagen door de Giulietta…
Anyway Giulietta natuurlijk, heb er al 1 dus dat is makkelijk.
De Golf GTI natuurlijk, ik heb er niet voor niets zelf één. Kwaliteit, betrouwbaarheid, afwerking, restwaarde…. in alles beter dan die Alfa. Onlangs proefgereden in een Giulietta 170 PK. Dat interieur is een drama. Ziet er leuk uit maar ultragoedkoop plastic her en der, wat al kraakt als je ernaar kijkt, laat staan als je erop drukt. Stuur met goedkope lappen plastic eroverheen. Het schakelt minder soepel dan de Golf en dat ‘fantastische’ stuurgedrag, dat viel ook wel mee (of tegen). Niet slecht maar ook geen benchmark.

Ik gun Alfa verder succes met dit ding maar geloof niet dat het een enorm succes gaat worden.
Wat een briljante vergelijking
moelijk moelijk…Alfa is een mooiere verschijning, maar de kwaliteit zal typisch italiaans zijn, denk ik. VW is iets degelijker maar ook niet geweldig..en duur. Doe mij de velgen maar van de alfa en schroef die onder de rwd Lexus IS200 SportCross die ik als gezinsauto aan wil schaffen.
Heb het geluk gehad om in de giulietta qv te mogen rijden. Was een exemplaar dat slechts een paar dagen in belgië is gebleven. Gewoon een absoluut geweldige auto ongelooflijk snel. Aangezien ik ook alfa rij zonder twijfel de giulietta. En zeker deze uitvoering, zal hoogstwaarschijnlijk mijn volgende worden.
Alfa voor de looks, Golf voor de prestaties..
er is maar 1 model wat klasse, finesse, kwaliteit en degelijkheid combineert. Duidelijk de Golf!
@ Kor

Wat een clichee-matige onzin vertel je toch maar allemaal…
Klasse -> nee petjes imago
Design -> dit is geen design, dit is voorzichtig en saai
kwaliteit-> absoluut niet; VW laat z’n kopers zelf voor hun (productie)fouten opdraaien
benchmark: zou de GTI batch niet mogen dragen; is eerder een snelle maar luie GT auto geworden.
De reden dat je hem veel ziet rijden is marketing gewijs perfect te verklaren. Hoe vaker je iets ziet, hoe sneller je zelf de aankoop van het product zult overwegen. Puur een domino-effect dus.
Guilietta natuurlijk! Je leeft ten slotte maar 1 keer. :)
Moest niet de halve aardbol er mee rondrijden, zou ik op puur uitzicht toch wel voor de Golf kiezen. Hij ziet er wat strakker en sportiever uit.
Golf
Golf GTI
Die alfa lijkt mij veels te veel op zo’n fiat 500.. bah waar is dat stoere/gemene uiterlijk van alfa gebleven?
Uhh prachtig italiaans – of saai duits design?
Alfa, daar hoef ik niet over na te denken..
Maar kiezen we dit soort autos dan op het uiterlijk ?
alfa
@alfamannetje: Hier toch wel denk ik? Anders kocht iedereen de Golf 1.9 TDI ofzo :)
Hmm. De Alfa is zeker mooier, gewoon al omdat hij uit Italië komt. De Golf is wel oké. Pizza of Schnitzel, dan Pizza. Alfa of VW, dan denk ik VW, die is net wat meer sportief. Agressiever. En dan heb ik het niet over cijfertjes. Precies wat KoenMB zegt. Ik zeg pas. Ik zou ze allebei niet willen, misschien de nieuwe Astra OPC.
De Alfa natuurlijk.
Het design mag er wezen, maar voor mij nooit meer een Alfa, wat een slechte kwaliteit en service. Als je van piepjes, kraakjes en de dealer houd moet je voor de Alfa gaan. Ik ga voor de GTD!
golf natuurlijk!!!!!

voor duits vakmanschap
en
voor een echte 3deurs te zijn en geen sneaky 5deurs (zie alfa foto)
@VW-GROUP: en dat 5-deurs is een nadeel? je krijgt dus 5 deuren (2 meer, terwijl hij er wel 3-deurs uitziet)), een mooier design, meer pk’s, meer exclusiviteit, betere prestaties, een de naam Alfa Romeo Guilietta ipv VW Golf op je achterkant. Wie met nog worden overtuigd?
De GTI wordt tegenwoordig standaard met LED achterlichten geleverd. Misschien dat dit enkele Alfa fans kan overhalen! De getoonde foto’s zijn dus oud.
over 4 jaar praten we verder over restwaarde van de alfa en de gti.met je alfa krijg je veel minder terug dan de gti.
golf GTI uiteraard
Een Megane RS natuurlijk!
jaja vw golf is niet zo populaire meer :D

ik kies alfa natuurlijk
toch liever dan in een jonny/schijtbak gezien te worden zoals een VW …
Elke straat zie je en golf oe mij maar de veel mooi en aparte alfa romeo
Alfa graag!

En aan iedereen die hier voor Alfa kiest.

koop m dan ook.

Voor alle <18 jarigen die Alfa kiezen

Raad m aan aan je pa, zeg dat er lekkere wijven op af komen!
@Benjamin1: “koop hem dan ook…” De mijne is nog niet op… maar ik ga zeker bij Alfa praten e.d. als het zover is.
Als ik’m zou leasen, een zwarte Alfa. Als ik’m zelf zou moeten financieren, de Golf.
Ik ben een VW freak in hart en nieren.. heb er zelf ook 1… maar ik kies de Alfa… heb hem in het echt gezien op Zandvoort… ik ben er weg van… wat een mooi ding.. ik ben het absoluut in met Wouter hierboven eens. Het interieur is erg mooi… ziet er zeer goed uit.. ik zag geen afwerkingsmissers… en ik kijk ook naar naadjes e.d… ik kon er niks geks aan vinden… Ik moet wel eerlijk zeggen ik heb er niet mee gereden.. maar puur op emotie: de Alfa.. mijn hart jubelde..
@ mezelf: “het absoluut NIET met Wouter hierboven eens.. ” .. ik wil een EDIT knop..
Tussen deze twee de Alfa, maar dat heeft meer met de tekortkomingen van de Golf te maken dan de Alfa. Die GTI zie je echt overal, is flink aan de prijs en helemaal niet spannend.
Ik zou een lange neus trekken en voor de Renault Megane coupe RS gaan. Meer vermogen, veel betere looks (subjectief natuurlijk), straffer geluid en nog goedkoper dan twee bovenstaande kemphanen ook!
@RH:
Goedkoper… wel in aanschaf, maar niet in de lease… Dan kun je echt veel meer besteden aan een VAG product voor hetzelfde maand bedrag.
*kijkt naar eigen avatar*

Alfa dan maar? Ik zie tegenwoordig dagelijks zo’n Giulietta en het is echt een plaatje! Golf GTI doet mij niet zoveel. En mijn moeder heeft ooit beloofd me te onterven als ik zo’n apparaat koop. :)
Liever geen van beide… Vindt de Alfa eigenlijk niet zo heel spannend en ik heb gewoon nooit een goed gevoel bij een Alfa… Golf is saai en GTI staat synoniem voor sjonnie dus als ik echt moet kiezen dan toch maar de Alfa dan denk ik of toch de golf. Ach lekker boeiend, is een keuze die ik hopelijk in het echt nooit hoef te maken.
mocht ik maar kiezen.
Alfa, Alfa, Alfa.

Lease zwart of zilveren Golf is zo burgelijk…
Wie kiest er nog voor een GTI als je voor ongeveer hetzelfde geld een Scirocco rijdt? Exclusiever, mooier en net zo snel en degelijk…

Die Alfa’s vind ik qua uiterlijk toch echt wel overrated, in het echt is die voorkant toch echt niet zo fraai, zeker niet met zo’n gele plaat asymetrisch op de hoek…
Ik heb wel zin in een pizza. Dus een Giulietta voor mij!
@TJ:

Heb je ooit een jochie met een petje zien rijden in een Golf VI GTI? Petjes hebben geen geld voor een nieuwe auto, dus pas wanneer de auto minimaal een jaar of 8 a 10 oud is komt deze in handen van een petje. En een petje wil per definitie indruk maken, dus koopt dan vaak een auto zoals de Golf GTI. Echter dit petje zou ook een Alfa Giuletta kunnen kopen dus begin niet over petjesimago….

Wat betreft design: smaken verschillen natuurlijk, dus wat de 1 mooi vindt, vindt de ander niks. Dat zal altijd zo blijven, maar de Golf VI GTI is absoluut design. En als je over 10 jaar de Golf VI GTI weer ziet, dan weet ik zeker dat deze nog steeds mooi wordt gevonden door de meerderheid, terwijl het design van de Alfa waarschijnlijk een minder lange houdbaarheidsdatum heeft.

Wat betreft kwaliteit: natuurlijk heeft een VW ook wel eens defecten, geen enkele auto is prefect. Maar je kunt niet ontkennen dat de kwaliteit van een VW nog steeds op een hoger niveau staat dan die van een Alfa. En uiteraard zit er geen levenslange garantie op een auto, dus na de garantietermijn zul je uiteraard de kosten zelf moeten dragen, maar dat is bij elk merk zo.

Wat betreft benchmark: je bent niet goed geïnformeerd TJ, want een luie GT is de GTI allang niet meer. Dit was het geval bij de Golf 3 en 4, maar vanaf de Golf V GTI is dit weer verleden tijd. Kijk de testen van de Golf V en VI GTI er maar op na, deze zijn zeer lovend over het weggedrag en sportiviteit van deze auto’s. Met andere woorden, nog steeds is de Golf GTI de benchmark waar iedere auto mnee wordt vergeleken. Elek auto in deze klasse wordt standaard met de Golf GTI vergeleken……dat zegt genoeg en heet dus benchmark…..
Alfa Romeo Giulietta por favore!
Is geen vergelijking!
En de keuze is al allerminst moeilijk!

Nu de Alfa betrouwbaar en degelijk is, en VW’s dat al een tijdje niet meer zijn… kies ik op basis daarvan voor de Alfa.
Looks, emotie, karakter, etc. heeft de Golf niet of nauwelijks die duitse onzin, die kort gereden bora of opgehoogde passat, een verlaagde touran of een in elkaar gedrukte touareg… wat is het nou voor een hok eigenlijk… In ieder geval duidelijk een emotieloze kei koude duitser.. 100% Alfa ROmeo!
absoluut de alfa veel meer klasse dan de golf, veel meer passie dan de golf en het aller belangrijkste er rijden al zoveel golfjes tijd voor wat anders vinden we niet?
golf
De golf, en waarom werd me gister weer duidelijk toen ik op een terras zat in zuid frankrijk, op de parkeeplaats voor het terras werd een nieuwe alfa giulietta afgesleept door de alfa dealer omdat hij nu al dienst weigerde, en daarbij ook nog is niet mooi is.

@ danny: vw niet degelijk, waar haal je de onzin vandaan?
zelf zou ik overigens gewoon voor de scirocco gaan
De Golf!!! ik heb ze vandaag allebei zien rijden en de golf is vele malen spectaculairder om te zien in het echt!
de alfa moet het meer van italiaanse styling hebben en die vind ik nou eenmaal niet zo heel spannend, maarja over smaak…
Dat is nou een makkelijke keuze! Der Golf bitte!
Ben groot fan van Duitse auto’s maar hier wint de Alfa toch echt (ervanuit gaande dat de kwaliteit goed is). Schitterend design, voor de achterkant en interieur!
Geen van beide auto’s interiseerd mij,maar als ik moest één van de twee kiezen zou ik allezins mijn zuurverdiende euro’s niet uitgeven aan een Alfa,één maal kan je zo stom zijn om je te laten verleiden tot een Alfa maar geen twee keer.Zoals het spreekwoord het zegd (een ezel stoot zich zelfs geen tweemaal aan de zelfde steen)
Niets anders dan de Alfa Guillietta. Alleen haar naam is al fantastisch. Een Golf zou ik nooit willen, die is er voor mensen die graag het zelfde hebben als de rest. Ze proberen dan nog een beetje individueel te zijn door hem aan te kleden of te tunen maar het blijft een burgerlijke auto.
Ik mag zelf nog niet rijden, maar ik zou voor de alfa gaan.
Want ik ben al een beetje uitgekeken op de golf.
owja ik vind dat Ferry832 helemaal gelijk heeft.
De alfa, zoiezo! Forza Italia!
@ Kor

hahahaha wat een lulverhaal. jij draagt een petje zeker, met een golf erop xD
Svenska Aeroplan AB
Is dit een serieuze vraag?
De Alfa natuurlijk, net zo fout in de oorlog, maar het zij ze vergeven als ze zulke fijne auto’s blijven maken!!

:D
:D
:D
ALFA !

Super mooie auto, qua kwaliteit doet het echt niet onder aan de vw, vooral de motoren niet. Misschien is de afwerking nog niet geheel op VW niveau, maar dat zeg ik zonder ervaring met de alfa.

GA ZO DOOR ALFA !! en maak eens wat agressivere reclame !
doe mij maar een golf ziet er toch beter uit dan die alfa.
alfa is wel snel in afschrijven
8) =
Het hart zegt Alfa, het brein Golf. Bekijk nu eens een 147 en een Golf, en zie wat de restwaarde is. Op een bepaalde leeftijd haalt het hart het nl. echt niet meer van het brein.
Golf, want betrouwbaar.
Over concurrenten gesproken!
ik zou gaan voor de golf. Lijkt me iets betrouwbaarder, betere restwaarde en de voorkant van de alfa valt me zo tegen.:(
Moesten ze de voorkant fixen, ging ik voor de alfa. ’t ziet er zo een wenersgezicht uit vind ik..
stoplichtsprintertje
Design de Italiano of Duitse Degelijkheid….

Mmmmmm lastig hoor

Waarschijnlijk… toch de golf
degelijkheid is bij alfa tegenwoordig ook aanwezig, en de afschrijving is voor mij alleen mooi want ik kan geen nieuwe betalen.
Zonder twijfel de Alfa.
Normaal gesproken vind ik Alfa’s wel mooi, maar deze vind ik behoorlijk mislukt. Daarom de Golf. In GTI & R trim een mooie auto.
Alfa Romeo, dat sowieso.. Ik snap niet dat je een alfa en een VW gaat vergelijken.. Totaal verschillende auto’s.
Alfa romeo Das war einmal.Maak er maar Fiat van dus ik neem de VW..
Geef mij maar die lekkere pizza!
ALFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Aan alle 8-jarigen: stop is met dat petjesgezeik en beoordeel een wagen om de wagen, niet om de bestuurder, dat maakt de discussie al heel wat aangenamer om te lezen.
Danku.
Ik vind de giulietta wel mooi in QV jasje , de golf is ook best mooi maar oo zo saai, zelfs de gti. Dus alfa !(ben stiekem wel een alfist :))
Ik kies de Golf, ik vind hem mooier en hij zal mij nooit verrassen bij het manoeuvreren en in bijzondere omstandigheden. Dat is misschien saai en betrouwbaar, het zal mij een bal jeuken, maar dat is wat ik van hem verwacht. De Alfa is niet exclusief, je ziet er misschien nu niet veel rijden, maar dat gaat veranderen aan de aantal reacties te lezen die hier voor de Alfa kiezen. Trouwens blijven de Alfa’s van tegenwoordig gewoon veredelde Fiats, dus de techniek is bekend en goed, maar niet bijzonder genoeg.

Beide merken leven op hun imago en aangemeten status, maar het blijven merken voor het gewone volk, ook al probleren zij zich er aan te ontworstelen, VW met de Phaeton en Alfa met de 8C. Beide een hele goede auto en leuk voor de heb, samen staan zij trouwens niet eens echt gek op de oprit. Beide staan ook voor wat de merken momenteel willen uitstralen in hun kunnen. Dat is mooi en prima.
@Orichy:
Als je een Alfa een veredelde Fiat vind, houdt dan wel in de gaten dat iedere hatchback Alfa Sud DNA heeft, de Golf zeer zeker !
Golf

Krijg mijn GTD donderdag. Zou zo de alfa kiezen maar ze hebben geen fatsoenlijk automaat in die auto daarom golf.
Vind ze beide lelijk.
Voor het geld van zo’n wagen geef ik m’n eigen alfa liever een motorrevisie en een autodelta turbo kuurtje.
Dan rijd ik met m’n oude roestige alfa die 2 lelijke drekbakken er dik uit. :)
Alfa, elke echte autoliefhebber maakt deze keus.
Maar komt er ook nog een pittigere uitvoering van de giulietta? zoiets als de gta?
@AlexanderKoselka: ik dacht volgend voorjaar, met iets van 265 pk.
Liever lef dan laf, de Alfa dus.
Alfa Romeo Giuletta QV als ik een chique autootje wil.
Golf VI GTI als ik een sjonnie autootje wil.
Alfa! geen verdere uitleg nodig.
Ik heb de guillietta nu een aantal keer gezien en hij is het net niet. De golf daar in tegen is een prachtbak. Misschien ingetogen en burgerlijk maar het is wel mijn keuze!
Golf R
De Golf. Omdat die Alfa meer iets is voor kappers. Toegeven de achterkant is wel mooi en het interieur mag er ook zijn maar die voorkant.. nu ja, ik vind het alles behalve stoer.
@W1ck3D78: VW is voor onzekere kleine jongetjes. Pisbak
Golf : hoed op ( of stropdas voor ) en 2x per zondag naar de kerk

Giulietta : sneakers aan en naar het circuit of naar het strand
De Golf maar met het Alfa interieur ;)
Was alles maar zo makkelijk.

De Alfa natuurlijk!
Haha zowat iedereen kiest de Alfa, omdat je de Golf veel mee ziet..

Doe mij de Golf dan maar, ben ik daar binnenkort uniek mee =)
golf gti natuurlijk
Golf GTI. Blijft gewoon een heerlijke auto die op alle vlakken goed is.

Moet wel toegeven dat de Alfa er ook erg goed uit ziet en vast een hele goede auto zou zijn, toch ga ik voor de Duitse degelijkheid.
Doet u mij de GTI maar, nee er hoeft geen strik omheen, hij gaat zo mee. Ja bedankt hoor, later.
Wanneer gaat Alfa is stoppen? –> De Golf aub
Nou, 80% kiest voor de Alfa en dan kan je meteen een conclusie trekken, over hoeveel dommerikken hier zitten en kids. Als men echt een auto gaat kopen voor dat geld, dan koopt vrijwel niemand een Alfa en dat is wel zo verstandig. Men koopt dan iets anders of deze golf, al is dat tegenwoordig ook geen verstandige keuze.
@Henk: dus omdat 80% hier een andere smaak heeft dan jou, zijn het een bende dommeriken en ben jij de alwetende? Je post snijdt dan toch vooral in jouw deel van de intelligentie…
Ik heb een Giulietta besteld (geen qv weliswaar, voor dat geld koop ik liever een 156), en heb geen moment getwijfeld om een Golf (duurder, minder goed uitgerust voor dezelfde prijs) te overwegen.
Ik kies voor de Alfa ziet er veel mooier uit dan de Golf
Deze Alfist kiest uiteraard voor de Bella Alfa Romeo.
De Giulietta… en ander ga ik nog liever lopen. Al dat gez**k over restwaarde… kom je wel achter als binnen een paar jaar de golf 7 verschijnt.
En Alfa is tegenwoordig sowieso betrouwbaarder.
Uit principe kies ik voor de Alfa(als ik hem tenminste gratis krijg,want zou zelf nooit m’n geld uitgeven aan 1 van deze 2 gedrochten)
Graag de Alfa i.p.v. die saaie Golf.
uiteraard de Alfa Guillieta QV. gewoon om alles.
die saaie k*t VW die je altijd en overal ziet.
doe is gek neem een Alfa:D
Zo te lezen kan Alfa de produktie flink opvoeren, neem de Golf wel wordt nog een zeldzame verschijning op de weg.
Alfa uiteraard die *** golf heeft mijn vader al !
Idd. de meeste hier moet je ook niet al te serieus nemen. Het is dat ik al die reactie’s lees om ook wat te zeggen, maar de meeste horen hier in een inrichting, alleen al vanwege een mening te verkondigen bij dit topic.
Alfa moet dringend fabrieken bij gaan bouwen, anders krijgen we wachttijden van 10 jaar;-). @trigger: ik stel me hier neutraal op, dus kies niks en trek niks voor.
@Henk: sorry, had je post verkeerd geïnterpreteerd. Nu ben ik wat alfist, dus erg neutraal kan ik me hier natuurlijk nie opstellen ;)
Hmmmmm lastig hoor, een Duitse zeecontainer of een Italiaanse schone… De VAG GTI is al vaak door serieuze testers afgekraakt voor zijn totale saaiheid kwa rijden. Laat dat nu net NIET zijn wat je wilt van een snelle auto. Het wordt de Alfa dus en iedereen die verder kan kijken dan Duitsland weet dat het gewoon de Alfa moet zijn.
Golf, lekker waardevast :D
Duidelijk de alfa
deze stuurt beter golf is geschikt om hard rechtdoor te rijden met een petje op.
trouwens de gemiddelde crimineel rijd golf 6 gti tegenwoordig stel dat ze dat van mij denken nee dat liever niet.
Ik ga voor de stijl en emotie van de italiaanse
@Doen:

Ik zou niet weten welk gedeelte van mijn verhaal een ‘lulverhaal’ is. En tegenargumenten heb ik van jou niet gehoord, dus erg sterk is je reactie niet.

En het zou wel erg zielig zijn als ik op mijn 36e nog een petje op had…..lol.
@ardonjr:

Volgens mij moet je mijn reactie van hierboven nog maar een keer lezen. Daar staat iets over wanneer de ‘petjes’ pas auto’s zoals de Golf GTI aanschaffen en waarom…

En wat betreft klasse: waarom rijden er dan veel welvaren succesvolle mensen in de Golf GTI? Juist…
@Kor: ER rijden “ welvaren, succesvolle mensen “ in een Golf omdat ze niets anders mogen rijden van hun werkgever. Overigens staat een Golf bij mij niet als succesvol of welvaren want als dat zo is dan hebben we wel erg veel succesvolle mensen rijden in tijden van crises. Veel werkgevers willen dat hun account managers in Volkswagen rijden omdat dat geen jalouzie opwekt, degelijk overkomt en dat ze niet uit de pas lopen. Je weet wat de naam Volksagen betekend neem ik aan ; een auto voor heel het volk. Nou, niet voor mij !!
Golf GTI maar ik heb ze beide niet gereden en de Alfa nog niet in het echt gezien..
@de sjonnies:

Zoals ik in mijn vorige reactie al zei:

de GTI 3 en 4 waren inderdaad relatief langzame en onsportieve auto’s.

Maar zoals ik ook zei: de Golf V en VI GTI zijn weer supersportieve en snelle auto’s. Dit is de algemene mening en bevinding van de autojournalisten, dus ik heb het niet zelf bedacht.

En wat heeft de Golf TDI te maken met de Golf GTI? Ik snap niet waar je heen wilt met die opmerking.
Ik lus op z’n tijd wel een schnitzel als afwisseling van al het italiaanse eten (pasta’s/pizza’s e.d).
Doe mij maar de Alfa Romeo. Nu nog puur om de looks en omdat ik meer een Alfaman ben dan een Golfman.
Pas als ik met beide gereden heb, kan ik er meer over zeggen en een echte keuze maken. Al zal die keuze erg moeilijk zijn want ik denk dat beide auto’s erg goed zijn.
De alfa natuurlijk! wat is dat nou weer voor een vraag.
Giulietta by faaaar! Heb al met de 1.4 turbo, de 1.6 JTDM en de 2.0 JTDM gereden en de 1.4 turbo en 2.0 JTDM zijn echt wel al leuke blokken en hij rijdt gewoon echt goed :) kwaliteit is ook dik in orde! Ik kan echt iedereen de Giulietta aanraden!
Natuurlijk de Alfa.
Echt wat anders!
mark hendriks
Zelf de 1.6 jtd net twee dagen. Wat een bak!!! Vooral na de chiptuning! in alles beter dan een (standaard) golf. Het hele kantoor liep naar buiten om de auto te bewonderen. Reacties van weggebruikers tijdens het rijden zeggen voldoende. De Alfa is een aanwinst voor het straatbeeld. Laten wij (ALfa rijders) blij zijn dat niet iedereen deze auto ziet zitten. Je moet er niet aan denken dat er in je straat een stuk of vijf voor de deur staan. Nee, dan neem je een golf.
De Jet is de beste uit zijn klasse…volgens de testen. Zelfs het duitse autoweek is om….dus zoals altijd…premium zit in je hoofd. Veel plezier in je duitse rammelbak.
Quadofoglio (verbastering Quadrifoglio) betekend Klavertje Vier. Maakt mij niet enthousiast…

“Hé Chef wat rij jij?”
– “Alfa Romeo Juliet ‘Groen Klavertje Vier’… racen?”

Maar wel mooi ding, en als ik de tests e.d. moet geloven kunnen we in de toekomst nog veel van Alfa verwachten.

Kies dus toch voor de Alfa :-)
Duidelijk de alfa
lekker spannend je bent dan geen geen eenheidsworst figuur
De uitslag so far, ruim 2/3 (81 om 41) kiest voor de Alfa in deze “enquete”. Als nou 1/2 van de mensen die zegt dat ze haar willen de Giulietta daadwerkelijk kopen… dan heeft Alfa een succesnummer te pakken. Zou prima zijn als de Giulietta in de top 20 van best verkopende modellen zou komen. Opstekers kunnen de liefhebbers van leuk rijdende auto’s wel gebruiken.

Een Golf V is in tdi 105 uitvoering een saaie en matig rijdende auto. Geen feedback, vage middenstand van het stuur, veel teveel herrie van het onderstel, lompe klappen bij putdeksels en deinen bij echte hobbels. Grip, en trekkracht zijn prima, wel teveel onderstuur en nooit eens leuk de kont die meehelpt..
Zonder twijfel natuurlijk de Alfa (als ik geen Station nodig had voor de ruimte…. :-( )
Alfa, maar ik zou zeker beide testrijden.
@wOoOdy

Lezen…gaat hier dan ook om een Golf VI GTI niet om een Golf V TDI 77kW.
Wie liefhebber is van het fenomeen Golf GTI kan deze dagen beter de Polo GTI kopen.

dus in deze klasse ook voor mij de Alfa
Ik zou voor de Golf gaan. De Alfa geeft me toch het gevoel van net niet. De Golf VI geeft met juist het gevoel van net wel.
Pizza, pizza, pizza : Alfa QV (nog ruim een week dan staat die voor de deur ;-) dus erg objectief ben ik niet!
Nu staat die QV dus een week voor de deur en 800 km op de teller. Wat een topauto zeg en ben reuze blij dat ik, ondanks het feit dat een Golf Gti zeker geen verkeerde auto is, ik niet zo’n weinig uitstralende duitse allemans auto heb aangeschaft.
@Alwood: En wat is de uitslag geworden? Wie heeft er gewonnen? Word dat ooit geteld? Ik zie nooit de eindconclusie van een draadje zoals deze. Vraag eens aan de AB programmeur een POLL knopje. Dan kunnen we klikken en toch nog onze comments plempen. Dan is het in 1 oogopslag te zien wie er gewonnen heeft…
@Freewarefreak: Poll is helaas nog niet beschikbaar, onofficiële uitslag: Alfa wint nipt.
Alfa. Niet moeilijk: power en persoonlijkheid.
VW natuurlijk, in een Alfa wil je toch niet gezien worden hahahahaha
Lach me dood hier,Volkswagen design?Kwaliteit?haha.Cuore Sportivo.M’n eerste Alfa was een…..Giulietta precies.De voorloper van de 75.Mensen die voor VW kiezen houden van dikke vrouwen met snor,Vette hap ipv hautecuisine Giulietta,75 carborateurs,75injection,nu 156 2.0TS.Zonder Hitler had Volkswagen nooit bestaan,echt iets om trots op te zijn he.Ene Enzo Ferrari heeft het vak geleerd bij?…ALFA ROMEO.Juist daar zijn wij alfisten WEL trots op.VW design,laat me niet lachen…
De golf gti een look die altijd mooi blijft en classic. de alfa een trendy petrolhead

euh moeilijk mss de golf dan maar kwestie van niet zo op tevallen of nee juist omdat alfa op valt tussen de grijze muizen toch de alfa… maar wat binnen ….X aantal tijd. zal ik dan geen spijt hebben van die alfa… conclusie de golf gti met wat xtra lekkerrs=> here is johny mmm lekkere retro schijf….
De golf gti een look die altijd mooi blijft en classic. de alfa een trendy petrolhead

euh moeilijk mss de golf dan maar kwestie van niet zo op tevallen of nee juist omdat alfa op valt tussen de grijze muizen toch de alfa… maar wat binnen ….X aantal tijd. zal ik dan geen spijt hebben van die alfa… conclusie de golf gti met wat xtra lekkerrs=> here is johny .
de Golf GTI voor mij, hoe wel ik de alfa ook wel erg leuk vind
Ergens zitten er in mijn achterhoofd nog wel een golf GTI/R32/scirocco/audiA5/TT of BMW335d coupe. Maar tot nu toe zitten ze er nog steeds. Es ist freude am fahren die Alfa Romeo weet te verkopen, dat het er steeds niet van komt. 1 Guilietta QV alsjeblieft.
Mijn BMW 1 net ingeruild voor en Giulietta. Doet u mij maar een pizza!
Giulietta natuurlijk.

Ziet er fantastisch uit, prachtig interieur, maar vooral – rijdt echt lekker. Enkel maar de 1.6JTDm test-gereden, en die heeft eigenlijk wat te weinig pktjes heeft voor een auto-enthousiast. Maar man, hoe je ermee door de bochtjes gaat is geweldig. De QV heeft dan nog het sportchassis standaard, dus zal hier nog net iets meer fun zijn.
Duidelijk, de Alfa.
Niet alleen vanwege z’n looks, zijn krachtiger motor, z’n betere onderstel, z’n mooiere interieur etc. Maar ook op rationele gronden.

Natuurlijk, zo’n GTI heeft een mooie restwaarde welke hij met name te danken heeft aan z’n Duits degelijke imago. Een onterecht imago hetgeen de diverse betrouwbaarheids en klanttevredenheidsonderzoeken al jaren aantonen. Da’s ook de reden waarom VW in de States niet echt een voet aan de grond krijgt. Daar handelt het koperspubliek wél naar de feiten en die zijn: een hele reeks slechts J.D. Power onderzoeksresultaten.

Ik heb de ijdele hoop dat we dat binnen afzienbare tijd ook in Europa door gaan krijgen. En hoewel Alfa geen Toyota of Mazda is, zal de markt over een paar jaar een mooie restwaarde voor een Alfa laten zien…
De alfa, altijd. de golf blijft een beetje te veel een golf.
Sowieso de Alfa
Een sportwagen die geen nukken heeft of waar je je niet af en toe helemaal dood aan irriteert geeft niet die betrokkenheid die je graag wil.
Tenminste, ik wel.
Ik zou me juist dood irriteren aan het feit dat die Golf zo klinisch is, afstandelijk, doordacht enzo.
Uiteindelijk is de Alfa de auto die je niet meer weg wilt doen, gewoon omdat je veel meer meemaakt met zo’n ding.
Dus voor mij de Alfa.
In het zwart aub
@PeugeotGTI:

Helemaal mee eens. Maar veel Alfa rijders komen geen buitensporige gebreken meer tegen maar ervaren juist een sterke auto die niet bezwijkt onder hun ruwe rijgedrag.

Want het is wel zo dat Alfas vaker op de limit gereden worden, en dus zwaarder belast worden, dan een huis tuin en keuken auto. Sportief rijden kost extra snel remblokken schijven, banden etc. En als zo’n auto wordt ingeruild zijn dat soort kosten voor de nieuwe koper.
De Alfa natuurlijk!!! Ik heb genoeg van al die Golfjes
De Alfa, al vind ik deze meer een scirocco concurrent dan die van de saaie golf. Een soort van haute couture versus confectie……..
alfa romeo zonder enige twijfel (golf? aub zeg)
Beiden niet, de Alfa is niet zo mooi als z’n broertjes en de Golf is een golf.
Oké oké, met een pistool tegen m’n kop ga ik voor de Alfa. Die mag je namelijk eerder naar de sloop brengen.
vw wie anders?
Alfa!
Als je van autorijden houdt is er maar één keuze mogelijk, de Alfa!
Ik verkies altijd pizza boven schnitzel en de QV is als een goede pizza pepperoni lekker scherp ;-)
ALFA! zonder enige twijfel, hoe kan je tegen zo een brok emotie nee zeggen? Alles klopt aan de Giullietta! Eigenlijk wacht ik stiekem op een GTA. Dus maar hopen dat deze zeer snel in de showrooms komt! Giulietta was zelfs testwinnaar tussen alle gerespecteerde duitsers als bijv Golf, A3 en 1-serie. Zegt toch wel wat voor een niet roestende ALFA ROMEO!
@The_Gent:

Leuk te horen. In welke test was dat?
@TuttiAlfisti: Het begint met een A… en eindigt op .utoweek
Je hoeft niet te kiezen tussen deze twee. ik koop ze alle 2.

Ik pak wel een dreier. BMW!
alfa is beter
ALFA NATUURLIJK!!!!!!!
-edit: zet je CAPSLOCK eens uit!-
Hoezo appels en peren…ofwel automobielen en voertuigen.
Giulietta QV is (blind) besteld als Alfa nummer 10. (Na een maand toch maar een uurtje gestuurd met het 170 pk broertje (QV was er nog niet). Om elf uur ’s avonds vroeg mijn vrouw of die enorme grijns ooit nog van mijn bek af ging… Na proefritten met diverse GTI’s kwam ik meestal chagrijnig thuis)) Meer dan 1,2 miljoen kilometers zonder problemen met de andere negen Alfa’s. Maar ja, laat de rest van het VOLK, dat kennelijk niet met een auto kan omgaan alsjeblieft VOLKSwagen blijven rijden.
Alfa ziet er fantastisch uit zowel binnen als buiten, de motor is en rijdt geweldig! De VW golf hebben we al te lang gezien, oudbollig model, zooo jaren 90.
Ik denk nog na of ik de 170 multiair motor neem in mijn nieuwe Giulietta of de 1750 QV. Ik las dat de multiair de engine of the year award 2010 heeft gewonnen. De 1750 QV motor kwam als 5e uit de test.

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide motoren, en welke aan te raden is

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://blog.fiat-actions.be/media/blogs/a/multiair1.jpg&imgrefurl=http://blog.fiat-actions.be/blog2.php/2010/06/30/alweer-een-nieuwe-prijs-voor-de-multiair&usg=__PEIKSOOzf0-UtBxE7JEB72nK_Ow=&h=262&w=425&sz=38&hl=nl&start=218&zoom=1&itbs=1&tbnid=mn8CF5S4EZIcQM:&tbnh=78&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Dengine%2Bgiulietta%2B1750%26start%3D200%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
Giulietta a.u.b Een Golf is toch een te veilige keuze naar mijn mening…
natuurlijk neem ik de giulietta
Het wordt de Gulietta 1.4 MultiAir met Sport Pakket 3 en rood lederen bekleding. Uiteraard ook de remklauwen in het rood.
iedereen rijdt met wat hij graag rijdt , dit is alles zo subjectief.
Ik rijdt al 25 jaar Alfa en heb mij 4 maanden geleden een qv besteld,( mijn tweede qv na een spider van 1986 nog altijd in mijn bezit !) netjes op tijd geleverd en ondertussen 265pk en 400 nm , nog nooit zo een goede wagen gereden ……
GTI forever!
iedereen kiest toch de alfa!
Met mijlen afstand: de Alfa Giulietta QV.
Die Golf is maar een saaie Golf; oké een Golf op anabolen maar toch.
@ Kor: U zei: “En als je over 10 jaar de Golf VI GTI weer ziet, dan weet ik zeker dat deze nog steeds mooi wordt gevonden door de meerderheid, terwijl het design van de Alfa waarschijnlijk een minder lange houdbaarheidsdatum heeft.”

Sorry, maar daar heb je het in mijn ogen ongeloofelijk MIS! Als er nu 1 merk is die tijdloze designs heeft dan is het toch wel Alfo Romeo…

http://suojanen.net/samu/alfa_gta_alkup.jpg
http://photo.netcarshow.com/Alfa_Romeo-Giulietta_SZ_1960_photo_01.jpg
http://theslurpeeman.files.wordpress.com/2009/12/8c-competizione.jpg


En om nog eventjes een voorbeeld te geven:

Alfa 156 uit het jaar 2003:
http://photo.netcarshow.com/Alfa_Romeo-156_2.4_JTD_2003_photo_01.jpg

Golf IV uit het jaar 2003:
http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0001515/VW/VW-Golf-3-2-R32-4Motion–2002-2003-.jpg

Sorry hoor, maar als ik een 156 zie, mooi opgepoetst dan krijgt die nog steeds men volle aandacht, een golf 4 bekijk ik nog nooit en ik denk niemand…
Voor mee een QV en voor mijn vrouw een golfje.
Jeremy clarkson van topgear heeft de gti vi uitgeroepen tot hothatch van het jaar 2009. Waarom? Niet omdat hij er radicaal uitziet en rijdt, dan moet je bij de megane rs en focus rs zijn. Maar wel omdat hij het meest practisch is, weer de benchmark is door zijn wegligging en motor, de afwerking gewoon top is, hij zowel comfortabel als sportief te rijden is en qua design niet te opvallend is waardoor voor een groter publiek aantrekkelijk. Lees het maar na op topgear. Ga je alle Europese tests op YouTube na dan is bijna iedereen enthousiast en zien ze de gti weer als benchmark, toegangkelijk maar toch snel en een top weggedrag. En ja, hij wordt als saai gezien qua uiterlijk. De alfa qv komt niet al te goed uit alle testen op YouTube. Ze vinden hem allemaal mooier dan de golf maar hij is qua afwerking niet de norm, de norm is de gti in alle testen. Verder is zijn wegligging wel erg goed maar er is niet echt een snelheidsgevoel die wel meer in de gti aanwezig is. Hij is vast sneller maar de beleving is minder en dat past niet bij een alfa. Verder zijn er wat typische alfa missers, dit kun je in de meeste testen lezen en/of horen. Tevens is de alfa een stuk duurder in de lease en qua aankoop ook iets duurder. Maar je neemt dit alles voor lief omdat je bij alfa voor emotie kiest en tevens omdat je graag iets anders rijdt dan de meeste mensen in Nederland. Ik heb heb het geluk dat ik tussen deze twee auto’s mag kiezen, en geloof mij ik ben er nog niet uit. Beide hebben hun sterke punten……….misschien goed als Wouter de QV eens test, of is dat ondertussen al gebeurd?
Final :p

Vrijwel iedereen die z’n voorkeur voor de QV uitspreekt doet dat op basis van: ” geen eenheidsworst, veel mooier, GTI is saai “.

Als het gaat om de kwaliteit of de wegligging van een QV t.o.v. een Golf is het erg stil hier :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).