De DS3 Racing komt in 2011 en heeft een prijskaartje

Auteur: , 62 Reacties

De gepeperde versie van het premium Citroën opdondertje DS3 komt in 2011 naar Nederland. Ook de prijs is overigens premium.

De DS3 Racing wordt onder meer voorzien van een raceonderstel, raceremmen en een specifieke uitrusting die wordt gebruikt in de autosport. Ook vinden we een diffuser, voorspoiler, dorpelbeschermers en wielkastverbreders van koolstofvezel terug op deze pittige rakker. Ook het interieur wordt flink opgeleukt met koolstofvezel in het dashboard, stuur, middenconsole en deurpanelen. Ook zijn er speciale kuipstoeltjes geìnstalleerd. De 1.6 turbo met zes handgeschakelde versnellingen levert 207 pk en 275 Nm koppel waarmee de DS3 Racing in 6,5 seconden naar de honderd spurt.

De prijs van dit alles? Om precies te zijn 34.995 euro mag je achterlaten bij Citroën om in één van de 1000 (?) DS3 Racings naar huis te rijden. Voor dat geld heb je de keus uit slechts twee kleurstellingen: grijs met wit of zwart met oranje. De DS3 Racing is standaard behoorlijk uitgerust met onder meer automatische airco, LED dagrijverlichting, parkeerhulp achter, een dikke stereo en nog wat andere snufjes.

Toch lijkt de DS3 Racing best pittig geprijsd. De Mini Cooper S kost bijvoorbeeld dik 6000 euro minder. Natuurlijk heeft die ook iets minder pk´s maar toch. Voor grofweg 35k koop je ook een Scirocco 2.0 TSI met een leuk accessoirepakket of een leuke Giulietta 1750 TBI QV, dat lijkt toch een stuk meer auto voor je geld. Prijst Citroën zichzelf hier uit de markt of is het elke cent waard? Misschien moeten we Wouter binnenkort maar eens in zo’n DS3 Racing proberen te proppen.



62 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Leuk auto’tje
In het oranje graag, die velgen zijn Sick!
35k voor een DS3??? Doe mij dan maar zo’n Scirocco!
Ik vind die DS3 wel wat hebben, maar zoveel geld heb ik er echt niet voor over.. (T’is wel een limited edition natuurlijk)
Doe mij maar een COOPER S voor dat geld!! IPV dit na-apertje :)
@W021:
Na-apertje?

Als er ooit op deze planeet 1 na-apertje is gebouwd is het wel New Mini te noemen……..
@de sjonnies: Hoezo? van wat is mini nu afgenomen?
ik vind hem leuk, maar voor dat geld nooit van zijn lang zal zijn leven
met zo’n leuk autootje komt er vast wel een tuner die er wat leukers mee doet.
Hebben hebben hebben!
Ik vind het wel een vet ding. Maar ik zou er in gezien willen worden :P.
@kowalsk: Correctie… ‘Maar ik zou er NIET in gezien willen worden :P.’
Veel te veel geld voor zo`n klein ding. Ik moet toegeven dat het model best leuk is maar zoveel geld. Voor mij de Guilietta graag.
Voor dat bedrag vind ik een Megane RS (250 pk) of een Giulietta (230 pk) een veel betere keuze… bovendien vind ik deze looks maar niks – veel te ‘kermisachtig’…

P.s. Ik heb die DS3 tot nu toe 2x zien rijden… is niet echt een verkoopsucces…
Bommetje! Wouter, ga eens in een echt leuke auto rijden. ;) En natuurlijk even de onvermijdelijke vergelijking trekken met de Mini, die je vast wel goed kent.

@PunicaOase: O jawel hoor. De wachttijden zijn lang en ze hebben de productie al op moeten voeren.
Maarja, dan krijg je wel een niet retro karretje ofzo. Ik vind zon Cooper best zielig, omdat iedereen hem heeft moeten wij hem ook?
Ik heb op het forum van evo gelezen dat het geen limited edition wordt. Maar dat er gewoon verschillende versies komen en het vermogen kan verschillen per motorblok. Laatse ook zeer gezellig 1 210 andere 204 pk Joepie! Als ik hem echt wil dan wacht ik wel op een tweedehandse. Kijk maar naar de prijzen van Cooper S JCW GP ook stuk lager hihi
Mwah… ik vind hem eigenlijk best wel fout met die kleurstelling. Doe mij maar een normale DS3, ziet er beter uit en kost minder.

PS: is premium een stopwoordje van autoblog geworden of zo…
Misschien wel even aardig om de vergelijking Cooper S mkII en de DS3 met slechts 150pk aan te halen…

Mini Cooper S mkII vs Citroen DS3 150
Hockenheim Short 1:21.4 1:21.6
Autozeitung test track 1:50.1 1:49.0
Balocco 3:07.44 3:08.80
Inta 1:14.01 1:15.68
Raceland 0:59.54 0:59.64

Oftewel deze 207 pk versie zie je na een paar bochten al uit het zicht verdwijnen met je Cooper S.. onderschat Citroën niet, dit ding rijdt serieus goed.
anonymous coward
leuk bakkie, maar inderdaad, VEEEEEEEEL te duur. Doe mij de Juul QV maar (of een goedkopere mini, of een goedkopere mito etc…)

here’s a thought, een mito 155pk op de kop tikken (dealer-demo of zo, moet wel een leuk prijsje te maken zijn), en dan bij squadra er een due-cento van laten maken (ook 200pk), heb je een supermini met 200pk, en nog een goede 10k op je bankrekening
Ik heb gelezen dat het er meer worden dan 1000 stuks. Maar daarnaast vind ik hem niet overpriced. Van de Cooper S rijden er al miljarden rond en dit karretje is toch nog ff bijna een hele seconden sneller naar de 100 dan die zelfde Cooper S. En een Scirocco bijvoorbeeld zal zeker niet zo strak sturen als deze automobiel.
Nee, doe mij maar gewoon de DS3 :D
@ThomasBol: de Cooper S doet er 7,0 over om de honderd aan te tikken en de DS3 Racing 6,5. Een halve hele seconde dus ;)
Supergaaf, vooral in grijs-oranje, maar idd veels te duur voor dat geld (ook al is ie limited)
Dan heb ik liever een Scirocco of een Megane Coupe.
Leuke auto, ik denk dat de grijs-oranje uitvoering het meest verkocht zal worden.
Ik vind het een intessant autotje. Misschien moeten we hem eerder vergelijken met de mini cooper S JCW

Ik vind hem leuker dan de mini.
@Hupke: enig idee wat een JCW kost? 36.800, heb je handbediende airco en dan mag je ook nog 870!! euro afleveringskosten rekenen (bizar veel)
@w0o0dy:


Ja maar hem vergelijken met een standaart Mini van om en bij de 15k heeft anders ook niet veel zin.
En 37k of 35k (DS3 R) liggen toch al dichter tegen elkander.
@w0o0dy: 870 is tegenwordig meer dan normaal…..
Lauw!

deze ging toch 99% in productie op die van de beurs van Geneve?
K vind het een heel vet autotje! Prestaties zijn prima, uiterlijk is zeer modern en de velgen zijn prachtig. Toch zou ik voor dat geld liever een Scirocco kopen, toch een wat stoerdere bak
Dit is voor mij de meest waanzinnige in zijn klasse. Dit oogt echt goed.
Ben benieuwd naar de rijtesten.
Pff, beetje absurd bedrag, maar de die-hard citroen fans zullen er wel voor gaan. Wat mij betreft kansloos naast Renault’s Megane RS, op alle vlakken.
@Mairsil: 250pk tegen 210 kijk maar op de baan
Wat een ontzettende misser dat je hem alleen in die twee waardeloze kleurstellingen kan krijgen. Echt onbegrijpelijk!
Leuke auto, en had misschien een optie geweest als mijn volgende auto. Maar de prijs is echt wel véél te hoog. Ga dan voor dat geld toch eerder kijken voor een Megane RS, of voor minder voor en Clio RS (en zelfs die is al flink aan de prijs). Het is een snelle A segment auto, maar ligt met z’n prijs het zelfde als de snelle B segment auto’s. Niet echt slim van Citroën lijkt mij!
@GT4Ever: A-segment is Toyota Aygo, B-segment is Volkswagen Polo, C-segment is Renault Mégane. ;)
En waarom mag Mini zijn auto’s wel zo prijzen en Citroën niet?
Ohja, sorry :P A moet B zijn dan en B moet C zijn. Haha!

En als het aan mij ligt mag Mini z’n auto’s ook niet zo prijzen. Vindt ik ook echt belachelijk. Maar om één of andere reden krijgen ze het toch voor elkaar die Mini’s te verkopen. Hoop dat het Citroën ook lukt, zal wel mooi zijn voor het staatbeeld.
Maar het blijft toch nog steeds een hele hoop geld zowel de Mini als de DS3R.
Svenska Aeroplan AB
Hm, wel serieus veel geld.
Ik denk dat Citroen dit bewust doet, en hem als Halo-versie van de DS serie neerzet…

Heel veel orders kunnen ze niet verwachten zo, maar ik denk bewust!
@Svenska Aeroplan AB: Als hij echt gelimiteerd is tot 1000 exemplaren gaat het ze zeker lukken. Ik denk dat ze hem geprijsd hebben met de gedachte van een beperkt aanbod in het achterhoofd. Als ze hem lager geprijsd hadden was er meer interesse geweest en zouden ze meer mensen teleur moeten stellen, dat vinden mensen nooit leuk… Vraag-/aanbodverhaal. Gewoon vangen wat je vangen kan!

@Dawg: Irrelevante vergelijking, er is nog geen A1 met een dergelijk vermogen verkrijgbaar. Wacht maar eens op de S1, dán kunnen we er pas wat over zeggen. ;)
Sh!t, hierbij vergeleken is zelfs de Audi A1 een koopje ;)
@Dawg:

In een versie met 90 pk zeker?
Megane RS.
Meer hoef ik niet te zeggen denk ik.
@ Dawg,

Maar ja, dan moet je het wel met een Audi doen. Of je daar vrolijk van wordt? Ik betaal liever iets meer en rij wat knaps en niet zo’n overpriced Polo.
Super mooi wagentje nog steeds, maar die prijs is wel erg straf!
meer PK = beter, dus mag de prijs er ook wel zijn.
Correcte prijssetting in mijn ogen dus.
Voor dat geld?Honderd maal liever een Clio RS + setje winter/zomer-banden + enkel bekeuringen + brandstof voor een jaar of wat..vind die DS3 Racing trouwens zwaar overhyped, en dan die kleurtjes…hilarisch zeg. Je hebt in ieder geval wel genoeg aandacht op feestjes met dat ding als je aan iedereen moet uitleggen waarom je in godsnaam 35 mille hieraan uit hebt gegeven! Maar verder wel weer een leuk design van Citroën, zit nog meer dan genoeg karakter in hun ontwerpen!
Was het niet de bedoeling om de DS reeks iets exclusiefs mee te geven?
Met een dikke prijs zorg je in ieder geval dat alleen Die-Hards zo’n auto kopen, en niet de eerste de beste directie secretaresse.

Ik zie die hoogblonde types weleens rijden in een Cooper S, en vraag me dan toch echt af… waarom???
Wel een uiterst gaaf gebakje… En dat van een fransche fabrikant nog wel!
SjonnieKroket
Ik vind het zo’n geile auto, beter dan al die achterlijke Cupra R(otzooi) en die gare Golfjes met GTI badges erop. Kom maar DS3R.

En voor alle nerds die denken dat dit een verkoopsucces moet zijn, NOT! Citroën richt zich niet op de Golf rijder, Citroën richt zich op de rijke sportieve mensen die zich met stijl willen verplaatsen!
@CasperH:

Autoweek gaf een hogere waarde aan. Volgens mij 7.3 als ik het goed kan herinneren.
Wat is ie duur..! Maar verdomd wat is ie dik..! Toch zou die prijs een struikelblok zijn voor mij. Ik zou dan inderdaad toch voor een Mini gaan of een dikke 1 serie… als het zoveel geld zou moeten kosten.
Prijs is in Nederland idd wel holala, in Belgie is de prijs 27000 euro rond. Waar je natuurlijk nog 2500 eurootjes inschrijvingstaks mag bijtellen om vadertje staat zijn geldverslindende fratsen mee te helpen spijzen (sic) :? .
En die prijs is nog hoog genoeg maar ik denk al bij al verdedigbaar.
Mooie wagen ..alleen voor dat geld een 500 abarth en de rest opsparen voor ene vakantie of een VW Touraeg
Sjonnie Kroket
@Freewarefreak: Daar heb je niet een hele dikke 1-serie voor. Je kunt voor dat geld een 120i Executive uitvoering kopen. Waarschijnlijk exclusief een hoop opties.

@ Sean: Bah een Touraruk, dat is echt fout.. Of wil je iets compenseren?
Sjonnie Kroket
@RALM: Tja ik vraag me ook nog steeds af waarom mensen 40-80 mille aan een een Audi uitgeven, uit eindelijk koop je rommel in een gelikt jasje
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen van een Citroën maar ik kan er echt niet omheen. Dik hoor! Wat een bommetje, lekker!
Ik ga mezelf even moeten corrigeren de prijs in België blijkt 31430 Euro te zijn en niet 27000 zoals ik eerder zei. Die info kwam nochtans van de Citroëndealer (en nog een behoorlijk grote ook) misschien hadden ze er al een korting afgetrokken :) :) .
Dat is hoe ook een behoorlijk stevige prijs, doe mij dan maar een gewone 1,6 Thp met een hoop extra’s.
Maar als ik het geld voor het rapen had dan was die Racing (in wit / grijs = imo mooiste) al in bestelling want duivels knap :P .
35000 euro voor zo’n Ds3… voor dat geld heb je al een Renault Megane Rs…. En heb je zelf nog 3 mille over voor opties…. Veel te duur voor zo’n lelijk ding..
35k is wel erg veel geld ja.
Maar onderschat niet hoe handig zo’n klein karretje is in de stad of op van die veel te smalle landweggetjes.
Normaal zou ik zeggen Mini Cooper S, maar daar staan er 15 van in elke straat.
Beetje agressief kleurtje erop, die schandalig dikke velgen eronder, dan is die DS3 ineens zo gek nog niet.
En meer dan snel genoeg ook, trouwens.
Sjonnie Kroket
Ik vind 35k voor zo’n auto niet veel, je hebt er nog maar net een 118d diesel voor, met handbediende airco. En dat is wel normaal? Zo’n DS3R zit bomvol met opties en gadgets

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).