Officieel: Lexus IS facelift

Auteur: , 46 Reacties

Twee maanden geleden lekte een Japanse folder uit met daarin de gefacelifte Lexus IS. Inmiddels heeft Lexus zelf een persbericht en foto's vrijgegeven.

Het is allemaal niet wereldschokkend maar toch slagen autobouwers er iedere keer weer in om van een persbericht zo’n lange lap tekst te maken.

Allereerst het standaard verhaal dat de motoren nu nog iets zuiniger zijn, je kent het wel. Wel echt nieuw is een zuinige B-label diesel, de IS 200d. Deze verbruikt gemiddeld 5,1 liter/100 km en de CO2 uitstoot bedraagt 134 g/km.

De facelift kenmerkt zich door nieuwe bumpers, nieuwe lichtmetalen velgen, gewijzigde achterlichten en LED Daytime Running Lights in combinatie met bi-xenon koplampen. De IS-F krijgt bovendien een onderspoiler en een bumper met upper en lower grille, uitgevoerd in het sportieve IS-F patroon. Er kan gekozen worden uit drie nieuwe lakkleuren: Ultrasonic Blue Mica, Midnight Blue en Starlight Black.

In de auto kreeg het stuur een vernieuwd design met accenten van aluminium, die terugkomen boven het dashboardkastje en in de ringen rondom de toeren- en kilometerteller. De aluminiumkleurige inlegstrips in de portieren en de middenconsole zijn vervangen door Black Metallic strips.

Nieuw zijn de Comfort Line Pro en Business Line Pro uitvoeringen. Comfort Line Pro met standaard cruise control, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, lichtmetalen 17-inch velgen en metallic lak. De Business Line Pro gaat nog iets verder met daarbovenop lederen bekleding, bi-xenon koplampen met LED Daytime Running Lights, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen en parkeersensoren.
De F-Sport Line uitvoering breidt de uitrusting uit met Alcantara bekleding, aluminium dorpellijsten, sportpedalen en een sportiever afgestelde vering en demping geïnspireerd op de IS-F.

Tot slot heeft Lexus voor de IS-F een gewijzigd instrumentarium ontworpen met een centraal geplaatste toerenteller en een schakelindicator. De instapprijs voor een IS 250 blijft onveranderd 36.500 euro. De vernieuwde IS zal eind volgende maand in Parijs zijn debuut beleven en staat twee weken later in de showroom.



46 reacties

Ik was net van plan om te zeggen: “Eindelijk een facelift anno 2010 zonder de toepassing van LED’s..” ; totdat ik de foto’s eens wat beter bekeek.. :?
Zeer mooi!
Die nieuwe 200d valt niet in het 20% bijtellingstarief als de uitstoot 134 gram is.
Gewoon machtig prachtig! :D Er komt een dag dat er bij mij 1 voor de deur staat!!!
Arigato, Mr. Toyoda!
@e34: Klopt, een vergissing.
Ik zou de nieuwe niet van de oude kunnen onderscheiden verder, zo vaak zie je ze hier niet.

Tis wel een knappe wagen.
Ben nu opzoek naar een IS200 sportcross, maar het zal wel een ouder model moeten worden helaas! Mooie auto!
Prima auto maar als dit een face-lift is… gewoon een ledstrippie en de fanboys zijn weer blij.
Nu maar wachten op de IS-F, wat een bak is dat zeg vele malen liever dan de m3 of rs4, alleen de c63 vind ik mooier.
saai interieur, vooral het stuur wekt weinig gevoel op
@Neal: Van welke stuurtjes krijg jij dan WEL een harde plasser?
Dit is voor het eerst dat een auto niet duurder wordt na een facelift.
@ Bozewolf

van het 458 italia stuurtje krijg ik hem wel hor!
zowiezo van stuurtjes met zo’n geel rondje en een zwart paardje er op!
@jorden & RDS:

Dus als je die stuurtjes in deze Lexus zet issie helemaal af?
Ik heb ‘m zelfs al zien rijden 4 dagen geleden. Viel me ookal op dat hij al rond reed voordat ‘ie uberhaupt officieel onthuld was
IK lees niets over een update van de basis-benzinemotor.Komt die wel want het gat van basis naar de v8 is wel erg groot.Voor de rest volgens mij één van de mooiste 4 deurs.
Gewoon een net interieur. Alsof die bij BMW, Audi en Mercedes zo vreselijk spannend zijn.. mooie facelift van een mooie auto. Alleen vind ik de zijkanten net iets te blikkerig ofzo. Kweet het niet..
Erg strak!
@jorden het gaat bij jou niet zozeer om het stuurtje maar om het logo’tje :) haha geintje
ik zeg doen!
Niet eens LEDjes…
Oh, wacht tog wel, maar deze zijn wel heel goed verstopt…
heerlijke auto’s.
Ik rijd nu dagelijks in een IS220d uit 2008, en vind het echt een geweldige auto :)
Jan Groothuijse
In het wit kun je pas zien hoe lelijk die is. De foto van de cabrio is helemaal een hel.
Hebben ze die flaporen…oh…buitenspiegels…ook aangepast???…da’s eigenlijk t enige negatieve punt wat ik aan de auto vind: buiten proporties en niet mooi gestileerde buitenspiegels. Bijna net of ze die van de RX opgezet hebben
Woehoee.. Ledjes!! je kan niet meer zonder ;)
wat is een facelift als je 3x moet kijken wat er veranderd is…. is de prijs ook gelift?
@ bozewolf

voor mij niet want ik vind lexus een vreselijk kunstmatig gemaakt primium merk.
saai en kwa materiaal keuze toch niet alles…
lexus mist echt emotie
@Alexke: ik vind jouw reactie saaier..

Wat is emotie in een auto? Wanneer het huilt? Wanneer het lacht? Een 3-serie is echt niet spannender vormgegeven dan deze Lexus
@Atenza: wanneer deze je vanaf het begin al echt kippenvel geeft , lexus en de meeste audi’s zijn te klinisch
hierbij draaien een paar dingen:
Merk historie
een merk gezicht : mercedes= de ster , BMW = dubbele nieren
landrover= de zijdelingse ventilatie gaten enz
alfa= het snuitje.

lexus blijft voor mij een sjieke Toyota
@Alexke: hou toch op over emotie in een auto….. Wacht…. misschien hebben alle audi en bmw toch gelijk als ze het hebben over een auto met emotie, als je weer eens naar de garage moet voor een dure reparatie. Mag je weer huilend afrekenen. En die sjieke Toyota? Die rijdt probleemloos door.
@Henk: ik ga graag naar de garage :D , kan ik weer even een testritje doen met een nieuw model

onze 320d heeft nu al 360.000 km gedaan en het enigste dat kapot is gegaan was een airbag sensor van 140 euro in de passagier stoel .
motor draait nog soepel , en hij kan waarschijnlijk nog altijd die Lexus volgen !
@Alexke: het ís dan ook een chique Toyota. Maar dan met een sportievere look en RWD ;) Geschiedenis.. is leuk.. maar uiteindelijk koop je toch een auto van nu en dus uit het heden. Die geschiedenis proef je niet tenzij je een elke dag een DVD afspeelt in je auto met de geschiedenis van het merk
.
De ster is trouwens een logo net als dat Lexus de “L” heeft in de grille. Overigens past Lexus die “L” ook toe in de achterlampen en de raampartij (maar dan is de “L” wat gedraaid. Het is verdomd lastig om nu nog iets met wat eigens te komen, zeker omdat alle merken vanalles van elkaar overnemen. BMW stapt ook steeds meer af van hun klassieke hofmeisterknik..
@Atenza: ze proberen ook te hard… met hun lichten en verwijzingen naar de L
zoals Audi dat gedaan heeft met de uni-frame grill.
bij een 1reeks coupe , zijn er bvb verwijzingen naar de 2002tii
de nieuwe 7 reeks , krijgt terug een haaien neus
de L achterlichten komen ook terug
de angel eye’s…

een BMW en een Mercedes herken je direct als ze je bestormen op de snelweg

en in de laatste 7 reeks staat het dashboard al terug wat meer naar de bestuurder !
@Alexke: ze proberen niet te hard. ze proberen een eigen gezicht te krijgen zoals BMW, Mercedes en Audi dat ook doen. Het lijkt bijna alsof je een nieuw merk geen kans geeft ;) imo hebben ze allemaal hun eigen kenmerken
Leuke auto voor in Nederland, je ziet er in iedergeval niet zo veel van rijden t.o.v. de bmw’s en audi’s. Heb je enigzins toch een aparte auto.=)
Onderhoudsbeurtje van je ‘premium’ duitser? zorg zelf maar voor vervoer terug naar huis! de bus stopt om de hoek! lekker premium hoor! Bij Lexus wordt je auto opgehaald en terug gebracht en krijg je ook nog een leenauto mee zonder enige kosten.

@Jordan, ‘kunstmatig gemaakt premium’ leg dat eens uit?
Ha! Het lijkt dat de spiegels weer een aardser formaat hebben gekregen. De vorige waren zo groot dat de IS er aan vast leek te zitten. Bij Lexus zullen ze wel zitten gniffelen dat BMW die enorme jetsers nog niet zo lang geleden geintroduceerd heeft op de 3 serie.
Als je bij alle consumenten alle vooroordelen zou kunnen wissen en niemand had ooit van een auto gehoord, en je zou ze laten kiezen… dat kochten in Nederland veel meer mensen deze auto.

De kwaliteit is beter, service is beter, uiterlijk is.. ach, ontloopt elkaar niet zo heel veel.
De IS 200d bestaat niet het is IS 220d met minder vermogen, jammer dat er in lexus een diesel zit ….
@ Alexke
Het is ook gewoon een sjieke toyota ;)

@B100
Die spiegels zijn miss beetje oversized ja, maar je ziet er gigantisch veel in! Als ik overstap van de is220d naar mijn yaris TS dan mis ik ze toch behoorlijk hoor. Werkt erg verslavend zo’n groot zichtveld.
@V-Power: KAn ik inkomen, dat heb ik ook als ik van mijn Civic opstap in de Twingo (1e generatie) of Laguna II van mn ouders. Mijn Civic heeft ook vrij grote buitenspiegel, maar die zijn nog goed gevormd. Bij de IS zijn het gewoon puisten. Daar hadden ze wel een mooiere bekapping over kunnen maken.
Heb deze een maand geleden al zien rijden op de ring a10 op Nederlands kenteken. Zag toen dat er andere achterlichten op zaten. Vaag…
@RobinS: dat komt omdat ie al een facelift heeft gehad: http://www.autoweek.nl/autonieuws/9667/Vergrootglas-erbij-Lexus-IS-facelift AutoBlog weet het gewoon te presteren vrijwel elk nieuwsbericht over een Japanse auto niet helemaal juist te typen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).