Diverse klanten hebben al bericht gehad en volgens onze info komt er morgen een officieel persbericht van Ferrari. Yep, de 458 Italia krijgt een recall.
Grofweg een jaar geleden werd de Ferrari 458 officieel bekend gemaakt, diezelfde dag kon ik me niet inhouden om deze photoshop te posten. En ja, dat was een wel heel vooruitziende blik. Iets wat ik achteraf niet had verwacht, de 458 Italia heeft namelijk serieuze issues in verband met “lichte” ontvlambaarheid.
Naast de aankomende recall is er blijkbaar ook een “service actie”, om precies te zijn Technical Information 336 (Campaign 336) met betrekking tot gassen die in de motorruimte kunnen blijven hangen. Meerdere eigenaren hebben hun auto’s al teruggebracht naar de dealer voor een aanpassing. De daadwerkelijke recall betreft echter een probleem met het hitteschild achterin de 458 Italia; de lijm kan vlam vatten bij hogere temperaturen, de oorzaak van de brand was immers ook steeds achterin. Wereldwijd worden een slordige 1.250 auto’s van het type 458 Italia teruggeroepen, in plaats van lijm zullen er klinknagels gebruikt worden om de boel vast te maken.
52 reacties
of het nou een auto bedrijf of een lucifer maker bedrijf is! :P
“grote” autobouwer? Ford,toyota,VW dat zijn grote autobouwers.
Dit is niet de titanic! De klinknagels die ze hier zullen gebruiken zullen geen joekels zijn.
Ze gebruiken die dingen liever nietmeer omdat rond een klinknagel betekend het dat er een gat in de 2 delen die verbonden zijn zit. Als er spanning op zit is er een zekere hoeveelheid plastische vervorming van het materiaal rond de nagel, er is geen gelijkmatige verdeling van de kracht zoals bij een las of een gelijmd stuk. Waardoor scheuren en breuken kunnen optreden in het materiaal. Ook veranderen zo’n dingen onder kracht van grote. Dus het is wel een “snelle” oplossing. Al zal hier een mm geen echt verschil zijn.
@Bas_K; die krijgen een zekere hoeveelheid klinknagels.
Maar dahm 1250 auto’s, dat is niet mis! Maar goed dat ze het toegeven en niet tegenspreken of geen auto’s terugroepen (off-topic: zoals Apple met de I-phone 4 doet en hun bereikproblemen, met een waardeloze compromis door er gratis een covertje bij te geven wat het bereik zou verbeteren).
Dudee al zou ik 500 ferrari 458 hebbe boeit het me niet. vind het gewoon een kut auto ;/
PS. laaaaaaaaaaaaate reactie ;/
Ik bedoel je zult er vast zelf nog nooit in gereden hebben en elk autoblad dat hem test noemt hem briljant.. Op wat kleine details na dat sommige de bediening op het stuur niet fijn vinden ofzo.
Terugroepacties worden het helemaal in 2010, nu zelfs Ferrari er mee begint.
1 op 200 is hier nogal wat.
en lol, als ze dat gaan nagelen voegt het echt geen 50 kilo toe, doe normaal. ’t Zijn geen klinknagels zoals ze die in de scheepswand van de Titanic rosten.
Maar worden ze nu ook zwaarder met die klinknagels??
Ik krijg Lancia flasbacks…
Dat zijn hooguit 100 klinknagels. Het gaat niet om de hele wagen.
Nuja, misschien hebben ze de wagen niet zo dom ontworpen en hebben die dingen ook een structurele functie, dan is hun stevigheid redelijk belangrijk. En waarschijnlijk kan die niet door een lijm geleverd worden die ze kunnen of mogen gebruiken ervoor.
Dat plaatje bedoelde ik is tog best pijnlijk vind je niet?
50 kilo klinknagels? Ik denk dat 2 kilo meer in de buurt komt.
Heeft iemand al eens gehoord hoe opwindend lange nagels klinken in een roze Bugatti d`Oro?
hebben nog nooit een vliegtuig van dichtbij gezien. laat staan eraan gewerkt te hebben.
een straalmotor heeft nergens RTV of welk soort lijm of pasta ook zitten.
hupke z’n reactie slaat ook nergens op. ‘plastische vervorming rond de klinknagel’ het enige onderdeel waar hupke aan mag zitten in een vliegtuig is de handbagage klep op de reis naar torremolinos.
@Kempenaer; pilletje vergeten ?