Unieke kans! Koop een Ferrari 550 GTZ

Auteur: , 27 Reacties

Heel lang heeft Zagato geprobeerd om deze auto geheim te houden, maar zoals met de meeste geheimen komt het uiteindelijk toch wel boven water. Wat we hier zien is een open versie van door Zagato ontworpen 575 GTZ (6 stuks gebouwd). De 550 GTZ en 575 GTZ hebben echt wel allebei een andere donor gebruikt. Zo is de 575 GTZ gebaseerd op de 575 Maranello en de 550 GTZ op de 550 Barchetta (448 stuks). En binnenkort wordt er eentje geveild!

Zagato heeft ergens in de periode 2007-2009 maar liefst vijf 550 Barchetta’s in opdracht van klanten omgebouwd tot 550 GTZ. En het enige rechtsgestuurde exemplaar zal op 6 december geveild worden door Bonhams. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat je zo’n 1,5 miljoen euro aan Zagato moest betalen om de gelukkige eigenaar te worden van een 550 GTZ, maar dan kreeg je gelukkig wel een elektrische bedienbare softtop erbij. Toch een stuk luxer dan het tentzeiltje dat normaal bij een 550 Barchetta zit.

De foto’s en video die je hier ziet zijn geschoten afgelopen weekend tijdens de Chelsea AutoLegends waar Bonhams het publiek alvast kennis liet maken met de 550 GTZ. Meer foto’s van deze beauty (samen met de Mercedes 600 van Elvis Presley) kan je HIER bekijken.

Video: rondje om de auto, dak gaat dicht & start-up!

Ferrari 550 GTZ

Ferrari 550 GTZ

Ferrari 550 GTZ

Ferrari 550 GTZ

Ferrari 550 GTZ

Foto’s via pistonheads.com



27 reacties

Doet u mij er maar één!
Nee, dank u
Nou das wel een leuke bak , ik hou nochtans niet zo heel veel van die zagato overdrijfontwerpen
Dikke vette uitlaten eronder en andere velgen dan mag ie voor m’n deur staan!
Naar mijn mening mooier dan de dichte variant. Bedankt autoblog deze kende ik nog niet.
is goed maar wel links gestuurt :) :P
de velgen vind ik er ook neit echt bij passen trouwens.. moete wat glimmender ofzo ik weet niet maar ze passen er niet echt bij om een of andere reden
Blegh doe mij maar een 550 Barchetta.
Andere velgen en hij is een stuk mooier! Wel gave kleur btw!
ziet er niet uit..
Geert Schoots
Mooi, toch wel apart dat een coachbuild zoveel geld moet kosten, zo bijzonder is de donor nou ook weer niet. Voor 1,5 miljoen zou ik eerder verwachten als Zagato een Enzo zou verbouwen.
Knap design, doe mij er maar een!
Die vind ik echt wel mooi, ik ben geen Ferrari fan maar zagato heeft van deze wel een meesterwerk gemaakt.
Alleen zal de prijs wat aan de hoge kant liggen vrees ik.
airco-paneel lijkt wel uit een Peugeot te komen, zo lelijk en simpel
voorkant gaat maar achterkant lijkt nergens op
Achterkant doet me denken aan de voorkant van een Fiat barchetta…
Mja valt best wel mee, maar om nu te zeggen dat ie echt prachtig is… neen niet echt… En dan dat stoffen dakje… ziet er best raar uit…
ziet er zeer mooi uit, helaas rij ik liever links en heb ik geen 1,5 miljoen….
Best gaaf karretje!!
ziet er geweldig uit! alleen was het al heel erg lang niet echt een geheim meer nee…
doe mij maar een standaard ferrari .. 1.5Mil LOL
Ik heb laatst meegereden met een Ferrari F355 GTS en die meneer had het ook over de ferrari 550 ,hij is in bezit van een Nederlander en hij heeft er ook ingezeten ,zijn mening was ehh ja dat weet ik niet meer :P
@ Type-R

Dat zijn de charmes van een coachbuild/klein merk (zoals Maserati, Ferrari, Wiesmann), wel eens een Maser-interieur onder de loep genomen qua standaardonderdelen? Of de richtingaanwijzers van een Ford GT, komen uit een Transit…
Zo is de 550 GTZ gebaseerd op de 550 Barchetta
Lijkt wel een Fiat Barchetta :-) BLijft het mooi binnen de concern-familie

http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Ferrari%20550%20GTZ%201.jpg

http://photo.netcarshow.com/Fiat-Barchetta_2003_photo_0f.jpg

Dat was de lange manier om te zeggen: “‘K wordt er niet warm van… Kappers-Ferrari”
Een Fiat Barchetta na een steroïdenkuur
Waw! De coupé kende ik al, maar deze was voor mij nieuw. Wel jammer van de te hoog uitstekende rolbeugels van de donorauto, maar verder een schitterend ding!
Wuf! (zie kenteken :P) !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).