Hell Yeah, doe maar 600pk voor de Mercedes C63 AMG

Auteur: , 39 Reacties

Als het dan een Mercedes moet zijn: doe mij deze maar! Graag zo meenemen en laat de originele velgen maar zitten.

Voor de rest van de wereld, van MEC Design. Krijgen we geen DR520? Dan stappen we zelf wel naar een tunert en gaan vét over die laffe 520pk’tjes heen. Hoewel er weinig aan het uiterlijk gedaan wordt, gaat de MEC-C63 qua performance vet over alle andere tuners heen. De meesten blijven ‘ergens’ in de 500pk range hangen. Een enkeling schiet over de helft heen, zoals VÄTH en Carlsson, MEC gaat verder.

Je moet wel eerst een C63 AMG met Performance Plus pakket kopen, MEC vervangt dan de uitlaat vanaf het spruitstuk, monteert andere luchtfilters en herprogrammeert de ECU. Na de ingreep huizen er onder de kap 600pk en 700Nm’s. Er zijn nog geen sprinttijden bekend, reken er op dat je in nog geen 4 seconden op de 100km/u zit.

Aan de buitenkant zien we een smakelijke revival van 80’s-tuning. Misschien wel de lekkerste (lees: foutste) periode van Mercedes. Toen je niet meetelde als je grille en logo niet in carrosseriekleur waren gespoten. Carrosseriekleuren waren er in 3 smaken: rood voor pooiers, wit voor kampers en zwart voor dealers. MEC werkt hard aan de revival. Op deze “C” vind ik zwart wel een goede keuze. Naast de gekleurde grille en nieuwe velgen heeft MEC ook een carbon voor- en achterspoiler en diffuser gemonteerd.



39 reacties

Die velgen zijn echt wel heeeeel erg fout. Diffuser en uitlaten zien er wel bruut uit, zeker met dat carbon er nog bij.
600 pk’s sounds good to me! Doe mij maar zo 1!
Een van de mooiste Merc, en niet verneukt, maar echt [email protected]
die velgen zijn onwijs lelijk. lek net of ze besteld zijn bij autostyle bah.
maar voor de rest 600 pk en een mooie diffuser eronder is zeker niet verkeerd
Leuk voor als je in een hardboard huis op wielen woont.
@zdev: LOL! in het wit dan he… ;)
@Alwood: met roze gedrapeerde gordijntjes en pluizige keffertjes achter de ramen ;)
Ik stap naar Brabus. Voor de Bullit welteverstaan.
Doe mij maar de PK’s. De velgen en het plastic mogen ze houden.
Op de velgen na perfect. Doe mij dan maar grove 5 spaaks in de lakkleur, en de randen gepolijst. 18” is groot zat, en dan mooie rode Brembo’s er achter. :D
vergelijkingsmongool
Nice, ben wel benieuwd hoe ze die power eruit weten te persen (ongeblazen/turbo/supercharger?). Op de velgen na hebben ze het wel begrepen bij MEC: ze blijven van die ster af!
Ik mis David Hasselhof die met een period perfect dosis borsthaar nonchalant tegen de deurpost zijn ding doet.
Want the Hofmeister weet wat shit is, namelijk deze Ad visser Mobiel.
diffuser=Diffusor,
OT: wat een bak, graag zonder uiterlijke aanpassingen.
Hij is zo fout dat die toch zooo lekker is :oops: !
kijk nu eens goed….dit uiterlijk heeft toch weinig sportiefs. Ook als doe je er 800 pk in, kwa looks ga je er nooit de oorlog mee winnen.
kan ik ook langs komen met m’n 220 motor (H) :P Maar laat asjeblieft de 19″ amg spaakvelgen zitten!
Svenska Aeroplan AB
@ Jesper: nee, dat is gelukkig niet fout…

OT: specs super, plastic nee dank u. Door die mega uitlaten lijkt de achterkant net een speelgoedautootje! Bleh! Ben wel errrrrrrg benieuwd naar het geluid, aangezien de C63 van zichzelf al zo ongeveer het mooiste geluid heeft…
ik denk wel dat er meer uit het blok is te halen
Ik wed dat de meeste ‘zet maar voor de deur’ roepers bij lange na niet het volle potentieel halen uit dit soort wagens omdat ze normaal gesproken alleen maar in slome gezinsauto’s rijden en zelfs nog nooit op een circuit hebben gereden. Want wat wou je gaan doen met die 600pk, behalve een paar stoplichtsprints winnen en een keer de 300 aantikken op de snelweg? En ik vraag me af hoeveel er ook daadwerkelijk bereid zijn om de maandelijkse kosten ervoor op te hoesten.
Sodeju, 600 pk in je Benz
Sinds afgelopen zomer ben ik fan van de C63 AMG
Wat een geluid, wat een dikke bak
Deze lijkt me nog beter
Wel ff andere patas eronder :shock:
Ik ben nu wel jaloers!!
@AMGknul,

Dat weet ik wel zeker maar, wordt een beetje overdone, turbotje erop schroeven of compressortje… Veel sneller dan 4 seconden zal hij toch niet worden en voor de top geld hoogst waarschijnlijk hetzelfde!
Nog even de originele C180 velgen eronder, de ster op de motorkap en de elegance-grille en niemand die iets doorheeft :D
Ik weet niet. Als met uitlaat systeem vervangen (en niet eens het uit-spruitstuk), een reflash en wat filters vervangen…een “tuner” er bijna 100 pk meer uitkrijgt dan de fabriek…

Dan zou ik mijn vragen stellen bij het product wat de fabriek levert.

Waarom zo knijpen?
@bozewolf

Omdat de motor ook in andere mercedessen wordt gebruikt en dit het “Goedkoopste” model is met deze motor hebben ze bij mercedes de motor ge downtuned daarom is het ook zo makkelijk om er meer vermogen uit te halen.
@mclarenf1lm: Maar het topmodel de S63 haalt er ook “maar” 525Pk uit.
dit is nou leuke tuning! veel pk’s en weinig uiterlijke rommel. zo hoort het!
@mclarenf1lm: Je betaalt verdomme meer dan honderduizend euro voor die auto en dan moet je maar slikken dat je een tweederangs motor krijgt wegens suffe marketingtechnische redenen?

Lekker dan…heel premium
Diffusor ziet er wel erg goed uit en de performance upgrade ook. Alleen wat een afschuwelijke set velgen, gadverdamme! :?
Het is toch gewoon dom om die schitterende AMG velgen te vervangen voor zulke misbaksels!
Blijkbaar hebben ze ook budget problemen want ze hebben een tweedehands vortuig gebruikt. De buitenspiegels dateren van eerste millesime 2007. Sinds 2009 zijn ze veranderd…cheap tuning
Na zo’n tuning nog steeds niet de 100pk/l grens bereikt?
Maar het mag duidelijk zijn tot hoe ver deze blok begrensd is bij Mercedes(wegens koel problemen).
@ Ruben00: Met het AMG Performance Pakket krijg je vanaf de E-klasse 571 pk af fabriek. Dus dan is de stap naar 600 pk niet zo heel groot meer.
@Classico
Scherp!

Of het heeft een aantal jaren ontwikkeling gekost :P
@CSL: Koelproblemen? Ik volg je niet.

Voor zover je het nog niet wist: Dit is hetzelfde NA V8 blok welke tot voor kort ook werd gebruikt in de S63, CL63, SL63 enz..
Vanwege de marktpositionering hebben ze de motor geknepen naar om en nabij de 460pk. Dit blok is dan ook redelijk gemakkelijk op te voeren naar een peekaa of 500-520. Daarna wordt het maybe wat lastiger maar onmogelijk is het niet.

“Na zo’n tuning nog steeds niet de 100pk/l grens bereikt?” Bedenk even dat dit blok niet doorgaat tot een krankzinnig hoog toerental welke bijv. de M3 haalt. (8300 rpm ofzo?)
Dit blok is meer laagtoerig en dan wordt het automatisch al lastig om de 100pk/l grens te bereiken.

Als BMW-fan kun jij zelfs niet ontkennen dat het de C63 AMG is welke in zijn klasse verreweg het mooiste, bruutste uitlaatgebrul produceert. Daar kan mijns inziens geen Audi of BMW tegenop. Dat is echter mijn mening.
@bozewolf: Een motor welke al een internationale prijs heeft gewonnen “tweederangs” noemen:

Trouwens, ooit eens de gelegenheid gehad om te mogen rijden in een stock C63? Ik merk al van niet.
@Benz..: Vergeleken met dezelfde motor die in de grotere broers liggen, is de C63 versie tweederangs ja.

Of is minder vermogen beter in jouw optiek?
Wat een walgelijk apparaat zeg, voor die velgen zijn niet om aan te zien!
Waarom gebruiken ze dan het non-facelift model :S
@bozewolf: Volgens mij begrijp jij best waar ik op doel..

En nee: Hoe meer vermogen, hoe beter (voor mij althans)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).