Kies maar: Porsche 911 Turbo of Nissan GT-R

Auteur: , 153 Reacties

En de Kies Maar van deze week gaat tussen de grootste kemphanen in autoland. Fanboys en -girls, warm de tiepvingers maar vast op. We gaan weer ouderwets battelen. Godzilla uit Japan versus de 911 Turbo. Waar gaat de voorkeur deze week naar uit?

De kans dat je door hier een aantal specificaties door te spitten nog van gedachten verandert is vrij klein. Die keuze heb je waarschijnlijk toch al gemaakt. Maar toch, we sommen de wagens nog even kort voor je op.

De Duitser

Een 911 Turbo, wat kunnen we daar nog over zeggen dat al niet gezegd is? En gaat ‘ie nou wel of niet sneller over de ‘Ring dan een Nissan GT-R? Anyway, wil je de turbogeblazen Porsche met 500 pk verslaan, dan zul je van goede huize moeten komen. De supercar uit Zuffenhausen sprint in 3.6 seconden naar de honderd en heeft een top van 312 km/u. Aandrijving heeft ‘ie op alle vier de wielen en schakelen gaat -in deze variant- met een 7-traps PDK-bak (dubbele koppeling).

De Porsche heeft een rijklaar-gewicht van bijna 1.600 kg en verbruikt is gemiddeld 11,4 liter peut per 100 kilometer. En ja, we hebben in de praktijk ondervonden dat je dit maar zelden haalt. Daarvoor is gasgeven in dit apparaat veels te leuk. Een winterse rijtest van de 911 Turbo staat HIER. Videootje DAAR.

De Japanner

Godzilla, zo noemen ze ‘m wel eens liefkozend. Met 486 pk, 588 Nm en een 0-naar-100 tijd van 3.5 tellen misschien ook wel terecht. Aan boord een V6 met evenveel inhoud als het boxerblokje van de Porsche: 3.8 liter. Hij wordt beademd door twee turbo’s en is in staat een top van 312 km/u te halen.

Met zijn 1740 kilo is de Nissan wel een tikkie zwaarder dan de 911. Ook zijn de verbruikcijfers een stukje ongunstiger, de Aziaat drinkt gemiddeld 12,4L per 100 km. Toch heeft de Nissan (Rijtest & Video) een gigantisch voordeel ten opzichten van zijn Duitse rivaal: de prijs. In Nederland ben je afgerond 120.00 euro kwijt voor de goedkoopste GT-R. Nog steeds veel geldt, maar het is €80.000 minder dan wat je voor een 911 mag aftikken. De 911 Turbo-uitvoeringen die hier vergeleken wordt staat voor €203.000 in de prijslijst.

Oké, laten we maar eens gaan kiezen. De imponerende Nissan met een zacht prijskaartje, of de beroemde 911 Turbo met dito rijeigenschappen. Zegt u het maar. Vergelijken kan op AutoWiki.




153 reacties

Nissan GT-R
GTR! De turbo zie je te veel en de GTR klinkt toch wat lekkerder.
911
120.000 euro is echt veel geldt idd.
Toch de GTR…
Toch de GTR…
Hmm das een moeilijke ik zou miss toch de porsche neme omdat hij zo een mannelijke uitstaling heeft.
@Jeroen: Als ik jou was zou ik met ricardo meegaan naar de spellingcursus ipv hier je hoofdje over te breken. Je zou zo maar eens één van je hersencellen kunnen kraken. Het lijkt erop dat je ze allemaal nodig hebt.
Turbo anytime! Duitse degelijkheid, mooier, klinkt beter en gewoon 100x kwalitatief beter!
@WoutJan15: die japanners weten inmiddels écht wel hoe ze een schroevendraaier vast meoten houden hoor. en doe mij de gt-r maar, porsche`s genoeg ;)
GT-R
GT-R.. sowieso
GT-R.. sowieso
Als ik hem moest kopen de GT-R als ik hem kreeg de kever.
Porsche 911 Turbooooooo
Hoe durven mensen hier nog over na te denken. GT-R, 100%
Stiekem vind ik de mooie GTR aanval heel mooi. Maar heb een gruwelijke hekel aan de Aziatische auto’s.
Dus kies toch voor de 911, die trouwens een stuk mooier is ook!
GT-R
de porsches lijken allemaal zo op elkaar
ik kan ze allemaal uit elkaar houden
maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen
De turbo, zoveel eleganter. De GTR mag dan wel/niet sneller zijn, je rijdt toch naar huis in een Nissan…
@birdboy:”je rijdt toch naar huis in een Nissan…” Tja als je niet verder kunt kijken dan een embleem groot/lang/”verkeerd” is…
@Kwekedek: Als de keuze is tussen 2 auto’s die kwa prestaties zo dicht in de buurt komen van elkaar, dan ga ik inderdaad kijken naar dingen zoals de looks, sound en ook embleem.

Ging het om een Boxster vs de Skyline had ik natuurlijk anders gekozen.
@birdboy: kheb ook voor de turbo gekozen maar niet voor die reden!
Ik heb de Nissan twee maal gezien, in het eggie dan.1 maal in de showroom en 1 maal op den snelweg. Vind hem gewoon niet mooi.Is meer een auto voor de playstationgeneratie.Ik kies voor de Porsche. Ik vind hem mooier, is in tests toch zuiniger, in de praktijk gelijkwaardig en blijft zijn geld waard en schijnt (niet zelf ervaren helaas)’echter’ dus minder kunstmatig te rijden. Heb zelf het genoegen om een keer in een Lancer Evo te mogen rijden en daar vond ik het ook van. Ik bedoel presteren is ok maar ik mis wat.
wel millieulabel zou de porsche hebben met 11.4 liter per kilometer? foutje mischien?
De nieuwe GTR schijnt geen launch-control te hebben aangezien de versnellingsbak het niet aankon. Dat kost best wat tijd in het 0-100 sprintje. De turbo S doet 0-100 tegenwoordig in 3,2 sec.
Hm… moeilijke keus!
Ergens vind ik die financiële rede wel mooi om voor de GT-R te kiezen, ook omdat je ze niet zoveel ziet als Porsche’s.

Dan nog even een andere opmerking: check even op spelfouten in het stukje ;)
gemiddeld 11,4 liters peut per kilometer??? als je 6 a 7 km van je werk woont moet je twee keer tanken :S…
on: ik ga ervan uit dat t “per 100 (HONDERD) kilometer” moet zijn.
@turan: Shit, ook nog inderdaad.


Het schrijfpeil op autoblog is al sinds jaar en dag absoluut bedroevend. Jammer, want de rest is aardig profi.


Hey, autoblog…F7…serieus, druk er gewoon eens op. Kijken wat er gebeurt!
GTR geen twijfel
GTR
tussen deze 2 de porsche
of voor 205k een bmw m5 E62+ chipset, nieuwe uitlaat en nieuwe luchtfilter
911 gaarne
Porsche 911
-edit: dank voor je comment, tekst is aangepast-
Never change a winning team! Porsche dus, met een GT3 ben ik ook wel tevreden. ;-)
Porsche 911 Turbo, zonder tijfel!
GT-R in het wit of rood met zwarte velgen graag :)
@SupercarFan: wit met donkergrijze velgen is mooier op de gtr!
zo gaan we weer, ik kies maar voor de gtr omdat ik de 911 gewoon niet mooi vind al is het zeker een hele goede auto,, als de corvette nou ook nog mee deed had ik zeker daarvoor gekozen omdat ie de meeste uitstraling heeft en het leukste is om in te rijden (denk ik)

en ff over de amateurs die elke keer naar cijfertjes kijken; 0-100 lijkt mij het er niet toe doen bij dit soort auto’s omdat ze dat vaak niet halen in de praktijk en omdat je bij zulke snelle auto’s beter naar de 0-250 kan gaan kijken om te zien welke echt sneller optrekt
Porsche 997 Turbo Mk2(Y)
GT-R natuurlijk, porsche is beetje saai uiterlijk
Jammer dat je de porsche zo vaak ziet de GT-R zie je bijna niet voor prestaties natuurlijk de porsche vooral als je kijkt naar dat filmpje van JPM een paar hierboven. Maar De GT-R is gewoon exlusiever en je kan toch niet hard in nederland dus oor mij de GT-R
Ik vind porsche een prachtig merk met dito auto’s. Maar in dit geval toch echt de GT-R, gewoon meer waar voor je geld.
De 911 Turbo natuurlijk!
-mooiere auto
-mooier afgewerkt
-met PDK 0-100 in 3,4 sec.
-meer koppel
-meer klasse

lijkt me duidelijk dus :D
@Sjoerd: Beter dan wat jij zegt kan ik het niet bedenken. 911 is geweldig, gtr is ongelofelijk vet maar het is wel een Nissan en bij Porsche weet je zeker dat ir voorlopig niet kapot gaat, en je kan m makkelijker elke dag gebruiken.
De Porsche 911. Volgens kenners de beste sportwagen die je kunt kopen (sorry, zelf nog nooit in gereden). De GT-R schijnt een speeltje te zijn wat snel verveelt omdat hij lang niet zo lekker stuurt. In ieder geval staan er een aantal al weer te koop met weinig km’s. Dat wil wel wat zeggen denk ik.
@midasracer: Nee, dat zegt niet veel.Een ”km stand” is geen alles bepalende factor.
Nissan GT-R, black on black a.u.b.
Zoveel mooier dan de fantasieloze platgeslagen kever.
porsche, gas-geven? gewoon gas geven dacht ik
De Porsche kost 80,tachtig,achtzig duizend meer!! Denk daar maar eens goed over na…Afgezien van het feit dat mensen die zulke auto’s kunnen veroorloven daarbij niet echt stil staan,kun de Nissan’s prijs/kwaliteit/prestaties niet negeren vergeleken met de Porsche dus de GTR.
Nog steeds veel geldt, maar het is €80.000 minder dan wat je voor een 911 mag aftikken.

geld met dt whaha
en dito rijeigenschappen aan een zacht prijskaartje? wtf echt
GTR natuurlijk graag met alplha 1200 kit. 3x zo snel als die duitser voor minder geld! Wat wil je nog meer!
Vanzelfsprekend Porsche 911 turbo, maar dan wel de “S” met 530 pk.

Waarom? 997 turbo S is sneller van 0-100 km/h, namelijk in 3,0 (!) seconden tegen GT-R in 3,8 seconden (door het Italiaanse automagazine Quattroruote gemeten). Tevens door de aanwezige launch control in de praktijk dagelijks realiseerbaar zonder dramatisch wielspin etc. Zelfs nog sneller dan een Bugatti Veyron! Zie:

http://www.germancarforum.com/internal-combustion/34058-quattroruote-supercomparo-2010-italia-superleggera-turbo-s-gt-r.html

en zie voor de Bugatti Veyron een test met vele tuners in Sport Auto:

http://www.sportauto-online.de/news/beschleunigungs-und-bremsentest-0-300-0-km-h-tuner-sportwagen-2747814.html
@Pascal: Voor de turbo S kun je bijna 2 GT-R op je oprijlaantje parkeren!
Prachtige auto’s, dat ten eerste, alleen als je kijkt naar kwaliteit/prijs, denk ik toch dat ik liever voor een GTR ga. Een GTR doet echt niet onder qua opvallendheid ten opzichte van de Porsche 911 Turbo. Zeker niet nu die al zoveel aandacht heeft gekregen. Vooral in Azie is dat nog een stuk duidelijker dat de GTR onderhand wel ingeburgerd is in exotenland.

Met het geld wat je overhoud kan je hem subtiel chippen naar 550pk (hoeft niet eens zo heel veel vermogen) en een leuk rauw uitlaatje onderzetten. De uitlaten van Switzer P800 klinken echt subliem!

http://www.youtube.com/watch?v=nuXRCroZM2g
ik ga voor een BMW 535d.
porsche, geen twijfel over mogelijk. Afgelopen zomer heb ik er iedere dag 1 gezien op mijn vakantie bestemming, en hem ook goed kunnen vergelijken op looks met de porsche, en de porsche wint. de gt-r is te lomp en voor mensen die per se willen opvallen. Daarbij is een porsche gewoon leuker!
Doe mij die GTR maar, voor de berg extra cash rijd hij ook een GT2 RS helemaal zoek na een beetje tuning.
– maar je rijdt een nissan! status is voor posers
– Porsche heeft beter afwerking! Niemand die daar op kan letten als je 300km/u rijdt, zoiezo is de GTR niet slecht afgewerkt.
maargoed uiteindelijk zou ik wel eerst een rondje willen rijden in beide. al ben ik het meest richting de GTR geneigt door de extreem stoere looks en de coole techniek.
allebei + lfa

doe maar de porsche
Nissan GT-R zal het zijn. Ze zijn allebei heel goede wagens, maar die GTR spreekt nét iets meer tot de verbeelding
Graag een GT-R. Omdat iedereen een 911 rijdt, omdat de mogelijkheden veel verder gaan, omdat je voor hetzelfde geld een Carrera S krijgt en om toch.
Dat je hier over moet nadenken.

De 911 turbo natuurlijk.
Doe mij maar de GT-R. Een heel stuk goedkoper en met flink wat potentie om hem nog sneller te maken, zeker als je bijv. opeens 80.000 euro overhoudt! Vind hem er ook net wat strakker/moderner uit zien.
Turbo…duh…hoef ik niet eens over na te denken
@Benjamin1: Ook eens gedacht aan begrijpend lezen? :roll:

OT: Nissan GTR, no doubt.. Net wat langzamer naar de 100km/h (Er zijn journalisten die de nieuwe 911 met PDK in 3,2 sec. naar de honderd konden krijgen) maar des te begeerlijker, mooier, goedkoper (maar ach..) en een stuk zeldzamer.
Cker wel de Nissan GT-R en dan een testarossa en een 2dehands porsche :)
En natuurlijk wel een speciaal uitlaat-systeem op die GT-R ;)
De Porsche, want dat is een Porsche en geen Nissan.
Doe me nog steeds maar de GT-R overigens.
Voor mij de GTR, die is exclusiever, in die zin dat je er zeer weinig ziet rijden. Daardoor denk ik zelfs dat de restwaarde beter is (kijk maar eens naar de origineel hollandse toyota supra’s, auto van 18 jaar oud met 3ton en ze vragen er nog 30K voor).

Dat de GTR zo zeldzaam is komt natuurlijk omdat de mensen die zoveel geld hebben altijd de porsche kiezen, want meestal zijn het 50+ers die genoeg geld hebben.

Porsche associeer ik daarom ook altijd met fantasieloze oude mensen met oud geld (en een aardappel in hun keel).

Maargoed ik ben zelf te armoedig om er uberhaubt een rondje in te test rijden dus mijn keuze is alleen maar op basis van 1e gevoel.

Vind de GTR ook wat moderner er uitzien, de porsche kan net zo goed 10 jaar oud zijn, ik zou het niet zien…

En als laatste, de 80K verschil kun je de GTR aardig upgraden, waar de porsche nu misschien kwalitatief beter is en/of sneller is kun je dat niveau makkelijk overschrijden.
@dw: je maakt 1 grote fout, je ziet de gt-r minder rijden omdat er nog een wachtlijst voor is, net in productie etc, niet omdat er minder voor word gekozen. De porsche zie je meer rijden omdat hij meer opvalt door zijn porsche look, daarbij is relatief het zelfde model al lang in productie ookal kun je redelijk makkelijk zien of het om een recente gaat of niet.
IK vind dit altijd wel leuk ,misschien is het een leuk idee om dit elke zaterdagavond te doen :)
Tis maar een ideetje ;),(maar ik zou het wel leuk vinden :) )
ten op zichteN? Back to school! 911, niet dat lelijk hok
ja de Turbo maar de GT-R is goedkoper dus dan die
maar ik krijg gewoon een auto, dan de Porsche!
Voor mij de Porsche aub .
Als je dan toch onnoemelijk veel geld moet én kan uitgeven dat ook wat aan het imago. Fanboys zullen denken de GTR is sneller dit dat, prijs kwaliteit beter…
Maar ik ben van mening dat prijs kwaliteit in bepaalde gevallen maar gaat tot een zeker niveau. De kwaliteit van een Porsche 991T is gewoon goed evenals die van de Nissan, ookal is die laatste goedkoper.
Als je op restaurant komt en je hebt je sleutels op tafel liggen. ‘Porsche’ vs ‘Nissan’, Porsche voor de deur ipv een Nissan..

Doe mij maar gewoon de 911, ookal is ie een tikkeltje saai, er staat nog steeds een ‘911 voor de deur, en geen Jap waar jan met de pet denkt dat het een cheap ass auto is.
@Nijntje_:

Ik denk dat mede dankzei de media hype zelfs jan met de pet niet zal denken dat het een cheapass jap is.

OT: GTR voor mij en omdat mensen al met de turbo S komen zeg ik : GTR Vspec graag of anders de switzer p800 GTR. mensen die de porsche kopen omdat de gtr “maar” een nissan is zijn echte posers .

Ik vraag me af wat men had gedaan als er een duits embleempje op de gtr stond ipv nissans logotje
@Nijntje_:

Ik denk dat mede dankzei de media hype zelfs jan met de pet niet zal denken dat het een cheapass jap is.

OT: GTR voor mij en omdat mensen al met de turbo S komen zeg ik : GTR Vspec graag of anders de switzer p800 GTR. mensen die de porsche kopen omdat de gtr “maar” een nissan is zijn echte posers .

En posers mogen van de brug rijden

Ik vraag me af wat men had gedaan als er een duits embleempje op de gtr stond ipv nissans logotje
Nissan natuurlijk, gruwelijk apparaat met erg leuke ingebouwde spelcomputer, alleen als het geld me letterlijk op de rug groeide misschien beide.
De prijs moet je toch nooit meenemen in dit soort vergelijkingen, anders kan je net zo goed een budget-vergelijking houden.
100% de GT-R!!! Die 911-jes zie je al veel te veel je valt er niet eens meer mee op en alleen een echte kenner ziet dat het een dikke 911 Turbo is. Een GT-R ziet er ook véél geraffineerder uit :P
Precies wat DePannekoek zegt: de keuze is alleen mogelijk als geld (of is het nou geldt, zoals ik hierboven een paar keer lees?) geen rol speelt. Reaguurders die refereren aan verbruikscijfers hebben in deze categorie auto’s sowieso niks te zoeken, want die kunnen beide auto’s niet betalen. Hier in Spanje kost de 911 Turbo zo’n 160.000 euri, de GT-R 80.000. Inderdaad, de helft. Je kunt dus rustig stellen, afgezien van smaak, dat de GT-R verreweg de beste deal is.
Nissan
– undercooled
– overpowered
– underpriced
– under premiumed
– underrated
De verfijning van de 911 is van zeer hoog niveau!! Een vergelijking van belle en het beest, de 911 is perfect, de GT-R zeer vermakelijk!!
Met een verschil van 80.000 euro is die keuze natuurlijk snel gemaakt. Natuurlijk de Nissan. Dan steek ik die 80 K wel in een leuk AMS performance pakketje :D
Zie:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/15/ams-performance-brengt-ons-de-nissan-gt-r-alpha

Trouwens, al was de Nissan duurder geweest, had ik nog gekozen voor de GT-R..
Ooit mocht ik (mee)rijden in de allereerste GT-R hier in Nederland, dat krijg je als je zwager bij Nissan Amsterdam werkt. Ongelofelijke auto, superveel waar voor het geld ook. Maar ik ga toch helemaal voor de 911, hoeft voor mij geen turbo te zijn. Prachtig om te zien nog steeds, boordevol geschiedenis en perfect fijngeslepen tot de allerbeste sportwagen voor dagelijks gebruik ter wereld.
de 911 natuurlijk. We hebben het toch over auto’s en niet over naaimachines?!
Dit is verrekte lastig.

de Nissan om zijn prijs en brute uiterlijk;
de Porsche om zijn kwaliteit en verfijning.

toch de Nissan GT-R. zie je minder, bruter uiterlijk, zo een ton goedkoper.
die is te makkelijk
de gt-r natuurlijk
Porsche 911 Turbo S
Nissan GT-R is bijzonder goed, maar het (lelijke) uiterlijk doet me toch voor de 911 kiezen.
911 hoef ik nog geen halve seconde over te denken :)
911 Turbo (s) MKII, dan wel de S en de MKII
Porsche 911 turbo zowiezo, als het vs een gewone was dan de nissan maar een turbo is altijd beter!
De GT-R please.

Dan hou ik ook nog geld over voor een BMW 535d High Executive.

In 5.7sec naar de honderd niet slecht voor je alledaagse auto!
@CS: haha gaan we weer met de 535d, (zie art over 243km/h) :-p
Natuurlijk de GTR, Is wat anders dan een lelijke saaie kever die altijd maar hetzelfde verwijfde uiterlijk heeft de afgelopen 40 jaar,
Ohwww, jij rijdt een Porsche Turbo???
Ehhhh….ik rij een NISSAN…maar durf je een wedstrijdje???…:-))
@davido-89
0 tot 100, 0 naar 200 of meer het maakt niet uit de 911 Turbo (PDK) speelt gewoon in een andere klasse.
Getest in Autogids op 4/8/2010:

GT-R
0-100km/u 4,3s
0-200km/u 13s

911 Turbo
0-100km/u 3,2s
0-200km/u 10,6s

En nu kan je zeuren dat dit niet veel is, maar een 911 Carrera S gaat niet eens deze verschillen trager zijn dan de GT-R en wel (ongeveer) in dezelfde prijscategorie zitten.

I will take the 911 thank you!
Noble pfffffff…..Porsche uber alles klar!!!!! :D
de nissan GT-R

maar ik heb HELEMAAL niks tegen de porsche Turbo S, ookal vind ik dat de spoilers van de 911 het geheel een beetje verprutsen.
de gtr maar dan die van ultima die lacht deze twee auto’s op sportief vlak gewoon uit en is nog eens een 10 000 euro goedkoper en met het verschil koop je een auto die je sowiso elke dag kunt kopen zoals deze http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=181967537
Die mij maar de 997 Turbo Mk.II, liever nog de 997 Turbo S Mk.II. En dan verkoop ik ‘m gelijk en met het geld koop ik de Nissan GT-R DBA-R35 met de Alpha12 engine upgrade pack van AMS Performance. Mooie aanvulling op wat ik nu heb. :twisted: En vervolgens wil ik Veyrontje pesten!
@ricardo: Volgende keer “Kies maar Nissan GT-R Spec V of de Porsche 911 Turbo S”?
ik = playstation generatie dus duidelijk de GT-R, qua prijs, looks en natuurlijk het geluid,.. heb er een in Breda horen acceleren en kreeg er gewoon kippevel van.. Porsche is zo afgezaagd en altijd de zelfde looks!
GT-r ik ben niet gek van de besparing koop ik wel een tweede
Voor mij absoluut de 911, dit is en blijft absoluut een tijdloze schoonheid. De GT-R vind ik er veel te log uit zien in het echt. Helaas heb ik beide auto’s nog niet in het echt kunnen berijden, dus qua rijeigenschappen kan ik niet oordelen.
Trouwens wie afgaat op het embleempje op de sleutels op tafel , koop dan een ferrari nieuw of tweedehands. Maakt niet uit het is iniedergeval mooier dan je kever.
Ik kies voor Blindheid :)
Timmekeautospotterke
Turbo Baby ! :D
Je kan er niet omheen dat Nissan met de GT-R een geweldige rijmachine heeft neergezet. Maar persoonlijk zou ik toch voor de 911 Turbo kiezen. Wel de Cabriolet graag!
@jipp. Ik kan je niet helemaal volgen. Je ziet de Nissan minder omdat er een wachtlijst voor is? Dit zou volgens jou betekenen dat iemand die niet wil wachten op een GT-R een Porsche Turbo kiest!? Dit vind ik een straffe bewering. Vervolgens zijn Porsches herkenbaar door hun Porsche-look. Haha, lijkt me logisch toch. En dan zeg je dat je ze veel ziet omdat het basismodel al lang bestaat maar dat ontkracht je doordat je aangeeft dat je de verschillende types uit elkaar kan houden. Wat wil je nu eigenlijk zeggen, vriend.
@i-love-suv: Wachttijd is maar liefst 9 zure maanden. Dus dat is best vervelend op zijn zachtst gezegd. :?
De GT-R.
Mooie wagen.
Gtr natuurlijk.In een porsche rijdt tegenwoordig elke jan lul.De gtr daarintegen niet.Gtr maakt trouwens gehakt van die kever op het cirquit.
Uiteraard de 911!
De GT-R is gewoon lelijk
Als ik het geld had kocht ik een GT-R, en liet hem door Switzer oppeppen naar 1005 pk:

http://www.youtube.com/watch?v=bNnklOuc_ps&
997 turbo
De 911, omdat Porsche baas is!!
@Ferdinand1: ahahahhhaaahahaaahahahaahhhaaha porsche baas bijna hoor jongen bijna ,….
@bpc: die discussie ben ik te vaak aangegaan. Conclusie voor mij is nog steeds dat de Porsche mij meer doet. Dat maakt Porsche baas!!!
@Ferdinand1: tuurlijk kun je je favo merk hebbben maar om een merk baas te noemen :s persoonlijk vind ik porscheeen beetje te veel product maar heb wel respect voor je smaak!
uiterlijk: sowieso de Porsche, zeker na de facelift vind ik ‘m er heel strak uit zien, en dat geluid is ook zooo mooi. ik ben fan van de GTR, MAAR: het origineel is moeilijk te verslaan, en daar houd ik het hier ook bij. je kunt geen verkeerde keuze maken lijkt mij.
997 turbo (S)
Porsche Turbo. Deze graag: http://www.jameslist.com/advert/61739/for-sale-porsche-911

0-300 > 17.6 sec
een GTR! Zeer zeker te weten… getuned door Switzer of anders met een mooi Meisterschaft uitlaat systeem!
Turbo, anytime.
Porsche for me. Het feit dat je €120.000, honderdtwintigduizend euro, voor een Nissan moet betalen, en dat je dus maar in een ‘Nissan’ rijdt.. Inderdaad, Porsche €80.000 euro meer, maar dan heb je wel een Porsche, en niet de minste :)

Maar wellicht verander ik van gedachten als ik over een enorm bedrag beschik. Zal waarschijnlijk nooit gebeuren :P
De GT-R, ondanks dat het ‘maar’ een Nissan is vind ik de auto meer bijzonder dan de 911. Voor de extra 80.000 die de Porsche kost zou ik de GY-R op een dieet zetten en er wat extra vermogen uitpeuteren.
GY-R = GT-R
Absoluut de GT-R natuurlijk! Topprestatie voor een vriendelijke prijs en veel potentie voor nog meer! Er zijn al zat Porsches op de weg in ondertussen dertien in dozijn vormen en maten. Niets bijzonders meer aan en zodra we meer gaan uitgeven dan 2 ton voor een auto, dan shop je in mijn opinie toch liever in Italië. Wie geeft er nou 200.000+ euro uit voor dat uitgemelkte 911-model?! Beetje doorsparen of een mooie 2ehands uit Maranello of Sant’Agata Bolognese als we over zulke bedragen praten.

Mooie argumenten weer van de Porsche fanboys dat de GT-R voor de Playstation-generatie is (- GAAP! -) en de Porsche zuiniger rijdt. De 911 zit ook propvol systemen om die zware achterkant recht te houden! Vroeger was het een pure rijdersauto voor mannen – niet voor niets werd het de widowmaker genoemd. Maar die tijd is al lang verdwenen en elke noob kan snoeihard rijden in zowel de GT-R als 911 Turbo!
Enne de Porsche Turbo is iets zuiniger in verbruik? Who cares?!! Koop dan lekker een Prius of VW BlueMotion of hoe die meuk heet!
porshe is leuk, maar zie je te veel, daarom GTR! lijkt me overduidelijk! een echte jap gaat boven een duitser!
Hoewel de GT-R een zeer mooie auto is ga ik toch voor de 911. Ik zag toevallig afgelopen week een GT-R in de binnenspiegel, en daarna door mijn voorruit, wat een mooi bruut gevaarte, wat een mooie sound. Maar toch kies ik voor de 911. De mooiste auto van mijn dromen. Al vanaf dat ik een heel klein ventje was, vind ik dit de mooiste auto ever.
-edit: je CAPS blijft hangen-
Als er een degelijke poll komt zal ik mijn stem uitbrengen.
GT-R…en de vergelijking van van @JPM tussen Porsche en GT-R is niet ‘eerlijk’ verlopen. De Nissan vertrekt te snel, houdt daarna in, terwijl de Porsche toen reeds vol op het gas ging…
maar de Porsche heeft 80.000 meer passie/emotie ..
zwarte 911 turbo met rode velgen!
Voor die 120.000 eur, zou ik ook gewoon een standaard 911 kopen. lekker boeiend dat deze minder snel is.

Ik heb de GTR al vaak ik het echt gezien en hij doet gewoon pijn aan m’n ogen! Om nog maar te zweigen van het interieur! want dat slaat echt nergens op (en dat voor 120k!)dat is zeg maar voor zogenaamde “stoere playstation jongetjes” denk ik… want ik vind het vreselijk.

en iedereen die hier voor de meerprijs van de turbo z’n GT-R wil opvoeren; wel eens aangedacht dat je die auto nog een keertje wil verkopen? zou je zelf een 2e hands kopen die door een externe firma is opgevoerd???
Na 2 jaar met een 911 Turbo en 1 jaar met een GT-R te hebben gereden is voor mij de keuze duidelijk: de GT-R, zelfs als je geen rekening houdt met het prijsverschil. Iedereen heeft zijn mening over de looks, positief of negatief, maar qua rijden, vooral op binnenwegen of het circuit, is de Nissan gewoon leuker… en sneller! De bouwkwaliteit is vergelijkbaar, dus de pret per EURO verhoiuding bij de GT-R is dus beter!
Zeker GTR, om het feit dat het zo goedkoop en zo goed is ;-]
@ Megakix

Ik denk dat dat gezichtsbedrog is. Autocar zorgt wel dat dit soort sprintjes eerlijk verlopen hoor.
Maar als je luisterd naar wat hij zegt dan weet je ook waarom de Porsche sneller is. De nieuwe GTR’s hebben geen launch-control meer, hun 0-100 tijd is dus ongeveer 4 seconde + terwijl de turbo 60pk meer heeft en in 3,2 seconde op de honderd zit.
the-budel-guy
911 ik hoef geen nissan
De 911 turbo zal ik altijd verkiezen boven de GTR want ik ga geen 120.000 euro neerleggen en een Nissan rijden…
GTR + 996 GT3 voor de fun
Switzer 911 Turbo onverslaanbaar

Dit soort auto’s moet je niet in Nederland kopen , je betaalt belachelijk veel meer dan in Belgie of Duitsland , in Belgie Nissan GTR 80.000 euro, en je mag er geeneens hard mee rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=b4ug0xytc88
Je kunt we zien waar die 80.000 euries in is gaan zitten: de looks! Man wat vind ik die GTR een lelijke auto.
De GTR zonder enige twijfel.
ik zou toch voor de Gt-r gaan… Is gewoon een prachtige wagen en die zie je echt niet zoveel rondrijden als een Porsche..
Geen van beiden,

Allebei zijn egt superlelijk.
Doe mij maar een fiat multipla(de oude)
911 duidelijk maarre eigenlijk nog liever deze…

http://link.marktplaats.nl/354729875?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=37837

964 (65) en 993 zijn stuk mooier dan huidige generatie
De GTR is mooi van lelijkheid, een indrukwekkende auto.
De 911 turbo is slaapverwekkend saai, een understatement koop je nou eenmaal niet als je een supercar wenst.
GTR kies ik dus.
GTR ftw. 911 is voor manne met miere pikkies die iets willen laten zien.
Qua eurie`s zou ik de GTR pakken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).