Bentley recall vanwege falend motorkapornament

Auteur: , 28 Reacties

Wat zegt u? Ja dat! Bentley roept auto's terug omdat het ornament op de motorkap gevaarlijk is! Als u een Bentley heeft hoeft u echter niet meteen naar de dealer te racen. Het gaat om slechts 596 voitures die gemaakt zijn van 2007 tot 2009. Om precies te zijn hebben we het over de modellen Brooklands, Arnage en Azure dus als u in zo'n dertien-in-een-dozijn Continental GT rijdt kunt u doorbladeren naar het volgende artikel.

De reden van de recall is dat door corrosie het motorkapornament soms niet goed terugklapt. Standaard doet het ornament dit in twee gevallen: als je je Bentley parkeert en als je een aanrijding scoort. Om zeker te weten dat uw motorkapversiersel nog werkt kunt u dus even de auto van het contact halen. Of ergens tegenaan rijden, maar liefst niet tegen een voetganger want juist daarom worden de auto’s teruggeroepen: voor deze specifieke doelgroep kan het ornament namelijk extra risico op letsel met zich meebrengen in het geval van niet inklappen bij een ongeluk. Dat vindt de veiligheidsclub in Amerika, de NHTSA tenminste. Betutteling ten top, en daar komt bij: als voetganger moet je gewoon zorgen dat je überhaupt niet door een Bentley wordt aangereden. Weet je wel wat het kost als de eigenaar zijn sloep opnieuw moet laten poetsen alleen maar omdat jij niet oplet bij het oversteken?

Of dezelfde modellen ook buiten Amerika worden teruggeroepen is overigens nog niet duidelijk.



28 reacties

Op een ander site had ik gelezen dat de dingen begonnen te roesten, en ze daarom deze terugroepactie doen.
@Pixed: oh, was het daarom?
@CasperH: Sarcasme hé… ;)
@CasperH: haha prachtig
@Pixed: er staat ook in de tekst dat het in verband met corrosie terug geroepen wordt als metaal “corrodeert” roest het
@Pixed: Iets met First post willen hebben ofzo?
Staat hier ook gewoon in de tekst hoor! Tweede alinea s.v.p.
Als ze dan toch even terug moeten kunnen ze misschien gelijk de auto’s uit elkaar halen en er mooie auto’s van maken.
Hmm, dat is toch wel hetgene wat me het meest verbaast. Die dingen roesten? Dat is toch iets van de vorige eeuw?

En waar worden die dingen dan van gemaakt? gerecyclede 2CV bumpers?
@Jurrian: giet aluminium ..

langer kan ik mijn reaguursel niet maken ..
@Jurrian:
buiten het feit dat ALLES corrodeert ..
alles wat in aanraking komt met ZUURstof corrodeert ..

zelfs jij corrodeert ..
@lincoln: Ok, maarrr, van een beetje slijt-corrosie gaat het embleemmechanisme echt net minder goed werken.
@Jurrian:
aluminium koud op elkaar gaat “lijmen” ipv slijten ..
echt waar ..

dus WD40 ..
WD40 ..

langer kan ik mijn reaguursel niet maken ..
@lincoln:
kort maar krachtig, daar houd ik van.
en wat de neuk? lap je een paar ton voor een auto en dan binnen 3 jaar roest op de motorkap? sorry?
och das niks moet je eens een mercedes kopen dat is vachten tegen de roest
Een Opel Roest, een Bentley corrodeert ;)
Ooit gehoorde van de corroderende anus? Hebben alle Bentley rijders last van!
weet je wel wat het kost om die hompen vlees te verwijderen als je iemand hebt aangereden met je niet-inklappende B ? En dan nog maar te zwijgen van de aasgieren die rond je motorkap ornament gaan rondcirkelen, dat is niet kies.
Dat sneetje is al snel je laatste zorg als je 2500 kilo mag wegkoppen. :lol:
Idd, stel je maar eens voor dat je als aangereden voetganger dat mooie ornament vernielt! … ff serieus… recalls voor een falende rem of iets dergelijks kan ik nog bevatten. Maar dit is ronduit idioot (moet wel toegeven dat dit nog maar eens de kwaliteit van Bentley benadrukt, dat logo zal wrs wel inklappen, maar net niet snel genoeg. Alles moet tot in detail perfect zijn).
hoeveel van die dingen maken een ongeval :o
Zat me even af te vragen wat dàt nou kon zijn,
een motor-kapornament?
Roest? Daar betaal je dan zo ongelooflijk veel geld voor! Maak dat dan van aluminium of zo, koolstofvezel, ook goed, iets wat in ieder geval niet doorroest! Volgende keer een RR Phantom kopen, die bergt het ornamentje (dat meer dan een beeldje is) netjes op achter de grill.
@Cantago en nog een hoop:

Het is Geen Roest. Alleen ijzer en staal roesten – te herkennen aan de rode kleur (rood/ros/roest, snap je?)

Maar roest is gewoon de gangbare term voor oxidatie bij ijzer en staal, en oxidatie is een vorm van corrosie, meer specifiek corrosie door zuurstof.

Corrosie is dan weer het aangetast worden van materiaal door allerlei andere stoffen, zoals lucht, zuren, maar ook water bvb.

Aluminium ondergaat ook corrosie/oxidatie, maar minder dan staal. En het ‘roest’ dus niet.
@Esprit_de_Flandre: Je hoeft mij niet te vertellen wat roest is! En om je gelijk even te verbeteren, corrosie is oxidatie, niet andersom. Corrosie wordt meestal gebruikt als term als het zoveel roest dat het zichtbaar wordt, vooral bij ijzer dus (staal bestaat vooral uit ijzer). Aluminium roest, maar roest niet door, omdat de oxidatie voor een beschermlaagje zorgt. Dit is bij ijzer niet het geval.

Dus zoals ik al zei, maak het van aluminium, dat roest niet DOOR.
@Mezelf: roest niet door = oxideert niet verder ;)
@xilver: “recalls … Maar dit is ronduit idioot.”

Tot je een proces aan je been krijgt omdat een Amerikaan een blauwe plek oploopt door je uitstekende ‘B’.
Daar ligt een Bentley rijder echt niet wakker van een claim. Die schuift het gewoon door naar de Bentley organisatie die van schrik daarom nu de desbetreffende modellen terug roept. In ieder geval beter dan de slechte gas/stroom pedalen van de Toyota Prius.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).